Η ιστορία του δρόμου.....
Μετά την κατολίσθηση η ευθύνη της μελέτης και της ανακατασκευής, αφαιρέθηκε από την Περιφέρεια Πελοποννήσου και την ανέλαβε αποκλειστικά το ΥΠΕΧΩΔΕ.
Την περίοδο 2004 – 2005 εκπονήθηκαν και εγκρίθηκαν οι πλήρεις μελέτες για την ανακατασκευή του υπόψη τμήματος .
Μετά την ολοκλήρωση και έγκριση της μελέτης το έτος 2005 έγινε η δημοπράτηση.
Με την ολοκλήρωση του διαγωνισμού υπογράφηκε η σύμβαση για την κατασκευή του έργου , τον Ιούνιο του 2006 και άρχισαν οι εργασίες.
Επισημαίνεται ότι τόσο η μελέτη αποκατάστασης του Παραδείσια – Τσακώνα , όσο και η εργολαβία ανακατασκευής , χρηματοδοτούνταν αποκλειστικά από Εθνικούς πόρους , για την εξασφάλιση των οποίων χρειάστηκε πολύς προσωπικός αγώνας και μεγάλη πίεση , αφού ο τότε Υπουργός Οικονομικών δεν υπέγραφε.
Περί το τέλος του 2009 η χρηματοδότηση του έργου σταμάτησε ,από την Κυβέρνηση Γ.Παπανδρέου , με αποτέλεσμα στις αρχές του 2010 να υπάρξει πλήρης ακινητοποίηση μέχρι τον Οκτώβριο του 2011 , οπότε άρχισε και πάλι η κατασκευή του με χρηματοδότηση του ΕΣΠΑ .
Η μη χρηματοδότηση του έργου την περίοδο αυτή είχε ως συνέπεια την μετάθεση του χρόνου περαίωσης στο τέλος του 2013 με μια εκκρεμότητα , την μη ολοκλήρωση της μεγάλης γέφυρας η οποία παρακάμπτεται τώρα, προσωρινά με δρόμο ενός χιλιομέτρου.
Αν δεν σταματούσε η χρηματοδότηση , προβλεπόταν να γίνει , παράδοση στην κυκλοφορία στις 30-6-2010 , σύμφωνα με τη σύμβαση.
Έτσι ένα όνειρο δεκαετιών , αύριο γίνεται πραγματικότητα.
Ναι ο πολυπόθητος δρόμος τελείωσε.
Δεν έγινε μόνος του , όπως δεν έχουν γίνει και άλλα σημαντικά τμήματα στη Χώρα μας , μεταξύ των οποίων το Κόρινθος – Πάτρα.
Έγινε ,γιατί κάποιοι , με τη στήριξη των Μέσων Ενημέρωσης και φορέων του Νομού μας , το χρεωθήκαμε, το πήραμε επάνω μας και το προχωρήσαμε. Γνωρίζουν άλλωστε οι Μεσσήνιοι τους αγώνες και τις προσπάθειες του καθενός μας , για το συγκεκριμένο έργο.
Ως Μεσσήνιος και ως Βουλευτής , αισθάνομαι βαθιά ικανοποίηση και ανακούφιση , γιατί συνέδεσα το όνομά μου με την κατασκευή του δρόμου Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα.
Όταν η παράταξή μου ήταν στην αντιπολίτευση , φώναζα , το έφερνα στη Βουλή , το αναδείκνυα ,πίεζα πολιτικά .
Από το 2004 και μετά όταν η Παράταξή μου έγινε Κυβέρνηση , της οποίας ήμουν μέλος , με ξεκάθαρη πολιτική βούληση , προχώρησαν όλα γρήγορα και μεθοδευμένα , δηλαδή οι μελέτες ,οι δημοπρατήσεις ,οι κατασκευές και έτσι απολαμβάνουμε σήμερα ένα σύγχρονο και ασφαλή αυτοκινητόδρομο που σίγουρα θα αλλάξει την τύχη του Νομού μας , αφού βγάζει την Μεσσηνία από την απομόνωση ,την φέρνει πολύ κοντά στην Αθήνα και δημιουργεί προϋποθέσεις για εκρηκτική ανάπτυξη σε όλους τους τομείς.
Στο σημείο αυτό αισθάνομαι την ανάγκη να ευχαριστήσω δημόσια τον τότε Υπουργό ΠΕΧΩΔΕ κ. Γεώργιο Σουφλιά η συμβολή του οποίου ήταν καθοριστική.
Προγραμμάτισε και κατασκεύασε στο Κόρινθος - Τρίπολη , τις λωρίδες ασφαλείας και τις νέες σήραγγες.
Με την ισχυρή του θέληση και επιμονή προγραμμάτισε , μελέτησε , έκανε τις απαλλοτριώσεις , δημοπράτησε και κατασκεύασε το δρόμο Τρίπολης – Καλαμάτας.
Καταλήγοντας υπενθυμίζω ότι με μηνυτήρια αναφορά που έχω καταθέσει στον Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου και τον Ειδικό Γραμματέα του ΣΔΟΕ , έχει ξεκινήσει η Δικαστική έρευνα για το τμήμα Παραδείσια – Τσακώνα , από την οποία ελπίζουμε να αποδοθούν οι ευθύνες σε αυτούς που δεν τίμησαν τον όρκο τους και δεν σεβάστηκαν το Δημόσιο χρήμα . -
ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΩΑΝΝΗ Δ. ΛΑΜΠΡΟΠΟΥΛΟ ΒΟΥΛΕΥΤΗ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ Όπως έχει γίνει γνωστόν το Σάββατο παραδίδεται στην κυκλοφορία και το τμήμα Παραδείσια – Τσακώνα το τελευταίο του αυτοκινητοδρόμου Κορίνθου – Τριπόλεως – Καλαμάτας.Το Παραδείσια – Τσακώνα κατασκευάσθηκε την πρώτη φορά με ευθύνη της Περιφέρειας Πελοποννήσου και παραδόθηκε στην κυκλοφορία τον Μάρτιο του 2000 , δύο ημέρες πριν τις εκλογές.Τον Φεβρουάριο του 2003 καταστράφηκε ολοσχερώς .
Μετά την κατολίσθηση η ευθύνη της μελέτης και της ανακατασκευής, αφαιρέθηκε από την Περιφέρεια Πελοποννήσου και την ανέλαβε αποκλειστικά το ΥΠΕΧΩΔΕ.
Την περίοδο 2004 – 2005 εκπονήθηκαν και εγκρίθηκαν οι πλήρεις μελέτες για την ανακατασκευή του υπόψη τμήματος .
Μετά την ολοκλήρωση και έγκριση της μελέτης το έτος 2005 έγινε η δημοπράτηση.
Με την ολοκλήρωση του διαγωνισμού υπογράφηκε η σύμβαση για την κατασκευή του έργου , τον Ιούνιο του 2006 και άρχισαν οι εργασίες.
Επισημαίνεται ότι τόσο η μελέτη αποκατάστασης του Παραδείσια – Τσακώνα , όσο και η εργολαβία ανακατασκευής , χρηματοδοτούνταν αποκλειστικά από Εθνικούς πόρους , για την εξασφάλιση των οποίων χρειάστηκε πολύς προσωπικός αγώνας και μεγάλη πίεση , αφού ο τότε Υπουργός Οικονομικών δεν υπέγραφε.
Περί το τέλος του 2009 η χρηματοδότηση του έργου σταμάτησε ,από την Κυβέρνηση Γ.Παπανδρέου , με αποτέλεσμα στις αρχές του 2010 να υπάρξει πλήρης ακινητοποίηση μέχρι τον Οκτώβριο του 2011 , οπότε άρχισε και πάλι η κατασκευή του με χρηματοδότηση του ΕΣΠΑ .
Η μη χρηματοδότηση του έργου την περίοδο αυτή είχε ως συνέπεια την μετάθεση του χρόνου περαίωσης στο τέλος του 2013 με μια εκκρεμότητα , την μη ολοκλήρωση της μεγάλης γέφυρας η οποία παρακάμπτεται τώρα, προσωρινά με δρόμο ενός χιλιομέτρου.
Αν δεν σταματούσε η χρηματοδότηση , προβλεπόταν να γίνει , παράδοση στην κυκλοφορία στις 30-6-2010 , σύμφωνα με τη σύμβαση.
Έτσι ένα όνειρο δεκαετιών , αύριο γίνεται πραγματικότητα.
Ναι ο πολυπόθητος δρόμος τελείωσε.
Δεν έγινε μόνος του , όπως δεν έχουν γίνει και άλλα σημαντικά τμήματα στη Χώρα μας , μεταξύ των οποίων το Κόρινθος – Πάτρα.
Έγινε ,γιατί κάποιοι , με τη στήριξη των Μέσων Ενημέρωσης και φορέων του Νομού μας , το χρεωθήκαμε, το πήραμε επάνω μας και το προχωρήσαμε. Γνωρίζουν άλλωστε οι Μεσσήνιοι τους αγώνες και τις προσπάθειες του καθενός μας , για το συγκεκριμένο έργο.
Ως Μεσσήνιος και ως Βουλευτής , αισθάνομαι βαθιά ικανοποίηση και ανακούφιση , γιατί συνέδεσα το όνομά μου με την κατασκευή του δρόμου Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα.
Όταν η παράταξή μου ήταν στην αντιπολίτευση , φώναζα , το έφερνα στη Βουλή , το αναδείκνυα ,πίεζα πολιτικά .
Από το 2004 και μετά όταν η Παράταξή μου έγινε Κυβέρνηση , της οποίας ήμουν μέλος , με ξεκάθαρη πολιτική βούληση , προχώρησαν όλα γρήγορα και μεθοδευμένα , δηλαδή οι μελέτες ,οι δημοπρατήσεις ,οι κατασκευές και έτσι απολαμβάνουμε σήμερα ένα σύγχρονο και ασφαλή αυτοκινητόδρομο που σίγουρα θα αλλάξει την τύχη του Νομού μας , αφού βγάζει την Μεσσηνία από την απομόνωση ,την φέρνει πολύ κοντά στην Αθήνα και δημιουργεί προϋποθέσεις για εκρηκτική ανάπτυξη σε όλους τους τομείς.
Στο σημείο αυτό αισθάνομαι την ανάγκη να ευχαριστήσω δημόσια τον τότε Υπουργό ΠΕΧΩΔΕ κ. Γεώργιο Σουφλιά η συμβολή του οποίου ήταν καθοριστική.
Προγραμμάτισε και κατασκεύασε στο Κόρινθος - Τρίπολη , τις λωρίδες ασφαλείας και τις νέες σήραγγες.
Με την ισχυρή του θέληση και επιμονή προγραμμάτισε , μελέτησε , έκανε τις απαλλοτριώσεις , δημοπράτησε και κατασκεύασε το δρόμο Τρίπολης – Καλαμάτας.
Καταλήγοντας υπενθυμίζω ότι με μηνυτήρια αναφορά που έχω καταθέσει στον Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου και τον Ειδικό Γραμματέα του ΣΔΟΕ , έχει ξεκινήσει η Δικαστική έρευνα για το τμήμα Παραδείσια – Τσακώνα , από την οποία ελπίζουμε να αποδοθούν οι ευθύνες σε αυτούς που δεν τίμησαν τον όρκο τους και δεν σεβάστηκαν το Δημόσιο χρήμα . -
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου