Αντιδρά ο Π. Νίκας στην δημιουργία πολιτικού αεροδρομίου στη Τρίπολη 17/09/2014
Έντονη είναι η αντίδραση του δημάρχου Καλαμάτας Παναγιώτη Νίκα μετά την ανακοίνωση της λειτουργίας αεροδρομίου στη Τρίπολη. Ο κ. Νίκας το χαρακτηρίζει ανταγωνιστικό και σημειώνει ότι θα πλήξει καίρια το αεροδρόμιο της Καλαμάτας. Ο δήμαρχος Καλαμάτας αφού σημειώνει ότι στο αεροδρόμιο Καλαμάτας, που είναι το ταχύτερα αναπτυσσόμενο αεροδρόμιο της Ελλάδος, δεν έχει γίνει τα τελευταία χρόνια κανένα ουσιαστικό έργο για τη βελτίωση των υποδομών του. Κανένα ουσιαστικό έργο, δηλαδή, για την «πύλη εισόδου» μιας περιοχής, για την οποία υπάρχει αισιοδοξία και αποδείξεις ραγδαίας ανάπτυξης, θέτει μια σειρά από ερωτήματα.
«Το ορθό και το λογικό δεν είναι να ολοκληρώνουμε τις στοιχειώδεις υποδομές σ’ ένα αεροδρόμιο (Καλαμάτας) πριν φτιάξουμε το άλλο (Τρίπολη);
Από ποια μελέτη (τεχνική, οικονομική κ.λπ.) προκύπτει η ανάγκη λειτουργίας αεροδρομίου (Τρίπολη) σε μισή ώρα απόσταση (Καλαμάτα);
Η επιλογή της διαδικασίας ΣΔΙΤ (Σύμπραξη Δημοσίου – Ιδιωτικού Τομέα) σημαίνει ότι και το κράτος πρέπει να βάλει χρήματα. Δηλαδή, για το αεροδρόμιο της Τρίπολης υπάρχουν χρήματα και γι’ αυτό της Καλαμάτας δεν υπάρχουν;
Οι χθεσινές ανακοινώσεις για το αεροδρόμιο της Τρίπολης, όποια στόχευση κι αν έχουν, δεν μπορεί να είναι αποδεκτές και, δυστυχώς, αποδεικνύουν πως η οικονομική κρίση σε τίποτε δεν μας έχει διδάξει (προγραμματισμός, διαχείριση πόρων, αιτιολόγηση αποφάσεων κ.λπ.).
Θεωρώ πως όλοι οι αιρετοί του τόπου μας πρέπει να εκφράσουν ΕΥΘΕΩΣ την άποψή τους γι’ αυτό το θέμα.»
Ε. Αλειφέρη: «Δεν θα είναι ανταγωνιστικό το αεροδρόμιο της Τρίπολης με το διεθνή αερολιμένα Καλαμάτας» 18/09/2014
«Το ορθό και το λογικό δεν είναι να ολοκληρώνουμε τις στοιχειώδεις υποδομές σ’ ένα αεροδρόμιο (Καλαμάτας) πριν φτιάξουμε το άλλο (Τρίπολη);
Από ποια μελέτη (τεχνική, οικονομική κ.λπ.) προκύπτει η ανάγκη λειτουργίας αεροδρομίου (Τρίπολη) σε μισή ώρα απόσταση (Καλαμάτα);
Η επιλογή της διαδικασίας ΣΔΙΤ (Σύμπραξη Δημοσίου – Ιδιωτικού Τομέα) σημαίνει ότι και το κράτος πρέπει να βάλει χρήματα. Δηλαδή, για το αεροδρόμιο της Τρίπολης υπάρχουν χρήματα και γι’ αυτό της Καλαμάτας δεν υπάρχουν;
Οι χθεσινές ανακοινώσεις για το αεροδρόμιο της Τρίπολης, όποια στόχευση κι αν έχουν, δεν μπορεί να είναι αποδεκτές και, δυστυχώς, αποδεικνύουν πως η οικονομική κρίση σε τίποτε δεν μας έχει διδάξει (προγραμματισμός, διαχείριση πόρων, αιτιολόγηση αποφάσεων κ.λπ.).
Θεωρώ πως όλοι οι αιρετοί του τόπου μας πρέπει να εκφράσουν ΕΥΘΕΩΣ την άποψή τους γι’ αυτό το θέμα.»
Ε. Αλειφέρη: «Δεν θα είναι ανταγωνιστικό το αεροδρόμιο της Τρίπολης με το διεθνή αερολιμένα Καλαμάτας» 18/09/2014
Μικροπολιτικές χαρακτήρισε τις προσεγγίσεις που γίνονται τις τελευταίες ώρες σχετικά με την λειτουργία του στρατιωτικού αεροδρομίου της Τρίπολης ως πολιτικό, η Αντιπεριφερειάρχης Μεσσηνίας Ελένη Αλειφέρη τονίζοντας ότι αυτό δεν θα έχει ανταγωνιστική δράση με τον διεθνή αερολιμένα Καλαμάτας ούτε θα επηρεάσει την βιωσιμότητα του ή την τουριστική ανάπτυξη της Μεσσηνίας.
«Η Κυβέρνηση και η Περιφέρεια είμαστε σε μια ευθεία γραμμή για την αναβάθμιση του διεθνή αερολιμένα Καλαμάτας.» Επεσήμανε η κ. Αλειφέρη , υπογραμμίζοντας ότι σε αυτή την κατεύθυνση είναι και η παραχώρηση των 32 στρεμμάτων από την πολεμική στην πολιτική αεροπορία , μετά από παρέμβαση του υφυπουργού Εθνικής Άμυνας Γιάννη Λαμπρόπουλου.
Εξάλλου όπως σημείωσε η κ. Αλειφέρη η αναβάθμιση του αεροδρομίου της Καλαμάτας ήταν στόχος της Περιφερειακής Αρχής από την προηγούμενη θητεία της καθώς ήδη έχουν δεσμευτεί 25 εκ. ευρώ από το ΕΣΠΑ για αυτό το σκοπό. Ενώ η μελέτη η οποία εκπονήθηκε από την πολιτική αεροπορία έχει ολοκληρωθεί και βρίσκεται στην Διαχειριστική Αρχή. Εν τω μεταξύ το έργο του κόμβου στο αεροδρόμιο έχει δημοπρατηθεί και θα εγκατασταθεί ο ανάδοχος του έργου.
Ο διεθνής αερολιμένας Καλαμάτας αποτελεί αναπτυξιακό εργαλείο για την Μεσσηνία και την Περιφέρεια Πελοποννήσου.
Θ. Πετράκος: «Επείγουσα ανάγκη η δημοπράτηση των αναγκαίων έργων στο αεροδρόμιο της Καλαμάτας» 18/09/2014
«Η Κυβέρνηση και η Περιφέρεια είμαστε σε μια ευθεία γραμμή για την αναβάθμιση του διεθνή αερολιμένα Καλαμάτας.» Επεσήμανε η κ. Αλειφέρη , υπογραμμίζοντας ότι σε αυτή την κατεύθυνση είναι και η παραχώρηση των 32 στρεμμάτων από την πολεμική στην πολιτική αεροπορία , μετά από παρέμβαση του υφυπουργού Εθνικής Άμυνας Γιάννη Λαμπρόπουλου.
Εξάλλου όπως σημείωσε η κ. Αλειφέρη η αναβάθμιση του αεροδρομίου της Καλαμάτας ήταν στόχος της Περιφερειακής Αρχής από την προηγούμενη θητεία της καθώς ήδη έχουν δεσμευτεί 25 εκ. ευρώ από το ΕΣΠΑ για αυτό το σκοπό. Ενώ η μελέτη η οποία εκπονήθηκε από την πολιτική αεροπορία έχει ολοκληρωθεί και βρίσκεται στην Διαχειριστική Αρχή. Εν τω μεταξύ το έργο του κόμβου στο αεροδρόμιο έχει δημοπρατηθεί και θα εγκατασταθεί ο ανάδοχος του έργου.
Ο διεθνής αερολιμένας Καλαμάτας αποτελεί αναπτυξιακό εργαλείο για την Μεσσηνία και την Περιφέρεια Πελοποννήσου.
Θ. Πετράκος: «Επείγουσα ανάγκη η δημοπράτηση των αναγκαίων έργων στο αεροδρόμιο της Καλαμάτας» 18/09/2014
Ερώτηση κατέθεσε ο βουλευτής Μεσσηνίας του ΣΥΡΙΖΑ Θανάσης Πετράκος προς τους Υπουργούς Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων, Εσωτερικών και Εθνικής Άμυνας για το αεροδρόμιο της Καλαμάτας.
Συγκεκριμένα ο κ. Πετράκος αναφέρει στην ερώτησή του:
«Το αεροδρόμιο της Καλαμάτας είναι το ταχύτερα αναπτυσσόμενο αεροδρόμιο της χώρας διότι για τη Μεσσηνία υπάρχει αυξημένο τουριστικό ενδιαφέρον. Είναι χαρακτηριστικό ότι το πρώτο εξάμηνο του 2014 υπήρξε αύξηση κατά 58% στην επιβατική κίνηση. Συνεπώς η αναβάθμιση των υποδομών του, προκειμένου να είναι σε θέση να εξυπηρετήσει το αυξανόμενο επιβατικό κοινό, είναι κάτι παραπάνω από επιβεβλημένη. Όμως, παρά τις γραπτές και προφορικές δεσμεύσεις των αρμόδιων Υπουργείων αλλά και υπηρεσιακών παραγόντων για αναβάθμιση του αεροδρομίου της Καλαμάτας, μετά τις επανειλημμένες κοινοβουλευτικές παρεμβάσεις μας τους τελευταίους 26 μήνες, δεν έχει γίνει απολύτως τίποτα.
Στο αεροδρόμιο της Καλαμάτας, όπως έχουμε τονίσει και με προηγούμενες ερωτήσεις μας, είναι αναγκαία τα εξής έργα:
Αναβάθμιση των υφιστάμενων εγκαταστάσεων του αεροδρομίου της Καλαμάτας και συγκεκριμένα επέκταση ανατολικά του κτιρίου του αεροσταθμού και βελτίωση των εγκαταστάσεων.
Κατασκευή κυκλικού κόμβου στην είσοδο του αεροδρομίου.
Αναβάθμιση του Διαδρόμου και του Τροχοδρόμου, Εκσυγχρονισμός του Ηλεκτρικού Δικτύου Φωτεινής Σήμανσης και Κατασκευή Πύργου Ελέγχου Αεροδρομίου (ΠΕΑ) και Υποστηρικτικού Κτιρίου κοινής χρήσης ΥΠΑ-Π.Α.
Απαλλοτρίωση των 40 στρεμμάτων για την επέκταση του δαπέδου στάθμευσης των αεροσκαφών.
Παραχώρησης 100 στρεμμάτων από το ΓΕΑ, για να χρησιμοποιηθεί ως χώρος μόνιμης στάθμευσης αεροσκαφών.
Όπως προκύπτει από την απάντηση του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, στην ερώτησή μας με αριθμό 4216/25-11-2013, για τα παραπάνω έργα έχουν εκπονηθεί οι απαραίτητες μελέτες. Για τα έργα «Αναβάθμιση Διαδρόμου και Τροχοδρόμου, Εκσυγχρονισμός Ηλεκτρικού Δικτύου Φωτεινής Σήμανσης και Κατασκευή Πύργου Ελέγχου Αεροδρομίου (ΠΕΑ) και Υποστηρικτικού Κτιρίου κοινής χρήσης ΥΠΑ-Π.Α.» και «Αναβάθμιση των υφιστάμενων εγκαταστάσεων του αεροδρομίου της Καλαμάτας και συγκεκριμένα επέκταση ανατολικά του κτιρίου του αεροσταθμού και βελτίωση των εγκαταστάσεων» έχουν υποβληθεί ακόμη και τα τεχνικά δελτία.
Επίσης είναι γνωστό ότι τα τελευταία χρόνια έκλεισε ο σιδηρόδρομος στην Πελοπόννησο όπως και ο προαστιακός σιδηρόδρομος στη Μεσσηνία. Επιπλέον τα οδικά έργα του περιφερειακού της Καλαμάτας, το Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη, το Ριζόμυλος – Κορώνη και το Ρωμανού – Γαργαλιάνοι «καρκινοβατούν».
Επειδή το αεροδρόμιο της Καλαμάτας αποτελεί πύλη εισόδου για την ευρύτερη περιοχή της Μεσσηνίας και της νότιας Πελοποννήσου αλλά και σημαντική υποδομή για την ανάπτυξή της,
Επειδή σε πρόσφατες δηλώσεις η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων τόνισε ότι «το αεροδρόμιο της Καλαμάτας είναι κορεσμένο» επιβάλλεται η άμεση υλοποίηση όλων των παραπάνω αναγκαίων έργων,
Επειδή δεν είναι δυνατόν οι Μεσσήνιοι πολίτες να εμπαίζονται συνεχώς με υποσχέσεις που δεν υλοποιούνται ποτέ.
Ερωτώνται οι κ. Υπουργοί
Πότε επιτέλους θα προχωρήσει η δημοπράτηση των αναγκαίων έργων:
Αναβάθμιση των υφιστάμενων εγκαταστάσεων του αεροδρομίου της Καλαμάτας και συγκεκριμένα επέκταση ανατολικά του κτιρίου του αεροσταθμού και βελτίωση των εγκαταστάσεων;
Κατασκευή κυκλικού κόμβου στην είσοδο του αεροδρομίου;
Αναβάθμιση του Διαδρόμου και του Τροχοδρόμου, Εκσυγχρονισμού του Ηλεκτρικού Δικτύου Φωτεινής Σήμανσης και Κατασκευής Πύργου Ελέγχου Αεροδρομίου (ΠΕΑ) και Υποστηρικτικού Κτιρίου κοινής χρήσης ΥΠΑ-Π.Α.;
Θα παραχωρήσει το ΓΕΑ την έκταση των 100 στρεμμάτων, για να χρησιμοποιηθεί ως χώρος μόνιμης στάθμευσης αεροσκαφών και πότε;
Συγκεκριμένα ο κ. Πετράκος αναφέρει στην ερώτησή του:
«Το αεροδρόμιο της Καλαμάτας είναι το ταχύτερα αναπτυσσόμενο αεροδρόμιο της χώρας διότι για τη Μεσσηνία υπάρχει αυξημένο τουριστικό ενδιαφέρον. Είναι χαρακτηριστικό ότι το πρώτο εξάμηνο του 2014 υπήρξε αύξηση κατά 58% στην επιβατική κίνηση. Συνεπώς η αναβάθμιση των υποδομών του, προκειμένου να είναι σε θέση να εξυπηρετήσει το αυξανόμενο επιβατικό κοινό, είναι κάτι παραπάνω από επιβεβλημένη. Όμως, παρά τις γραπτές και προφορικές δεσμεύσεις των αρμόδιων Υπουργείων αλλά και υπηρεσιακών παραγόντων για αναβάθμιση του αεροδρομίου της Καλαμάτας, μετά τις επανειλημμένες κοινοβουλευτικές παρεμβάσεις μας τους τελευταίους 26 μήνες, δεν έχει γίνει απολύτως τίποτα.
Στο αεροδρόμιο της Καλαμάτας, όπως έχουμε τονίσει και με προηγούμενες ερωτήσεις μας, είναι αναγκαία τα εξής έργα:
Αναβάθμιση των υφιστάμενων εγκαταστάσεων του αεροδρομίου της Καλαμάτας και συγκεκριμένα επέκταση ανατολικά του κτιρίου του αεροσταθμού και βελτίωση των εγκαταστάσεων.
Κατασκευή κυκλικού κόμβου στην είσοδο του αεροδρομίου.
Αναβάθμιση του Διαδρόμου και του Τροχοδρόμου, Εκσυγχρονισμός του Ηλεκτρικού Δικτύου Φωτεινής Σήμανσης και Κατασκευή Πύργου Ελέγχου Αεροδρομίου (ΠΕΑ) και Υποστηρικτικού Κτιρίου κοινής χρήσης ΥΠΑ-Π.Α.
Απαλλοτρίωση των 40 στρεμμάτων για την επέκταση του δαπέδου στάθμευσης των αεροσκαφών.
Παραχώρησης 100 στρεμμάτων από το ΓΕΑ, για να χρησιμοποιηθεί ως χώρος μόνιμης στάθμευσης αεροσκαφών.
Όπως προκύπτει από την απάντηση του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, στην ερώτησή μας με αριθμό 4216/25-11-2013, για τα παραπάνω έργα έχουν εκπονηθεί οι απαραίτητες μελέτες. Για τα έργα «Αναβάθμιση Διαδρόμου και Τροχοδρόμου, Εκσυγχρονισμός Ηλεκτρικού Δικτύου Φωτεινής Σήμανσης και Κατασκευή Πύργου Ελέγχου Αεροδρομίου (ΠΕΑ) και Υποστηρικτικού Κτιρίου κοινής χρήσης ΥΠΑ-Π.Α.» και «Αναβάθμιση των υφιστάμενων εγκαταστάσεων του αεροδρομίου της Καλαμάτας και συγκεκριμένα επέκταση ανατολικά του κτιρίου του αεροσταθμού και βελτίωση των εγκαταστάσεων» έχουν υποβληθεί ακόμη και τα τεχνικά δελτία.
Επίσης είναι γνωστό ότι τα τελευταία χρόνια έκλεισε ο σιδηρόδρομος στην Πελοπόννησο όπως και ο προαστιακός σιδηρόδρομος στη Μεσσηνία. Επιπλέον τα οδικά έργα του περιφερειακού της Καλαμάτας, το Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη, το Ριζόμυλος – Κορώνη και το Ρωμανού – Γαργαλιάνοι «καρκινοβατούν».
Επειδή το αεροδρόμιο της Καλαμάτας αποτελεί πύλη εισόδου για την ευρύτερη περιοχή της Μεσσηνίας και της νότιας Πελοποννήσου αλλά και σημαντική υποδομή για την ανάπτυξή της,
Επειδή σε πρόσφατες δηλώσεις η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων τόνισε ότι «το αεροδρόμιο της Καλαμάτας είναι κορεσμένο» επιβάλλεται η άμεση υλοποίηση όλων των παραπάνω αναγκαίων έργων,
Επειδή δεν είναι δυνατόν οι Μεσσήνιοι πολίτες να εμπαίζονται συνεχώς με υποσχέσεις που δεν υλοποιούνται ποτέ.
Ερωτώνται οι κ. Υπουργοί
Πότε επιτέλους θα προχωρήσει η δημοπράτηση των αναγκαίων έργων:
Αναβάθμιση των υφιστάμενων εγκαταστάσεων του αεροδρομίου της Καλαμάτας και συγκεκριμένα επέκταση ανατολικά του κτιρίου του αεροσταθμού και βελτίωση των εγκαταστάσεων;
Κατασκευή κυκλικού κόμβου στην είσοδο του αεροδρομίου;
Αναβάθμιση του Διαδρόμου και του Τροχοδρόμου, Εκσυγχρονισμού του Ηλεκτρικού Δικτύου Φωτεινής Σήμανσης και Κατασκευής Πύργου Ελέγχου Αεροδρομίου (ΠΕΑ) και Υποστηρικτικού Κτιρίου κοινής χρήσης ΥΠΑ-Π.Α.;
Θα παραχωρήσει το ΓΕΑ την έκταση των 100 στρεμμάτων, για να χρησιμοποιηθεί ως χώρος μόνιμης στάθμευσης αεροσκαφών και πότε;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου