Επαγγελματισμός και ακρίβεια στις έρευνες του Nordic Explorer . Αυριο στον Κυπαρισσιακό και την Νότια Μεσσηνία
Της Σοφιας Παπαϊωαννου
Oταν ένας ψαράς από την Κεφαλονιά είδε μια σημαδούρα να επιπλέει στα ανοικτά του νησιού και θέλησε να τη μαζέψει δεν φαντάστηκε ότι θα βρεθούν αμέσως δίπλα του ταχύπλοα και άνθρωποι με πορτοκαλί στολή να του φωνάζουν να απομακρυνθεί αμέσως και να την αφήσει. Η σημαδούρα βρίσκεται στην απόληξη των καλωδίων μήκους 10.000 χιλιομέτρων που σέρνει πίσω του το νορβηγικό ερευνητικό πλοίο Nordic Explorer της εταιρείας PGS, που διενεργεί τις σεισμικές έρευνες για υδρογονάνθρακες στο Ιόνιο πέλαγος και τη νότια Κρήτη. «Για να καταλάβετε την απόσταση», εξηγεί ο διδάκτωρ Γεωλογίας Σπύρος Μπέλλας, που βρίσκεται πάνω στο πλοίο ως εκπρόσωπος του ελληνικού Δημοσίου και μίλησε αποκλειστικά στην «Κ», «από εκεί που θα περάσει το καράβι, μιάμιση ώρα μετά, θα περάσει το καλώδιο».
Το ερευνητικό πλοίο Nordic Explorer συνοδεύεται από δύο μικρότερα πλοία, το Romulus και το Thor Chaser, που βρίσκονται κοντά του για να διευθετούν τη ναυσιπλοΐα καθώς το ερευνητικό σκάφος δεν σταματά ποτέ, πλέει με ταχύτητα 4,5 κόμβων, 24 ώρες το 24ωρο και δεν πιάνει σε λιμάνι.
Το νορβηγικό πλοίο από τα 10.000 χιλιόμετρα γραμμών που θα ερευνήσει έχει ήδη τελειώσει τα 3.000 χιλιόμετρα ολοκληρώνοντας τις πυκνές σεισμικές γραμμές στα δυτικά της Κέρκυρας όπου φαίνεται να υπάρχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον και στα ανοιχτά της Κεφαλονιάς.
Σήμερα πλέει προς τον Πατραΐκό κόλπο και στη συνέχεια προς τον Κυπαρισσιακό για έρευνες στο Κατάκολο, ενώ γύρω στις 20 Δεκεμβρίου, θα βάλει πλώρη για νότια Κρήτη. Στη συνέχεια θα επιστρέψει στα δυτικά της Πελοποννήσου στα ανοιχτά για έρευνες σε πιο βαθιά νερά. Το πλοίο σέρνει από πίσω του πιστόλια πεπιεσμένου αέρα τα οποία βγάζουν έναν κρότο. «Ο κρότος αυτός φτάνει μέχρι τον πυθμένα της θάλασσας όπου ανακλάται προς τα πάνω ή διεισδύει στο υπέδαφος και κάνει εκ νέου ανάκλαση του ήχου», μας εξηγεί ο Γιώργος Τσιφουτίδης, διδάκτωρ Γεωλογίας που εναλλάσσεται πάνω στο πλοίο με τον Σπύρο Μπέλλα ως εκπρόσωπος του Δημοσίου. Τα μακριά καλώδια που σέρνει το πλοίο βρίσκονται σε βάθος 25 μέτρων και έχουν πάνω υγρόφωνα που συλλαμβάνουν τις ανακλάσεις των ήχων. Τέλη Ιανουαρίου τα σεισμικά στην θάλασσα θα έχουν τελειώσει και θα σταλούν για επεξεργασία και καθαρισμό από τους περιττούς ήχους στα κεντρικά ερευνητικά κέντρα της PGS.
Τα αποτελέσματα θα δείξουν πού είναι πιθανόν να υπάρχουν υδρογονάνθρακες για να γίνουν σε επόμενο στάδιο διερευνητικές γεωτρήσεις από πετρελαϊκές εταιρείες. Ελληνες ειδικοί έχουν ήδη στα χέρια τους τα πρώτα ανεπεξέργαστα δεδομένα του νορβηγικού πλοίου αλλά, όπως δήλωσαν στην «Κ», είναι αδύνατον να γνωρίζουν από αυτά πού υπάρχει πετρέλαιο.
Πολυεθνικό πλήρωμα
Πάνω στο πλοίο βρίσκονται 50 άτομα από δέκα διαφορετικές εθνικότητες και η επίσημη γλώσσα που μιλιέται είναι η αγγλική. Στη γέφυρα στέκεται συνεχώς ένας περιβαλλοντολόγος που με κιάλια εντοπίζει τα θηλαστικά που μπορεί να βρεθούν στην πορεία του πλοίου, ενώ το βράδυ ένας συνάδελφός του παρακολουθεί ακουστικά την κίνηση των θηλαστικών.
Καθημερινά πάνω στο πλοίο χτυπάνε οι σειρήνες και γίνονται ασκήσεις ετοιμότητας για άνθρωπο στην θάλασσα, φωτιά αλλά και πειρατεία. Πάνω στο καράβι βρίσκεται συνεχώς και γιατρός, ο οποίος βοηθά τους επιβαίνοντες και με σεμινάρια κατά του στρες, λόγω του ότι το πλοίο δεν σταματά ποτέ σε στεριά και κάποιοι μπορεί να ζορίζονται.
Οι Ελληνες πάνω στο νορβηγικό πλοίο έχουν εντυπωσιαστεί από τον βαθμό της ανακύκλωσης. Σε κάθε διάδρομο υπάρχουν 12 διαφορετικοί κάδοι και ανακυκλώνονται ακόμα και τα μικρά καλώδια μετά την επισκευή κάποιου οργάνου.
Μπορεί οι ανέσεις στο πλοίο να μην είναι πολλές, όμως το φαγητό, μας διαβεβαιώνουν όλοι, είναι άφθονο και πολύ ποιοτικό. Κάθε Σάββατο, καιρού επιτρέποντος, γίνεται «μπάρμπεκιου» στο κατάστρωμα. Οι Ελληνες επισήμαναν ότι το μέλι στο εστιατόριο είναι κινέζικο και το λάδι ισπανικό, κάτι που πιστεύουν ότι θα αλλάξει στην επόμενη τροφοδοσία που θα γίνει από την Ελλάδα.
Της Σοφιας Παπαϊωαννου
Oταν ένας ψαράς από την Κεφαλονιά είδε μια σημαδούρα να επιπλέει στα ανοικτά του νησιού και θέλησε να τη μαζέψει δεν φαντάστηκε ότι θα βρεθούν αμέσως δίπλα του ταχύπλοα και άνθρωποι με πορτοκαλί στολή να του φωνάζουν να απομακρυνθεί αμέσως και να την αφήσει. Η σημαδούρα βρίσκεται στην απόληξη των καλωδίων μήκους 10.000 χιλιομέτρων που σέρνει πίσω του το νορβηγικό ερευνητικό πλοίο Nordic Explorer της εταιρείας PGS, που διενεργεί τις σεισμικές έρευνες για υδρογονάνθρακες στο Ιόνιο πέλαγος και τη νότια Κρήτη. «Για να καταλάβετε την απόσταση», εξηγεί ο διδάκτωρ Γεωλογίας Σπύρος Μπέλλας, που βρίσκεται πάνω στο πλοίο ως εκπρόσωπος του ελληνικού Δημοσίου και μίλησε αποκλειστικά στην «Κ», «από εκεί που θα περάσει το καράβι, μιάμιση ώρα μετά, θα περάσει το καλώδιο».
Το ερευνητικό πλοίο Nordic Explorer συνοδεύεται από δύο μικρότερα πλοία, το Romulus και το Thor Chaser, που βρίσκονται κοντά του για να διευθετούν τη ναυσιπλοΐα καθώς το ερευνητικό σκάφος δεν σταματά ποτέ, πλέει με ταχύτητα 4,5 κόμβων, 24 ώρες το 24ωρο και δεν πιάνει σε λιμάνι.
Το νορβηγικό πλοίο από τα 10.000 χιλιόμετρα γραμμών που θα ερευνήσει έχει ήδη τελειώσει τα 3.000 χιλιόμετρα ολοκληρώνοντας τις πυκνές σεισμικές γραμμές στα δυτικά της Κέρκυρας όπου φαίνεται να υπάρχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον και στα ανοιχτά της Κεφαλονιάς.
Σήμερα πλέει προς τον Πατραΐκό κόλπο και στη συνέχεια προς τον Κυπαρισσιακό για έρευνες στο Κατάκολο, ενώ γύρω στις 20 Δεκεμβρίου, θα βάλει πλώρη για νότια Κρήτη. Στη συνέχεια θα επιστρέψει στα δυτικά της Πελοποννήσου στα ανοιχτά για έρευνες σε πιο βαθιά νερά. Το πλοίο σέρνει από πίσω του πιστόλια πεπιεσμένου αέρα τα οποία βγάζουν έναν κρότο. «Ο κρότος αυτός φτάνει μέχρι τον πυθμένα της θάλασσας όπου ανακλάται προς τα πάνω ή διεισδύει στο υπέδαφος και κάνει εκ νέου ανάκλαση του ήχου», μας εξηγεί ο Γιώργος Τσιφουτίδης, διδάκτωρ Γεωλογίας που εναλλάσσεται πάνω στο πλοίο με τον Σπύρο Μπέλλα ως εκπρόσωπος του Δημοσίου. Τα μακριά καλώδια που σέρνει το πλοίο βρίσκονται σε βάθος 25 μέτρων και έχουν πάνω υγρόφωνα που συλλαμβάνουν τις ανακλάσεις των ήχων. Τέλη Ιανουαρίου τα σεισμικά στην θάλασσα θα έχουν τελειώσει και θα σταλούν για επεξεργασία και καθαρισμό από τους περιττούς ήχους στα κεντρικά ερευνητικά κέντρα της PGS.
Τα αποτελέσματα θα δείξουν πού είναι πιθανόν να υπάρχουν υδρογονάνθρακες για να γίνουν σε επόμενο στάδιο διερευνητικές γεωτρήσεις από πετρελαϊκές εταιρείες. Ελληνες ειδικοί έχουν ήδη στα χέρια τους τα πρώτα ανεπεξέργαστα δεδομένα του νορβηγικού πλοίου αλλά, όπως δήλωσαν στην «Κ», είναι αδύνατον να γνωρίζουν από αυτά πού υπάρχει πετρέλαιο.
Πολυεθνικό πλήρωμα
Πάνω στο πλοίο βρίσκονται 50 άτομα από δέκα διαφορετικές εθνικότητες και η επίσημη γλώσσα που μιλιέται είναι η αγγλική. Στη γέφυρα στέκεται συνεχώς ένας περιβαλλοντολόγος που με κιάλια εντοπίζει τα θηλαστικά που μπορεί να βρεθούν στην πορεία του πλοίου, ενώ το βράδυ ένας συνάδελφός του παρακολουθεί ακουστικά την κίνηση των θηλαστικών.
Καθημερινά πάνω στο πλοίο χτυπάνε οι σειρήνες και γίνονται ασκήσεις ετοιμότητας για άνθρωπο στην θάλασσα, φωτιά αλλά και πειρατεία. Πάνω στο καράβι βρίσκεται συνεχώς και γιατρός, ο οποίος βοηθά τους επιβαίνοντες και με σεμινάρια κατά του στρες, λόγω του ότι το πλοίο δεν σταματά ποτέ σε στεριά και κάποιοι μπορεί να ζορίζονται.
Οι Ελληνες πάνω στο νορβηγικό πλοίο έχουν εντυπωσιαστεί από τον βαθμό της ανακύκλωσης. Σε κάθε διάδρομο υπάρχουν 12 διαφορετικοί κάδοι και ανακυκλώνονται ακόμα και τα μικρά καλώδια μετά την επισκευή κάποιου οργάνου.
Μπορεί οι ανέσεις στο πλοίο να μην είναι πολλές, όμως το φαγητό, μας διαβεβαιώνουν όλοι, είναι άφθονο και πολύ ποιοτικό. Κάθε Σάββατο, καιρού επιτρέποντος, γίνεται «μπάρμπεκιου» στο κατάστρωμα. Οι Ελληνες επισήμαναν ότι το μέλι στο εστιατόριο είναι κινέζικο και το λάδι ισπανικό, κάτι που πιστεύουν ότι θα αλλάξει στην επόμενη τροφοδοσία που θα γίνει από την Ελλάδα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου