Μια πολύ περίεργη απόφαση… |
Η ανάθεση της αποκατάστασης των ζημιών στο Δερβένι
Συμπληρωματική σύμβαση από δω, συμπληρωματική σύμβαση από κει, συμπληρωματικές συμβάσεις και παραπέρα. Ούτε λίγο ούτε πολύ, σε…πραγματικό χρυσορυχείο έχει αναδειχθεί ο αυτοκινητόδρομος Κόρινθος- Τρίπολη – Καλαμάτα για την κοινοπραξία Μορέας.
Ως γνωστό, τις προηγούμενες ημέρες, σε μία ακόμη ανάθεση αποκατάστασης ζημιών που προκλήθηκαν από κατολίσθηση στην παλαιά εθνική Μεγαλόπολης - Καλαμάτας προχώρησε το υπουργείο Υποδομών, προς την κοινοπραξία, προϋπολογισμού 2,1 εκατομμυρίων ευρώ.
Όπως σημειώνεται σε ρεπορτάζ στην εφημερίδα «Καθημερινή, «πρόκειται για μια πολύ ιδιαίτερη απόφαση, καθώς το έργο δεν βρίσκεται εντός των ορίων αρμοδιότητας του παραχωρησιούχου, που ανακατασκευάζει την εθνική οδό Κορίνθου - Καλαμάτας - Σπάρτης.
Με την κίνηση αυτή εξασφαλίζεται ότι τα έργα θα ξεκινήσουν το ταχύτερο δυνατόν, πριν η κατάσταση επιδεινωθεί. Ωστόσο γεννάται το ερώτημα κατά πόσο με ανάλογες αποφάσεις αδικούνται οι εργοληπτικές εταιρείες που θα μπορούσαν να διεκδικήσουν μέσω διαγωνισμού ένα έργο.
Το πρόβλημα εμφανίστηκε προ ενός έτους περίπου στην έξοδο του οικισμού Δερβενίου, στην εθνική οδό Μεγαλόπολης - Καλαμάτας. ‘Το πρόβλημα χρήζει άμεσης αντιμετώπισης για τη μη διακοπή της κυκλοφορίας της παλαιάς εθνικής οδού Μεγαλόπολης - Καλαμάτας και η Περιφέρεια Πελοποννήσου, η οποία έχει την ευθύνη λειτουργίας και συντήρησης του συγκεκριμένου τμήματος, δεν μπορεί να το αντιμετωπίσει.
Η αποκατάσταση επείγει εν όψει μάλιστα της επερχόμενης φθινοπωρινής περιόδου, κατά την οποία το φαινόμενο αναμένεται να επιδεινωθεί λόγω βροχοπτώσεων’, αναφέρεται στην απόφαση που υπέγραψε στις 24 Αυγούστου ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών, Σταύρος Καλογιάννης.
Πώς αιτιολογεί, λοιπόν, το υπουργείο Υποδομών την απόφασή του να αναθέσει στον Μορέα, ως συμπληρωματική εργασία, ένα έργο που βρίσκεται έξω από τα όρια αρμοδιότητάς του;
Κατ’ αρχήν, το υπουργείο Υποδομών επικαλείται το κατεπείγον της κατάστασης: ‘οι εργασίες αποκατάστασης πρέπει να εκτελεστούν άμεσα λόγω σοβαρού επικείμενου κινδύνου αποκλεισμού της κυκλοφορίας στην παλαιά εθνική οδό, η οποία είναι η μοναδική εναλλακτική διαδρομή χωρίς καταβολή διοδίων’, αναφέρεται στην απόφαση.
Επιπλέον, εκτιμάται ότι τυχόν κλείσιμο του δρόμου μπορεί να δώσει στον Μορέα το δικαίωμα να διεκδικήσει αποζημίωση (λόγω μείωσης εσόδων από τα διόδια), καθώς το συγκεκριμένο τμήμα της εθνικής, από Παραδείσια Μεγαλόπολης έως Αλλαγή, είναι η μοναδική οδός πρόσβασης στη νέα εθνική οδό.
Το ‘λεπτό σημείο’ της απόφασης είναι ότι, ναι μεν επιτυγχάνεται η ταχύτερη δυνατή αντιμετώπιση της κατολίσθησης, ταυτόχρονα όμως αποκλείονται από έναν διαγωνισμό προϋπολογισμού 2,1 εκατ. ευρώ οι εργοληπτικές εταιρείες που πιθανόν να το διεκδικούσαν.
Συνολικά, πάντως, ο Μορέας έχει αναλάβει έξι φορές την τέλεση συμπληρωματικών εργασιών, συνολικού προϋπολογισμού 8,8 εκατ. ευρώ».
Επιμέλεια: Αντώνης Πετρόγιαννης
|
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου