"Παγώνουν" Καλαμάτα και προωθούν Τρίπολη με πολυδάπανο σενάριο για αεροδρόμιο
Την ώρα που η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας και η Περιφέρεια Πελοποννήσου έχουν "παγώσει" ουσιαστικά την υπόθεση αναβάθμισης του αεροδρομίου Καλαμάτας, επιχειρούν με κάθε τρόπο και με οποιοδήποτε κόστος να μετατρέψουν το στρατιωτικό αεροδρόμιο της Τρίπολης σε πολιτικό.
Οπως πολλές φορές κατά το παρελθόν έχουμε τονίσει, υπάρχουν σοβαρότατα προβλήματα προσγείωσης και απογείωσης ακόμη και για τα μικρότερα πολιτικά αεροσκάφη. Γεγονός που καθιστά απαγορευτική την χρήση του αεροδρομίου για πτήσεις τσάρτερ ή για δρομολόγια εταιρειών χαμηλού κόστους.
Από την απάντηση όμως του υπουργού Μεταφορών Κώστα Χατζηδάκη στο βουλευτή Αργολίδας Γιάννη Ανδριανό, φαίνεται ότι η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας μελετά ένα πολυδάπανο σενάριο που ισοδυναμεί με νέο αεροδρόμιο. Και αυτό γιατί όπως αναφέρεται σε αυτό προβλέπεται επανασχεδιασμός του διαδρόμου προσγείωσης και δορυφορική λύση στο πρόβλημα της βοήθειας για προσέγγιση των αεροπλάνων.
Ειδικότερα ο κ. Χατζηδάκης στην απάντηση αναφέρει: "Η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας εξετάζει μελέτη η οποία πραγματεύεται εναλλακτικά σενάρια για την αντιμετώπιση των δυσχερειών προσέγγισης και απογείωσης στο αεροδρόμιο της Τρίπολης. Τα κύρια σημεία της μελέτης εστιάζονται στον επανασχεδιασμό του διαδρόμου προκειμένου να αμβλυνθούν κατά το δυνατόν τα παρουσιαζόμενα εμπόδια στην επιφάνεια περιορισμού εμποδίων, κατά Annex 14 του ICAO. Προκειμένου να αμβλυνθούν τα προβλήματα ενόργανης προσέγγισης/απογείωσης, που παρουσιάζονται λόγω της μορφολογίας της περιοχής πέριξ του αεροδρομίου, ο μελετητής υπέβαλε πρόταση βασιζόμενη σε αξιοποίηση δορυφορικών διαδικασιών (EGNOS) στην προτεινόμενη θέση".
Πρέπει να σημειωθεί ακόμη ότι πριν από 2 μήνες περίπου ο περιφερειάρχης Πέτρος Τατούλης που πρωταγωνιστεί στην ιστορία αυτή, είχε αναγγείλει τη δέσμευση κονδυλίων του προγράμματος "JESSICA" που προορίζεται για αστικές αναπλάσεις προκειμένου να γίνουν έργα μετατροπής του αεροδρομίου σε πολιτικό μέσω συμβάσεων παραχώρησης.
Είναι προφανές ότι σε περιόδους σκληρών περικοπών που απαιτείται η αξιοποίηση και του τελευταίου ευρώ των δημόσιων ταμείων, κάποιοι παράγοντες για καθαρά ψηφοθηρικούς λόγους σχεδιάζουν ένα πολυδάπανο έργο που δεν πρόκειται να προσφέρει τίποτε ουσιαστικά στην οικονομία της χώρας και της περιοχής. Η λειτουργία του αυτοκινητόδρομου που ολοκληρώνεται σύντομα ελαχιστοποιεί τις αποστάσεις μετακίνησης από το αεροδρόμιο Καλαμάτας προς Τρίπολη και Σπάρτη και δεν υπάρχει κανένας απολύτως λόγος για νέο αεροδρόμιο. Είναι χαρακτηριστικό μάλιστα το γεγονός ότι η απόσταση του συγκροτήματος της Costa Navarino από το αεροδρόμιο Καλαμάτας είναι σχεδόν διπλάσια χρονικά από αυτήν της Τρίπολης και της Σπάρτης.
Και ενώ σχεδιάζονται όλα αυτά, Περιφέρεια και Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας έχουν εγκαταλείψει ουσιαστικά την υπόθεση αναβάθμισης του αεροδρομίου Καλαμάτας, η προοπτική του οποίου θα εξαρτηθεί από τις προθέσεις του ιδιώτη στον οποίο θα παραχωρηθεί. Ενώ το πολιτικό προσωπικό της Μεσσηνίας και οι τοπικοί παράγοντες αδρανούν αφήνοντας τους άλλους να κάνουν παιχνίδι με το μέλλον μιας σοβαρότατης υποδομής της Μεσσηνίας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου