Η εκθεση των Ορκωτων λογιστών για τους Αγροτικούς Συνεταιρισμούς Μεσσηνίας και τον διαχειριστικό ελεγχο
Πολλές παρατυπίες στην διαχείριση της Ενωσης αγροτικών συνεταιτερισμών Μεσσηνίας παρουσιάζουν οι Ορκωτοί λογιστές μέσω του πορίσματος που δημοσιευει σήμερα η εφημερίδα Ελευθερία της Καλαματας. Να θυμίσουμε ότι η διοίκηση της ΕΑΣ έχει θέσει σε αργία τον διευθυντή του καταστήματος Μεσσήνης και έχει καλέσει σε απολογία ολους τους υπόλοιπους των καταστημάτων της Μεσσηνίας.Συγκεκριμένα στα γενικά συμπεράσματα και τις παρατηρήσεις τους οι ορκωτοί ελεγκτές σημειώνουν:
“Αρκετές περιπτώσεις επιταγών – γραμματίων οι οποίες: Είτε επιστρέφουν και αντικαθίστανται από τους πελάτες με άλλες επιταγές σε άλλη ημερομηνία. Είτε επιστρέφουν και οι πελάτες πληρώνουν με μετρητά τις επιταγές. Είτε επιστρέφουν και οι πελάτες αδυνατούν να τις αντικαταστήσουν ή να τις πληρώσουν”. Διαπιστώνουν ότι “δεν υπάρχει ισχυρός μηχανισμός είσπραξης των απαιτήσεων της Ενωσης”. Καταγράφουν αναλυτικά πως “υπάρχουν αρκετά, παλιά, μικρά και μεγάλα, ακίνητα υπόλοιπα. Πελάτες πληρώνουν τιμολόγια της ίδιας ημέρας χωρίς να πληρώνουν τα παλιότερα υπόλοιπα. Σε πελάτες η Ενωση πουλάει και τιμολογεί χωρίς να εισπράττει, να δέχεται επιταγές ή γραμμάτια, χωρίς να έχει οποιαδήποτε εξασφάλιση. Σε πελάτες η Ενωση εμφανίζεται να πληρώνει μετρητά χωρίς να προκύπτει από τη συνήθη συναλλακτική δραστηριότητα μεταξύ τους. Σε παραγωγούς η Ενωση προκαταβάλλει επιδοτήσεις χωρίς να της επιστρέφεται άμεσα, ούτε να συμψηφίζεται με άλλες πληρωμές προς αυτήν“.
Επισημαίνουν ότι “χρειάζεται να δημιουργηθεί ένας ισχυρός μηχανισμός, ίσως και σε κεντρικό επίπεδο, ο οποίος να δραστηριοποιείται συνεχώς, να ελέγχει την πιστωτική πολιτική από τα υποκαταστήματα και να είναι υπόλογος μόνο στη διοίκηση της Ενωσης”.
Σύμφωνα με τον έλεγχο των υπολοίπων των πελατών της ΕΑΣ Μεσσηνίας κατά την περίοδο 1/1/2008 – 15/10/2012. “από την ανάλυση των ανοικτών υπολοίπων των λογαριασμών των πελατών, όλων των υποκαταστημάτων, στις 15/10/2012 διαπιστώθηκε ότι το σύνολο της απαίτησης ανέρχεται σε 4.074.345,65 ευρώ”.
Τα υπόλοιπα των γραμματίων και των επιταγών ανά υποκατάστημα είναι συνολικά 1.529.298,73 ευρώ. Και αναλύονται ως εξής: Εδρα – κεντρικό 683.626,68 ευρώ. Μεσσήνη 403.781,18 ευρώ. Γαργαλιάνοι 57.638,01 ευρώ. Φιλιατρά 229.570,86 ευρώ. Κυπαρισσία 153.082 ευρώ. Μελιγαλάς 1.600 ευρώ.
Εδρα – κεντρικό
Στις διαπιστώσεις αναφέρονται μεταξύ άλλων: ”Διακόσιοι πενήντα τέσσερις πελάτες με συνολικό υπόλοιπο 975.927,71 ευρώ είναι ακίνητοι από το 2008 και προηγούμενα. Για αυτά τα υπόλοιπα υπάρχουν εκχωρήσεις επιδοτήσεων – εξασφαλίσεις από 24 πελάτες για ανοικτό υπόλοιπο απαιτήσεων 14.271,17 ευρώ. Για 230 πελάτες με υπόλοιπο απαιτήσεων ποσού 961.656,54 ευρώ δεν υπάρχουν εκχωρήσεις επιδοτήσεων – εξασφαλίσεις”. Στις ιδιαίτερες περιπτώσεις καταγράφεται μεταξύ άλλων: ”Σε 11 πελάτες του κεντρικού διαπιστώσαμε επιστροφή επιταγών ή γραμματίων του είτε με κάλυψη μετρητών, κάλυψη με άλλο αξιόγραφο, είτε χωρίς κάλυψη. Για τους πελάτες αυτούς το συνολικό ποσό είναι 69.894,61 ευρώ”. Ενδεικτικά, από τις περιπτώσεις που αναφέρονται: “Το υπόλοιπο του πελάτη (…) Α.Ε., ποσού 31.649,70 ευρώ αφορά ανεξόφλητες τιμολογήσεις πριν από την 17/6/2011 έως το Σεπτέμβρη του 2912. Αξιόγραφα εισπρακτέα: μια επιταγή σφραγισμένη λήξεως 29/6/2012 ποσού 3.000 ευρώ. Συνολική περίοδος πίστωσης τουλάχιστον 16 μήνες”. Στον πίνακα με τα γραμμάτια εισπρακτέα σε καθυστέρηση, όπου το συνολικό ποσό από το 1996 έως το 2011 είναι 412.605,83 ευρώ, περιλαμβάνεται μια ΑΕΒΕ με συνολικό ποσό 350.000 ευρώ, από 50.000 ευρώ, τις ακόλουθες ημερομηνίες: 30/6/2011, 31/7/2011, 31/8/2011, 30/9/2011, 31/10/2011, 30/11/2011 και 31/12/2011.
Υποκατάστημα Γαργαλιάνων
Στις διαπιστώσεις σημειώνεται: “Τριάντα οκτώ πελάτες με συνολικό υπόλοιπο 16.946,61 ευρώ είναι ακίνητοι από το 2008 και προηγούμενα. Για τα υπόλοιπα αυτά δεν υπάρχουν εκχωρήσεις επιδοτήσεων – εξασφαλίσεις. Επτά πελάτες με συνολικό ποσό 20.595,83 ευρώ είναι ακίνητοι από το 2011. Για τα υπόλοιπα αυτά δεν υπάρχουν εκχωρήσεις επιδοτήσεων – εξασφαλίσεις”. Στις ιδιαίτερες περιπτώσεις: “Για τον πελάτη (…) στις 27/8/2012 επιστράφηκε η επιταγή ποσού 3.000 ευρώ που είχε παραληφθεί στις 14/3/2012 με ημερομηνία λήξης την 20/8/2012. Δεν αντικαταστάθηκε, ούτε εισπράχτηκε. Στις 29/8/2012 επιστράφηκε η επιταγή ποσού 3.000 ευρώ, ως διαμαρτυρημένη, που είχε παραληφθεί στις 14/3/2012 με ημερομηνία λήξης την 30/6/2012. Δεν αντικαταστάθηκε ούτε εισπράχτηκε”.
Υποκατάστημα Μεσσήνης
Στις διαπιστώσεις: “Τριάντα δύο πελάτες με συνολικό υπόλοιπο 20.423,35 ευρώ είναι ακίνητοι από το 2008 και προηγούμενα. Για αυτά τα υπόλοιπα υπάρχουν εκχωρήσεις επιδοτήσεων μόνο από 1 πελάτη για υπόλοιπο απαιτήσεων 57,20 ευρώ. Για 31 πελάτες με υπόλοιπο απαιτήσεων ποσού 20.366,15 ευρώ δεν υπάρχουν εκχωρήσεις επιδοτήσεων – εξασφαλίσεις”. Οι ορκωτοί επισημαίνουν: “Στο συγκεκριμένο κατάστημα διαπιστώσαμε περισσότερο συχνά το φαινόμενο της επιστροφής επιταγών στη λήξη τους, είτε λίγο πριν, είτε λίγο μετά. Συνήθως, η επιστροφή συνοδευόταν με αντικατάσταση των επιταγών ή και καταβολή μετρητών. Ομως, η συγκεκριμένη πρακτική είχε σαν αποτέλεσμα να μετατίθενται ημερολογιακά οι πληρωμές (αν δεν καταβαλλόταν μετρητά) και ο χρόνος της πίστωσης να επιμηκύνεται υπέρμετρα. Οσον αφορά έναν πελάτη σημειώνεται: “Στη χρήση 2012 και συγκεκριμένα στις 4/10/2012 επιστρέφεται απλήρωτη επιταγή Νο 07693284-2 Εμπορικής Τράπεζας λήξεως 30/6/212 και ποσού 28.000 ευρώ, η οποία είχε παραληφθεί στις 26/4/2011. Η επιταγή αυτή αντικαθίσταται από α) δύο γραμμάτια ποσού 5.000 ευρώ το καθένα και λήξεως 31/7/2012 και 30/10/2012 αντίστοιχα και β) μια επιταγή Νο 07693284-2 Εμπορικής Τράπεζας λήξεως 31/1/2013 και ποσού 18.000 ευρώ. Προσοχή: Από τον έλεγχό μας διαπιστώσαμε ότι η επιταγή του ποσού των 18.000 ευρώ έχει ίδιο αριθμό με εκείνον της προηγούμενης επιταγής των 28.000 ευρώ. Οι επιταγές αφορούν τον ίδιο λογαριασμό του δικαιούχου και δεν είναι δυνατόν η τράπεζα να εξέδωσε μπλοκ επιταγών για τον ίδιο λογαριασμό με τον ίδιο αριθμό. Ο δικαιούχος του λογαριασμού δεν είναι ο πελάτης (…)- φυσικό πρόσωπο, αλλά η εταιρεία (…) Ο.Ε.”.
Υποκατάστημα Μελιγαλά
Στις διαπιστώσεις: “Τέσσερις πελάτες με συνολικό υπόλοιπο 5.760,92 ευρώ είναι ακίνητοι από το 2009. Για τα υπόλοιπα αυτά δεν υπάρχουν εκχωρήσεις επιδοτήσεων – εξασφαλίσεις”. Στις ιδιαίτερες περιπτώσεις: “Ο πελάτης (…) τιμολογείται συνολικά για το 2010 με το ποσό των 10.315,05 ευρώ και πληρώνει ποσό 1.200 ευρώ. Το 2011 εξακολουθεί να τιμολογείται συνολικά με το ποσό των 11.017,37 ευρώ και πληρώνει τον 11ο μήνα του 2011 το ποσό των 2.311,41 ευρώ και τον 7ο μήνα του 2012 το ποσό των 1.880,07 ευρώ. Αυτή είναι και η τελευταία κίνηση του λογαριασμού του και το υπόλοιπο διαμορφώθηκε στα 15.940,34 ευρώ”.
Υποκατάστημα Φιλιατρών
Στις διαπιστώσεις: “Είκοσι ένας πελάτες με συνολικό υπόλοιπο 42.884,47 ευρώ είναι ακίνητοι από το 2008 και προηγούμενα. Για τα υπόλοιπα αυτά υπάρχουν εκχωρήσεις επιδοτήσεων μόνο από έναν πελάτη για υπόλοιπο απαιτήσεων 80,10 ευρώ. Για 20 πελάτες με υπόλοιπο απαιτήσεων ποσού 42.804,37 ευρώ δεν υπάρχουν εκχωρήσεις επιδοτήσεων – εξασφαλίσεις”. Στις ιδιαίτερες περιπτώσεις: “Ο πελάτης (…) εμφανίζει υπόλοιπο ποσού 14.351,66 ευρώ, το οποίο αφορά ανείσπρακτες τιμολογήσεις προηγούμενα από το 2010 κι ενώ ο πελάτης κινείται κανονικά (γίνονται τιμολογήσεις με αντίστοιχες εισπράξεις. Σημειώνεται ότι δεν υπάρχουν εισπράξεις για το προηγούμενο υπόλοιπο”.
Υποκατάστημα Πύλου
Στις διαπιστώσεις: “Τριάντα πέντε πελάτες με συνολικό υπόλοιπο 12.700,72 ευρώ είναι ακίνητοι από το 2008 και προηγούμενα. Για 4 πελάτες υπάρχουν εκχωρήσεις – επιδοτήσεις με υπόλοιπα 843,06 ευρώ. Για τους υπόλοιπους 31 πελάτες με συνολικό υπόλοιπο 11.857,66 ευρώ δεν έχουν εκχωρήσεις επιδοτήσεων – εξασφαλίσεις”. Στις ιδιαίτερες περιπτώσεις: “Ο πελάτης (…) παρά το γεγονός ότι έχει υπόλοιπο από το 2008 ποσό 4.649,19 ευρώ, εμφανίζεται το 2010 και συγκεκριμένα στις 31/12, ότι λαμβάνει μετρητά έναντι επιδότησης ποσό 1.500 ευρώ. Ο πελάτης πέρα από κάποιες τιμολογήσεις, τις οποίες και πληρώνει, δεν καλύπτει το υπόλοιπό του, που έχει ανέλθει πλέον στο ποσό των 6.149,19 ευρώ και είναι ακίνητο από τις 17/7/2012″.
Υποκατάστημα Κυπαρισσίας
Στις διαπιστώσεις: “Πενήντα δύο πελάτες με συνολικό υπόλοιπο 63.474,21 ευρώ είναι ακίνητοι από το 2008 και πριν. Για αυτά τα υπόλοιπα υπάρχουν εκχωρήσεις επιδοτήσεων μόνο από δύο πελάτες για υπόλοιπο απαιτήσεων 207,07 ευρώ. Για 50 πελάτες με υπόλοιπο απαιτήσεων ποσού 63.272,14 ευρώ δεν υπάρχουν εκχωρήσεις επιδοτήσεων – εξασφαλίσεις”. Στις ιδιαίτερες περιπτώσεις: “Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει ο πελάτης (…) με υπόλοιπο 37.634,46 ευρώ, το οποίο διαμορφώνεται ως ακολούθως: Το υπόλοιπο του πελάτη πριν τη χρήση 2011 είναι ήδη 26.285,20 ευρώ. Το 2011 τιμολογείται από τον 1ο έως τον 4ο μήνα συνολικό ποσό 15.267,83 ευρώ, ενώ από τον 5ο μέχρι τον 7ο μήνα εκδίδονται τιμολόγια ύψους 7.777,89 ευρώ. Οι αντίστοιχες εισπράξεις γι’ αυτές τις τιμολογήσεις και για το υπόλοιπο πριν το 2011 είναι συνολικού ποσού 10.334,16 ευρώ (πληρωμές τον 11ο και 12ο μήνα). Ετσι λοιπόν δημιουργήθηκε μεγαλύτερο χρεωστικό υπόλοιπο, από 26.285,20 ευρώ σε 37.634,46 ευρώ (οι πωλήσεις προς τον πελάτη συνεχίζονταν, ενώ είχε ήδη μεγάλο ανεξόφλητο ποσό)”.
Εδρα – κεντρικό
Στις διαπιστώσεις αναφέρονται μεταξύ άλλων: ”Διακόσιοι πενήντα τέσσερις πελάτες με συνολικό υπόλοιπο 975.927,71 ευρώ είναι ακίνητοι από το 2008 και προηγούμενα. Για αυτά τα υπόλοιπα υπάρχουν εκχωρήσεις επιδοτήσεων – εξασφαλίσεις από 24 πελάτες για ανοικτό υπόλοιπο απαιτήσεων 14.271,17 ευρώ. Για 230 πελάτες με υπόλοιπο απαιτήσεων ποσού 961.656,54 ευρώ δεν υπάρχουν εκχωρήσεις επιδοτήσεων – εξασφαλίσεις”. Στις ιδιαίτερες περιπτώσεις καταγράφεται μεταξύ άλλων: ”Σε 11 πελάτες του κεντρικού διαπιστώσαμε επιστροφή επιταγών ή γραμματίων του είτε με κάλυψη μετρητών, κάλυψη με άλλο αξιόγραφο, είτε χωρίς κάλυψη. Για τους πελάτες αυτούς το συνολικό ποσό είναι 69.894,61 ευρώ”. Ενδεικτικά, από τις περιπτώσεις που αναφέρονται: “Το υπόλοιπο του πελάτη (…) Α.Ε., ποσού 31.649,70 ευρώ αφορά ανεξόφλητες τιμολογήσεις πριν από την 17/6/2011 έως το Σεπτέμβρη του 2912. Αξιόγραφα εισπρακτέα: μια επιταγή σφραγισμένη λήξεως 29/6/2012 ποσού 3.000 ευρώ. Συνολική περίοδος πίστωσης τουλάχιστον 16 μήνες”. Στον πίνακα με τα γραμμάτια εισπρακτέα σε καθυστέρηση, όπου το συνολικό ποσό από το 1996 έως το 2011 είναι 412.605,83 ευρώ, περιλαμβάνεται μια ΑΕΒΕ με συνολικό ποσό 350.000 ευρώ, από 50.000 ευρώ, τις ακόλουθες ημερομηνίες: 30/6/2011, 31/7/2011, 31/8/2011, 30/9/2011, 31/10/2011, 30/11/2011 και 31/12/2011.
Υποκατάστημα Γαργαλιάνων
Στις διαπιστώσεις σημειώνεται: “Τριάντα οκτώ πελάτες με συνολικό υπόλοιπο 16.946,61 ευρώ είναι ακίνητοι από το 2008 και προηγούμενα. Για τα υπόλοιπα αυτά δεν υπάρχουν εκχωρήσεις επιδοτήσεων – εξασφαλίσεις. Επτά πελάτες με συνολικό ποσό 20.595,83 ευρώ είναι ακίνητοι από το 2011. Για τα υπόλοιπα αυτά δεν υπάρχουν εκχωρήσεις επιδοτήσεων – εξασφαλίσεις”. Στις ιδιαίτερες περιπτώσεις: “Για τον πελάτη (…) στις 27/8/2012 επιστράφηκε η επιταγή ποσού 3.000 ευρώ που είχε παραληφθεί στις 14/3/2012 με ημερομηνία λήξης την 20/8/2012. Δεν αντικαταστάθηκε, ούτε εισπράχτηκε. Στις 29/8/2012 επιστράφηκε η επιταγή ποσού 3.000 ευρώ, ως διαμαρτυρημένη, που είχε παραληφθεί στις 14/3/2012 με ημερομηνία λήξης την 30/6/2012. Δεν αντικαταστάθηκε ούτε εισπράχτηκε”.
Υποκατάστημα Μεσσήνης
Στις διαπιστώσεις: “Τριάντα δύο πελάτες με συνολικό υπόλοιπο 20.423,35 ευρώ είναι ακίνητοι από το 2008 και προηγούμενα. Για αυτά τα υπόλοιπα υπάρχουν εκχωρήσεις επιδοτήσεων μόνο από 1 πελάτη για υπόλοιπο απαιτήσεων 57,20 ευρώ. Για 31 πελάτες με υπόλοιπο απαιτήσεων ποσού 20.366,15 ευρώ δεν υπάρχουν εκχωρήσεις επιδοτήσεων – εξασφαλίσεις”. Οι ορκωτοί επισημαίνουν: “Στο συγκεκριμένο κατάστημα διαπιστώσαμε περισσότερο συχνά το φαινόμενο της επιστροφής επιταγών στη λήξη τους, είτε λίγο πριν, είτε λίγο μετά. Συνήθως, η επιστροφή συνοδευόταν με αντικατάσταση των επιταγών ή και καταβολή μετρητών. Ομως, η συγκεκριμένη πρακτική είχε σαν αποτέλεσμα να μετατίθενται ημερολογιακά οι πληρωμές (αν δεν καταβαλλόταν μετρητά) και ο χρόνος της πίστωσης να επιμηκύνεται υπέρμετρα. Οσον αφορά έναν πελάτη σημειώνεται: “Στη χρήση 2012 και συγκεκριμένα στις 4/10/2012 επιστρέφεται απλήρωτη επιταγή Νο 07693284-2 Εμπορικής Τράπεζας λήξεως 30/6/212 και ποσού 28.000 ευρώ, η οποία είχε παραληφθεί στις 26/4/2011. Η επιταγή αυτή αντικαθίσταται από α) δύο γραμμάτια ποσού 5.000 ευρώ το καθένα και λήξεως 31/7/2012 και 30/10/2012 αντίστοιχα και β) μια επιταγή Νο 07693284-2 Εμπορικής Τράπεζας λήξεως 31/1/2013 και ποσού 18.000 ευρώ. Προσοχή: Από τον έλεγχό μας διαπιστώσαμε ότι η επιταγή του ποσού των 18.000 ευρώ έχει ίδιο αριθμό με εκείνον της προηγούμενης επιταγής των 28.000 ευρώ. Οι επιταγές αφορούν τον ίδιο λογαριασμό του δικαιούχου και δεν είναι δυνατόν η τράπεζα να εξέδωσε μπλοκ επιταγών για τον ίδιο λογαριασμό με τον ίδιο αριθμό. Ο δικαιούχος του λογαριασμού δεν είναι ο πελάτης (…)- φυσικό πρόσωπο, αλλά η εταιρεία (…) Ο.Ε.”.
Υποκατάστημα Μελιγαλά
Στις διαπιστώσεις: “Τέσσερις πελάτες με συνολικό υπόλοιπο 5.760,92 ευρώ είναι ακίνητοι από το 2009. Για τα υπόλοιπα αυτά δεν υπάρχουν εκχωρήσεις επιδοτήσεων – εξασφαλίσεις”. Στις ιδιαίτερες περιπτώσεις: “Ο πελάτης (…) τιμολογείται συνολικά για το 2010 με το ποσό των 10.315,05 ευρώ και πληρώνει ποσό 1.200 ευρώ. Το 2011 εξακολουθεί να τιμολογείται συνολικά με το ποσό των 11.017,37 ευρώ και πληρώνει τον 11ο μήνα του 2011 το ποσό των 2.311,41 ευρώ και τον 7ο μήνα του 2012 το ποσό των 1.880,07 ευρώ. Αυτή είναι και η τελευταία κίνηση του λογαριασμού του και το υπόλοιπο διαμορφώθηκε στα 15.940,34 ευρώ”.
Υποκατάστημα Φιλιατρών
Στις διαπιστώσεις: “Είκοσι ένας πελάτες με συνολικό υπόλοιπο 42.884,47 ευρώ είναι ακίνητοι από το 2008 και προηγούμενα. Για τα υπόλοιπα αυτά υπάρχουν εκχωρήσεις επιδοτήσεων μόνο από έναν πελάτη για υπόλοιπο απαιτήσεων 80,10 ευρώ. Για 20 πελάτες με υπόλοιπο απαιτήσεων ποσού 42.804,37 ευρώ δεν υπάρχουν εκχωρήσεις επιδοτήσεων – εξασφαλίσεις”. Στις ιδιαίτερες περιπτώσεις: “Ο πελάτης (…) εμφανίζει υπόλοιπο ποσού 14.351,66 ευρώ, το οποίο αφορά ανείσπρακτες τιμολογήσεις προηγούμενα από το 2010 κι ενώ ο πελάτης κινείται κανονικά (γίνονται τιμολογήσεις με αντίστοιχες εισπράξεις. Σημειώνεται ότι δεν υπάρχουν εισπράξεις για το προηγούμενο υπόλοιπο”.
Υποκατάστημα Πύλου
Στις διαπιστώσεις: “Τριάντα πέντε πελάτες με συνολικό υπόλοιπο 12.700,72 ευρώ είναι ακίνητοι από το 2008 και προηγούμενα. Για 4 πελάτες υπάρχουν εκχωρήσεις – επιδοτήσεις με υπόλοιπα 843,06 ευρώ. Για τους υπόλοιπους 31 πελάτες με συνολικό υπόλοιπο 11.857,66 ευρώ δεν έχουν εκχωρήσεις επιδοτήσεων – εξασφαλίσεις”. Στις ιδιαίτερες περιπτώσεις: “Ο πελάτης (…) παρά το γεγονός ότι έχει υπόλοιπο από το 2008 ποσό 4.649,19 ευρώ, εμφανίζεται το 2010 και συγκεκριμένα στις 31/12, ότι λαμβάνει μετρητά έναντι επιδότησης ποσό 1.500 ευρώ. Ο πελάτης πέρα από κάποιες τιμολογήσεις, τις οποίες και πληρώνει, δεν καλύπτει το υπόλοιπό του, που έχει ανέλθει πλέον στο ποσό των 6.149,19 ευρώ και είναι ακίνητο από τις 17/7/2012″.
Υποκατάστημα Κυπαρισσίας
Στις διαπιστώσεις: “Πενήντα δύο πελάτες με συνολικό υπόλοιπο 63.474,21 ευρώ είναι ακίνητοι από το 2008 και πριν. Για αυτά τα υπόλοιπα υπάρχουν εκχωρήσεις επιδοτήσεων μόνο από δύο πελάτες για υπόλοιπο απαιτήσεων 207,07 ευρώ. Για 50 πελάτες με υπόλοιπο απαιτήσεων ποσού 63.272,14 ευρώ δεν υπάρχουν εκχωρήσεις επιδοτήσεων – εξασφαλίσεις”. Στις ιδιαίτερες περιπτώσεις: “Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει ο πελάτης (…) με υπόλοιπο 37.634,46 ευρώ, το οποίο διαμορφώνεται ως ακολούθως: Το υπόλοιπο του πελάτη πριν τη χρήση 2011 είναι ήδη 26.285,20 ευρώ. Το 2011 τιμολογείται από τον 1ο έως τον 4ο μήνα συνολικό ποσό 15.267,83 ευρώ, ενώ από τον 5ο μέχρι τον 7ο μήνα εκδίδονται τιμολόγια ύψους 7.777,89 ευρώ. Οι αντίστοιχες εισπράξεις γι’ αυτές τις τιμολογήσεις και για το υπόλοιπο πριν το 2011 είναι συνολικού ποσού 10.334,16 ευρώ (πληρωμές τον 11ο και 12ο μήνα). Ετσι λοιπόν δημιουργήθηκε μεγαλύτερο χρεωστικό υπόλοιπο, από 26.285,20 ευρώ σε 37.634,46 ευρώ (οι πωλήσεις προς τον πελάτη συνεχίζονταν, ενώ είχε ήδη μεγάλο ανεξόφλητο ποσό)”.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου