Διάψευση σεναρίων για τον περιφερειακό από υπουργείο -"Μορέα" και Δήμο Καλαμάτας
Σε σκληρό παζάρι ανάμεσα σε κοινοπραξίες, τράπεζες και κυβέρνηση εξελίσσεται η υπόθεση της ολοκλήρωσης του αυτοκινητοδρόμου σε ένα ρευστό οικονομικό τοπίο που απειλεί να παρασύρει τις βεβαιότητες. Στο "μάτι του κυκλώνα" βρίσκονται τα τμήματα που απομένουν, δηλαδή ο περιφερειακός της Καλαμάτας και το Λεύκτρο-Σπάρτη. Αφού για καιρό πάει και έρχεται το σενάριο κατασκευής του περιφερειακού δρόμου μέχρι τον κόμβο Καρέλια, χθες σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας "Θάρρος" το έργο παγώνει από 1η Νοεμβρίου, καθώς πτώχευσε ιρλανδική τράπεζα που συγχρηματοδοτούσε το έργο και δηλώνουν αδυναμία συμμετοχής οι ελληνικές τράπεζες που δανείζονταν από αυτή.
Το ενδεχόμενο αυτό διαψεύδουν κατηγορηματικά τόσο ο αρμόδιος διευθυντής του υπουργείου Υποδομών Γιάννης Καρνέσης, όσο και ο υπεύθυνος του έργου από το "Μορέα" Αλέξανδρος Γεωργόπουλος.
Μιλώντας στην "Ε" ο κ. Καρνέσης δήλωσε ότι "δεν ισχύει κάτι τέτοιο. Ο περιφερειακός της Καλαμάτας προχωράει κανονικά, όπως έχει προβλεφθεί. Εχει τα προβλήματά του ως έργο, αλλά δεν αφορά την πτώχευση μιας τράπεζας. Οσο πιο γρήγορα γίνουν οι απαλλοτριώσεις, τόσο το καλύτερο, τόσο πιο γρήγορα θα προχωρήσει το έργο. Και να πτωχεύσει μια τράπεζα, την αντικαθιστούν οι άλλες". Ενώ ο κ. Γεωργόπουλος ανέφερε ότι "αν υπήρχε τέτοιο πρόβλημα, ήμουν από τους πρώτους που θα το ήξερα. Κι εγώ δεν έχω καμιά τέτοια ενημέρωση. Ο περιφερειακός της Καλαμάτας προχωράει κανονικά. Κάποιες εργασίες θα παγώσουν, γιατί δεν μπορούν να γίνουν λόγω του χειμώνα".
«Υπάρχει ρητή και κατηγορηματική διαβεβαίωση από αυτούς που έχουν την ευθύνη ότι ο περιφερειακός της Καλαμάτας θα τελειώσει» δήλωσε χθες το μεσημέρι ο δήμαρχος Παναγιώτης Νίκας και πρόσθεσε ότι στον χρηματοδότη όμιλο μετέχουν πολλές τράπεζες και δεν μπορεί να αποτελέσει ανασταλτικό παράγοντα για το μέλλον του δρόμου το πρόβλημα που ενδεχομένως έχει μία από αυτές. Απαντώντας δε σε ερώτηση της «Ε», αν οι πιο πάνω δηλώσεις αποτελούν δικές του εκτιμήσεις ή έχει πληροφόρηση από αρμόδιες πηγές, υποστήριξε ότι «όλα όσα λέω είναι και εκτιμήσεις και πληροφόρηση» -για να συνεχίσει αλλάζοντας ουσιαστικά τη συζήτηση με υπαινιγμούς για τις προσφυγές που έχουν γίνει: "Το έργο δεν σταματά, ούτε με προσχήματα, ούτε με κόλπα, οποιαδήποτε ατομικά συμφέροντα και οποιεσδήποτε προσωπικές εκτιμήσεις κι αν υπάρχουν. Εχω διαβεβαιώσεις».
Οπως όλα δείχνουν όμως, η ανησυχία των υπευθύνων του υπουργείου Υποδομών έχει να κάνει με την υπόθεση των απαλλοτριώσεων για τον περιφερειακό και των εμπλοκών με ιδιοκτήτες που αρνούνται να παραδώσουν τις υπό απαλλοτρίωση περιουσίες τους. Και ως εκ τούτου θεωρούν κρίσιμη την εκδίκαση της υπόθεσης που θα γίνει στις 19 Νοεμβρίου στο Εφετείο Καλαμάτας.
Σύμφωνα με την ενημέρωση από τον εργοταξιάρχη της γέφυρας του Νέδοντα Θανάση Βρέκο, αν δεν υπάρξουν νέα εμπόδια με απαλλοτριώσεις στην περιοχή του Αντικάλαμου, ο περιφερειακός μέχρι τον κόμβο του Καρέλια θα παραδοθεί Αύγουστο – Σεπτέμβριο του 2013.
Μέσα στο Νοέμβριο θα παραδοθούν: α) Η δυτική απόληξη, ο δρόμος που συνδέει τον αυτοκινητόδρομο με το δρόμο Ασπροχώματος – Μεσσήνης με ολοκληρωμένους τους παράδρομους και φωτισμένο το νέο κόμβο κοντά στο αεροδρόμιο. β) Η σύνδεση του αυτοκινητόδρομου και του παλιού εθνικού δρόμου με το δρόμο Τσακώνα – Καλό Νερό κοντά στη διασταύρωση της Οιχαλίας.
ΠΑΡΑΔΕΙΣΙΑ-ΤΣΑΚΩΝΑ
Εμπλοκές όμως υπάρχουν και στο τμήμα Παραδείσια-Τσακώνα. Σε αυτό ξεκίνησε η τοποθέτηση των φωτιστικών σωμάτων στα "κατ εντ κάβερ" και στο ημιστέγαστρο, όμως, έχει καθυστερήσει η έγκριση της συμπληρωματικής σύμβασης ύψους 1,5 εκ. ευρώ, από το Ελεγκτικό Συνέδριο, για την παράκαμψη στο σημείο της μεγάλης κατολίσθησης, εκεί που φτιάχνεται η τοξωτή μεταλλική γέφυρα. Η διάσκεψη στο Ε' Κλιμάκιο του Ελεγκτικού Συνεδρίου, όπου θα εξεταστεί η σύμβαση αυτή έχει προγραμματιστεί για την 1η Νοεμβρίου. Η εκδίκαση καθυστέρησε 20 ημέρες περίπου, καθώς το Κλιμάκιο ζήτησε συμπληρωματικά στοιχεία, που δεν περιέχονταν στο φάκελο ο οποίος είχε κατατεθεί από το υπουργείο.
ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ
Την Πέμπτη ο αρμόδιος διευθυντής του υπουργείου Γιάννης Καρνέσης μαζί με άλλα στελέχη (και από τη Διαχειριστική Αρχή του υπουργείου) επιθεώρησαν όλα τα έργα: το τμήμα Λεύκτρο – Σπάρτη, τον περιφερειακό αυτοκινητόδρομο της Καλαμάτας και το υπό παράδοση Παραδείσια – Τσακώνα.
Μιλώντας την "Ε" ο κ. Καρνέσης ανέφερε χαρακτηριστικά ότι το πρώτο έργο κινδυνεύει από τις αρχαιότητες, το δεύτερο από τις απαλλοτριώσεις και το τρίτο που ουσιαστικά είναι έτοιμο, καθυστερεί, πέρα από τα φώτα και από το Ελεγκτικό Συνέδριο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου