Σήριαλ για τις επόμενες δεκαετίες το Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος
Τελευταία Ενημέρωση: 26/09/2013
Καλαμάτα – Ριζόμυλος, Ριζόμυλος – Πύλος, θα είναι το… σήριαλ των επόμενων δεκαετιών – όπως όλα δείχνουν – για τη Μεσσηνία, ενώ ως θέμα αναμένεται να «θρέψει» γενιές και γενιές… δημοσιευμάτων.
Μετά τη θετική γνωμοδότηση τη Δευτέρα από το Περιφερειακό Συμβούλιο Πελοποννήσου της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για το τμήμα Ριζόμυλος Πύλος – παράκαμψη Πύλου – Μεθώνη, χθες ο αντιπεριφερειάρχης Μεσσηνίας, Παναγιώτης Αλευράς, ανακοίνωσε ότι σε επικοινωνία που είχε με το υπουργείο Υποδομών τον ενημέρωσαν πως η δημοπράτηση για τη σύνταξη της οριστικής μελέτης θα γίνει Μάιο – Ιούνιο του 2014. Μόνο το τμήμα αυτό έχει κόστος κατασκευής 65 εκατομμύρια ευρώ, χωρίς να έχουν υπολογισθεί οι απαλλοτριώσεις που θα χρειασθούν και το κόστος τους, το οποίο θα είναι πολύ υψηλό.
Να υπενθυμίσουμε ότι με τις απαλλοτριώσεις για τον περιμετρικό της Καλαμάτας έχουν δημιουργηθεί πλείστα προβλήματα, ενώ μέγας πονοκέφαλος είναι η εξασφάλιση των χρημάτων για την πληρωμή τους, τα οποία δεν υπάρχουν!
Όποιος, λοιπόν, περιμένει ότι τα αμέσως επόμενα χρόνια θα δει έτοιμο το δρόμο, θα διαπιστώσει ότι βρίσκεται πολύ μακριά από την πραγματικότητα.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Αναφερόμενος στο δρόμο Ριζόμυλος – Πύλος και παράκαμψη Πύλου – Μεθώνης, ο κ. Αλευράς σημείωσε ότι, μετά την έγκριση της ΜΠΕ, δίνεται η δυνατότητα να δημοπρατηθεί η σύνταξη της οριστικής μελέτης. Το δε υπουργείο τον ενημέρωσε πως αυτό προγραμματίζεται να γίνει στις αρχές του καλοκαιριού του 2014.
Ο προϋπολογισμός της μελέτης είναι 1.840.000 ευρώ, ενώ ο προϋπολογισμός κατασκευής του έργου, χωρίς τις απαλλοτριώσεις, 65 εκατομμύρια ευρώ.
Το τμήμα Ριζόμυλος – Πύλος έχει μήκος 26 χιλιόμετρα. Πρόκειται για νέα χάραξη, δίιχνο δρόμο και θα παρακάμπτει όλους τους οικισμούς. Θα διέρχεται βόρεια του Χανδρινού και του Σουληναρίου και νότια του Νερόμυλου και της Καρποφόρας. Θα έχει 12 ισόπεδους κόμβους και έναν ανισόπεδο. Τα πρώτα 2,5 χιλιόμετρα από το Ριζόμυλο θα έχουν πλάτος 17 μέτρα και θα είναι δίιχνος. Εκεί θα κατασκευασθεί ο ανισόπεδος κόμβος και θα συνδεθεί με τον κεντρικό δρόμο Ριζόμυλου – Καλαμάτας και Ριζόμυλου – Κορώνης. Από εκεί και πέρα, το πλάτος του δρόμου θα είναι 11 μέτρα. Επίσης, ο κ. Αλευράς, σημείωσε ότι το τμήμα Ριζόμυλος – Σουληνάρι έχει μελετητική ωριμότητα.
Το τμήμα Πύλος – Μεθώνης έχει μήκος 7,9 χλμ. Ο δρόμος είναι δίιχνος και με πλάτος 11 μέτρα. 800 μέτρα θα περνούν μέσα από τον αστικό ιστό της Μεθώνης, ενώ εκεί προβλέπεται πεζοδρόμηση και από τις δύο πλευρές. Θα κατασκευασθούν τρεις ισόπεδοι κόμβοι στις περιοχές Μεσοχώρι, Καινούργιο Χωριό και Φοινικούντα.
Τέλος, είναι η παράκαμψη της Πύλου, όπου είναι νέα χάραξη, έχει μήκος 3,4 χλμ και θα ενώνει τα δύο αυτά τμήματα του δρόμου. Θα είχε δύο ισόπεδους κόμβους, έναν στου Κυνηγού και έναν για τη σύνδεση με την υφιστάμενη εθνική οδό Πύλου – Μεθώνης.
Όπως όλα δείχνουν, είναι από πολύ δύσκολο έως αδύνατο το έργο αυτό να ενταχθεί χρηματοδοτικά στο ΕΣΠΑ.
Παν. Αλευράς
Όπως επισήμανε ο αντιπεριφερειάρχης Παναγιώτης Αλευράς: «Το έργο αυτό είναι πολύ σημαντικό και θα βοηθήσει στην τουριστική και οικονομική ανάπτυξη, όχι μόνο της Πυλίας, αλλά της ευρύτερης περιοχής. Με την ολοκλήρωσή του και τη σύνδεσή του με το Καλαμάτα – Ριζόμυλο, ο επισκέπτης από Κόρινθο – Τρίπολη – Καλαμάτα - Πύλο – Μεθώνη θα φτάνει σε σύντομο διάστημα και με μεγαλύτερη ασφάλεια. Σημαίνει, επίσης, προσέλκυση τουριστών, ενώ θα βελτιωθεί η ποιότητα ζωής των κατοίκων της περιοχής. Κι αν τον συνδυάσουμε και με το νέο άξονα Ριζόμυλου – Κορώνης, όπου έχει δημοπρατηθεί το τμήμα Τζάννε – Καλαμάκι, μπορούμε να πούμε ότι η Πυλία σε λίγα χρόνια θα έχει έναν οδικό άξονα ευρωπαϊκών προδιαγραφών».
Καλαμάτα – Ριζόμυλος, Ριζόμυλος – Πύλος, θα είναι το… σήριαλ των επόμενων δεκαετιών – όπως όλα δείχνουν – για τη Μεσσηνία, ενώ ως θέμα αναμένεται να «θρέψει» γενιές και γενιές… δημοσιευμάτων.
Μετά τη θετική γνωμοδότηση τη Δευτέρα από το Περιφερειακό Συμβούλιο Πελοποννήσου της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για το τμήμα Ριζόμυλος Πύλος – παράκαμψη Πύλου – Μεθώνη, χθες ο αντιπεριφερειάρχης Μεσσηνίας, Παναγιώτης Αλευράς, ανακοίνωσε ότι σε επικοινωνία που είχε με το υπουργείο Υποδομών τον ενημέρωσαν πως η δημοπράτηση για τη σύνταξη της οριστικής μελέτης θα γίνει Μάιο – Ιούνιο του 2014. Μόνο το τμήμα αυτό έχει κόστος κατασκευής 65 εκατομμύρια ευρώ, χωρίς να έχουν υπολογισθεί οι απαλλοτριώσεις που θα χρειασθούν και το κόστος τους, το οποίο θα είναι πολύ υψηλό.
Να υπενθυμίσουμε ότι με τις απαλλοτριώσεις για τον περιμετρικό της Καλαμάτας έχουν δημιουργηθεί πλείστα προβλήματα, ενώ μέγας πονοκέφαλος είναι η εξασφάλιση των χρημάτων για την πληρωμή τους, τα οποία δεν υπάρχουν!
Όποιος, λοιπόν, περιμένει ότι τα αμέσως επόμενα χρόνια θα δει έτοιμο το δρόμο, θα διαπιστώσει ότι βρίσκεται πολύ μακριά από την πραγματικότητα.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Αναφερόμενος στο δρόμο Ριζόμυλος – Πύλος και παράκαμψη Πύλου – Μεθώνης, ο κ. Αλευράς σημείωσε ότι, μετά την έγκριση της ΜΠΕ, δίνεται η δυνατότητα να δημοπρατηθεί η σύνταξη της οριστικής μελέτης. Το δε υπουργείο τον ενημέρωσε πως αυτό προγραμματίζεται να γίνει στις αρχές του καλοκαιριού του 2014.
Ο προϋπολογισμός της μελέτης είναι 1.840.000 ευρώ, ενώ ο προϋπολογισμός κατασκευής του έργου, χωρίς τις απαλλοτριώσεις, 65 εκατομμύρια ευρώ.
Το τμήμα Ριζόμυλος – Πύλος έχει μήκος 26 χιλιόμετρα. Πρόκειται για νέα χάραξη, δίιχνο δρόμο και θα παρακάμπτει όλους τους οικισμούς. Θα διέρχεται βόρεια του Χανδρινού και του Σουληναρίου και νότια του Νερόμυλου και της Καρποφόρας. Θα έχει 12 ισόπεδους κόμβους και έναν ανισόπεδο. Τα πρώτα 2,5 χιλιόμετρα από το Ριζόμυλο θα έχουν πλάτος 17 μέτρα και θα είναι δίιχνος. Εκεί θα κατασκευασθεί ο ανισόπεδος κόμβος και θα συνδεθεί με τον κεντρικό δρόμο Ριζόμυλου – Καλαμάτας και Ριζόμυλου – Κορώνης. Από εκεί και πέρα, το πλάτος του δρόμου θα είναι 11 μέτρα. Επίσης, ο κ. Αλευράς, σημείωσε ότι το τμήμα Ριζόμυλος – Σουληνάρι έχει μελετητική ωριμότητα.
Το τμήμα Πύλος – Μεθώνης έχει μήκος 7,9 χλμ. Ο δρόμος είναι δίιχνος και με πλάτος 11 μέτρα. 800 μέτρα θα περνούν μέσα από τον αστικό ιστό της Μεθώνης, ενώ εκεί προβλέπεται πεζοδρόμηση και από τις δύο πλευρές. Θα κατασκευασθούν τρεις ισόπεδοι κόμβοι στις περιοχές Μεσοχώρι, Καινούργιο Χωριό και Φοινικούντα.
Τέλος, είναι η παράκαμψη της Πύλου, όπου είναι νέα χάραξη, έχει μήκος 3,4 χλμ και θα ενώνει τα δύο αυτά τμήματα του δρόμου. Θα είχε δύο ισόπεδους κόμβους, έναν στου Κυνηγού και έναν για τη σύνδεση με την υφιστάμενη εθνική οδό Πύλου – Μεθώνης.
Όπως όλα δείχνουν, είναι από πολύ δύσκολο έως αδύνατο το έργο αυτό να ενταχθεί χρηματοδοτικά στο ΕΣΠΑ.
Παν. Αλευράς
Όπως επισήμανε ο αντιπεριφερειάρχης Παναγιώτης Αλευράς: «Το έργο αυτό είναι πολύ σημαντικό και θα βοηθήσει στην τουριστική και οικονομική ανάπτυξη, όχι μόνο της Πυλίας, αλλά της ευρύτερης περιοχής. Με την ολοκλήρωσή του και τη σύνδεσή του με το Καλαμάτα – Ριζόμυλο, ο επισκέπτης από Κόρινθο – Τρίπολη – Καλαμάτα - Πύλο – Μεθώνη θα φτάνει σε σύντομο διάστημα και με μεγαλύτερη ασφάλεια. Σημαίνει, επίσης, προσέλκυση τουριστών, ενώ θα βελτιωθεί η ποιότητα ζωής των κατοίκων της περιοχής. Κι αν τον συνδυάσουμε και με το νέο άξονα Ριζόμυλου – Κορώνης, όπου έχει δημοπρατηθεί το τμήμα Τζάννε – Καλαμάκι, μπορούμε να πούμε ότι η Πυλία σε λίγα χρόνια θα έχει έναν οδικό άξονα ευρωπαϊκών προδιαγραφών».
"Στον αέρα" ο νέος δρόμος Καλαμάτα - Πύλος - Μεθώνη Γράφτηκε από τον Γιάννης Σινάπης
"Στον αέρα" παραμένει ο νέος δρόμος Καλαμάτα - Ριζόμυλος - Πύλος - Μεθώνη, και μόνο με ένα θαύμα θα κατασκευαστούν τμήματά του με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ. Παρά το προσωπικό ενδιαφέρον που επιδεικνύει ο πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς, οι μελέτες προχωρούν με ρυθμό… Δημοσίου και πλέον είναι ορατός ο κίνδυνος η κατασκευή του έργου να γίνει με πόρους του επόμενου ΕΣΠΑ, αν και εφόσον ο δρόμος αυτός παραμείνει κυβερνητική προτεραιότητα.
Πρέπει εδώ να σημειωθεί ότι οι μελέτες για το δρόμο ανακοινώθηκαν το... 2005 από τον τότε υπουργό ΠΕΧΩΔΕ Γιώργο Σουφλιά, ανατέθηκαν το 2007, αλλά 6 χρόνια μετά δεν έχουν ολοκληρωθεί ακόμα και απαιτούνται τουλάχιστον 1.840.000 ευρώ για να οριστικοποιηθούν. Υπενθυμίζουμε επίσης ότι ο αείμνηστος καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος χρηματοδότησε τις μελέτες για το Ριζόμυλος - Καλαμάτα και ολοκληρώθηκαν, αλλά η δημοπράτηση του έργου αυτού καθυστερεί εξαιτίας των εμποδίων που θέτουν οικοπεδούχοι της Μεσσήνης, με συνέπεια κανένας να μη γνωρίζει ακόμα τη μορφή και τη χάραξη του νέου τμήματος.
Χθες ο αντιπεριφερειάρχης Παναγιώτης Αλευράς είπε ότι στο δρόμο Ριζόμυλος - Πύλος - Μεθώνη μόνο τα τμήματα Ριζόμυλος - Σουληνάρι και Πύλος - Μεθώνη έχουν σχετική μελετητική ωριμότητα. Τα τμήματα αυτά μπορούν να ενταχθούν στο ΕΣΠΑ, μόνο βέβαια εάν επιταχυνθούν οι διαδικασίες και ξεπεραστεί ο αργός ρυθμός του Δημοσίου. Τα υπόλοιπα κομμάτια (αν όχι όλα) θα πάνε στο επόμενο Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης 2014-2020. Μάλιστα απαιτείται οριστική μελέτη κόστους 1.840.000 ευρώ, που το υπουργείο Υποδομών θα τη δημοπρατήσει Μάιο - Ιούνιο του 2014. Σύμφωνα δε με τον κ. Αλευρά, και το Καλαμάτα - Ριζόμυλος πάει για το επόμενο ΕΣΠΑ.
Η χθεσινή αυτή ενημέρωση από τον κ. Αλευρά έγινε με αφορμή τη θετική γνωμοδότηση του Περιφερειακού Συμβουλίου Πελοποννήσου για τη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων του έργου βελτίωσης όλου του δρόμου από το Ριζόμυλο έως τη Μεθώνη, και με την παράκαμψη της Πύλου. Ο αντιπεριφερειάρχης παρατήρησε ότι ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου είναι 65 εκ. ευρώ, χωρίς όμως τις απαλλοτριώσεις.
Βλέποντας... μακριά στο μέλλον ο κ. Αλευράς είπε ότι, με το δρόμο αυτό και με την ολοκλήρωση των νέων τμημάτων Καλαμάτα - Ριζόμυλος και Ριζόμυλος - Κορώνη, "σε λίγο χρόνο η Πυλία θα αποκτήσει θα αποκτήσει άξονα ευρωπαϊκών προδιαγραφών". Απέφυγε ωστόσο να προσδιορίσει τον «λίγο χρόνο» - αν δηλαδή θα είναι 10, 15 ή 20 και βάλε χρόνια.
Κατά τα άλλα ενημέρωσε ότι, σύμφωνα με την περιβαλλοντική μελέτη, ο δρόμος Ριζόμυλος - Πύλος - Μεθώνη θα είναι πλάτους 11 μέτρων, με νέα χάραξη κυρίως στο τμήμα Ριζόμυλος - Πύλος, όπου προβλέπονται παρακάμψεις όλων των χωριών: από βόρεια σε Χανδρινού και Σουληνάρι και από νότια σε Νερόμυλο και Καρποφόρα. Στο δε αρχικό του τμήμα στο Ριζόμυλο προς το Τζάνε, όπου ο δρόμος αυτός θα συναντηθεί με τον νέο δρόμο Καλαμάτα - Ριζόμυλος και το Ριζόμυλος - Κορώνη, θα έχει πλάτος 17 μέτρα. Οσο για το τμήμα Πύλος - Μεθώνη, προβλέπεται βελτίωση - διαπλάτυνση του υπάρχοντος δρόμου.
Γ.Σ. Διαβάστε το άρθρο στην ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ http://www.eleftheriaonline.gr/oikonomia/ypodomes/item/29135-dromos-kalamata-pylos-methwni
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου