Μη βιώσιμο το σύνολο του έργου της Ολυμπίας Οδού
ΘΕΩΡΟΥΝ ΟΙ ΤΡΑΠΕΖΕΣ Μήνυμα αισιοδοξίας για την ολοκλήρωση της διαπραγμάτευσης ανάμεσα στο Δημόσιο και τους παραχωρησιούχους για τους «παγωμένους» οδικούς άξονες έρχεται από το υπουργείο Ανάπτυξης και Υποδομών. Πηγές του υπουργείου υποστηρίζουν ότι επίκεινται ανακοινώσεις μέσα στις επόμενες ημέρες, σε κάθε περίπτωση το αργότερο στα μέσα Δεκεμβρίου. Τα μηνύματα που έρχονται από το μέτωπο των διαπραγματεύσεων και αφορούν στην περιοχή μας είναι τα ακόλουθα: Οι συζητήσεις με την κοινοπραξία της Ολυμπίας Οδού έχουν σχεδόν ολοκληρωθεί. Μένει να αποσαφηνιστεί πλήρως το ακριβές μοντέλο αναχρηματοδότησης του έργου, με τα μελλοντικά έσοδα του Δημοσίου από τα διόδια να χρησιμοποιούνται ως βασικό εργαλείο εξεύρεσης λύσης. Πάντως, αν το Δημόσιο δεχθεί να παραδώσει τις μελλοντικές εισπράξεις του, τότε το όφελος από την επανεκκίνηση του οδικού άξονα θα περιοριστεί στα 3-4 χρόνια που θα χρειαστούν μέχρι να ολοκληρωθούν (από τις διόλου ευκαταφρόνητες νέες θέσεις εργασίας και την αναθέρμανση του κατασκευαστικού κλάδου), αλλά εξανεμίζεται για τα υπόλοιπα 25-30 χρόνια. Όσον αφορά στο τεχνικό σκέλος, στην περίπτωση της Ολυμπίας Οδού έχει πλέον «κλειδώσει» η ολοκλήρωση μόνο του βασικού τμήματος, δηλαδή από την Ελευσίνα μέχρι την Πάτρα. Οι αντιδράσεις, βέβαια, από πολιτικούς, τοπικούς παράγοντες και φορείς σε Αχαΐα, Ηλεία και Μεσσηνία είναι πολλές, ωστόσο οι τράπεζες δεν αφήνουν κανένα ενδεχόμενο υπαναχώρησης, θεωρώντας το τμήμα Πύργου-Τσακώνας μη βιώσιμο οικονομικά. Το ενθαρρυντικό, πάντως, στην περίπτωση του τμήματος Πάτρας-Πύργου είναι ότι η απαραίτητη γη έχει απαλλοτριωθεί σε ποσοστό μεγαλύτερο του 70%, οπότε είναι σαφώς ευκολότερη η κατασκευή του στο μέλλον ως δημόσιο έργο. Οι πολιτικές αντιδράσεις, πάντως, δεν είναι ευκαταφρόνητες και προβληματίζουν την κυβέρνηση, καθώς οποιαδήποτε αλλαγή στις συμβάσεις παραχώρησης (που κυρώθηκαν με 5 νόμους το 2007) θα πρέπει να εγκριθεί από τη Βουλή. Το μήνυμα, πάντως, που έρχεται από την πλευρά του υπουργείου Υποδομών είναι ότι όλα τα ζητήματα θα κλείσουν το αργότερο έως τα μέσα Δεκεμβρίου, με στόχο την επανέναρξη των έργων στο πρώτο εξάμηνο του 2013. Το αν το Δημόσιο είναι διατεθειμένο να δώσει γη και ύδωρ για την επανεκκίνηση των έργων, απεκδυόμενο τα όποια προνόμια διέσωζε από τις συμβάσεις παραχώρησης, θα φανεί από το αποτέλεσμα των διαπραγματευτικών ικανοτήτων του Ευθ. Βιδάλη, που έχει τεθεί επικεφαλής των συζητήσεων. Επιμέλεια: Αντώνης Πετρόγιαννης |
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου