Δευτέρα 16 Ιουλίου 2012


ΔΡΟΜΟΣ ΜΕΤ’ ΕΜΠΟΔΙΩΝ ΚΑΙ … ΔΙΟΔΙΩΝ!!!

Σοβαρές οι παραλείψεις της μελέτης στην παράκαμψη Παραδείσια – Τσακώνα

 15/07
Να λοιπόν που πολύ σύντομα θα αρχίσει να παραδίδεται σταδιακά το πολυπόθητο έργο του αυτοκινητόδρομου Τρίπολη – Καλαμάτα, που όλοι ελπίζουν να δώσει ζωή στην πόλη της Καλαμάτας και γενικότερα της Μεσσηνίας και να είναι η απαρχή ανάπτυξης ολόκληρου του νομού.  Όμως τα πράγματα δεν είναι και τόσο ρόδινα όσο φαίνονται.

Ας πιάσουμε ένα- ένα τα επίμαχα τμήματα του δρόμου:

ΤΣΑΚΩΝΑ – ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ

Το τμήμα Τσακώνα – Νοσοκομείο, τμήμα της παραχώρησης, προγραμματίζεται να παραδοθεί τις επόμενες ημέρες, χωρίς να έχει διευκρινιστεί ακόμα από τον ΜΟΡΕΑ αν θα λειτουργήσουν και με τι αντίτιμο τα διόδια σε Βελιγοστή και Αρφαρά.

Και στο σημείο αυτό δημιουργείται το εξής εύλογο ερώτημα: Είναι δυνατόν να ζητηθούν διόδια για λιγότερα από 16 χλμ. (από Αρφαρά ως Νοσοκομείο), όταν, ούτε ο κλάδος προς Μεσσήνη έχει ολοκληρωθεί, αλλά ούτε η πολύπαθη Περιμετρική της Καλαμάτας, που θα ανακουφίσει ουσιαστικά την κυκλοφορία στην πόλη; Είναι δυνατόν να απαιτούνται διόδια στην Βελιγοστή, όταν ελάχιστα χλμ. μετά ξαναμπαίνεις στο «στροφιλίκι» του παλαιού οδικού δικτύου – Δερβένι -  κακής βατότητας, χωρίς καμιά συντήρηση τα τελευταία χρόνια και πάντα με την σοβαρή πιθανότητα να κατολισθήσει το γνωστό κομμάτι που κάθε φορά «μπαλώνεται», μέχρι να «σχισθεί» οριστικά;
Πριν οι καλοσιδερωμένοι υπουργοί και οι διάφοροι παρατρεχάμενοι «υπηρεσιακοί παράγοντες» στηθούν μπροστά στις κάμερες και κατακλύσουν τις οθόνες των τηλεοράσεων, οφείλουν να δώσουν πειστικές απαντήσεις σε καίρια ερωτήματα της κοινής γνώμης.

ΠΑΡΑΔΕΙΣΙΑ - ΤΣΑΚΩΝΑ

Το τμήμα Παραδείσια – Τσακώνα καρκινοβατεί! Και ενώ όλοι περίμεναν, μετά και από τις διαβεβαιώσεις ότι θα ολοκληρωθεί – με παράκαμψη της περιοχής κατολίσθησης -  πριν τον Ιούλιο, φαίνεται ότι ούτε τον Σεπτέμβρη θα είναι δυνατή η διέλευση από το συγκεκριμένο τμήμα!

Συμπέρασμα: Χαμένη και η φετινή τουριστική περίοδος για την Μεσσηνία! Δύσκολο να το «χωνέψει» αυτό ο μεσσηνιακός κόσμος!

Και όμως τα προβλήματα δεν τελειώνουν εδώ! Και εξηγούμε:

Παράκαμψη 

Η πολυδιαφημιζόμενη προσωρινή παράκαμψη των 700 μέτρων και των 2,5 εκατ. ευρώ – αλήθεια, πόσο είναι το μέσο κόστος κατασκευής ενός χλμ.; -  που ήταν, από όσο γνωρίζουμε, απόφαση της πολιτικής ηγεσίας, κόντρα στις επιφυλάξεις της Υπηρεσίας και  χωρίς εξασφαλισμένη την χρηματοδότηση - και που τελικά , με βάση ασφαλέστατες ΚΑΙ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΕΣ  ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ  ΤΟΥ PELOPSNEWS, δεν είναι τεχνικά δυνατόν να ολοκληρωθεί πριν τον Σεπτέμβρη, δεν θα αφορά όλα τα οχήματα, παρά μόνο τα Ι.Χ. αυτοκίνητα. Για τα λεωφορεία, τουριστικά και φορτηγά, πολύ δε περισσότερο για τα ρυμουλκούμενα θα αποκλείεται η διέλευση!!! 

Τα οδικά χαρακτηριστικά της παράκαμψης, διπλής κυκλοφορίας μεν, αλλά με μία ανά κατεύθυνση λωρίδα πλάτους 3,25 μ. δεν επιτρέπουν την διασταύρωση 2 μεγάλων οχημάτων σε καμπύλη!!!

Έτσι μόνον Ι.Χ. και μικρά φορτηγά, μέχρι 3,5 τόνους, θα επιτρέπεται να διέλθουν από την παράκαμψη. Εύλογο και εδώ το ερώτημα: Σπατάλη τόσων χρημάτων, για ένα προσωρινό έργο, για το οποίο υπήρχαν σοβαρότατες επιφυλάξεις από την Υπηρεσία και που τελικά θα εξυπηρετεί περιορισμένο αριθμό οχημάτων είναι λογική;

 Δεν θα ήταν σκοπιμότερο να διατεθούν αυτά τα χρήματα για την επισκευή της Παλιάς Εθνικής Οδού στο Δερβένι – ακριβώς τόσα χρειάζονται, με έτοιμη, πληρωμένη μελέτη εδώ και δύο χρόνια(!!!) - για να μην αποκοπεί εντελώς η Καλαμάτα τον χειμώνα από την υπόλοιπη Ελλάδα;

Γέφυρα Τ4

Το τελευταίο σημείο που θα μας απασχολήσει είναι και η οριστική λύση του προβλήματος, η κατασκευαζόμενη στην θέση της κατολίσθησης γέφυρα Τ4, μια πολύ ιδιαίτερη από τεχνικής άποψης κατασκευή, με ένα τμήμα από προεντεταμένο μπετόν (130,00 μ.) και ένα τμήμα χαλύβδινο (260,00 μ.). Αυτή την εποχή κατασκευάζεται στο εργοτάξιο το τμήμα από μπετόν και στο εργοστάσιο το χαλύβδινο κομμάτι. Ενώ δε η αρχική εκτίμηση για ολοκλήρωση της κατασκευής ήταν για το πρώτο εξάμηνο του 2013, σύμφωνα με ασφαλέστατες ΚΑΙ  ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΕΣ  ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΤΟΥ PELOPSNEWSαλλά και με όσα διαπιστώσαμε με τα ίδια μας τα μάτια, για μια ακόμα φορά οι εκτιμήσεις δεν επιβεβαιώνονται!!!

 Έτσι η ημερομηνία παράδοσης φαίνεται να μετατίθεται για το δεύτερο εξάμηνο του 2013, με (μικρή, είναι γεγονός) πιθανότητα να απαιτηθούν και οι πρώτοι μήνες του 2014!
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
ΒΙΝΤΕΟ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου