Βόμβα Χρυσοχοϊδη για το “Μορέα”: «Το έργο δεν είναι βιώσιμο και κινδυνεύει να σταματήσει...»
Τελευταία
Ενημέρωση: 07/12/2013
Δέσμευση για
έναρξη έργων στο τμήμα της Τσακώνας (Ολυμπία Οδός) το ερχόμενο
καλοκαίρι
Του Αντώνη Πετρόγιαννη
Τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο αυτοκινητόδρομος Κόρινθος- Τρίπολη- Καλαμάτα έχουν περιγραφεί σε συνεχή ρεπορτάζ του «Θάρρους». Τις προηγούμενες ημέρες δε, ο υπουργός Υποδομών Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, μιλώντας στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, όχι μόνο τα επιβεβαίωσε, αλλά πρόσθεσε και κάτι παραπάνω. Τόνισε, ούτε λίγο- ούτε πολύ, ότι το έργο κινδυνεύει να μην τελειώσει, παρά το γεγονός ότι έχει ολοκληρωθεί στο 91% περίπου!
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το ρεπορτάζ, είπε στους βουλευτές για το δρόμο Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα – Σπάρτη (Μορέας) ότι, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, δεν είναι βιώσιμος και κινδυνεύει να σταματήσει, ενώ είναι κατασκευασμένος κατά 91%.
Βεβαίως, τα παραπάνω δέχονται πολλαπλές ερμηνείες. Ποιο κομμάτι θα απενταχθεί; Το Λεύκτρο - Σπάρτη ή ο περιμετρικός της Καλαμάτας, ο οποίος, όπως φαίνεται, προχωρά, έστω και με όχι γρήγορους ρυθμούς;
Από την άλλη πλευρά, ο υπουργός ανακοίνωσε ότι από το δρόμο Πάτρα – Πύργος – Τσακώνα Μεσσηνίας που έχει αποσπαστεί από την Ολυμπία Οδό, το τμήμα Πάτρα – Πύργος θα κατασκευαστεί ως δημόσιο έργο με εξασφαλισμένες πιστώσεις, ενώ το κομμάτι της Τσακώνας θα ξεκινήσει το καλοκαίρι.
Για το Πάτρα – Πύργος, ο Μ. Χρυσοχοΐδης επισήμανε ότι είναι «ώριμο έργο με περιβαλλοντικές μελέτες» και ότι θα δοθούν 300 εκατ. ευρώ για την κατασκευή του. Μάλιστα, το άρθρο 5 του νομοσχεδίου υποχρεώνει το Δημόσιο να προκηρύξει το έργο άμεσα. «Πρέπει να διαχωριστεί το αντικείμενο του έργου με υπουργική απόφαση που θα βγει μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου», είπε και πρόσθεσε ότι «είναι δεδομένη η πολιτική βούληση».
Για το τμήμα της Τσακώνας, σημείωσε ότι ένα τμήμα στην περιοχή Καϊάφα Ηλείας έχει ακυρωθεί από το ΣτΕ και ότι οι εργολάβοι θα ξεκινήσουν μέσα στο καλοκαίρι το υπόλοιπο έργο.
Αναφερόμενος στα διόδια, ο υπουργός Υποδομών υποστήριξε ότι «στο μόνο τμήμα που θα υπάρξει αύξηση είναι από τις Aφίδνες μέχρι τα Καμμένα Βούρλα, γιατί προβλέπεται στη σύμβαση» και έκανε λόγο για «λαϊκισμό». Ανακοίνωσε δε ότι θα υπάρξουν ηλεκτρονικά διόδια (e-pass) που για τους συχνούς χρήστες θα μειώνεται το κόστος των διελεύσεων έως και 50%, ενώ δεσμεύθηκε ότι πολύ σύντομα θα λειτουργήσουν πλήρως τα εναλλακτικά δίκτυα (παράλληλοι δρόμοι).
Ο Μ. Χρυσοχοΐδης υπερασπίσθηκε την ανάγκη παραχώρησης των οδικών αξόνων, επισημαίνοντας ότι θα επιφέρουν αύξηση 1,5% του ΑΕΠ μέσα σε μία τριετία και ότι κάθε θέση εργασίας σε έναν αυτοκινητόδρομο δημιουργεί άλλες 10 θέσεις εργασίας περιφερειακά.
Απαντώντας στην κριτική του ΣΥΡΙΖΑ ότι «τα δίνουν όλα στους παραχωρησιούχους» και ότι είναι «η γη της επαγγελίας για τους εργολάβους», ανέφερε ότι η Ισπανία δίνει άτοκα δάνεια στους παραχωρησιούχους.
Υποστήριξε ακόμη ο υπουργός Υποδομών ότι το κόστος των έργων έχει ανέβει παρά τη μείωση του εργατικού κόστους, που φθάνει το 10%, καθώς αυξάνεται η «ένταση του μηχανικού εξοπλισμού» και συμπαρασύρει το κόστος για την ενέργεια. Έτσι, στην Ολυμπία Οδό το κόστος είναι 7 εκατ. ευρώ το χιλιόμετρο.
Για τις τράπεζες, ο Μ. Χρυσοχοΐδης εκτίμησε ότι «έχουν εκταμιεύσει σημαντικά ποσά», περίπου 700 εκατ. ευρώ και τρέχουν ήδη επιτόκια, ενώ τώρα θα βάλουν 1,7 δισ. ευρώ.
Απέρριψε το ενδεχόμενο να προσφύγει το Δημόσιο στη Δικαιοσύνη, όταν σταμάτησαν τα έργα, με το επιχείρημα ότι «θα υπήρχε καθυστέρηση και τα πράγματα θα έμεναν στη μέση. Όλοι οι άλλοι δρόμοι ήταν της καταστροφής. Δεν υπάρχει, όμως, και άλλος συμφερότερος δρόμος για το δημόσιο συμφέρον».
Του Αντώνη Πετρόγιαννη
Τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο αυτοκινητόδρομος Κόρινθος- Τρίπολη- Καλαμάτα έχουν περιγραφεί σε συνεχή ρεπορτάζ του «Θάρρους». Τις προηγούμενες ημέρες δε, ο υπουργός Υποδομών Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, μιλώντας στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, όχι μόνο τα επιβεβαίωσε, αλλά πρόσθεσε και κάτι παραπάνω. Τόνισε, ούτε λίγο- ούτε πολύ, ότι το έργο κινδυνεύει να μην τελειώσει, παρά το γεγονός ότι έχει ολοκληρωθεί στο 91% περίπου!
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το ρεπορτάζ, είπε στους βουλευτές για το δρόμο Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα – Σπάρτη (Μορέας) ότι, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, δεν είναι βιώσιμος και κινδυνεύει να σταματήσει, ενώ είναι κατασκευασμένος κατά 91%.
Βεβαίως, τα παραπάνω δέχονται πολλαπλές ερμηνείες. Ποιο κομμάτι θα απενταχθεί; Το Λεύκτρο - Σπάρτη ή ο περιμετρικός της Καλαμάτας, ο οποίος, όπως φαίνεται, προχωρά, έστω και με όχι γρήγορους ρυθμούς;
Από την άλλη πλευρά, ο υπουργός ανακοίνωσε ότι από το δρόμο Πάτρα – Πύργος – Τσακώνα Μεσσηνίας που έχει αποσπαστεί από την Ολυμπία Οδό, το τμήμα Πάτρα – Πύργος θα κατασκευαστεί ως δημόσιο έργο με εξασφαλισμένες πιστώσεις, ενώ το κομμάτι της Τσακώνας θα ξεκινήσει το καλοκαίρι.
Για το Πάτρα – Πύργος, ο Μ. Χρυσοχοΐδης επισήμανε ότι είναι «ώριμο έργο με περιβαλλοντικές μελέτες» και ότι θα δοθούν 300 εκατ. ευρώ για την κατασκευή του. Μάλιστα, το άρθρο 5 του νομοσχεδίου υποχρεώνει το Δημόσιο να προκηρύξει το έργο άμεσα. «Πρέπει να διαχωριστεί το αντικείμενο του έργου με υπουργική απόφαση που θα βγει μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου», είπε και πρόσθεσε ότι «είναι δεδομένη η πολιτική βούληση».
Για το τμήμα της Τσακώνας, σημείωσε ότι ένα τμήμα στην περιοχή Καϊάφα Ηλείας έχει ακυρωθεί από το ΣτΕ και ότι οι εργολάβοι θα ξεκινήσουν μέσα στο καλοκαίρι το υπόλοιπο έργο.
Αναφερόμενος στα διόδια, ο υπουργός Υποδομών υποστήριξε ότι «στο μόνο τμήμα που θα υπάρξει αύξηση είναι από τις Aφίδνες μέχρι τα Καμμένα Βούρλα, γιατί προβλέπεται στη σύμβαση» και έκανε λόγο για «λαϊκισμό». Ανακοίνωσε δε ότι θα υπάρξουν ηλεκτρονικά διόδια (e-pass) που για τους συχνούς χρήστες θα μειώνεται το κόστος των διελεύσεων έως και 50%, ενώ δεσμεύθηκε ότι πολύ σύντομα θα λειτουργήσουν πλήρως τα εναλλακτικά δίκτυα (παράλληλοι δρόμοι).
Ο Μ. Χρυσοχοΐδης υπερασπίσθηκε την ανάγκη παραχώρησης των οδικών αξόνων, επισημαίνοντας ότι θα επιφέρουν αύξηση 1,5% του ΑΕΠ μέσα σε μία τριετία και ότι κάθε θέση εργασίας σε έναν αυτοκινητόδρομο δημιουργεί άλλες 10 θέσεις εργασίας περιφερειακά.
Απαντώντας στην κριτική του ΣΥΡΙΖΑ ότι «τα δίνουν όλα στους παραχωρησιούχους» και ότι είναι «η γη της επαγγελίας για τους εργολάβους», ανέφερε ότι η Ισπανία δίνει άτοκα δάνεια στους παραχωρησιούχους.
Υποστήριξε ακόμη ο υπουργός Υποδομών ότι το κόστος των έργων έχει ανέβει παρά τη μείωση του εργατικού κόστους, που φθάνει το 10%, καθώς αυξάνεται η «ένταση του μηχανικού εξοπλισμού» και συμπαρασύρει το κόστος για την ενέργεια. Έτσι, στην Ολυμπία Οδό το κόστος είναι 7 εκατ. ευρώ το χιλιόμετρο.
Για τις τράπεζες, ο Μ. Χρυσοχοΐδης εκτίμησε ότι «έχουν εκταμιεύσει σημαντικά ποσά», περίπου 700 εκατ. ευρώ και τρέχουν ήδη επιτόκια, ενώ τώρα θα βάλουν 1,7 δισ. ευρώ.
Απέρριψε το ενδεχόμενο να προσφύγει το Δημόσιο στη Δικαιοσύνη, όταν σταμάτησαν τα έργα, με το επιχείρημα ότι «θα υπήρχε καθυστέρηση και τα πράγματα θα έμεναν στη μέση. Όλοι οι άλλοι δρόμοι ήταν της καταστροφής. Δεν υπάρχει, όμως, και άλλος συμφερότερος δρόμος για το δημόσιο συμφέρον».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου