Παρασκευή 21 Μαρτίου 2014

Τοποθέτηση πύργων και τόξων στη μεταλλική τοξωτή γέφυρα Γράφτηκε από τον 
  • ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ
Τοποθέτηση πύργων και τόξων στη μεταλλική τοξωτή γέφυρα 
Αρχισε χθες η τοποθέτηση των πύργων και των τόξων στο εργοτάξιο της εντυπωσιακής μεταλλικής τοξωτής γέφυρας, στο νέο εθνικό δρόμο, στο τμήμα Παραδείσια - Τσακώνα, στο σημείο της μεγάλης κατολίσθησης.
«Πρόκειται για ιστορική μέρα», επεσήμανε στην "Ε" ο διευθυντής του υπουργείου Υποδομών Γιάννης Καρνέσης και μαζί με τον εργοταξιάρχη  Νίκο Ντονά διαβεβαίωσαν ότι η γέφυρα θα ολοκληρωθεί και θα παραδοθεί μέσα στο 2014.
Στο εργοτάξιο στήθηκαν οι πρώτοι επιβλητικοί μεταλλικοί πύργοι, πάνω στους οποίους τοποθετούνται τα κομμάτια του τόξου. Η διαδικασία είναι τεχνικά δύσκολη και η ανύψωση του πρώτου τμήματος του τόξου θα αρχίσει μετά το Πάσχα.
Οπως μας ενημέρωσαν ο Γ. Καρνέσης και ο Ν. Ντονάς, ανάμεσα στους πύργους θα τοποθετηθούν 6 κομμάτια τόξου συν τα 2 ακρινά που θα έρθουν έτοιμα, συναρμολογημένα και η τοποθέτησή τους θα είναι πιο εύκολη.
Από κάθε πλευρά προβλέπεται να στηθούν 7 ζεύγη πύργων, το μεσαίο από τα οποία (το πιο ψηλό σημείο του τόξου) θα έχει 63 μέτρα ύψος. Τα ακρινά -στο πιο χαμηλό σημείο- θα έχουν 25 μέτρα ύψος.
Ο κ. Ντονάς εκτίμησε ότι η χρονική διάρκεια για κάθε τμήμα (από τα 6 του τόξου) από τη συναρμολόγησή του μέχρι την τοποθέτηση και την ανύψωσή του θα είναι 25 ημέρες. Παρατήρησε, ακόμα, ότι μετά τα τόξα θα απαιτηθεί ένα δίμηνο για όλες τις εργασίες ασφαλτοστρώσεων, τοποθέτησης στηθαίων ασφαλείας και δοκιμαστικής λειτουργίας.
Ο διευθυντής του υπουργείου Υποδομών και ο εργοταξιάρχης ζήτησαν από τους οδηγούς που κινούνται στην παράκαμψη του νέου εθνικού δρόμου στο συγκεκριμένο σημείο να δείχνουν ιδιαίτερη προσοχή και να μη χαζεύουν, κοιτώντας τους πύργους και τα τόξα που θα υψώνονται, γιατί υπάρχει κίνδυνος πρόκλησης ατυχήματος, καθώς η παράκαμψη είναι στενή.

Γ.Σ.
                                                     
  Διαβάστε το άρθρο στην ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ http://www.eleftheriaonline.gr/oikonomia/ypodomes/item/34839-paradeisia-tsakwna-toxwti-gefyra
Τοπόσημο η τοξωτή γέφυρα της Τσακώνας

Οριοθετεί τη μετάβαση από τη Μεσσηνία στην Αρκαδία


Γέφυρα Τσακώνας
Η γέφυρα αυτή, λόγω του τρόπου κατασκευής της θα αποτελέσει τοπόσημο και θα οριοθετεί τη μετάβαση από τη Μεσσηνία στην Αρκαδία και το αντίστροφο

Τα πρώτα μεταλλικά τμήματα του τόξου της γέφυρα που ανεγείρεται στο σημείο της μεγάλης κατολίσθησης στην Τσακώνα ήδη τοποθετήθηκαν.
Οι εργασίες εκτιμάται να ολοκληρωθούν μέχρι το τέλος του 2014. Με την αποπεράτωσή της, θα ολοκληρωθούν τα έργα αποκατάστασης του οδικού τμήματος Παραδεισίων – Τσακώνας που κατέρρευσε το Φεβρουάριο του 2003, οι εργασίες ανακατασκευής του ξεκίνησαν το Σεπτέμβριο του 2006 και θα τελειώσουν στα τέλη του 2014.
Η γέφυρα αυτή, λόγω του τρόπου κατασκευής της θα αποτελέσει τοπόσημο και θα οριοθετεί τη μετάβαση από τη Μεσσηνία στην Αρκαδία και το αντίστροφο. Σήμερα, η κυκλοφορία διεξάγεται στο σημείο αυτό μέσω παράκαμψης.

Έφτασαν στην Τσακώνα τα πρώτα μεταλλικά κομμάτια της γέφυρας


Τελευταία Ενημέρωση: 21/03/2014
Αρχές Απριλίου ξεκινούν οι εργασίες και το έργο ολοκληρώνεται τέλος χρόνου

Του Αντώνη Πετρόγιαννη

Τοποθετήθηκαν χθες στη γέφυρα που ανεγείρεται στο σημείο της μεγάλης κατολίσθησης στην Τσακώνα τα πρώτα δύο μεταλλικά τμήματα του τόξου της. Πρόκειται για σημαντική εξέλιξη όσον αφορά στην ολοκλήρωση αυτής της γέφυρας, που θα αποτελεί τοπόσημο και θα οριοθετεί τη μετάβαση από τη Μεσσηνία στην Αρκαδία και το αντίστροφο. Σήμερα, η κυκλοφορία διεξάγεται στο σημείο αυτό μέσω παράκαμψης.
Η γέφυρα θα είναι έτοιμη, όπως εκτιμάται, μέχρι το τέλος του 2014. Με την αποπεράτωσή της θα ολοκληρωθούν τα έργα αποκατάστασης του οδικού τμήματος Παραδεισίων – Τσακώνας που κατέρρευσε το Φεβρουάριο του 2003, οι εργασίες ανακατασκευής του ξεκίνησαν το Σεπτέμβριο του 2006 και θα τελειώσουν στα τέλη του 2014.
Η γέφυρα της Τσακώνας, μήκους 390 μέτρων, είναι το τελευταίο έργο που απομένει για την ολοκλήρωση του τμήματος Παραδείσια - Τσακώνα του άξονα Τρίπολης - Καλαμάτας (κατασκευάζεται από το Δημόσιο και θα παραδοθεί στην κοινοπραξία Μορέας).
Όπως δήλωσε στο «Θάρρος» ο επικεφαλής του έργου Νίκος Ντονάς, η συγκεκριμένη γέφυρα είναι από τα δυσκολότερα τεχνικά έργα, ύστερα από αυτό στο Ρίο- Αντίρριο και στοίχισε συνολικά 15 εκατομμύρια ευρώ, μαζί με την παράκαμψη που λειτουργεί σήμερα.
Η γέφυρα στηρίζεται σε τρία σημεία: ένα σε κάθε άκρο της (ακρόβαθρα) και ένα που βρίσκεται πλησιέστερα στην αρχή της (μεσόβαθρο). Αυτό το τελευταίο είναι και το σημαντικότερο: πρόκειται ουσιαστικά για μια γιγάντια «πρόκα», η οποία θα εξασφαλίσει τη σταθερότητα της γέφυρας. Από το μεσόβαθρο ξεκινά το τοξωτό μέρος της γέφυρας, μέγιστου ύψους 30 μέτρων, που καταλήγει στην απέναντι άκρη. Στα δύο τόξα, ένα σε κάθε πλευρά, στηρίζεται το μεταλλικό κομμάτι της γέφυρας, πάνω στο οποίο βρίσκεται το οδόστρωμα.
Πού βρίσκεται σήμερα η κατασκευή της; Τα δύο ακρόβαθρα και το μεσόβαθρο έχουν ολοκληρωθεί, ενώ οι εργασίες κατασκευής του προεντεταμένου καταστρώματος της γέφυρας βρίσκονται στο 55%. Οι 44 σπόνδυλοι του μεταλλικού τόξου έχουν κατασκευαστεί, όπως και το 70% του μεταλλικού καταστρώματος του δρόμου (βρίσκονται ακόμα στο εργοστάσιο κατασκευής και θα πρέπει στη συνέχεια να μεταφερθούν και να συναρμολογηθούν στη θέση τους).
Υπενθυμίζεται ότι η ανακατασκευή των 12 χιλιομέτρων του τμήματος Παραδείσια - Τσακώνα, που κατασκευάστηκαν το 1991-2000 και... κατολίσθησαν το 2003, έχει κοστίσει πάνω από 110 εκατ. ευρώ. Ενώ επιπλέον 3,7 εκατ. ευρώ έχουν δοθεί σε ιδιωτική εταιρεία για την παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών στο υπουργείο όσον αφορά στο συγκεκριμένο έργο (η αμοιβή αυξήθηκε με πρόσφατη απόφαση κατά 153.750 ευρώ λόγω παράτασης στην ημερομηνία παράδοσης της γέφυρας).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου