Εκτός σχεδίων Τατούλη η τύχη της Μεσσηνίας σύμφωνα με την "Καθημερινή"
Γράφτηκε από την ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ Online
Η Μεσσηνία απουσιάζει από τον αναπτυξιακό σχεδιασμό της Περιφέρειας Πελοποννήσου, όπως προκύπτει από το ρεπορτάζ της "Καθημερινής" για την εκδήλωση που οργανώθηκε σε συνεργασία με την Invest in Greece. Σε αυτή το βάρος δόθηκε στη δημιουργία πολιτικού αεροδρομίου στην Τρίπολη, ενώ δεν έγινε καμία αναφορά στην αναβάθμιση του αεροδρομίου Καλαμάτας. Παράλληλα προβλήθηκαν τα λιμενικά έργα τουριστικής ανάπτυξης που γίνονται ή προγραμματίζονται σε Λακωνία, Αρκαδία και Αργολίδα. Με τη Μεσσηνία πάντα απούσα.
Σε πολιτικό μετατρέπεται το στρατιωτικό αεροδρόμιο Τρίπολης
Στην τελική ευθεία βρίσκεται σύμφωνα με πληροφορίες η έγκριση του σχεδίου από το υπουργείο Ανάπτυξης για τη μετατροπή του στρατιωτικού αεροδρομίου της Τρίπολης σε πολιτικό, σχέδιο που προωθείται να γίνει μέσω ΣΔΙΤ (σύμπραξη δημόσιου και ιδιωτικού τομέα). Μόλις το υπουργείο Ανάπτυξης δώσει το «πράσινο φως» θα ακολουθήσει ο σχετικός διαγωνισμός για το έργο, μέσα από το οποίο η Περιφέρεια Πελοποννήσου φιλοδοξεί να προσελκύσει πολλούς τουρίστες από το εξωτερικό, αλλά και παράλληλα να μετατρέψει την περιοχή σε κέντρο εμπορευματικών μεταφορών. Σύμφωνα με την προκαταρκτική τεχνική μελέτη που έχει εκπονήσει η καναδική εταιρεία IBI Group και τα βασικά σημεία της οποίας παρουσιάστηκαν χθες από τον επικεφαλής της εταιρείας στην Ελλάδα κ. Αντούλιο Ρικέτα, σε εκδήλωση που συνδιοργάνωσαν η Περιφέρεια Πελοποννήσου και η "Invest in Greece" ο προϋπολογισμός του έργου υπολογίζεται σε 70-90 εκατ. ευρώ, ενώ τα έξοδα για τη λειτουργία του εκτιμώνται ότι θα ανέλθουν σε 1,5-2,5 εκατ. ευρώ ετησίως. Προκειμένου να καταστεί το αεροδρόμιο λειτουργικό για εμπορική χρήση απαιτούνται επιμήκυνση του αεροδιαδρόμου, καθώς και η κατασκευή τερματικού σταθμού, βοηθητικών κτηρίων και φυσικά πύργου ελέγχου. Στο πλαίσιο της ίδιας μελέτης βρίσκεται σε εξέλιξη συνεργασία με την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, προκειμένου να διερευνηθούν οι νέες τεχνολογίες αεροπλοήγησης, έτσι ώστε να αντιμετωπισθεί το πρόβλημα των βουνών που υπάρχουν στην περιοχή. Στόχος είναι το αεροδρόμιο να χρησιμοποιείται κυρίως από εταιρείες χαμηλού κόστους, ενώ παράλληλα να αξιοποιηθεί για τις εξαγωγές προϊόντων, κυρίως αγροτικών, που παράγονται στην Πελοπόννησο.
Πολύ πιο σύντομα, πάντως, αναμένονται άλλα αναπτυξιακά έργα στην περιοχή. Ο περιφερειάρχης Πελοποννήσου κ. Πέτρος Τατούλης προανήγγειλε την έναρξη λειτουργίας από τον επόμενο μήνα ερευνητικού κέντρου τεχνολογίας και εφαρμοσμένης καινοτομίας στο οποίο θα συμμετέχουν ερευνητικές μονάδες της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και ιδιωτικές εταιρείες. Σε προχωρημένο στάδιο βρίσκονται σύμφωνα με τον ίδιο οι διαδικασίες για την ίδρυση από φορείς της Πελοποννήσου επενδυτικού fund το οποίο θα έχει έδρα εκτός Ελλάδας. Τα σχέδια περιλαμβάνουν ακόμη τη βελτίωση των υποδομών των λιμένων της Πελοποννήσου, καθώς και της δημιουργίας δικτύου μαρινών με στόχο να αποσπάσει η περιοχή σημαντικό μερίδιο του μεσογειακού γιότινγκ. Σε εξέλιξη βρίσκεται η βελτίωση των υποδομών του λιμένα του Γυθείου, έτσι ώστε να ενισχυθεί ο εμπορικός του χαρακτήρας. Η Περιφέρεια Πελοποννήσου προωθεί επίσης τη δημιουργία μαρίνας μέσω ΣΔΙΤ στη Μονεμβασιά, ενώ ανάλογες φιλοδοξίες υπάρχουν για μαρίνα στην Ερμιόνη, καθώς και για αξιοποίηση των λιμένων του Ναυπλίου, του Αστρους και του Λεωνιδίου.
Χαιρετισμό στη χθεσινή εκδήλωση απηύθυνε ο πρέσβης του Καναδά στην Ελλάδα κ. Ρόμπερτ Πεκ, ο οποίος τόνισε το ενδιαφέρον των καναδικών εταιρειών για επενδύσεις στη χώρα και ειδικά στην Πελοπόννησο.
[Της Δ. Μανιφάβα από την "Καθημερινή"]Διαβάστε το άρθρο στην ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ http://www.eleftheriaonline.gr/politiki/aftodioikisi/perifereia/item/25339-tatoulis-messinia-aerodromio-tripoli
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου