Γ. Λαμπρόπουλος: “Τίποτα δεν κινείται, όλα σταμάτησαν… χάνεται η ευκαιρία του νέου ΕΣΠΑ για την Μεσσηνία.”. 31/07/2015
“Τίποτα δεν κινείται, όλα σταμάτησαν, όλα αργούν, πιθανόν όλα ακυρώνονται οριστικά και χάνεται η ευκαιρία του νέου ΕΣΠΑ για την Μεσσηνία.” Επισημαίνει σε ανακοίνωσή του ο πρώην βουλευτής και υφυπουργός της Ν.Δ. Γιάννης Λαμπρόπουλος, σχετικά με την πορεία των έργων που αφορούν την Μεσσηνία, αλλά και όλη την Πελοπόννησο.
Συγκεκριμένα, ο κ. Λαμπρόπουλος στην ανακοίνωσή του επισημαίνει ότι:
1.] Έχουν τα πάντα σταματήσει και δεν υπάρχει καμιά θετική εξέλιξη σε όλη την Πελοπόννησο. Το μόνο έργο που συνεχίζεται και πρόκειται να παραδοθεί τον Οκτώβριο είναι η Γέφυρα στην Τσακώνα και τούτο επειδή βρίσκεται στο τέλος του , παρά το ότι δεν πληρώνεται η κατασκευάστρια εταιρεία.
2.] Στο τμήμα Κόρινθος – Πάτρα τα εργοτάξια έχουν σχεδόν σταματήσει και έχουν χορηγηθεί υποχρεωτικές άδειες στο προσωπικό.
3.] Στο τμήμα Πάτρα – Πύργος ακυρώθηκε από την Κυβέρνηση η δημοπράτηση που επρόκειτο να γίνει στις 31-3-2015 και κανείς δεν γνωρίζει πότε θα γίνει .
4.] Για το τμήμα Πύργος – Καλό Νερό δεν υπάρχει καμιά πλέον συζήτηση.
5.] Για το τμήμα Καλό Νερό – Τσακώνα που ως γνωστόν είχε κατοχυρωθεί η κατασκευή του με τον Νόμο 4129/2013 , όταν κυρώθηκε στη Βουλή η σύμβαση κατασκευής της ΟΛΥΜΠΙΑΣ ΟΔΟΥ , δεν έχει ακόμη γίνει η δημοπράτηση των υποστηρικτικών μελετών ( Γέφυρες , Σήμανση , Υδραυλικά) .
Υπενθυμίζεται ότι στο τμήμα αυτό υπάρχουν εγκεκριμένες μελέτες οδοποιίας και εγκεκριμένοι – επικαιροποιημένοι περιβαλλοντικοί όροι .
Για την δημοπράτηση είχε από την προηγούμενη Κυβέρνηση υποβληθεί Τεχνικό Δελτίο του έργου στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή , περιλαμβανόταν στον κατάλογο μεγάλων έργων που θα εντάσσονταν στο Τομεακό πρόγραμμα του Υπουργείου στα πλαίσια του νέου ΕΣΠΑ , όπως και το τμήμα Πάτρα – Πύργος.
Στους πέντε μήνες της νέας Κυβέρνησης , το μόνο που έχει γίνει γνωστό είναι η πρόθεση για εκπόνηση μελέτης κόστους – οφέλους , που αυτό μπορεί πιθανότατα να σημαίνει και οριστική ακύρωση του έργου.
Σε κάθε περίπτωση πρέπει τώρα να προκηρυχθούν οι υποστηρικτικές μελέτες και να γνωστοποιηθούν οι προθέσεις της Κυβέρνησης για κατασκευή ή ακύρωση του έργου .
6.] Για τον Περιφερειακό Δακτύλιο της Καλαμάτα, μετά από πολλούς μήνες καθυστέρησης στο Ελεγκτικό Συνέδριο, εγκρίθηκε η σύμβαση και αφού μέσα στην θητεία της σημερινής Κυβέρνησης, ζητήθηκαν από το αρμόδιο Υπουργείο δύο φορές γραπτές διευκρινήσεις.
Η γρήγορη κύρωση της σύμβασης από την Βουλή, θα σημάνει άμεση έναρξη των εργασιώ , αλλά και περάτωση – παράδοση σε τρείς μήνες του τμήματος Λεύκτρο – Σπάρτη που θα συνδέσει σε λιγότερο χρόνο και με ασφάλεια τους Νομούς Μεσσηνίας και Λακωνίας, αλλά επί πλέον θα δώσει και μεγάλη ανάπτυξη στο Αεροδρόμιό μας.
Αν η Κυβέρνηση θελήσει να τροποποιήσει την σύμβαση, θα πρέπει να γίνει γρήγορα γιατί πιθανότατα θα ξαναγίνουν πάλι όλες οι χρονοβόρες διαδικασίες από την αρχή (υπογραφή Σύμβασης, έγκριση από Ευρωπαϊκή Επιτροπή, Ελεγκτικό Συνέδριο, Βουλή) .
7.] Για το τμήμα Καλαμάτα – Ριζόμυλος υπάρχουν πλήρεις μελέτες και το μόνο που απαιτείται είναι η επικαιροποίηση .
8.] Στο τμήμα Ριζόμυλος – Σουληνάρι – Πύλος – Μεθώνη είχα ξεκινήσει τις διαδικασίες εκπόνησης μελετών από το 2007 με τον τότε Υπουργό ΠΕΧΩΔΕ.
Για το Ριζόμυλος – Σουληνάρι υπάρχουν σήμερα πλήρεις μελέτες οδοποιίας, αποχέτευσης-αποστράγγισης τεχνικών έργων , γεωτεχνικές έρευνες και εγκεκριμένοι περιβαλλοντικοί όροι. Απαιτούνται μόνον πρόσθετες γεωτρήσεις για επιβεβαίωση.
Στο Σουληνάρι – Πύλος , παράκαμψη Πύλου και Πύλος – Μεθώνη υπάρχουν πλήρεις προμελέτες οδοποιίας και εγκεκριμένοι περιβαλλοντικοί όροι . Τώρα απαιτείται η προκήρυξη των υποστηρικτικών μελετών.
Για αυτόν τον μεγάλης σημασίας οδικό άξονα από την Καλαμάτα μέχρι την Μεθώνη , πρέπει τώρα να προκηρυχθούν οι υπολειπόμενες μελέτες και να δεσμευτεί το αρμόδιο Υπουργείο για ένταξη και κατασκευή του έργου από το νέο ΕΣΠΑ . Ειδικότερα τα τμήματα από την Καλαμάτα μέχρι το Σουληνάρι , μπορούν να δημοπρατηθούν γρήγορα λόγω μελετητικής ωριμότητας . Θα περιμένουμε.
9.] Για το αεροδρόμιο της Καλαμάτας , υπενθυμίζω πως πέρυσι το καλοκαίρι είχα υπογράψει την παραχώρηση σαράντα δύο στρεμμάτων από την Πολεμική Αεροπορία στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας και στις 20 Σεπτεμβρίου 2014 , μαζί με την ηγεσία της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας , είχα ανακοινώσει την δημοπράτηση τους πρώτους μήνες του 2015 , της επέκτασης των χώρων στάθμευσης των αεροσκαφών και όλων των κτηριακών εγκαταστάσεων εξυπηρέτησης του κοινού , με εξασφαλισμένες τις απαιτούμενες πιστώσεις από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας.
Δεν προχώρησαν και αυτά τα έργα, χωρίς να γνωρίζουμε τι θα γίνει στην συνέχεια.
Εκτός αυτών, είχαμε καταθέσει στα αρμόδια Υπουργεία για ένταξη στο νέο ΕΣΠΑ , πλήρη φάκελο της Πολεμικής Αεροπορίας, που προέβλεπε διαπλάτυνση του διαδρόμου προσγείωσης και απογείωσης και κατασκευή νέου Πύργου Ελέγχου, χωρίς και εδώ να υπάρχει εξέλιξη.
Η διαπίστωση είναι μία .
Τίποτα δεν κινείται , όλα σταμάτησαν, όλα αργούν , πιθανόν όλα ακυρώνονται οριστικά και χάνεται η ευκαιρία του νέου ΕΣΠΑ για την Μεσσηνία.
Ο δρόμος Τρίπολης – Καλαμάτας που απολαμβάνουμε πλέον , έφερε μεγάλη ανάπτυξη στο Νομό μας. Ας μη το ξεχνάμε αυτό .
Χρειαζόμαστε όμως και τα άλλα έργα . –
Συγκεκριμένα, ο κ. Λαμπρόπουλος στην ανακοίνωσή του επισημαίνει ότι:
1.] Έχουν τα πάντα σταματήσει και δεν υπάρχει καμιά θετική εξέλιξη σε όλη την Πελοπόννησο. Το μόνο έργο που συνεχίζεται και πρόκειται να παραδοθεί τον Οκτώβριο είναι η Γέφυρα στην Τσακώνα και τούτο επειδή βρίσκεται στο τέλος του , παρά το ότι δεν πληρώνεται η κατασκευάστρια εταιρεία.
2.] Στο τμήμα Κόρινθος – Πάτρα τα εργοτάξια έχουν σχεδόν σταματήσει και έχουν χορηγηθεί υποχρεωτικές άδειες στο προσωπικό.
3.] Στο τμήμα Πάτρα – Πύργος ακυρώθηκε από την Κυβέρνηση η δημοπράτηση που επρόκειτο να γίνει στις 31-3-2015 και κανείς δεν γνωρίζει πότε θα γίνει .
4.] Για το τμήμα Πύργος – Καλό Νερό δεν υπάρχει καμιά πλέον συζήτηση.
5.] Για το τμήμα Καλό Νερό – Τσακώνα που ως γνωστόν είχε κατοχυρωθεί η κατασκευή του με τον Νόμο 4129/2013 , όταν κυρώθηκε στη Βουλή η σύμβαση κατασκευής της ΟΛΥΜΠΙΑΣ ΟΔΟΥ , δεν έχει ακόμη γίνει η δημοπράτηση των υποστηρικτικών μελετών ( Γέφυρες , Σήμανση , Υδραυλικά) .
Υπενθυμίζεται ότι στο τμήμα αυτό υπάρχουν εγκεκριμένες μελέτες οδοποιίας και εγκεκριμένοι – επικαιροποιημένοι περιβαλλοντικοί όροι .
Για την δημοπράτηση είχε από την προηγούμενη Κυβέρνηση υποβληθεί Τεχνικό Δελτίο του έργου στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή , περιλαμβανόταν στον κατάλογο μεγάλων έργων που θα εντάσσονταν στο Τομεακό πρόγραμμα του Υπουργείου στα πλαίσια του νέου ΕΣΠΑ , όπως και το τμήμα Πάτρα – Πύργος.
Στους πέντε μήνες της νέας Κυβέρνησης , το μόνο που έχει γίνει γνωστό είναι η πρόθεση για εκπόνηση μελέτης κόστους – οφέλους , που αυτό μπορεί πιθανότατα να σημαίνει και οριστική ακύρωση του έργου.
Σε κάθε περίπτωση πρέπει τώρα να προκηρυχθούν οι υποστηρικτικές μελέτες και να γνωστοποιηθούν οι προθέσεις της Κυβέρνησης για κατασκευή ή ακύρωση του έργου .
6.] Για τον Περιφερειακό Δακτύλιο της Καλαμάτα, μετά από πολλούς μήνες καθυστέρησης στο Ελεγκτικό Συνέδριο, εγκρίθηκε η σύμβαση και αφού μέσα στην θητεία της σημερινής Κυβέρνησης, ζητήθηκαν από το αρμόδιο Υπουργείο δύο φορές γραπτές διευκρινήσεις.
Η γρήγορη κύρωση της σύμβασης από την Βουλή, θα σημάνει άμεση έναρξη των εργασιώ , αλλά και περάτωση – παράδοση σε τρείς μήνες του τμήματος Λεύκτρο – Σπάρτη που θα συνδέσει σε λιγότερο χρόνο και με ασφάλεια τους Νομούς Μεσσηνίας και Λακωνίας, αλλά επί πλέον θα δώσει και μεγάλη ανάπτυξη στο Αεροδρόμιό μας.
Αν η Κυβέρνηση θελήσει να τροποποιήσει την σύμβαση, θα πρέπει να γίνει γρήγορα γιατί πιθανότατα θα ξαναγίνουν πάλι όλες οι χρονοβόρες διαδικασίες από την αρχή (υπογραφή Σύμβασης, έγκριση από Ευρωπαϊκή Επιτροπή, Ελεγκτικό Συνέδριο, Βουλή) .
7.] Για το τμήμα Καλαμάτα – Ριζόμυλος υπάρχουν πλήρεις μελέτες και το μόνο που απαιτείται είναι η επικαιροποίηση .
8.] Στο τμήμα Ριζόμυλος – Σουληνάρι – Πύλος – Μεθώνη είχα ξεκινήσει τις διαδικασίες εκπόνησης μελετών από το 2007 με τον τότε Υπουργό ΠΕΧΩΔΕ.
Για το Ριζόμυλος – Σουληνάρι υπάρχουν σήμερα πλήρεις μελέτες οδοποιίας, αποχέτευσης-αποστράγγισης τεχνικών έργων , γεωτεχνικές έρευνες και εγκεκριμένοι περιβαλλοντικοί όροι. Απαιτούνται μόνον πρόσθετες γεωτρήσεις για επιβεβαίωση.
Στο Σουληνάρι – Πύλος , παράκαμψη Πύλου και Πύλος – Μεθώνη υπάρχουν πλήρεις προμελέτες οδοποιίας και εγκεκριμένοι περιβαλλοντικοί όροι . Τώρα απαιτείται η προκήρυξη των υποστηρικτικών μελετών.
Για αυτόν τον μεγάλης σημασίας οδικό άξονα από την Καλαμάτα μέχρι την Μεθώνη , πρέπει τώρα να προκηρυχθούν οι υπολειπόμενες μελέτες και να δεσμευτεί το αρμόδιο Υπουργείο για ένταξη και κατασκευή του έργου από το νέο ΕΣΠΑ . Ειδικότερα τα τμήματα από την Καλαμάτα μέχρι το Σουληνάρι , μπορούν να δημοπρατηθούν γρήγορα λόγω μελετητικής ωριμότητας . Θα περιμένουμε.
9.] Για το αεροδρόμιο της Καλαμάτας , υπενθυμίζω πως πέρυσι το καλοκαίρι είχα υπογράψει την παραχώρηση σαράντα δύο στρεμμάτων από την Πολεμική Αεροπορία στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας και στις 20 Σεπτεμβρίου 2014 , μαζί με την ηγεσία της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας , είχα ανακοινώσει την δημοπράτηση τους πρώτους μήνες του 2015 , της επέκτασης των χώρων στάθμευσης των αεροσκαφών και όλων των κτηριακών εγκαταστάσεων εξυπηρέτησης του κοινού , με εξασφαλισμένες τις απαιτούμενες πιστώσεις από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας.
Δεν προχώρησαν και αυτά τα έργα, χωρίς να γνωρίζουμε τι θα γίνει στην συνέχεια.
Εκτός αυτών, είχαμε καταθέσει στα αρμόδια Υπουργεία για ένταξη στο νέο ΕΣΠΑ , πλήρη φάκελο της Πολεμικής Αεροπορίας, που προέβλεπε διαπλάτυνση του διαδρόμου προσγείωσης και απογείωσης και κατασκευή νέου Πύργου Ελέγχου, χωρίς και εδώ να υπάρχει εξέλιξη.
Η διαπίστωση είναι μία .
Τίποτα δεν κινείται , όλα σταμάτησαν, όλα αργούν , πιθανόν όλα ακυρώνονται οριστικά και χάνεται η ευκαιρία του νέου ΕΣΠΑ για την Μεσσηνία.
Ο δρόμος Τρίπολης – Καλαμάτας που απολαμβάνουμε πλέον , έφερε μεγάλη ανάπτυξη στο Νομό μας. Ας μη το ξεχνάμε αυτό .
Χρειαζόμαστε όμως και τα άλλα έργα . –
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου