Τρίτη 1 Νοεμβρίου 2011
ΛΕΦΤΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ
Π. Τατούλης
«Πρώτη φορά τόσα χρήματα και έργα στη Μεσσηνία»
Ενδελεχή συζήτηση για τα μεγάλα έργα του νομού με τη συντριπτική πλειοψηφία των δημάρχων της Μεσσηνίας, πλην των κ.κ. Νίκα και Μπάμη, που δεν ήταν παρόντες, είχε χθες στην Καλαμάτα ο περιφερειάρχης Πελοποννήσου Πέτρος Τατούλης.
Σκοπός της επίσκεψης ήταν η επίβλεψη και η περαιτέρω εντατικοποίηση της πορείας των αναπτυξιακών έργων, καθώς και η επίλυση επιμέρους προβλημάτων των Δήμων.
Ο περιφερειάρχης τόνισε την κρισιμότητα της περιόδου και το ρόλο που θα διαδραματίσει η Περιφέρεια Πελοποννήσου για διέξοδο από την κρίση, ενώ υπογράμμισε πως είναι η πρώτη φορά που η Μεσσηνία συμμετέχει με τέτοιο όγκο έργων και μέγεθος προϋπολογισμών στο ΕΣΠΑ.
Μιλώντας για τους μεγάλους οδικούς άξονες, επαναβεβαίωσε πως δε θα υπάρξει υποχώρηση για την κατασκευή και του περιμετρικού της Καλαμάτας από την ανάδοχο κοινοπραξία, ενώ επέρριψε ευθύνες για τα προβλήματα στην Ολυμπία Οδό στον κ. Σουφλιά.
Εξαπέλυσε δριμεία επίθεση κατά της πρώην Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης για τις υποχρεώσεις και τα χρέη που παρέλαβε από αυτή, φέροντας ως παράδειγμα την παραλίγο απώλεια πιστώσεων από το πρόγραμμα ΕΟΧ- ΕΖΕΣ. Όπως είπε, «η Περιφέρεια κατάφερε να διασώσει με πρωτοβουλίες της το πρόγραμμα, εγκαινιάζοντας μια νέα νοοτροπία, με την αιρετή Περιφέρεια να εκμεταλλεύεται κάθε χρηματοδοτική δυνατότητα». Το αποτέλεσμα ήταν όχι μόνο να μην απενταχθεί το έργο κατασκευής φραγμάτων και λιμνοδεξαμενών, αλλά να συμμετέχει και σε χρηματοδοτήσεις από το νέο πρόγραμμα που θα αφορά στη βιοποικιλότητα
Γνωστοποίησε δε πως σε επόμενη διοικητική μεταρρύθμιση θα ζητήσει τη δημιουργία της ενιαίας Πελοποννήσου, ακόμη και του τμήματος της Αργολίδας που συνορεύει με την Περιφέρεια Αττικής.
Παράλληλα, καταδίκασε τα όσα συνέβησαν στις εκδηλώσεις για την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου, δήλωσε ότι η Περιφέρεια Πελοποννήσου θα εγγυηθεί την κοινωνική συνοχή και πρόσθεσε: «Το πρόβλημα που έχουν σήμερα οι πολίτες δεν μπορεί να γίνεται πρόβλημα εκμετάλλευσης διαφόρων ομάδων, προκειμένου να το χρησιμοποιούν για την όποια μικρόνοη κομματική τους σκοπιμότητα. Με πειράζουν βαθύτατα αυτές οι σκηνές, γιατί δε βοηθούν στην επίλυση του προβλήματος. Θα πρέπει η Πελοπόννησος να μην ξαναβρεθεί σε δύσκολη θέση διχασμό, όπως βρέθηκε στο παρελθόν, με ανεύθυνες ηγεσίες να δημιουργούν συνθήκες διχασμού. Αυτό δεν θα το επιτρέψουμε όλοι οι πολίτες. Έχει τον ιστορικό ρόλο να δώσει τα δικά της δείγματα γραφής στην κρίση».
Με αφορμή ερώτηση για τη συζήτηση θέματος στο Περιφερειακό Συμβούλιο που αφορά την επένδυση του Ι. Τσελέπου σε συνεργασία με την Κίνα, ανέφερε πως εξετάζεται η περίπτωση δημιουργίας και δεύτερου θερμοκηπιακού κέντρου στη Μεσσηνία, μετά τα Φιλιατρά, με έδρα την Καλαμάτα.
Οδικές υποδομές
Για τις οδικές υποδομές μέσα στη Μεσσηνία, ανέφερε ότι έχουν μείνει πίσω και δεν υπήρξε ούτε πρόνοια ούτε και πρόβλεψη για ένταξη σε κάποιο πρόγραμμα. Σημείωσε ότι είναι η Περιφερειακή Ενότητα με το μεγαλύτερο ποσοστό ημιτελών δρόμων από διάφορα προγράμματα και πρόσθεσε: «Οφείλουμε τα έργα αυτά να τα ολοκληρώσουμε για να υπάρχει ανταποδοτικότητα και διευκόλυνση των πολιτών».
Ανακοίνωσε ακόμη ότι η Περιφέρεια προχωρά ώστε να δοθεί οριστική λύση στο δρόμο Ρωμανός – Γαργαλιάνοι, επισημαίνοντας ότι ξεμπερδεύονται τα προβλήματα με την προηγούμενη εργολαβία, ενώ σύντομα θα υποβληθεί πρόταση για το υπόλοιπο έργο, αλλά και για τη διευθέτηση των ζητημάτων που υπάρχουν, προκειμένου να ενταχθεί στο ΕΣΠΑ.
Ανέφερε ότι θα είχε υποβληθεί πρόταση και για το Γαργαλιάνοι – Φιλιατρά, αλλά υπήρξε πρόβλημα με μια εγκύκλιο του υπουργείου και ο φάκελος θα υποβληθεί σε 10 ημέρες.
Επίσης, προχωρά η παράκαμψη της Κορώνης, αλλά και η διευθέτηση για παρέμβαση, ώστε να αντιμετωπιστούν στο τελευταίο τους στάδιο και οι ζημιές του λιμανιού της Κορώνης από την κακοκαιρία.
Ακολούθως, ανακοίνωσε: «Αν δεν υπάρξουν μεγάλα γεγονότα, ο δρόμος Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη θα ενταχθεί μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2012 στο τομεακό του υπουργείου Υποδομών, όπως ήταν η αρχική δέσμευση».
Χαρακτήρισε ως έργα σημαντικά και με βαρύτητα για την Περιφέρεια Πελοποννήσου την παράκαμψη της Πύλου, αλλά και τη μαρίνα της, ενώ ανέφερε πως έγινε συζήτηση με το δήμαρχο Πύλου – Νέστορος Δημ. Καφαντάρη για τους δρόμους Σουληνάρι – Κορυφάσιο και Κορυφάσιο – Χώρα, για τη διευκόλυνση στη διασύνδεση των υποδομών. Για το πρώτο τμήμα, μήκους 9 χιλιομέτρων, θα προταθεί η ένταξή του στο ΕΣΠΑ, ενώ απομένουν περί τα 2 χιλιόμετρα, που περνούν μέσα από τα Κρεμμύδια. Για το τμήμα Κορυφάσιο – Χώρα, είπε πως θα αντιμετωπιστεί μελετητικά, προκειμένου να ολοκληρωθεί σύντομα η σχετική διαδικασία και να ενταχθεί κι αυτό το τμήμα στο ΕΣΠΑ.
Όσον αφορά στο δρόμο Μεσσήνη – Εύα – Λάμπαινα – Αρχαία Μεσσήνη, το χαρακτήρισε ως έργο σημαία. Ο προϋπολογισμός του ανέρχεται σε 40 εκατ. ευρώ και έχει τέσσερα υποέργα. Όπως είπε, δόθηκαν οδηγίες για την ολοκλήρωση και την ωρίμανση όλων των μελετών, με στόχο την ένταξή του στο ΕΣΠΑ. Προανήγγειλε δε ότι όλα θα είναι έτοιμα μέσα στο πρώτο τρίμηνο της ερχόμενης χρονιάς.
Ο κ. Τατούλης γνωστοποίησε ότι βρίσκεται στη φάση της δημοπράτησης ο κόμβος του αεροδρομίου της Καλαμάτας, ενώ δόθηκε εντολή και για άλλες παρεμβάσεις στο δρόμο από τον κόμβο του Ασπροχώματος έως τον κόμβο του αεροδρομίου.
Σχετικά με τους οδικούς άξονες στο Δήμο Τριφυλίας, παρατήρησε ότι προχωρά το Γαργαλιάνοι – Φιλιατρά, ενώ γίνονται μελετητικές παρεμβάσεις για την παράκαμψη των Φιλιατρών και τη διευκόλυνση της κυκλοφορίας στους Γαργαλιάνους.
Επίσης, δόθηκαν οδηγίες για τη βελτίωση του δρόμου Στούπα – Καρδαμύλη, ανακοινώνοντας πως πολύ σύντομα θα ενταχθεί και αυτό το έργο στο ΕΣΠΑ, ενώ η πρώην ΔΕΚΕ προετοιμάζει μελέτη για το δρόμο Αρεόπολης – Καρδαμύλης, στο πλαίσιο ολοκλήρωσης του νοτιοανατολικού άξονα, που θα συνδέει όλη την παραλιακή Πελοπόννησο.
Αρχαιολογικοί χώροι
Όσον αφορά στους αρχαιολογικούς και πολιτιστικούς τόπους, είπε πως συζήτησε με το δήμαρχο Μεσσήνης Στάθη Αναστασόπουλο για όλα τα επιμέρους προβλήματα που υπάρχουν, σημειώνοντας: «Όποιο ώριμο έργο από την πολιτιστική κληρονομιά και τις βυζαντινές αρχαιότητες, έχει ενταχθεί στο ΕΣΠΑ». Επισήμανε ότι είναι η πρώτη φορά που η Μεσσηνία συμμετέχει με τέτοιο όγκο μελετών και μέγεθος προϋπολογισμού στο ΕΣΠΑ, με έργα που έχουν ήδη ενταχθεί και με άλλα που εντάσσονται, ανάλογα με την πρόοδο που σημειώνουν.
Για το Ανδρομονάστηρο, ανακοίνωσε ότι ολοκληρώθηκε η έγκριση της μελέτης και έχουν ήδη ενταχθεί 750.000 ευρώ από το συνολικό προϋπολογισμό των 1,25 εκατ. ευρώ, και διαβεβαίωσε ότι θα ενταχθεί στο σύνολό του.
Όπως είπε σε άλλο σημείο, η Μεσσηνία θα δημιουργήσει δύο σημαντικά δίκτυα με το ανάκτορο του Νέστορα και την Αρχαία Μεσσήνη, για το τουριστικό προϊόν και τη διευκόλυνση της χρησιμότητας ανάπτυξης της κρουαζιέρας.
Έργα στο αεροδρόμιο με 15 εκατ. ευρώ
Ο κ. Τατούλης επισήμανε ότι εξασφαλίστηκαν 15 εκατ. ευρώ για παρεμβάσεις στο αεροδρόμιο της Καλαμάτας, παρατηρώντας ότι η Περιφέρεια βρίσκεται σε επαφή με την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας και επεξεργάζονται σχέδιο εκσυγχρονισμού για να αποκτήσει μελετητική ωριμότητα, με στόχο να ενταχθεί στο ΕΣΠΑ στην πρώτη αναθεώρησή του.
Σχολική στέγη
Ο περιφερειάρχης Πελοποννήσου αναφέρθηκε και στα προβλήματα σχολικής στέγης με το νέο Γυμνάσιο – Λύκειο Γαργαλιάνων, λέγοντας ότι η εξέλιξή του κόλλησε στην αδυναμία του ΟΣΚ, ενώ γνωστοποίησε ότι η αντιπεριφερειάρχης Ντίνα Νικολάκου ορίστηκε υπεύθυνη για το συντονισμό των ενεργειών που πρέπει να γίνουν, προκειμένου να ξεπεραστούν τα προβλήματα.
Μιλώντας για το νέο Γυμνάσιο – Λύκειο Κορώνης, είπε πως υπάρχουν τα ίδια προβλήματα, ενώ δήλωσε ότι θα προβεί ο ίδιος σε πολιτική παρέμβαση, ώστε να ρυθμιστούν οι εκκρεμότητες.
Υγεία
Για τον τομέα της Υγείας, είπε πως υπάρχει αγαστή συνεργασία με το διοικητή του Νοσοκομείου Καλαμάτας Γ. Μπέζο. «Εντάξαμε πολλά έργα από πλευράς υποδομών στο ΕΣΠΑ, τόσο για τη βελτίωση όσο και για τη δημιουργία νέων», παρατήρησε και πρόσθεσε ότι εντάχθηκαν τελευταία οι υγειονομικές υπηρεσίες της Πύλου και προχωρά το Κέντρο Υγείας Αίπειας. «Αυτά δείχνουν ότι έχουμε ξεπεράσει κατά πολύ τις προεκλογικές μας δεσμεύσεις», υπογράμμισε και εξέφρασε την αισιοδοξία του πως «μπορούμε να δούμε θετικά το μέλλον, σε αυτές τις δύσκολες ώρες», αποδίδοντάς τη (την αισιοδοξία) στη συνετή και συγκεκριμένη μεθοδολογία που ακολουθεί η Περιφέρεια Πελοποννήσου.
Διαχείριση απορριμμάτων
Μιλώντας για τη διαχείριση των απορριμμάτων, είπε πως ο σχεδιασμός προχωρά ανάλογα με τα χρονοδιαγράμματα. Ανέφερε πως είναι έτοιμα τα τεύχη δημοπράτησης και αναμένεται η δημοσίευσή τους.
Έκανε λόγο για πολύ σημαντικό εγχείρημα, υπογραμμίζοντας ότι η Περιφέρεια Πελοποννήσου είναι η μόνη που έχρισε ως σύμβουλο την Επιθεώρηση Περιβάλλοντος.
Επανέλαβε δε την πάγια θέση του, ώστε η Πελοπόννησος να είναι η Περιφέρεια της αειφορίας.
Πελοπόννησος και μεγάλοι οδικοί άξονες
Ο κ. Τατούλης εξέφρασε την ικανοποίησή του για την επαναδραστηριοποίηση της κατασκευαστικής κοινοπραξίας στο Παραδείσια – Τσακώνα, αλλά και την πεποίθηση ότι μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2012 θα έχει δοθεί στην κυκλοφορία και το υπόλοιπο έργο. Διατράνωσε δε την απόφαση που έχει ληφθεί για κατασκευή του περιμετρικού της Καλαμάτας. Όπως είπε χαρακτηριστικά, «δεν υποχωρούμε ούτε βήμα και απαιτούμε την κατασκευή του, όπως προβλέπει το σύμφωνο παραχώρησης».
Απαντώντας σε σχετική ερώτηση, είπε πως δεν υφίσταται περίπτωση μη κατασκευής του περιμετρικού, επειδή αυτό προβλέπεται και από τη σύμβαση παραχώρησης, επισημαίνοντας πως εκτός από τη σχετική απόφαση της Βουλής, υπάρχει η δυνατότητα προσφυγής, σε αντίθετη περίπτωση, και στους ευρωπαϊκούς θεσμούς. Όσον αφορά στην Ολυμπία Οδό, είπε πως είναι γνωστά τα προβλήματα. Κατηγόρησε ευθέως τον πρώην υπουργό ΠΕΧΩΔΕ Γ. Σουφλιά για τα προβλήματα που εμφανίζονται, λέγοντας ότι υπήρξε κακή πρόνοια στον τρόπο διοίκησης του έργου, καθώς δεν προετοιμάστηκαν όλα τα σενάρια για την κατασκευή του. Πήρε ξεκάθαρη θέση, λέγοντας ότι μετά την πρόθεση της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων να συμμετέχει ως εγγυήτρια για τη χρηματοδότηση του έργου, θα έπρεπε η πρόταση αυτή να γίνει αποδεκτή από την κυβέρνηση. Πρόσθεσε δε πως τα προβλήματα σχετίζονται και με την ασυνέπεια της κυβέρνησης και της αναδόχου κοινοπραξίας, αλλά και των τραπεζών που χρηματοδοτούν το έργο.
«Πλανώνται οικτρά», συνέχισε σε άλλο σημείο, «όσοι νομίζουν ότι δεν έχουμε εργαλεία διεκδίκησης για την ολοκλήρωση του έργου, καθώς υπάρχουν τόσο η ελληνική Δικαιοσύνη όσο και οι ευρωπαϊκοί θεσμοί».
Υπογράμμισε ότι ο δυτικός άξονας είναι εξαιρετικής σημασίας για την Περιφέρεια Πελοποννήσου και πρέπει να διευκολυνθεί η ολοκλήρωσή του. «Είναι ανεπίτρεπτο», παρατήρησε, «να έχει ανοίξει η κοινοπραξία όλο τον άξονα από την Κόρινθο έως την Πάτρα, να μην έχει δοθεί ούτε ένα κομμάτι στην κυκλοφορία και να είναι παγίδα επικινδυνότητας για τους πολίτες και την οικονομία μας».
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου