ΤΑΙΠΕΔ
Ανοίγει ο δρόμος για την αξιοποίηση της μαρίνας Πύλου μετά την απόφαση του Κεντρικού Συμβούλιο Νεωτέρων Μνημείων, να δεχθεί τα περισσότερα από τα αιτήματα του ΤΑΙΠΕΔ, βάζοντας όμως ως όρο τη συνεργασία του ΤΑΙΠΕΔ με το υπουργείο Πολιτισμού, για την σύνταξη και εκπόνηση της πολεοδομικής μελέτης.
Έτσι μετά από αρκετούς μήνες διαφωνιών και καθυστερήσεων το ΤΑΙΠΕΔ θα μπορέσει να συνεχίσει το project με κάποιες αλλαγές στη χερσαία ζώνη του λιμανιού. Η παρέμβαση προβλέπει πλωτές εξέδρες, ξύλινο επιθαλάσσιο διάδρομο για την διέλευση του κόσμου και κτίσματα ύψους 7,5 μέτρων με στέγη έως 4,5 μέτρα, με δυνατότητα κάλυψης 30% και συντελεστή δόμησης 0,2.
Ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ Στέργιος Πιτσιόρλας διαβεβαίωσε τα μέλη του συμβουλίου ότι από εδώ και πέρα θα υπάρχει στενή συνεργασία ανάμεσα στο ΤΑΙΠΕΔ και το υπουργείο Πολιτισμού, ώστε να αποφευχθούν καθυστερήσεις όπως συνέβη σε ορισμένα έργα που ήταν σε εξέλιξη.
Ο δήμαρχος Πύλου - Νέστορος Δημήτρης Καφαντάρης που παρέστη στην συνεδρίαση του συμβουλίου Νεωτέρων Μνημείων, υποστήριξε ότι η μεγάλη πλειοψηφία των δημοτών θέλει την επένδυση, γεγονός το οποίο βεβαίωσε και ο ξενοδόχος και κάτοικος της περιοχής Δημήτρης Καραλής, ο οποίος τόνισε ότι η παρέμβαση θα πρέπει να είναι ήπια.
Το σχέδιο δεν αποσαφίνησε πως θα αντιμετωπιστεί η κίνηση των οχημάτων στο λιμάνι και κυρίως, πώς θα λυθεί το πρόβλημα της απότομης στροφής. Υπήρξαν προτάσεις για δημιουργία αναβατήρα, αλλά δεν είναι σαφές πόσο θα βοηθήσει. Το θέμα της μαρίνας της Πύλου θα απασχολήσει το ΚΑΣ.
Συμφωνία για τη μαρίνα της Πύλου
Μετά από ωριμότερη σκέψη, και με πολλές συνεννοήσεις στο ενδιάμεσο, το Κεντρικό Συμβούλιο Νεωτέρων Μνημείων δέχτηκε τα περισσότερα από τα αιτήματα του ΤΑΙΠΕΔ για...
τη μαρίνα Πύλου. Έτσι, ύστερα από μήνες διαφωνιών και καθυστερήσεων, το ΤΑΙΠΕΔ έλαβε από το συμβούλιο την άδεια να συνεχίσει την επένδυση, η οποία σημαίνει και κάποιες αλλαγές στη χερσαία ζώνη του λιμανιού.
Το πλάνο προβλέπει κάποιες πλωτές εξέδρες, ξύλινο επιθαλάσσιο διάδρομο για τη διέλευση του κόσμου, δυνατότητα κάλυψης 30% και δόμησης με συντελεστή 0,2 κτήρια ύψους 7.50 μέτρων (με στέγη έως 4,5μ) έως διώροφα και πύργο ελέγχου ύψους 12 μέτρων. Σχεδόν όλα δηλαδή που έκρινε απαραίτητα το ΤΑΙΠΕΔ.
Σε προηγούμενη συνεδρίαση το ΚΣΝΜ είχε γνωμοδοτήσει διαφορετικά. Οι όροι που είχε θέσει έβαζαν σε κίνδυνο ματαίωσης την επέμβαση, καθώς για να γίνει αξιοποιήσιμη και εκμεταλλεύσιμη μαρίνα, απαιτούνται εγκαταστάσεις, τις οποίες στην ουσία το ΚΣΝΜ απέρριπτε ή περιόριζε. Μετά από επαφές και συζητήσεις της αρμόδιας υπηρεσίας του υπουργείου Πολιτισμού, βρέθηκε μια χρυσή τομή και το μόνο που έμεινε είναι η καθυστέρηση.
Το συμβούλιο είχε πει «όχι» σε πλωτές εξέδρες. Όμως, χθες δέχθηκε τη δημιουργία δύο, στον εσωτερικό λιμένα, καθώς σε αντίθετη περίπτωση δεν θα ήταν δυνατόν να ξεκινήσει το έργο. Τα αλιευτικά σκάφη της περιοχής, πρέπει να «δέσουν» κάπου, ώστε να απελευθερωθεί ο περιβάλλων χώρος για διαμορφώσεις και έργα.
Στην προηγούμενη συνεδρίαση είχε οριστεί ως συντελεστής δόμησης το 0,15 ενώ το ΤΑΙΠΕΔ ζητούσε 0,2 και ως συντελεστής κάλυψης το 20% με το ταμείο να ζητά 40%. Το 0,2 έγινε δεκτό αυτή τη φορά, ενώ ως ποσοστό επιτρεπτής κάλυψης ορίστηκε το 30%. Αυτό σημαίνει πως θα είναι δυνατόν να γίνουν περισσότερα κτήρια, αλλά υπάρχει η δυνατότητα να γίνει διασπορά τους. Όπως και να έχει, πάντως, το παραλιακό μέτωπο, θα αποκτήσει κτίσματα.
Αυτό φαίνεται να ανησυχεί εν μέρει την τοπική κοινωνία. Αν και ο Δήμαρχος, που παρέστη μαζί με τον Στ. Πιτσιόρλα του ΤΑΙΠΕΔ, μίλησε για συμφωνία του κόσμου κατά 99%, ξενοδόχος της περιοχής είπε ότι βεβαίως και θέλουν τη μαρίνα, αλλά ελπίζουν να μένει και κάτι στις τοπικές επιχειρήσεις. Καθιστώντας σαφές πως δεν επιθυμούν να έχουν τα κτήρια χρήσεις που θα αντιστρατεύονται τα υπάρχοντα. Δηλαδή, να μη γίνουν όλα καφετέριες, εστιατόρια κλπ.
Το ΚΣΝΜ γνωμοδότησε υπέρ της συνεργασίας πριν από κάθε μελέτη υπηρεσιών του υπουργείου με το ΤΑΙΠΕΔ. Σε επόμενη φάση θα εξεταστεί και μελέτη για τον κυματισμό της θάλασσας και κατά πόσο θα υπάρξει πρόβλημα στις υφιστάμενες λιμενικές διαμορφώσεις με την προσθήκη και των νέων. Επίσης, θα εξεταστεί και η ανανέωση του νερού στο εσωτερικό λιμάνι. Στόχος, να μη μετατραπεί η μαρίνα σε μια περίκλειστη λεκάνη στην οποία η θάλασσα θα μετατραπεί σε λίμνη και ο πυθμένας θα αλλοιωθεί.
Δεν έγινε σαφές πώς πρόκειται να αντιμετωπιστεί η κίνηση των οχημάτων στο λιμάνι και κυρίως πώς θα λυθεί το πρόβλημα της απότομης στροφής. Υπάρχουν σκέψεις για δημιουργία αναβατήρα- αλλά δεν είναι σαφές πόσο θα βοηθήσει. Επίσης, η κίνηση κοινού και επιβατών θα γίνεται με επιθαλάσσιο ξύλινο διάδρομο.
Ο κ. Πιτσιόρλας καθησύχασε τα μέλη του συμβουλίου πως από εδώ και πέρα θα υπάρχει συνεργασία. Μάλιστα, είπε πως βρήκε ορισμένα έργα και δεν ήταν δυνατή εξαρχής η συμφωνία, αλλά στα νέα αυτό θα γίνεται (πρώτον: φταίνε οι κακοί πρώην. Δεύτερο, θα γίνουν και άλλες επενδύσεις σε ζώνες αρχαιολογικού ενδιαφέροντος).
Ας δούμε τι θα πει και το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο στο οποίο επίσης πρέπει να εισαχθεί για την κατά νόμον γνωμοδότηση...
Πράσινο φως από το ΚΣΝΜ για την μαρίνα της Πύλου
Έτσι μετά από αρκετούς μήνες διαφωνιών και καθυστερήσεων το ΤΑΙΠΕΔ θα μπορέσει να συνεχίσει το project με κάποιες αλλαγές στη χερσαία ζώνη του λιμανιού. Η παρέμβαση προβλέπει πλωτές εξέδρες, ξύλινο επιθαλάσσιο διάδρομο για την διέλευση του κόσμου και κτίσματα ύψους 7,5 μέτρων με στέγη έως 4,5 μέτρα, με δυνατότητα κάλυψης 30% και συντελεστή δόμησης 0,2.
Ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ Στέργιος Πιτσιόρλας διαβεβαίωσε τα μέλη του συμβουλίου ότι από εδώ και πέρα θα υπάρχει στενή συνεργασία ανάμεσα στο ΤΑΙΠΕΔ και το υπουργείο Πολιτισμού, ώστε να αποφευχθούν καθυστερήσεις όπως συνέβη σε ορισμένα έργα που ήταν σε εξέλιξη.
Ο δήμαρχος Πύλου - Νέστορος Δημήτρης Καφαντάρης που παρέστη στην συνεδρίαση του συμβουλίου Νεωτέρων Μνημείων, υποστήριξε ότι η μεγάλη πλειοψηφία των δημοτών θέλει την επένδυση, γεγονός το οποίο βεβαίωσε και ο ξενοδόχος και κάτοικος της περιοχής Δημήτρης Καραλής, ο οποίος τόνισε ότι η παρέμβαση θα πρέπει να είναι ήπια.
Το σχέδιο δεν αποσαφίνησε πως θα αντιμετωπιστεί η κίνηση των οχημάτων στο λιμάνι και κυρίως, πώς θα λυθεί το πρόβλημα της απότομης στροφής. Υπήρξαν προτάσεις για δημιουργία αναβατήρα, αλλά δεν είναι σαφές πόσο θα βοηθήσει. Το θέμα της μαρίνας της Πύλου θα απασχολήσει το ΚΑΣ.
Συμφωνία για τη μαρίνα της Πύλου
τη μαρίνα Πύλου. Έτσι, ύστερα από μήνες διαφωνιών και καθυστερήσεων, το ΤΑΙΠΕΔ έλαβε από το συμβούλιο την άδεια να συνεχίσει την επένδυση, η οποία σημαίνει και κάποιες αλλαγές στη χερσαία ζώνη του λιμανιού.
Το πλάνο προβλέπει κάποιες πλωτές εξέδρες, ξύλινο επιθαλάσσιο διάδρομο για τη διέλευση του κόσμου, δυνατότητα κάλυψης 30% και δόμησης με συντελεστή 0,2 κτήρια ύψους 7.50 μέτρων (με στέγη έως 4,5μ) έως διώροφα και πύργο ελέγχου ύψους 12 μέτρων. Σχεδόν όλα δηλαδή που έκρινε απαραίτητα το ΤΑΙΠΕΔ.
Σε προηγούμενη συνεδρίαση το ΚΣΝΜ είχε γνωμοδοτήσει διαφορετικά. Οι όροι που είχε θέσει έβαζαν σε κίνδυνο ματαίωσης την επέμβαση, καθώς για να γίνει αξιοποιήσιμη και εκμεταλλεύσιμη μαρίνα, απαιτούνται εγκαταστάσεις, τις οποίες στην ουσία το ΚΣΝΜ απέρριπτε ή περιόριζε. Μετά από επαφές και συζητήσεις της αρμόδιας υπηρεσίας του υπουργείου Πολιτισμού, βρέθηκε μια χρυσή τομή και το μόνο που έμεινε είναι η καθυστέρηση.
Το συμβούλιο είχε πει «όχι» σε πλωτές εξέδρες. Όμως, χθες δέχθηκε τη δημιουργία δύο, στον εσωτερικό λιμένα, καθώς σε αντίθετη περίπτωση δεν θα ήταν δυνατόν να ξεκινήσει το έργο. Τα αλιευτικά σκάφη της περιοχής, πρέπει να «δέσουν» κάπου, ώστε να απελευθερωθεί ο περιβάλλων χώρος για διαμορφώσεις και έργα.
Στην προηγούμενη συνεδρίαση είχε οριστεί ως συντελεστής δόμησης το 0,15 ενώ το ΤΑΙΠΕΔ ζητούσε 0,2 και ως συντελεστής κάλυψης το 20% με το ταμείο να ζητά 40%. Το 0,2 έγινε δεκτό αυτή τη φορά, ενώ ως ποσοστό επιτρεπτής κάλυψης ορίστηκε το 30%. Αυτό σημαίνει πως θα είναι δυνατόν να γίνουν περισσότερα κτήρια, αλλά υπάρχει η δυνατότητα να γίνει διασπορά τους. Όπως και να έχει, πάντως, το παραλιακό μέτωπο, θα αποκτήσει κτίσματα.
Αυτό φαίνεται να ανησυχεί εν μέρει την τοπική κοινωνία. Αν και ο Δήμαρχος, που παρέστη μαζί με τον Στ. Πιτσιόρλα του ΤΑΙΠΕΔ, μίλησε για συμφωνία του κόσμου κατά 99%, ξενοδόχος της περιοχής είπε ότι βεβαίως και θέλουν τη μαρίνα, αλλά ελπίζουν να μένει και κάτι στις τοπικές επιχειρήσεις. Καθιστώντας σαφές πως δεν επιθυμούν να έχουν τα κτήρια χρήσεις που θα αντιστρατεύονται τα υπάρχοντα. Δηλαδή, να μη γίνουν όλα καφετέριες, εστιατόρια κλπ.
Το ΚΣΝΜ γνωμοδότησε υπέρ της συνεργασίας πριν από κάθε μελέτη υπηρεσιών του υπουργείου με το ΤΑΙΠΕΔ. Σε επόμενη φάση θα εξεταστεί και μελέτη για τον κυματισμό της θάλασσας και κατά πόσο θα υπάρξει πρόβλημα στις υφιστάμενες λιμενικές διαμορφώσεις με την προσθήκη και των νέων. Επίσης, θα εξεταστεί και η ανανέωση του νερού στο εσωτερικό λιμάνι. Στόχος, να μη μετατραπεί η μαρίνα σε μια περίκλειστη λεκάνη στην οποία η θάλασσα θα μετατραπεί σε λίμνη και ο πυθμένας θα αλλοιωθεί.
Δεν έγινε σαφές πώς πρόκειται να αντιμετωπιστεί η κίνηση των οχημάτων στο λιμάνι και κυρίως πώς θα λυθεί το πρόβλημα της απότομης στροφής. Υπάρχουν σκέψεις για δημιουργία αναβατήρα- αλλά δεν είναι σαφές πόσο θα βοηθήσει. Επίσης, η κίνηση κοινού και επιβατών θα γίνεται με επιθαλάσσιο ξύλινο διάδρομο.
Ο κ. Πιτσιόρλας καθησύχασε τα μέλη του συμβουλίου πως από εδώ και πέρα θα υπάρχει συνεργασία. Μάλιστα, είπε πως βρήκε ορισμένα έργα και δεν ήταν δυνατή εξαρχής η συμφωνία, αλλά στα νέα αυτό θα γίνεται (πρώτον: φταίνε οι κακοί πρώην. Δεύτερο, θα γίνουν και άλλες επενδύσεις σε ζώνες αρχαιολογικού ενδιαφέροντος).
Ας δούμε τι θα πει και το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο στο οποίο επίσης πρέπει να εισαχθεί για την κατά νόμον γνωμοδότηση...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου