Καταδυτικός τουρισμός σε Μεθώνη και Ναβαρίνο
Τελευταία Ενημέρωση: 19/08/2013
Επιμέλεια: Αντώνης Πετρόγιαννης
Ανοίγει ο δρόμος για να καταστούν επισκέψιμοι οι υποβρύχιοι αρχαιολογικοί θησαυροί της Ελλάδας. Τα υπουργεία Πολιτισμού και Ναυτιλίας επεξεργάζονται εδώ και καιρό σχέδιο Κοινής Υπουργικής Απόφασης που θα επιτρέπει την κατάδυση με συνοδό σε αρχαία ναυάγια, βυθισμένες πόλεις και αρχαιότητες.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η ΚΥΑ -που αναμένεται να δώσει ώθηση στον εξειδικευμένο κλάδο του καταδυτικού τουρισμού- είναι πια σχεδόν έτοιμη προς υπογραφή. Η συγκεκριμένη εξέλιξη αποτελεί πάγιο αίτημα της καταδυτικής κοινότητας, που προσβλέπει σε μεγάλα οφέλη από την αξιοποίηση της κληρονομιάς των ελληνικών βυθών. Δύο από τις πλέον ώριμες περιοχές για την ίδρυση των πρώτων «υποβρύχιων μουσείων» είναι ο κόλπος της Μεθώνης και ο όρμος του Ναβαρίνου.
Όπως τονίζουν στελέχη της Εφορείας Εναλίων Αρχαιοτήτων, η ΚΥΑ αναμένεται να εφαρμοστεί αρχικώς πιλοτικά στη Μεσσηνία και ειδικότερα στα πασίγνωστα ναυάγια των κιόνων και των σαρκοφάγων, καθώς και στο κουφάρι του δεξαμενόπλοιου «Irene Serenade» που βυθίστηκε το 1980. Το ρωμαΐκό ναυάγιο των κιόνων βρίσκεται σε βάθος περίπου 10 μ., κοντά στο ακρωτήριο Καρσί της Σαπιέντζας.
Το πλοίο μετέφερε κολώνες από κοκκινωπό αιγυπτιακό γρανίτη, που είχαν κλαπεί κατά τη διάρκεια των Σταυροφοριών από λαμπρό περιστύλιο του 1ου μ.Χ. αιώνα της αρχαίας πόλης Καισάρεια στην Παλαιστίνη. Βόρεια της Σαπιέντζας και σε βάθος 15 μ. βρίσκεται το ναυάγιο των σαρκοφάγων που χρονολογείται τον 3ο αι. μ.Χ. Το πολύ πιο σύγχρονο πετρελαιοφόρο βυθίστηκε στον κόλπο της Πύλου και οι δύτες που το έχουν επισκεφθεί επιμένουν πως πρόκειται για ένα φαντασμαγορικό ναυάγιο.
«Η ανάπτυξη του καταδυτικού τουρισμού με αρχαιολογικό ενδιαφέρον θα μας δώσει παγκόσμιο συγκριτικό πλεονέκτημα», σημειώνει ο Αντώνης Χαλκέας, πρόεδρος του ελληνικού συνδέσμου επαγγελματιών κατάδυσης. Όπως δείχνουν άλλωστε τα στοιχεία, η καταδυτική βιομηχανία γνωρίζει μεγάλη άνθιση τα τελευταία χρόνια.
Περισσότεροι από 800 χιλιάδες Ευρωπαίοι αυτοδύτες πραγματοποιούν ένα ταξίδι με 7 έως 10 διανυκτερεύσεις κάθε χρόνο, δαπανώντας περισσότερα από 400 ευρώ την ημέρα. Διεθνείς μελέτες δείχνουν πως οι ερασιτέχνες δύτες είναι άνθρωποι υψηλού μορφωτικού και οικονομικού επιπέδου, που σέβονται το φυσικό περιβάλλον και δεν διστάζουν να ταξιδεύουν σε πολύ μακρινούς προορισμούς, πραγματοποιώντας πολυήμερες διαμονές.
- See more at: http://www.tharrosnews.gr/news/content/%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%B1%CE%B4%CF%85%CF%84%CE%B9%CE%BA%CF%8C%CF%82-%CF%84%CE%BF%CF%85%CF%81%CE%B9%CF%83%CE%BC%CF%8C%CF%82-%CF%83%CE%B5-%CE%BC%CE%B5%CE%B8%CF%8E%CE%BD%CE%B7-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%BD%CE%B1%CE%B2%CE%B1%CF%81%CE%AF%CE%BD%CE%BF#sthash.bFAB6uKs.dpufΕπιμέλεια: Αντώνης Πετρόγιαννης
Ανοίγει ο δρόμος για να καταστούν επισκέψιμοι οι υποβρύχιοι αρχαιολογικοί θησαυροί της Ελλάδας. Τα υπουργεία Πολιτισμού και Ναυτιλίας επεξεργάζονται εδώ και καιρό σχέδιο Κοινής Υπουργικής Απόφασης που θα επιτρέπει την κατάδυση με συνοδό σε αρχαία ναυάγια, βυθισμένες πόλεις και αρχαιότητες.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η ΚΥΑ -που αναμένεται να δώσει ώθηση στον εξειδικευμένο κλάδο του καταδυτικού τουρισμού- είναι πια σχεδόν έτοιμη προς υπογραφή. Η συγκεκριμένη εξέλιξη αποτελεί πάγιο αίτημα της καταδυτικής κοινότητας, που προσβλέπει σε μεγάλα οφέλη από την αξιοποίηση της κληρονομιάς των ελληνικών βυθών. Δύο από τις πλέον ώριμες περιοχές για την ίδρυση των πρώτων «υποβρύχιων μουσείων» είναι ο κόλπος της Μεθώνης και ο όρμος του Ναβαρίνου.
Όπως τονίζουν στελέχη της Εφορείας Εναλίων Αρχαιοτήτων, η ΚΥΑ αναμένεται να εφαρμοστεί αρχικώς πιλοτικά στη Μεσσηνία και ειδικότερα στα πασίγνωστα ναυάγια των κιόνων και των σαρκοφάγων, καθώς και στο κουφάρι του δεξαμενόπλοιου «Irene Serenade» που βυθίστηκε το 1980. Το ρωμαΐκό ναυάγιο των κιόνων βρίσκεται σε βάθος περίπου 10 μ., κοντά στο ακρωτήριο Καρσί της Σαπιέντζας.
Το πλοίο μετέφερε κολώνες από κοκκινωπό αιγυπτιακό γρανίτη, που είχαν κλαπεί κατά τη διάρκεια των Σταυροφοριών από λαμπρό περιστύλιο του 1ου μ.Χ. αιώνα της αρχαίας πόλης Καισάρεια στην Παλαιστίνη. Βόρεια της Σαπιέντζας και σε βάθος 15 μ. βρίσκεται το ναυάγιο των σαρκοφάγων που χρονολογείται τον 3ο αι. μ.Χ. Το πολύ πιο σύγχρονο πετρελαιοφόρο βυθίστηκε στον κόλπο της Πύλου και οι δύτες που το έχουν επισκεφθεί επιμένουν πως πρόκειται για ένα φαντασμαγορικό ναυάγιο.
«Η ανάπτυξη του καταδυτικού τουρισμού με αρχαιολογικό ενδιαφέρον θα μας δώσει παγκόσμιο συγκριτικό πλεονέκτημα», σημειώνει ο Αντώνης Χαλκέας, πρόεδρος του ελληνικού συνδέσμου επαγγελματιών κατάδυσης. Όπως δείχνουν άλλωστε τα στοιχεία, η καταδυτική βιομηχανία γνωρίζει μεγάλη άνθιση τα τελευταία χρόνια.
Περισσότεροι από 800 χιλιάδες Ευρωπαίοι αυτοδύτες πραγματοποιούν ένα ταξίδι με 7 έως 10 διανυκτερεύσεις κάθε χρόνο, δαπανώντας περισσότερα από 400 ευρώ την ημέρα. Διεθνείς μελέτες δείχνουν πως οι ερασιτέχνες δύτες είναι άνθρωποι υψηλού μορφωτικού και οικονομικού επιπέδου, που σέβονται το φυσικό περιβάλλον και δεν διστάζουν να ταξιδεύουν σε πολύ μακρινούς προορισμούς, πραγματοποιώντας πολυήμερες διαμονές.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου