Παρασκευή 27 Σεπτεμβρίου 2013

Λαμπρόπουλος - Τατούλης στριμώχνουν Σαμαρά

 
 Λαμπρόπουλος - Τατούλης στριμώχνουν Σαμαρά Γράφτηκε από τον 
  • ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ
Αντικείμενο πολιτικής αντιπαράθεσης, που άλλοτε θυμίζει διαδρομές τύπου… σφάξιμο με το βαμβάκι και άλλοτε αγγίζει τα όρια άγριας σπέκουλας, γίνεται ολοένα και συχνότερα το ανολοκλήρωτο οδικό δίκτυο εντός και εκτός νομού. Στην πρώτη γραμμή της αντιπαράθεσης βρίσκεται ο βουλευτής Γιάννης Λαμπρόπουλος που λειτουργώντας ως "σκιώδης" υπουργός Υποδομών, καταθέτει δικές του προτάσεις για όλα τα μεγάλα οδικά έργα. Δίπλα του ο περιφερειάρχης Πελοποννήσου Πέτρος Τατούλης όλα τα… κατασκευάζει και τίποτα δεν έχει παραδώσει, αλλά αυτό δεν τον εμποδίζει να αναλάβει και άλλα έργα που έτσι και αλλιώς δεν είναι δικής του αρμοδιότητας. Στην αντίπερα όχθη, ο πρωθυπουργός "καίγεται" να κάνει έργο στη Μεσσηνία αλλά έχει βρεθεί αντιμέτωπος με τις φιλοδοξίες όσων θέλουν να μπουν στο κάδρο της φωτογραφίας των εγκαινίων χωρίς όμως να θίξουν τα συμφέροντα της εκλογικής τους πελατείας. 
Χθες λοιπόν συζητήθηκε στη Βουλή μια ακόμα ερώτηση του βουλευτή Γιάννη Λαμπρόπουλου για την Ολυμπία Οδό. Ο κ. Λαμπρόπουλος έχει πάρει πατριωτικά το θέμα της Ολυμπίας Οδού και κάνει ερωτήσεις σαν βουλευτής της αντιπολίτευσης. Προτείνει να μείνει όπως είναι το τμήμα του Καϊάφα και να κατασκευαστούν όλα τα υπόλοιπα τμήματά της. Η πρόταση αυτή, αν και είναι σωστή, δεν υιοθετείται από το υπουργείο Υποδομών καθώς σε αυτή τη φάση έχει τεθεί ως προτεραιότητα η επανεκκίνηση του έργου πάση θυσία. Ο κ. Λαμπρόπουλος όμως δεν διαφωνεί με την κυβέρνηση μόνο στο θέμα  της Ολυμπίας Οδού. Διαφωνεί και στη χάραξη του Καλαμάτα - Ριζόμυλος, ενώ έχει προτάσεις και για το Ριζόμυλος - Πύλος - Μεθώνη. Συγκεκριμένα ο κ. Λαμπρόπουλος δεν θέλει καινούργιο δρόμο στο Καλαμάτα - Ριζόμυλος αλλά βελτίωση του υφιστάμενου. Παράλληλα προτείνει να ενταχθούν στο ΕΣΠΑ τα τμήματα Ριζόμυλος - Σουληνάρι και Πύλος - Μεθώνη που είναι ώριμα μελετητικά και να μείνει για το επόμενο ΕΣΠΑ το Σουληνάρι - Πύλος.
Οι προτάσεις του κ. Λαμπρόπουλου, ακόμα και αυτές που είναι σωστές, συγκρούονται με την επιθυμία του πρωθυπουργού για κατασκευή του δρόμου με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ και ρίχνουν λάδι στη φωτιά όσων δεν θέλουν το δρόμο, προβάλλοντας περιβαλλοντικές ευαισθησίες. 
Από το πανηγύρι αυτό δε θα μπορούσε να λείψει ο περιφερειάρχης Πελοποννήσου Πέτρος Τατούλης. Χθες λοιπόν ούτε λίγο ούτε πολύ είπε ότι είναι έτοιμος να αναλάβει και την κατασκευή του δρόμου Καλαμάτα - Ριζόμυλος - Πύλος - Μεθώνη, για τον οποίο είναι αναρμόδιος. Ουσιαστικά "άδειασε" τον αντιπεριφερειάρχη του Παναγιώτη Αλευρά που δήλωσε προχθές ότι ο δρόμος δεν προλαβαίνει το ΕΣΠΑ. Ετσι για μια ακόμα φορά ο κ. Τατούλης χωρίς να το δηλώνει στέκεται στο πλευρό της Ντίνας Νικολάκου και "αδειάζει" τον Παναγιώτη Αλευρά παίρνοντας εμμέσως πλην σαφώς θέση στον έντονο ανταγωνισμό των δύο αντιπεριφερειαρχών. Από εκεί και πέρα κανένας δεν πρόκειται να πάρει στα σοβαρά την πρότασή του για το δρόμο Καλαμάτα - Ριζόμυλος - Πύλος - Μεθώνη, αφού αφενός είναι αρμοδιότητας του υπουργείου  Υποδομών και αφετέρου επειδή η περιφερειακή αρχή έχει χάσει την αξιοπιστία της στη Μεσσηνία, καθώς δεν παρέδωσε ούτε ένα χιλιόμετρο νέου δρόμου. Ανάλογη τύχη έχουν και οι κατά καιρούς δηλώσεις του κ. Τατούλη για την Ολυμπία Οδό. Ο οποίος δηλώνει ότι είναι αιτία πολέμου το κουτσούρεμά της αλλά "ξεχνάει" να το θέσει στον πρωθυπουργό όποτε τον συναντάει.

Θ.Λ.  
Διαβάστε το άρθρο στην ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ http://www.eleftheriaonline.gr/politiki/vouleftes/item/29173-lampropoulos-tatoylis-strimoxnoun-samara
Posted by PicasaΕρώτηση Πετράκου στο Ριζόμυλος - Πύλος - Μεθώνη Γράφτηκε από την 
  • ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ 
 
Ερώτηση αναφορικά με την κατασκευή του οδικού άξονα Ριζόμυλος - Πύλος - Μεθώνη ζητώντας παράλληλα την επιτάχυνση των διαδικασιών για ένταξή του στο ΕΣΠΑ κατέθεσε ο βουλευτής Μεσσηνίας του ΣΥΡΙΖΑ Θανάσης Πετράκος.

Ακολουθεί αναλυτικά η ερώτηση του κ. Πετράκου:
Είναι γνωστή η άσχημη κατάσταση του σημαντικού οδικού άξονα      Ριζόμυλος – Σουληνάρι – Πύλος – Μεθώνη και είναι  κοινή η διαπίστωση ότι επιβάλλεται η ουσιαστική βελτίωση αυτού του οδικού άξονα όπως βέβαια και συνολικά του εσωτερικού οδικού δικτύου του Ν. Μεσσηνίας το οποίο και αυτό βρίσκεται σε άσχημη κατάσταση. Η ουσιαστική βελτίωση του οδικού αυτού άξονα θα συμβάλει στην ασφαλή μετακίνηση των πολιτών αλλά και στην τουριστική ανάπτυξη και κατ’ επέκταση στην τοπική οικονομία.
Η ουσιαστική βελτίωση του οδικού άξονα Καλαμάτα - Ριζόμυλος – Σουληνάρι – Πύλος – Μεθώνη είναι επιβεβλημένη και επείγουσα ανάγκη. Για το σκοπό αυτό το 2007 ανατέθηκαν από το ΥΠΕΧΩΔΕ μελέτες αλλά ακόμη και σήμερα δεν έχουν ολοκληρωθεί παρά τις δηλώσεις για  «προσωπικό ενδιαφέρον» του ίδιου του πρωθυπουργού.
Συγκεκριμένα για το τμήμα Καλαμάτα - Ριζόμυλος έχουν ολοκληρωθεί οι μελέτες αλλά εκκρεμούν οι απαλλοτριώσεις στη Μεσσήνη με αποτέλεσμα να κινδυνεύει η ένταξη του έργου στο τρέχον ΕΣΠΑ.
Τα τμήμα Ριζόμυλος – Σουληνάρι και Πύλος - Μεθώνη έχουν μελετητική ωριμότητα και μπορούν να ενταχθούν στο ΕΣΠΑ εάν επιταχυνθούν οι διαδικασίες.
Επειδή το οδικό δίκτυο στη συγκεκριμένη περιοχή είναι σε κακή κατάσταση.
Επειδή η βελτίωση του οδικού δικτύου θα συμβάλει στην ασφαλή μετακίνηση των πολιτών αλλά και στην τουριστική ανάπτυξη της περιοχής και την τοπική οικονομία.
Επειδή έχουν δαπανηθεί τεράστια ποσά για τις μελέτες και η ένταξη στο ΕΣΠΑ είναι η μοναδική δυνατότητα για την κατασκευή του έργου.
Ερωτάται ο αρμόδιος υπουργός:
  • Δεσμεύεται ότι θα ενταχθούν στο ΕΣΠΑ τουλάχιστον τα ώριμα μελετητικά τμήματα του οδικού άξονα  Καλαμάτα - Ριζόμυλος – Σουληνάρι – Πύλος – Μεθώνη;
  • Προτίθεται να επιταχύνει τις διαδικασίες για την ολοκλήρωση των μελετών που εκκρεμούν έτσι ώστε να ενταχθούν και τα υπόλοιπα τμήματα του έργου στο ΕΣΠΑ;
  • Πότε θα δημοπρατηθεί το τμήμα ΣΟΥΛΗΝΑΡΙ – ΚΟΡΥΦΑΣΙΟ που έχει ενταχθεί στο ΕΣΠΑ; 

Ο ερωτών βουλευτής
 Πετράκος Αθανάσιος Διαβάστε το άρθρο στην ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ http://www.eleftheriaonline.gr/politiki/vouleftes/item/29193-petrakos-erwtisi

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου