Απάντηση Δ. Μανιάτη στον πρώην πρόεδρο της ΕΤΑΠ Γ. Γκούμα 16/07/2014
Απάντησε ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Μεσσηνίας Δημήτρης Μανιάτης στην επιστολή του πρώην πρόεδρος της ΕΤΑΠ Γιώργου Γκούμας στην επιστολή που έστειλε στο Διοικητικό Συμβούλιο του Επιμελητηρίου στην οποία επιρρίπτει ευθύνες στον πρόεδρο του Επιμελητηρίου Μεσσηνίας, για την τροπή που πήρε η σύμβαση με τη Ryanair.
Ακολουθεί η απαντητική επιστολή του προέδρου του Επιμελητηρίου:
«Αναφορικά με σημερινό δημοσίευμα της εφημερίδας ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ με τίτλο «Επίθεση Γκούμα σε Μανιάτη για την σύμβαση με RYANAIR» έχω να απαντήσω και να υπενθυμίσω στον κύριο Γκούμα τα εξής:
Το θέμα εισήχθη στην Δ.Ε. και το Δ.Σ., ως κατεπείγον, διότι η εταιρεία δεν είχε χρόνο και έπρεπε άμεσα να προγραμματίσει το δρομολόγιο.
Το Σώμα ορθώς απεφάσισε θετικά στην πρόταση μου.
Η Συνάντηση με τους Δημάρχους έγινε στις 12 Νοεμβρίου 2012, στο Δημαρχείο Καλαμάτας και αφού ενημερώθηκαν για την σημασία και τα οικονομικά αποτελέσματα που θα έχει στην τοπική οικονομία η υλοποίηση της γραμμής, συμφώνησαν ομόφωνα για την οικονομική συμμετοχή τους.
Άλλωστε υπάρχει και σχετικό δημοσίευμα στην εφημερίδα ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ, την επομένη της Συνάντησης 13/11/12, με τίτλο «Οι Δήμαρχοι στηρίζουν την σύνδεση ΚΑΛΑΜΑΤΑ-ΜΙΛΑΝΟ» που αναφέρει την ομόφωνη απόφαση τους και ότι θα εισαχθεί στο Δ.Σ. των Δήμων, προκειμένου να προχωρήσουν στη συνέχεια στις προγραμματικές συμβάσεις. Μάλιστα ο κ. Νίκας δήλωσε ότι «μας ενδιαφέρουν οι τακτικές γραμμές, περισσότερο από τις πτήσεις charter».
Εν συνεχεία της Συνάντησης και της απόφασης των Δημάρχων, συνήλθε η Διοικητική Επιτροπή του Επιμελητηρίου (13/11/12) και ενημέρωσα τα μέλη για την Συνάντηση στο Δημαρχείο Καλαμάτας και την ομόφωνη απόφαση τους να συμμετέχουν οικονομικά.
Επειδή η απόφαση πρέπει να παρθεί άμεσα δεν μπορούμε να καθυστερήσουμε, διότι η RYANAIR πρέπει να κλείσει τον προγραμματισμός της.
Τα οφέλη είναι μεγάλα και ανταποδοτικά στους Δήμους και τα μέλη μας και κατ’ επέκταση στην τοπική και εθνική οικονομία.
Στο πρακτικό της Δ.Ε. Νο 29/13-11-12 ο κ. Γκούμας είπε τα κάτωθι:
«Η πρωτοβουλία του Προέδρου είναι πολύ θετική και η πρόταση είναι πολύ σοβαρή.
Αν δεν ήμουν Πρόεδρος της ΕΤΑΠ και δεν μιλούσα μαζί σας για το θέμα δεν θα ήξερα ότι το πρόγραμμα το κάνει το Επιμελητήριο.
Από τις συνεντεύξεις τύπου που έγιναν, όλοι θεωρούν ότι το κάνουν οι Δήμοι, δηλαδή ότι οι Δήμοι θα φέρουν την εταιρεία».
Επίσης ανέφερε ότι «το θέμα δεν παρουσιάστηκε επικοινωνιακά σωστά από το Επιμελητήριο και ότι οι Δήμοι εμφανίζονται σαν πρωτεργάτες αυτής της διαδικασίας».
Μάλιστα πρότεινε «να διασφαλίσουμε κάθε αρνητικό ενδεχόμενο για την ΕΤΑΠ ώστε το Επιμελητήριο να χρηματοδοτήσει την ΕΤΑΠ για την εξόφληση της υποχρέωσης».
Η Διοικητική Επιτροπή του Επιμελητηρίου αποφασίζει ομόφωνα και επικροτεί τις ενέργειες του Προέδρου Δημήτρη Μανιάτη.
Απαντώντας στον κύριο Γκούμα για τυχόν επαγγελματική μου σχέση με την εν λόγω εταιρεία ΤΟΥ ΑΠΑΝΤΩ ότι είναι ανέντιμο από έναν επιχειρηματία (δηλ. κ. Γκούμα) να αφήνει τέτοιου είδους υπονοούμενα και ΤΟΝ ΕΝΗΜΕΡΩΝΩ (επειδή δεν έχει σχέση με το επάγγελμα) ότι η RYANAIR είναι εταιρεία χαμηλού κόστους, πράγμα που σημαίνει ότι πουλάει κατευθείαν ηλεκτρονικά στον πελάτη χωρίς τη μεσολάβηση ταξιδιωτικού γραφείου (κάτι που ανέφερα και στο έκτακτο Δ.Σ. την Δευτέρα 14/07/14, που ενώ ο κ. Γκούμας είχε προσκληθεί δεν παρέστη).
Από τις εταιρείες χαμηλού κόστους όλοι οι συνάδελφοι έχουν χάσει πολύ δουλειά και είναι ανταγωνιστές των ταξιδιωτικών γραφείων.
Ο κύριος Γκούμας υπέγραψε την σύμβαση με την RYANAIR και αυτό τον τιμά, διότι συμμετείχε σαν Πρόεδρος της ΕΤΑΠ σε μια αναπτυξιακή προσπάθεια με θετικά αποτελέσματα στην τοπική οικονομία.
Επίσης, πρέπει να σας γνωστοποιήσω ότι ο κύριος Γκούμας ήταν Πρόεδρος της ΕΤΑΠ από 15/10/2012 έως 27/03/2013 και δεν ασχολήθηκε ως είχε υποχρέωση με το θέμα.
Επειδή δραστηριοποιούμεθα επαγγελματικά – επιχειρηματικά στη Μεσσηνία, ας αφήσουμε την κοινωνία να μας κρίνει, διότι ένα τέτοιο σοβαρό θέμα δεν πρέπει να χρησιμοποιείται για λόγους δημοσιότητας.»
Δημήτρης Μανιάτης
Πρόεδρος
Επίθεση Γκούμα σε Μανιάτη για τη σύμβαση με RyanairΓράφτηκε από την ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ Online
Ακολουθεί η απαντητική επιστολή του προέδρου του Επιμελητηρίου:
«Αναφορικά με σημερινό δημοσίευμα της εφημερίδας ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ με τίτλο «Επίθεση Γκούμα σε Μανιάτη για την σύμβαση με RYANAIR» έχω να απαντήσω και να υπενθυμίσω στον κύριο Γκούμα τα εξής:
Το θέμα εισήχθη στην Δ.Ε. και το Δ.Σ., ως κατεπείγον, διότι η εταιρεία δεν είχε χρόνο και έπρεπε άμεσα να προγραμματίσει το δρομολόγιο.
Το Σώμα ορθώς απεφάσισε θετικά στην πρόταση μου.
Η Συνάντηση με τους Δημάρχους έγινε στις 12 Νοεμβρίου 2012, στο Δημαρχείο Καλαμάτας και αφού ενημερώθηκαν για την σημασία και τα οικονομικά αποτελέσματα που θα έχει στην τοπική οικονομία η υλοποίηση της γραμμής, συμφώνησαν ομόφωνα για την οικονομική συμμετοχή τους.
Άλλωστε υπάρχει και σχετικό δημοσίευμα στην εφημερίδα ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ, την επομένη της Συνάντησης 13/11/12, με τίτλο «Οι Δήμαρχοι στηρίζουν την σύνδεση ΚΑΛΑΜΑΤΑ-ΜΙΛΑΝΟ» που αναφέρει την ομόφωνη απόφαση τους και ότι θα εισαχθεί στο Δ.Σ. των Δήμων, προκειμένου να προχωρήσουν στη συνέχεια στις προγραμματικές συμβάσεις. Μάλιστα ο κ. Νίκας δήλωσε ότι «μας ενδιαφέρουν οι τακτικές γραμμές, περισσότερο από τις πτήσεις charter».
Εν συνεχεία της Συνάντησης και της απόφασης των Δημάρχων, συνήλθε η Διοικητική Επιτροπή του Επιμελητηρίου (13/11/12) και ενημέρωσα τα μέλη για την Συνάντηση στο Δημαρχείο Καλαμάτας και την ομόφωνη απόφαση τους να συμμετέχουν οικονομικά.
Επειδή η απόφαση πρέπει να παρθεί άμεσα δεν μπορούμε να καθυστερήσουμε, διότι η RYANAIR πρέπει να κλείσει τον προγραμματισμός της.
Τα οφέλη είναι μεγάλα και ανταποδοτικά στους Δήμους και τα μέλη μας και κατ’ επέκταση στην τοπική και εθνική οικονομία.
Στο πρακτικό της Δ.Ε. Νο 29/13-11-12 ο κ. Γκούμας είπε τα κάτωθι:
«Η πρωτοβουλία του Προέδρου είναι πολύ θετική και η πρόταση είναι πολύ σοβαρή.
Αν δεν ήμουν Πρόεδρος της ΕΤΑΠ και δεν μιλούσα μαζί σας για το θέμα δεν θα ήξερα ότι το πρόγραμμα το κάνει το Επιμελητήριο.
Από τις συνεντεύξεις τύπου που έγιναν, όλοι θεωρούν ότι το κάνουν οι Δήμοι, δηλαδή ότι οι Δήμοι θα φέρουν την εταιρεία».
Επίσης ανέφερε ότι «το θέμα δεν παρουσιάστηκε επικοινωνιακά σωστά από το Επιμελητήριο και ότι οι Δήμοι εμφανίζονται σαν πρωτεργάτες αυτής της διαδικασίας».
Μάλιστα πρότεινε «να διασφαλίσουμε κάθε αρνητικό ενδεχόμενο για την ΕΤΑΠ ώστε το Επιμελητήριο να χρηματοδοτήσει την ΕΤΑΠ για την εξόφληση της υποχρέωσης».
Η Διοικητική Επιτροπή του Επιμελητηρίου αποφασίζει ομόφωνα και επικροτεί τις ενέργειες του Προέδρου Δημήτρη Μανιάτη.
Απαντώντας στον κύριο Γκούμα για τυχόν επαγγελματική μου σχέση με την εν λόγω εταιρεία ΤΟΥ ΑΠΑΝΤΩ ότι είναι ανέντιμο από έναν επιχειρηματία (δηλ. κ. Γκούμα) να αφήνει τέτοιου είδους υπονοούμενα και ΤΟΝ ΕΝΗΜΕΡΩΝΩ (επειδή δεν έχει σχέση με το επάγγελμα) ότι η RYANAIR είναι εταιρεία χαμηλού κόστους, πράγμα που σημαίνει ότι πουλάει κατευθείαν ηλεκτρονικά στον πελάτη χωρίς τη μεσολάβηση ταξιδιωτικού γραφείου (κάτι που ανέφερα και στο έκτακτο Δ.Σ. την Δευτέρα 14/07/14, που ενώ ο κ. Γκούμας είχε προσκληθεί δεν παρέστη).
Από τις εταιρείες χαμηλού κόστους όλοι οι συνάδελφοι έχουν χάσει πολύ δουλειά και είναι ανταγωνιστές των ταξιδιωτικών γραφείων.
Ο κύριος Γκούμας υπέγραψε την σύμβαση με την RYANAIR και αυτό τον τιμά, διότι συμμετείχε σαν Πρόεδρος της ΕΤΑΠ σε μια αναπτυξιακή προσπάθεια με θετικά αποτελέσματα στην τοπική οικονομία.
Επίσης, πρέπει να σας γνωστοποιήσω ότι ο κύριος Γκούμας ήταν Πρόεδρος της ΕΤΑΠ από 15/10/2012 έως 27/03/2013 και δεν ασχολήθηκε ως είχε υποχρέωση με το θέμα.
Επειδή δραστηριοποιούμεθα επαγγελματικά – επιχειρηματικά στη Μεσσηνία, ας αφήσουμε την κοινωνία να μας κρίνει, διότι ένα τέτοιο σοβαρό θέμα δεν πρέπει να χρησιμοποιείται για λόγους δημοσιότητας.»
Δημήτρης Μανιάτης
Πρόεδρος
Επίθεση Γκούμα σε Μανιάτη για τη σύμβαση με RyanairΓράφτηκε από την ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ Online
- ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ
Ευθύνες στον πρόεδρο του Επιμελητηρίου Μεσσηνίας, Δημήτρη Μανιάτη, για την τροπή που πήρε η σύμβαση με τη Ryanair, επιρρίπτει ο πρώην πρόεδρος της ΕΤΑΠ Γιώργος Γκούμας.
Στην επιστολή που έστειλε στο Διοικητικό Συμβούλιο του Επιμελητηρίου ο κ. Γκούμας αφήνει αιχμές κατά του κ. Μανιάτη γράφοντας: “Βέβαια δεν γνώριζε κανείς, όπως δεν γνωρίζει μέχρι σήμερα, την τυχόν επαγγελματική σχέση του με την εν λόγω εταιρεία, κάτι για το οποίο ο ίδιος ο κ. Μανιάτης πρέπει να τοποθετηθεί και να ξεκαθαρίσει”.
Αναλυτικά η επιστολή του Γ. Γκούμα:
“Με μεγάλη μου εκπληξη παρέλαβα πρόσκληση να παρευρεθώ στην έκτακτη συνεδρίαση του Δ.Σ. του Επιμελητηρίου Μεσσηνίας από τον πρόεδρο του Επιμελητηρίου Μεσσηνίας όπως επίσης και από τον πρόεδρο της ΕΤΑΠ Πελοποννήσου & Ιονίων Νήσων για το θέμα που έχει προκύψει σχετικά με την υπογραφή εμπορικής συνεργασίας με την αεροπορική εταιρεία Ryanair.
Κατά αρχήν θέλω να σας υπενθυμίσω ότι αποκλειστικός εμπνευστής και εισηγητής της δράσης αυτής είναι ο κ. Μανιάτης ο οποίος αν και είχε αναλάβει λίγο χρονικό διάστημα τα καθήκοντά του έφερε με τη μορφή κατεπείγοντος την πρόταση αυτή στην Δ.Ε. και στο Δ.Σ.
Παρουσίασε το γεγονός αυτό ως “μεγάλη ευκαιρία” και μας ενημέρωσε “για τα οφέλη των δήμων και γενικότερα της Μεσσηνίας και κατ' επέκταση της εθνικής οικονομίας” όπως τόνισε χαρακτηριστικά σε επιστολή του με ημερομηνία 12.11.2012 προς τους κ. δημάρχους του Νομού μας, την οποία και σας καταθέτω συνημμένα.
Στην ίδια επιστολή αναφέρει ότι αναμένονται 8.500 επισκέπτες και έσοδα 6.500.000 ευρώ ενώ είχε προηγηθεί, κατά δήλωσή του, μια προεργασία εκ μέρους του 2 ετών. Το θέμα συζητήθηκε ταχέως και επί προχείρου, χωρίς να προηγηθεί καμία σοβαρή, εμπεριστατωμένη οικονομοτεχνική μελέτη της πρότασης τόσο στην Δ.Ε. Νο 29/13.11.2012 όσο και στα Δ.Σ. Νο 14/05.11.2012 και Νο 16/10.12.2012, όπου συμφώνησε η πλειοψηφία των μελών και ενέκρινε τις πρωτοβουλίες του κ. Μανιάτη, δεδομένου ότι και επαγγελματικά προέρχεται και δραστηροποιείται στον χώρο του τουρισμού.
Βέβαια δεν γνώριζε κανείς, όπως δεν γνωρίζει μέχρι σήμερα, την τυχόν επαγγελματική σχέση του με την εν λόγω εταιρεία κάτι για το οποίο ο ιδιος ο κ. Μανιάτης πρέπει να τοποθετηθεί και να ξεκαθαρίσει.
Σε ό,τι με αφορά θέλω να δηλώσω ότι υπέγραψα τη σύμβαση συνεργασίας με την εν λόγω εταιρεία εκτελώντας την ομόφωνη απόφαση της Δ.Ε. Νο 29/13.11.2012, όπως και την κατά πλειοψηφία απόφαση του Δ.Σ. του Επιμελητηρίου Νο 14/05.11.2012 καθώς και της ομόφωνης απόφασης του Δ.Σ. Νο 15/16.11.2012 της ΕΤΑΠ έχοντας έγκαιρα εκφράσει τις ανησυχίες και τις επιφυλάξεις μου για την επιτυχημένη έκβαση της σύμβασης.
Συγκεκριμένα στην τοποθέτησή μου στην Δ.Ε. Νο 29/13.11. 2012 απευθυνόμενος στον πρόεδρο και τα μέλη της Δ.Ε., όπως προκύπτει και από τα πρακτικά, είπα μεταξύ άλλων: “Να εξετάσουμε κάποια πράγματα όπως στα μνημόνια με τους δήμους -αν δεν πληρώσουν οι δήμοι θα καλύψει το Επιμελητήριο την ΕΤΑΠ; - αν η εταιρεία διακόψει τα δρομολόγια τι γίνεται” και επίσης “Το ερώτημα είναι ακόμα και αν υπογράψουν θα τα δώσουν οι δήμοι τα χρήματα;”.
Σε όλα αυτά, καθώς και σε άλλους προβληματισμούς άλλων μελών του Επιμελητηρίου κατά την διάρκεια των συζητήσεων, ο κ. Μανιάτης απαντούσε καθησυχαστικά όντας υπέρμαχος και βέβαιος για την επιτυχή υλοποίηση της σύμβασης.
Επιπλέον θεωρώ σημαντικό ως προς την ενημέρωση όλων των μελών του Επιμελητηρίου να τονίσω ότι είχα παραιτηθεί των καθηκόντων μου στις 27.03.2013 δηλαδή πριν την έναρξη της ισχύος της σύμβασης που ήταν η 01.04.2013.
Τελικά ο θησαυρός αποδείχθηκε άνθρακας και καλούνται σήμερα τα μέλη του Επιμελητηρίου να πληρώσουν τις λανθασμένες και άστοχες πρωτοβουλίες του κ. Μανιάτη, κυρίως από υπερβάλλοντα επαγγελματικό ζήλο λόγω κακής εκτίμησης της κατάστασης και ο οποίος σήμερα δεν δύναται να πείσει και να υποχρεώσει τους δήμους να εκπληρώσουν την δέσμευσή τους απέναντι στον ίδιον και το Επιμελητήριο.
Είναι πλέον χρέος όλων των διοικούντων να εξαντλήσουν κάθε δυνατότητα επαναδιαπραγμάτευσης της σύμβασης καθώς και την εκπλήρωσή της από τους δήμους με άμεσες ενέργειες προκειμένου να αποφευχθεί η ζημιά για το Επιμελητήριο, συνεκτιμώντας ρεαλιστικά τα δεδομένα που έχουν διαμορφωθεί από την μέχρι τώρα εφαρμογή της συμφωνίας.
Το παρόν αποτέλεσμα είναι μια άλλη περίπτωση της λανθασμένης και αυταρχικής διοίκησης του Επιμελητηρίου εκ μέρους του κ. Μανιάτη, επιβεβαιώνοντας δυστυχώς την τελευταία παρέμβαση ομιλία μου στις 27.03.13 όπου και είχα επισημάνει τις δυσμενείς εξελίξεις και την απαξίωση του θεσμού”. Διαβάστε το άρθρο στην ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ http://www.eleftheriaonline.gr/oikonomia/epimelitiria/item/41292-gkoumas-ryanair
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου