Εν αναμονή έργων εκσυγχρονισμού το αεροδρόμιο της Καλαμάτας
Τελευταία Ενημέρωση: 21/08/2013
Της Βίκυς Βετουλάκη
Σε πολύ καλύτερη κατάσταση από πολλά άλλα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας βρίσκεται ο Κρατικός Αερολιμένας Καλαμάτας, αν και απαιτούνται να γίνουν σημαντικά έργα εκσυγχρονισμού και αναβάθμισης των υποδομών του.
Για πρώτη φορά, τα τελευταία δέκα χρόνια, οι αφίξεις από το εξωτερικό μέχρι τέλος Ιουλίου παρουσίασαν αύξηση 55%, ποσοστό ρεκόρ για το αεροδρόμιο της Καλαμάτας, αν και στο επίπεδο των αφίξεων εσωτερικού ακολούθησε τη γενική πορεία λόγω κρίσης και σημείωσε μείωση που άγγιξε το 30%.
Σύμφωνα με δημοσιεύματα, σε πολλά περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας οι εικόνες που εισπράττουν όσοι επισκέπτονται την Ελλάδα είναι αλγεινές λόγω των ακατάλληλων υποδομών. Ετοιμόρροποι τοίχοι αεροδρομίου, τουρίστες να περιμένουν εκτεθειμένοι στους εξωτερικούς χώρους των αεροδρομίων, καθώς οι εσωτερικοί είναι περιορισμένοι και δεν μπορούν να δεχτούν τόσο κόσμο, και ακατάλληλες προς χρήση τουαλέτες, με αποτέλεσμα να υφίστανται μια άνευ προηγουμένου ταλαιπωρία.
Εκτιμάται ότι η ιδιωτικοποίηση περιφερειακών αεροδρομίων θα οδηγήσει σε εκτέλεση των απαραίτητων εργασιών αναβάθμισης, οι οποίες, όμως, υπολογίζεται ότι δε θα έχουν ολοκληρωθεί πριν από την τουριστική σαιζόν του 2014.
Μάλιστα, στη διεθνή αγορά έχουν βγει δύο ομάδες από 7+4 αεροδρόμια η καθεμία, με το διαγωνισμό να προβλέπει τη δημιουργία συμβάσεων παραχώρησης για 30 συν 10 έτη.
Στην πρώτη ομάδα ανήκουν τα αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Κέρκυρας, Χανίων, Κεφαλλονιάς, Ζακύνθου, Ακτίου, Καβάλας. Προαιρετικά μπορούν να προστεθούν τρία από τα αεροδρόμια Αλεξανδρούπολης, Αράξου, Καλαμάτας και Αγχιάλου.
Σημειώνεται ότι έντεκα επενδυτικά σχήματα έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για την παραχώρηση περιφερειακών αεροδρομίων. Πρόκειται για τις κοινοπραξίες Vinci-Ελλάκτωρ, J&P Άβαξ -Zurich Airport και Fraport – Copelouzos, την τουρκική TAV, το Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, την κοινοπραξία ΜΕΤΚΑ- Corporacion America και τους ξένων συμφερόντων ομίλους Global Liman Isletmeleti, Flughafen Munchen. Aeroports De La Cote d Azur, Agrokor Novaport Development, Engelinvest Israel Ltd και Advent International.
Έργα εκσυγχρονισμού
Από την πλευρά της, η Περιφέρεια Πελοποννήσου έχει ανακοινώσει εκσυγχρονισμό των υποδομών του αεροδρομίου Καλαμάτας. Η αρμόδια αντιπεριφερειάρχης Ντίνα Νικολάκου, μιλώντας σχετικά στο «Θάρρος», αναφέρθηκε στις προσπάθειες που έχουν γίνει μετά το νέο Brand Name, το οποίο εγκρίθηκε από το Περιφερειακό Συμβούλιο, τη συμμετοχή στις μεγαλύτερες διεθνείς εκθέσεις και την προβολή από το μεγαλύτερο διαδικτυακό κανάλι το Travel Channel, αλλά και τις επισκέψεις αντιπροσωπειών από Αγγλία, Γερμανία, Καναδά, Ρωσία, Κίνα, Νορβηγία κ.α. Επίσης, μίλησε για την αύξηση των πτήσεων της Aegean, αλλά και για τις πτήσεις των δύο εταιρειών low cost, Easy Jet και Ryanair
«Όλα αυτά συνέβαλαν στο να έρθουν 23.000 νέοι τουρίστες στην Πελοπόννησο. Είναι ένας αριθμός που είχαμε πει από την άνοιξη, από τα επίσημα στοιχεία που είχαμε, και ο οποίος επιβεβαιώθηκε απολύτως. Για το αεροδρόμιο της Καλαμάτας, πέρα από την προσπάθεια που κάνουμε για τη μεγαλύτερη εξωστρέφειά του, θα γίνει εκσυγχρονισμός των υποδομών. Η εφαρμοσιμότητα της μελέτης εγκρίθηκε και εντός της εβδομάδας κατατίθεται στη Διαχειριστική Αρχή το τεχνικό δελτίο για ένταξη και δημοπράτησή του κόμβου του αεροδρομίου. Έχουν εξασφαλισθεί μέσω ΕΣΠΑ πιστώσεις για τον εκσυγχρονισμό των υπόλοιπων υποδομών του, όπως του πύργου ελέγχου, των αεροδιαδρόμων κ.λπ. Το ειδικό σύστημα ασφαλείας έχει τοποθετηθεί από το Μάιο και η Περιφέρεια στο νέο της πρόγραμμα έχει εντάξει και την αναβάθμιση του περιβάλλοντος χώρου του αεροδρομίου, καθώς και ό,τι έχει να κάνει με τη αίθουσα υποδοχής και την αίθουσα αφίξεων και αναχωρήσεων. Έτσι ώστε να εκσυγχρονισθούν οι υποδομές και να μπορέσει το αεροδρόμιο να υποστηρίξει την πολύ μεγάλη αύξηση των επισκεπτών του, η οποία ευελπιστούμε ότι θα συνεχισθεί και τα επόμενα χρόνια.
Η Περιφέρεια ετοιμάζεται για μια νέα επιθετική πολιτική πάνω στο σχεδιασμό που έχει για τον τουρισμό: το αεροδρόμιο να γίνει πραγματικά ένας διεθνής αερολιμένας και να είναι ένα ανταγωνιστικό αεροδρόμιο σε σχέση με άλλα περιφερειακά της χώρας», τόνισε η κα Νικολάκου.
Αύξηση
Στο αν παρατηρούνται προβλήματα λόγω της αυξημένης κίνησης φέτος, ο αερολιμενάρχης Καλαμάτας, Δημήτρης Μανδηλάρης, απάντησε πως υπάρχει πολύς καλός συντονισμός των πτήσεων και έτσι δεν παρατηρείται μεγάλη αναμονή επιβατών και σε καμία περίπτωση αυτό που συμβαίνει σε άλλα περιφερειακά αεροδρόμια, να μη χωρούν οι επιβάτες στις αίθουσες αναμονής και να αναγκάζονται να περιμένουν στον ήλιο.
Απαιτούνται μόνο παραπάνω χώροι στάθμευσης για τα ιδιωτικά αεροσκάφη που χρειάζονται κάποιες ημέρες παραμονής.
Μέχρι τέλος Ιουλίου η αύξηση από τις αφίξεις εξωτερικού ήταν στο 55% και είναι η μεγαλύτερη της τελευταίας δεκαετίας.
Ο αερολιμενάρχης εκτίμησε ότι αυξημένη θα είναι η κίνηση και τους πρώτους μήνες του φθινοπώρου, ενώ τα δρομολόγια είναι προγραμματισμένα έως τα μέσα Οκτωβρίου. Υπάρχει, μάλιστα, η πιθανότητα ορισμένα δρομολόγια από Μόναχο και Στοκχόλμη να επεκταθούν και για μετά τον Οκτώβριο.
Τέλος, προς τα τέλη Σεπτεμβρίου αναμένονται από το εξωτερικό και μεγάλες πτήσεις συνεδριακού τουρισμού.
- See more at: http://www.tharrosnews.gr/news/content/%CE%B5%CE%BD-%CE%B1%CE%BD%CE%B1%CE%BC%CE%BF%CE%BD%CE%AE-%CE%AD%CF%81%CE%B3%CF%89%CE%BD-%CE%B5%CE%BA%CF%83%CF%85%CE%B3%CF%87%CF%81%CE%BF%CE%BD%CE%B9%CF%83%CE%BC%CE%BF%CF%8D-%CF%84%CE%BF-%CE%B1%CE%B5%CF%81%CE%BF%CE%B4%CF%81%CF%8C%CE%BC%CE%B9%CE%BF-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CE%BA%CE%B1%CE%BB%CE%B1%CE%BC%CE%AC%CF%84%CE%B1%CF%82#sthash.zxvKyTAS.dpufΤης Βίκυς Βετουλάκη
Σε πολύ καλύτερη κατάσταση από πολλά άλλα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας βρίσκεται ο Κρατικός Αερολιμένας Καλαμάτας, αν και απαιτούνται να γίνουν σημαντικά έργα εκσυγχρονισμού και αναβάθμισης των υποδομών του.
Για πρώτη φορά, τα τελευταία δέκα χρόνια, οι αφίξεις από το εξωτερικό μέχρι τέλος Ιουλίου παρουσίασαν αύξηση 55%, ποσοστό ρεκόρ για το αεροδρόμιο της Καλαμάτας, αν και στο επίπεδο των αφίξεων εσωτερικού ακολούθησε τη γενική πορεία λόγω κρίσης και σημείωσε μείωση που άγγιξε το 30%.
Σύμφωνα με δημοσιεύματα, σε πολλά περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας οι εικόνες που εισπράττουν όσοι επισκέπτονται την Ελλάδα είναι αλγεινές λόγω των ακατάλληλων υποδομών. Ετοιμόρροποι τοίχοι αεροδρομίου, τουρίστες να περιμένουν εκτεθειμένοι στους εξωτερικούς χώρους των αεροδρομίων, καθώς οι εσωτερικοί είναι περιορισμένοι και δεν μπορούν να δεχτούν τόσο κόσμο, και ακατάλληλες προς χρήση τουαλέτες, με αποτέλεσμα να υφίστανται μια άνευ προηγουμένου ταλαιπωρία.
Εκτιμάται ότι η ιδιωτικοποίηση περιφερειακών αεροδρομίων θα οδηγήσει σε εκτέλεση των απαραίτητων εργασιών αναβάθμισης, οι οποίες, όμως, υπολογίζεται ότι δε θα έχουν ολοκληρωθεί πριν από την τουριστική σαιζόν του 2014.
Μάλιστα, στη διεθνή αγορά έχουν βγει δύο ομάδες από 7+4 αεροδρόμια η καθεμία, με το διαγωνισμό να προβλέπει τη δημιουργία συμβάσεων παραχώρησης για 30 συν 10 έτη.
Στην πρώτη ομάδα ανήκουν τα αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Κέρκυρας, Χανίων, Κεφαλλονιάς, Ζακύνθου, Ακτίου, Καβάλας. Προαιρετικά μπορούν να προστεθούν τρία από τα αεροδρόμια Αλεξανδρούπολης, Αράξου, Καλαμάτας και Αγχιάλου.
Σημειώνεται ότι έντεκα επενδυτικά σχήματα έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για την παραχώρηση περιφερειακών αεροδρομίων. Πρόκειται για τις κοινοπραξίες Vinci-Ελλάκτωρ, J&P Άβαξ -Zurich Airport και Fraport – Copelouzos, την τουρκική TAV, το Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, την κοινοπραξία ΜΕΤΚΑ- Corporacion America και τους ξένων συμφερόντων ομίλους Global Liman Isletmeleti, Flughafen Munchen. Aeroports De La Cote d Azur, Agrokor Novaport Development, Engelinvest Israel Ltd και Advent International.
Έργα εκσυγχρονισμού
Από την πλευρά της, η Περιφέρεια Πελοποννήσου έχει ανακοινώσει εκσυγχρονισμό των υποδομών του αεροδρομίου Καλαμάτας. Η αρμόδια αντιπεριφερειάρχης Ντίνα Νικολάκου, μιλώντας σχετικά στο «Θάρρος», αναφέρθηκε στις προσπάθειες που έχουν γίνει μετά το νέο Brand Name, το οποίο εγκρίθηκε από το Περιφερειακό Συμβούλιο, τη συμμετοχή στις μεγαλύτερες διεθνείς εκθέσεις και την προβολή από το μεγαλύτερο διαδικτυακό κανάλι το Travel Channel, αλλά και τις επισκέψεις αντιπροσωπειών από Αγγλία, Γερμανία, Καναδά, Ρωσία, Κίνα, Νορβηγία κ.α. Επίσης, μίλησε για την αύξηση των πτήσεων της Aegean, αλλά και για τις πτήσεις των δύο εταιρειών low cost, Easy Jet και Ryanair
«Όλα αυτά συνέβαλαν στο να έρθουν 23.000 νέοι τουρίστες στην Πελοπόννησο. Είναι ένας αριθμός που είχαμε πει από την άνοιξη, από τα επίσημα στοιχεία που είχαμε, και ο οποίος επιβεβαιώθηκε απολύτως. Για το αεροδρόμιο της Καλαμάτας, πέρα από την προσπάθεια που κάνουμε για τη μεγαλύτερη εξωστρέφειά του, θα γίνει εκσυγχρονισμός των υποδομών. Η εφαρμοσιμότητα της μελέτης εγκρίθηκε και εντός της εβδομάδας κατατίθεται στη Διαχειριστική Αρχή το τεχνικό δελτίο για ένταξη και δημοπράτησή του κόμβου του αεροδρομίου. Έχουν εξασφαλισθεί μέσω ΕΣΠΑ πιστώσεις για τον εκσυγχρονισμό των υπόλοιπων υποδομών του, όπως του πύργου ελέγχου, των αεροδιαδρόμων κ.λπ. Το ειδικό σύστημα ασφαλείας έχει τοποθετηθεί από το Μάιο και η Περιφέρεια στο νέο της πρόγραμμα έχει εντάξει και την αναβάθμιση του περιβάλλοντος χώρου του αεροδρομίου, καθώς και ό,τι έχει να κάνει με τη αίθουσα υποδοχής και την αίθουσα αφίξεων και αναχωρήσεων. Έτσι ώστε να εκσυγχρονισθούν οι υποδομές και να μπορέσει το αεροδρόμιο να υποστηρίξει την πολύ μεγάλη αύξηση των επισκεπτών του, η οποία ευελπιστούμε ότι θα συνεχισθεί και τα επόμενα χρόνια.
Η Περιφέρεια ετοιμάζεται για μια νέα επιθετική πολιτική πάνω στο σχεδιασμό που έχει για τον τουρισμό: το αεροδρόμιο να γίνει πραγματικά ένας διεθνής αερολιμένας και να είναι ένα ανταγωνιστικό αεροδρόμιο σε σχέση με άλλα περιφερειακά της χώρας», τόνισε η κα Νικολάκου.
Αύξηση
Στο αν παρατηρούνται προβλήματα λόγω της αυξημένης κίνησης φέτος, ο αερολιμενάρχης Καλαμάτας, Δημήτρης Μανδηλάρης, απάντησε πως υπάρχει πολύς καλός συντονισμός των πτήσεων και έτσι δεν παρατηρείται μεγάλη αναμονή επιβατών και σε καμία περίπτωση αυτό που συμβαίνει σε άλλα περιφερειακά αεροδρόμια, να μη χωρούν οι επιβάτες στις αίθουσες αναμονής και να αναγκάζονται να περιμένουν στον ήλιο.
Απαιτούνται μόνο παραπάνω χώροι στάθμευσης για τα ιδιωτικά αεροσκάφη που χρειάζονται κάποιες ημέρες παραμονής.
Μέχρι τέλος Ιουλίου η αύξηση από τις αφίξεις εξωτερικού ήταν στο 55% και είναι η μεγαλύτερη της τελευταίας δεκαετίας.
Ο αερολιμενάρχης εκτίμησε ότι αυξημένη θα είναι η κίνηση και τους πρώτους μήνες του φθινοπώρου, ενώ τα δρομολόγια είναι προγραμματισμένα έως τα μέσα Οκτωβρίου. Υπάρχει, μάλιστα, η πιθανότητα ορισμένα δρομολόγια από Μόναχο και Στοκχόλμη να επεκταθούν και για μετά τον Οκτώβριο.
Τέλος, προς τα τέλη Σεπτεμβρίου αναμένονται από το εξωτερικό και μεγάλες πτήσεις συνεδριακού τουρισμού.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου