Τετάρτη 20 Ιουλίου 2011
ΑΙΩΝΙΑ ΟΔΟΣ
Σταματά η "Ολυμπία οδός"
Θα απολυθούν 140 άτομα μέχρι το Σεπτέμβριο
Την οριστική παύση των εργασιών ανακοίνωσε η εταιρεία «Ολυμπία οδός», που εκτελεί το έργο του αυτοκινητόδρομου της Κορίνθου – Πατρών.Η εταιρεία ενημέρωσε για τις προθέσεις της τους εργαζόμενους, οι οποίοι μέχρι και το Σεπτέμβριο θα μείνουν στο δρόμο, όπως επίσης το έργο τινάζεται στον αέρα. Σύμφωνα με τους συνδικαλιστές, οι απολύσεις θα γίνουν σταδιακά.Την ίδια στιγμή, δεκάδες ιδιοκτήτες ακινήτων που έγιναν μέρος του εργοταξίου δεν έχουν πάρει τα χρήματά τους από την αναγκαστική απαλλοτρίωση. Να αναφέρουμε ότι πρόσφατα το εργοτάξιο είχε επισκεφτεί και ο περιφερειάρχης Πελοποννήσου Πέτρος Τατούλης, τον οποίο η εταιρεία διαβεβαίωνε πως πρόβλημα δεν υπήρχε, κι αυτή τη διαβεβαίωση είχε διατυπώσει και ο ίδιος.
Ανακοίνωση του Σωματείου ΕργαζομένωνΣτο μεταξύ, το Σωματείο Εργαζομένων στην Πατρών – Κορίνθου «Η Γαλαρία» αναφέρει σε σχετική ανακοίνωσή του: «Η ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ αποτελεί παρελθόν. Μαζί και οι υπόλοιποι οδικοί άξονες (Ε65, Μορέας, Αιγαίου, Ιόνια Οδός.). Πάνω από 7.000 εργαζόμενοι μένουν άνεργοι. Ανάμεσά τους 2.800 εργαζόμενοι της Ολυμπίας Οδού.Αποκλειστικά υπεύθυνοι οι κύριοι: Σουφλιάς πρώην ΥΠΕΧΩΔΕ, Κατσιγιάννης πρώην ΓΓ ΥΠΕΧΩΔΕ, Ρέππας πρώην υπουργός Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων, Ραγκούσης υπουργός Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων, Μαγκριώτης υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων. Συνυπεύθυνες οι εταιρείες VINCI, HOCHTIEF, AΚΤΩΡ, J & P ΑΒΑΞ, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και η Salfo & Συνεργάτες ΕΠΕ. που έπαιζε πρωταγωνιστικό ρόλο στην κωμωδία “Ανεξάρτητος Μηχανικός”.Σκηνοθέτης του δράματος οι τράπεζες, ελληνικές και ξένες: Calyon -Banco Comercial Portugues -Commetzbank AG -Bayerische Landesbank - HSBC -BNP Paribas Fortis Bank).-Bank of Cyprus -Dekabank Deutsche Girozentrale KFW -DZ Bank, London -BIIS -BK of Ireland -Societe Generale -European Investment Bank. -Alpha Bank [ACBr.AT] A.E. -Emporiki Bank of Greece -Piraeus -EFG -Probank ATE Bank -Marfin Bank -Millennium Bank SA -National Bank of Greece, Athens -Geniki -Hellenic Public Bank LTD.Θύματα όλοι εμείς, οι εργαζόμενοι, που μένουμε στο δρόμο. Είναι εξοργιστικό πως, ακόμα και τώρα, επικοινωνιακά παιχνίδια παίζονται στην πλάτη μας. Από τη μία, ο πρώην υπουργός Ρέππας να μιλά για υπογραφή μνημονίου συναντίληψης με τους εργολάβους και να διαψεύδεται από τον νυν υπουργό και από την άλλη ο υπουργός “Ανάπτυξης” Χρυσοχοΐδης να μιλά για 14 δισ. από το ΕΣΠΑ, που θα ξεμπλοκάρουν τα έργα και να διαψεύδεται από τον υφυπουργό Μαγκριώτη.Στην κατοχική Ελλάδα του μνημονίου ένας κύκλος έκλεισε. Τα μεγάλα έργα, όπως τα ξέραμε, δεν πρόκειται να κατασκευαστούν. Οι συμβάσεις, που αποτελούν νόμο του κράτους, τσαλαπατήθηκαν από όλους τους εμπλεκόμενους. Ένα κράτος που λέει πως δε χρωστά μία στους εργολάβους θα έπρεπε ήδη να τους έχει πετάξει στο δρόμο -εργολάβους και τραπεζίτες. Όμως, δηλώνει πως, αν συμβεί αυτό, θα χρειαστεί να πληρώσει αρκετά δισ. στους εργολάβους. Γιατί, άραγε, αφού δε φταίει σε τίποτα και δε χρωστά μία;Οι τραπεζίτες, που μας παίρνουν τα σπίτια για μια δόση δανείου, αρνούνται νταηλίδικα να εκπληρώσουν τις δανειακές τους συμβάσεις που οι ίδιοι υπέγραψαν με τους εργολάβους.Οι εργολάβοι συνεχίζουν να εισπράττουν διόδια και να μη βάζουν μία, παρότι είναι υποχρεωμένοι από τη σύμβαση να φροντίζουν για τη συνεχή και απρόσκοπτη χρηματοδότηση του έργου.Έστω και τώρα απαντήστε, κύριοι εργολάβοι:-Τι ποσοστό επί του έργου έχετε κατασκευάσει;-Τι έχετε εισπράξει μέχρι σήμερα;-Πόσα χρήματα έχετε καταβάλει;-Γιατί δεν προστρέχετε στα δικαστήρια για αποζημιώσεις, λόγω καθυστέρησης των απαλλοτριώσεων, παρά σταματάτε το έργο;-Γιατί επικαλείστε την πτώση της κυκλοφορίας, εφόσον από τη σύμβαση έχετε αναλάβει τον κίνδυνο;Έστω και τώρα απαντήστε, κύριοι τραπεζίτες:-Γιατί διακόπτεται τη χρηματοδότηση των έργων, όταν από τα stress tests σας έχετε προβλέψει πολύ δυσμενέστερα σενάρια από τα σημερινά (στη συγκεκριμένη περίπτωση 27% πτώση της κυκλοφορίας);Έστω και τώρα απαντήστε, κύριε υπουργέ:-Πόσα χρήματα έχουν εισπραχθεί από τα διόδια σε κάθε σταθμό, σε ετήσια βάση, το 2008, το 2009 και το 2010; Πόσα απ’ αυτά τα ποσά έχει εισπράξει ο παραχωρησιούχος, πόσα έχει εισπράξει το κράτος;-Προτίθεστε να ζητήσετε δάνειο από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, η οποία χρηματοδοτεί τα κράτη με πολύ μικρό επιτόκιο για να το χρησιμοποιήσετε για να κατασκευαστούν δημόσια έργα και υποδομές;-Σκοπεύετε να δημιουργήσετε μια Δημόσια Τράπεζα Ειδικού Σκοπού, για να μπορεί να δανείζεται η χώρα για έργα που δεν μπορεί να κατασκευάσει από ίδιους πόρους, από την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα με 1% επιτόκιο;-Σκοπεύετε να ελέγξετε την κατασκευή των έργων και αν έχουν τηρηθεί οι μελέτες και οι κανόνες κατασκευής ή έχετε απόλυτη εμπιστοσύνη στον «ανεξάρτητο μηχανικό» που «ελέγχει» το έργο και πληρώνεται από τους εργολάβους;Εμείς, ένα δηλώνουμε: Όποια λύση και να δοθεί, θα αποτελεί σκάνδαλο. Γιατί σκάνδαλο ήταν από την στιγμή της ψήφισης της σύμβασης από τη Βουλή. Γιατί σκάνδαλο είναι ο τρόπος που γίνονται τα έργα στην Ελλάδα. Ένας τομέας που, μαζί με τις αμυντικές δαπάνες, είναι ο πιο κερδοφόρος για κάθε λογής λαμόγιο.Έτσι, θα συνεχίσουμε να πληρώνουμε μέχρι 65 εκατ. το χιλιόμετρο, όταν η Ισπανία με ίδιο γεωγραφικό ανάγλυφο πληρώνει 12 φορές λιγότερο.Κύριε Μαγκριώτη, είχατε δεσμευθεί πως είναι απαράβατος όρος η επαναπρόσληψη όλων των απολυμένων στα έργα. Ισχύει ακόμα;Κύριε περιφερειάρχη, είχατε δηλώσει πως δε θα επιτρέψετε το κλείσιμο των εργοταξίων στην περιφέρειά σας. Σκοπεύετε να αντιδράσετε ή θα αρκεστείτε σε δηλώσεις στα κανάλια;Έλληνα οδηγέ, θα συνεχίσεις να πληρώνεις διόδια για να θησαυρίζουν οι εργολάβοι και οι δρόμοι να μη γίνονται ποτέ;Έλληνα εργαζόμενε, πότε θα πάρεις την υπόθεση στα χέρια σου;».
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου