Οι δρόμοι, το κράτος και οι φορείς της Μεσσηνίας
Γράφτηκε από την ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ Online
Απόλυτη αβεβαιότητα καλύπτει τα οδικά έργα της Μεσσηνίας. Υπάρχει ασάφεια τόσο για τον χρόνο ολοκλήρωσης του περιφερειακού της Καλαμάτας, όσο και για τη δημοπράτηση των δρόμων Καλό Νερό – Τσακώνα και Καλαμάτα - Ριζόμυλος - Πύλος.
Γράφτηκε από την ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ Online
Απόλυτη αβεβαιότητα καλύπτει τα οδικά έργα της Μεσσηνίας. Υπάρχει ασάφεια τόσο για τον χρόνο ολοκλήρωσης του περιφερειακού της Καλαμάτας, όσο και για τη δημοπράτηση των δρόμων Καλό Νερό – Τσακώνα και Καλαμάτα - Ριζόμυλος - Πύλος.
Από τον αρμόδιο υπουργό Χρήστο Σπίρτζη, σε απάντησή του στον βουλευτή Μεσσηνίας Θανάση Πετράκο, την περασμένη εβδομάδα, καταβλήθηκε προσπάθεια να δικαιολογηθεί η καθυστέρηση, με αιτιολογία την έλλειψη όλων των μελετών που απαιτούνται. Δεν δόθηκαν όμως απαντήσεις και συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα για κανένα θέμα, ούτε καν γιʼ αυτά στα οποία δεν υπάρχει πρόβλημα μελετών. Το γεγονός αυτό μόνο ανησυχία προκαλεί για τις πραγματικές προθέσεις του υπουργού και της κυβέρνησης.
Ο καιρός δεν μπορεί να περνά έτσι, χωρίς κάποιο συγκεκριμένο πλάνο και σχέδιο. Η νέα πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών είχε αρκετό καιρό στη διάθεσή της να ενημερωθεί και να διαμορφώσει ένα σχέδιο για την πορεία των έργων της περιοχής, που όπως δείχνουν τα γεγονότα ακόμα δεν υπάρχει ή δεν αποκαλύπτεται. Οι τοπικοί φορείς δεν μπορεί να συνεχίσουν να παρατηρούν άβουλοι και άπρακτοι την τακτική της καθυστέρησης και της μετάθεσης των πάντων για το άγνωστο μέλλον. Οπως πολλές φορές έχει γίνει στο παρελθόν, και με κυβερνήσεις διαφορετικών κομμάτων, έτσι και τώρα θα πρέπει να κινητοποιηθούν και να ζητήσουν σαφείς απαντήσεις και συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα από την κυβέρνηση.
Τα ζητήματα είναι απλά και ξεκάθαρα.
1. Πότε σκοπεύουν να ολοκληρώσουν τις όποιες διαβουλεύσεις με τον «Μορέα» για την επανεκκίνηση του περιφερειακού της Καλαμάτας; Μέχρι πρόσφατα από το υπουργείο επικαλούνταν τη σύμβαση που βρισκόταν στο Ελεγκτικό Συνέδριο. Τον περασμένο μήνα αυτή εγκρίθηκε. Τώρα ζητούν τροποποίηση της σύμβασης σε σχέση με την τιμή και τον χρόνο εκμετάλλευσης των διοδίων. Υπάρχει ένα χρονικό όριο που θα ολοκληρωθούν αυτές οι διαπραγματεύσεις ή θα τραβούν στο άγνωστο;
2. Εχουν στόχο και επιδίωξη στη χρονική επέκταση της σύμβασης με το «Μορέα» να βάλουν την κατασκευή κάποιων από τα εκκρεμή τμήματα δρόμων του νομού, όπως το Καλαμάτα – Ριζόμυλος ή το Καλό Νερό - Τσακώνα;
3. Αν θέλουν αυτά τα τμήματα να τα δημοπρατήσουν ως κλασικά δημόσια έργα, υπάρχει συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα ή τα πράγματα θα αφεθούν στην τύχη των γραφειοκρατικών γραναζιών για το όποτε τελειώσουν οι μελέτες και όποτε ολοκληρωθούν τα τεύχη δημοπράτησης;
Η εμπειρία του παρελθόντος έχει δείξει πως αν δεν υπάρξει πίεση συντονισμένη και διαρκής, τα οδικά έργα θα σέρνονται στους διαδρόμους του υπουργείου χωρίς προοπτική κατασκευής τους. Η ανάπτυξη της Μεσσηνίας περνά μέσα από την κατασκευή των συγκεκριμένων έργων υποδομής. Εχει ήδη χαθεί αρκετός χρόνος και ο καθένας πρέπει να σταθεί στο ύψος της ευθύνης του. Δεν υπάρχει δυνατότητα για νέα πισωγυρίσματα και μετάθεση των αναγκαίων έργων του νομού στις καλένδες του βαθέος κράτους. Διαβάστε το άρθρο στην ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ http://www.eleftheriaonline.gr/oikonomia/ypodomes/item/72633-dromoi-kratos-foreis-messinias
Ο καιρός δεν μπορεί να περνά έτσι, χωρίς κάποιο συγκεκριμένο πλάνο και σχέδιο. Η νέα πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών είχε αρκετό καιρό στη διάθεσή της να ενημερωθεί και να διαμορφώσει ένα σχέδιο για την πορεία των έργων της περιοχής, που όπως δείχνουν τα γεγονότα ακόμα δεν υπάρχει ή δεν αποκαλύπτεται. Οι τοπικοί φορείς δεν μπορεί να συνεχίσουν να παρατηρούν άβουλοι και άπρακτοι την τακτική της καθυστέρησης και της μετάθεσης των πάντων για το άγνωστο μέλλον. Οπως πολλές φορές έχει γίνει στο παρελθόν, και με κυβερνήσεις διαφορετικών κομμάτων, έτσι και τώρα θα πρέπει να κινητοποιηθούν και να ζητήσουν σαφείς απαντήσεις και συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα από την κυβέρνηση.
Τα ζητήματα είναι απλά και ξεκάθαρα.
1. Πότε σκοπεύουν να ολοκληρώσουν τις όποιες διαβουλεύσεις με τον «Μορέα» για την επανεκκίνηση του περιφερειακού της Καλαμάτας; Μέχρι πρόσφατα από το υπουργείο επικαλούνταν τη σύμβαση που βρισκόταν στο Ελεγκτικό Συνέδριο. Τον περασμένο μήνα αυτή εγκρίθηκε. Τώρα ζητούν τροποποίηση της σύμβασης σε σχέση με την τιμή και τον χρόνο εκμετάλλευσης των διοδίων. Υπάρχει ένα χρονικό όριο που θα ολοκληρωθούν αυτές οι διαπραγματεύσεις ή θα τραβούν στο άγνωστο;
2. Εχουν στόχο και επιδίωξη στη χρονική επέκταση της σύμβασης με το «Μορέα» να βάλουν την κατασκευή κάποιων από τα εκκρεμή τμήματα δρόμων του νομού, όπως το Καλαμάτα – Ριζόμυλος ή το Καλό Νερό - Τσακώνα;
3. Αν θέλουν αυτά τα τμήματα να τα δημοπρατήσουν ως κλασικά δημόσια έργα, υπάρχει συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα ή τα πράγματα θα αφεθούν στην τύχη των γραφειοκρατικών γραναζιών για το όποτε τελειώσουν οι μελέτες και όποτε ολοκληρωθούν τα τεύχη δημοπράτησης;
Η εμπειρία του παρελθόντος έχει δείξει πως αν δεν υπάρξει πίεση συντονισμένη και διαρκής, τα οδικά έργα θα σέρνονται στους διαδρόμους του υπουργείου χωρίς προοπτική κατασκευής τους. Η ανάπτυξη της Μεσσηνίας περνά μέσα από την κατασκευή των συγκεκριμένων έργων υποδομής. Εχει ήδη χαθεί αρκετός χρόνος και ο καθένας πρέπει να σταθεί στο ύψος της ευθύνης του. Δεν υπάρχει δυνατότητα για νέα πισωγυρίσματα και μετάθεση των αναγκαίων έργων του νομού στις καλένδες του βαθέος κράτους. Διαβάστε το άρθρο στην ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ http://www.eleftheriaonline.gr/oikonomia/ypodomes/item/72633-dromoi-kratos-foreis-messinias
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου