Το Υπουργείο …καίει τις δηλώσεις Νίκα για τη χάραξη του Καλαμάτα - Ριζόμυλος!
10/06/2016
…και την ένταξη του στο «πακέτο Juncκer»
Περίεργα πράγματα φαίνεται να συμβαίνουν με την περίφημη χάραξη του δρόμου Καλαμάτα - Ριζόμυλος.
Μέχρι τώρα ο δήμαρχος Παναγιώτης Νίκας επέμενε ότι ο νέος οδικός άξονας θα έχει καινούργια χάραξη. Μάλιστα, προ ημερών έδωσε στη δημοσιότητα και το εξής δελτίο Τύπου: «Συνάντηση και με τον υφυπουργό Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού, Αλέξανδρο Χαρίτση, είχε κατά την επίσκεψή του στην Αθήνα ο δήμαρχος Καλαμάτας. Όπως έκανε γνωστό ο κ. Νίκας, αντικείμενο της συνάντησής τους ήταν ο δρόμος Καλαμάτα – Ριζόμυλος. Ο Αλέξης Χαρίτσης ανέφερε στο δήμαρχο Καλαμάτας πως ανακοινώσεις από την κυβέρνηση, για το συγκεκριμένο έργο, θα γίνουν την επόμενη εβδομάδα.
Τέλος, σύμφωνα με τον κ. Νίκα, η εκτίμηση που υπάρχει είναι ότι ο δρόμος θα έχει νέα χάραξη, παραθαλάσσια, και η χρηματοδότηση της κατασκευής του, που θα “αγγίζει” τα 70 εκατομμύρια ευρώ, θα προέλθει από το περίφημο 'πακέτο Juncker"».
Προχθές το βράδυ, όμως, κύκλοι του υπουργείου Υποδομών εξέφρασαν την κατηγορηματική άποψη ότι αυτά που γράφονται στο δελτίο Τύπου της Δημοτικής Αρχής δεν ισχύουν σε καμία περίπτωση.
Ο δήμαρχος, όμως, και το προηγούμενο διάστημα είχε κάνει ανάλογες δηλώσεις. Σε σχετική ανακοίνωση σημείωνε τα εξής: «Υπάρχουν σαφείς και συγκεκριμένες ενδείξεις για θετικές εξελίξεις, όσον αφορά στην κατασκευή του δρόμου Καλαμάτας - Ριζομύλου με τη νέα, παραλιακή χάραξη και με τη διαδικασία των ΣΔΙΤ. Εκτίμηση του Δήμου είναι ότι πολύ σύντομα θα υπάρξουν ανακοινώσεις για το συγκεκριμένο θέμα, το οποίο πάντως ο δήμαρχος συντηρεί και διεκδικεί με κάθε ευκαιρία».
Υπενθυμίζουμε ότι στην αρχή της χρονιάς το Δημοτικό Συμβούλιο Καλαμάτας με απόφασή του ζητούσε την εφαρμογή της ολοκληρωμένης και κατατεθειμένης στο υπουργείο Υποδομών μελέτης, που προβλέπει νέα παραλιακή χάραξη. Με την απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου δεν τίθεται ζήτημα να είναι ο συγκεκριμένος δρόμος κλειστός. Οι θέσεις που υιοθέτησε το Δημοτικό Συμβούλιο είναι αναλυτικά οι εξής:
1. Ο νέος δρόμος Καλαμάτα – Ριζόμυλος είναι έργο όχι μόνο μεσσηνιακής, αλλά εθνικής σημασίας, για λόγους που συνδέονται με την τουριστική, αλλά και τη γενικότερη ανάπτυξη της Μεσσηνίας και της νότιας Πελοποννήσου
2. Ο συγκεκριμένος δρόμος πρέπει να ακολουθεί τη νέα χάραξη, όπως προβλέπεται από τη μελέτη που ήδη έχει συνταχθεί και ολοκληρωθεί, για μια σειρά από σοβαρούς λόγους, μεταξύ των οποίων η ανάπτυξη της δυτικής περιοχής της Καλαμάτας, μήκους 6 χιλιομέτρων περίπου
3. Η συγκεκριμένη μελέτη είναι η μοναδική ολοκληρωμένη μελέτη σε επίπεδο νομού σήμερα και μπορεί άνετα να ενταχθεί και να χρηματοδοτηθεί από πόρους του ΕΣΠΑ
4. Ο υπάρχων δρόμος Καλαμάτα – Μεσσήνη – Ριζόμυλος είναι βέβαιο ότι δεν μπορεί να αναβαθμισθεί σε επίπεδο ασφαλούς και λειτουργικού αυτοκινητόδρομου, για μια σειρά λόγους (σιδηροδρομική γραμμή, αεροδρόμιο κ.λπ.).
5. Το ζήτημα αν είναι “κλειστός” ή “ανοικτός” ο αυτοκινητόδρομος είναι έλασσον, που μπορεί να αντιμετωπισθεί με συνεννόηση των τοπικών κοινωνιών. Το μείζον είναι η κατασκευή του αυτοκινητόδρομου.
Από την άλλη πλευρά, στην τελευταία του επίσκεψη στην Καλαμάτα, ο γενικός γραμματέας Υποδομών, Γιώργος Δέδες, ανέφερε ότι θα παραδοθούν στο τέλος της χρονιάς δύο κρίσιμες μελέτες για το νομό και την περιοχή: μία για τον άξονα Καλαμάτα - Ριζόμυλος - Πύλος - Μεθώνη και μία για το Καλό Νερό – Τσακώνα. Ανέφερε, μάλιστα, πως ο πρώτος είναι «ένας κρίσιμος δρόμος, υψηλής προστιθέμενης αξίας για το Δήμο της Καλαμάτας», για τη Μεσσηνία και τη νότια Πελοπόννησο ευρύτερα. Ο δεύτερος ολοκληρώνει το διευρωπαϊκό δίκτυο στην Πελοπόννησο. Οι μελέτες αυτές θα αποτελέσουν δωρεά του «Μορέα» προς το ελληνικό Δημόσιο και θα πρέπει να τύχουν αξιοποίησης.
Ειδικότερα, απαντώντας σε ερωτήσεις δημοσιογράφων σχετικά με το δρόμο Καλαμάτα - Ριζόμυλος - Πύλος - Μεθώνη, ο κ. Δέδες είπε πως θα εξεταστεί εάν ακολουθηθεί νέα χάραξη ή εάν θα γίνει βελτίωση του υπάρχοντος δρόμου με πιθανόν μικρά νέα τμήματα σε κάποια σημεία του. Η αξιολόγηση θα γίνει σε συνεργασία με τις υπηρεσίες του υπουργείου, ενώ θα εξετασθούν το κόστος αλλά και οι δυνατότητες χρηματοδότησης.
Προχθές, οι κύκλοι του υπουργείου Υποδομών μάς υπενθύμισαν και πάλι τις δηλώσεις του γενικού γραμματέα για το συγκεκριμένο θέμα. Προφανώς, με την παραπάνω δήλωση «καίγεται» η όποια αισιοδοξία ή εμμονή του δημάρχου με τη χάραξη του εν λόγω δρόμου. Σε κάθε περίπτωση, σύντομα θα υπάρξουν εξελίξεις και εκεί θα κριθούν όλοι. Υπουργείο και Δημοτική Αρχή.
Του Αντώνη Πετρόγιαννη
Περίεργα πράγματα φαίνεται να συμβαίνουν με την περίφημη χάραξη του δρόμου Καλαμάτα - Ριζόμυλος.
Μέχρι τώρα ο δήμαρχος Παναγιώτης Νίκας επέμενε ότι ο νέος οδικός άξονας θα έχει καινούργια χάραξη. Μάλιστα, προ ημερών έδωσε στη δημοσιότητα και το εξής δελτίο Τύπου: «Συνάντηση και με τον υφυπουργό Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού, Αλέξανδρο Χαρίτση, είχε κατά την επίσκεψή του στην Αθήνα ο δήμαρχος Καλαμάτας. Όπως έκανε γνωστό ο κ. Νίκας, αντικείμενο της συνάντησής τους ήταν ο δρόμος Καλαμάτα – Ριζόμυλος. Ο Αλέξης Χαρίτσης ανέφερε στο δήμαρχο Καλαμάτας πως ανακοινώσεις από την κυβέρνηση, για το συγκεκριμένο έργο, θα γίνουν την επόμενη εβδομάδα.
Τέλος, σύμφωνα με τον κ. Νίκα, η εκτίμηση που υπάρχει είναι ότι ο δρόμος θα έχει νέα χάραξη, παραθαλάσσια, και η χρηματοδότηση της κατασκευής του, που θα “αγγίζει” τα 70 εκατομμύρια ευρώ, θα προέλθει από το περίφημο 'πακέτο Juncker"».
Προχθές το βράδυ, όμως, κύκλοι του υπουργείου Υποδομών εξέφρασαν την κατηγορηματική άποψη ότι αυτά που γράφονται στο δελτίο Τύπου της Δημοτικής Αρχής δεν ισχύουν σε καμία περίπτωση.
Ο δήμαρχος, όμως, και το προηγούμενο διάστημα είχε κάνει ανάλογες δηλώσεις. Σε σχετική ανακοίνωση σημείωνε τα εξής: «Υπάρχουν σαφείς και συγκεκριμένες ενδείξεις για θετικές εξελίξεις, όσον αφορά στην κατασκευή του δρόμου Καλαμάτας - Ριζομύλου με τη νέα, παραλιακή χάραξη και με τη διαδικασία των ΣΔΙΤ. Εκτίμηση του Δήμου είναι ότι πολύ σύντομα θα υπάρξουν ανακοινώσεις για το συγκεκριμένο θέμα, το οποίο πάντως ο δήμαρχος συντηρεί και διεκδικεί με κάθε ευκαιρία».
Υπενθυμίζουμε ότι στην αρχή της χρονιάς το Δημοτικό Συμβούλιο Καλαμάτας με απόφασή του ζητούσε την εφαρμογή της ολοκληρωμένης και κατατεθειμένης στο υπουργείο Υποδομών μελέτης, που προβλέπει νέα παραλιακή χάραξη. Με την απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου δεν τίθεται ζήτημα να είναι ο συγκεκριμένος δρόμος κλειστός. Οι θέσεις που υιοθέτησε το Δημοτικό Συμβούλιο είναι αναλυτικά οι εξής:
1. Ο νέος δρόμος Καλαμάτα – Ριζόμυλος είναι έργο όχι μόνο μεσσηνιακής, αλλά εθνικής σημασίας, για λόγους που συνδέονται με την τουριστική, αλλά και τη γενικότερη ανάπτυξη της Μεσσηνίας και της νότιας Πελοποννήσου
2. Ο συγκεκριμένος δρόμος πρέπει να ακολουθεί τη νέα χάραξη, όπως προβλέπεται από τη μελέτη που ήδη έχει συνταχθεί και ολοκληρωθεί, για μια σειρά από σοβαρούς λόγους, μεταξύ των οποίων η ανάπτυξη της δυτικής περιοχής της Καλαμάτας, μήκους 6 χιλιομέτρων περίπου
3. Η συγκεκριμένη μελέτη είναι η μοναδική ολοκληρωμένη μελέτη σε επίπεδο νομού σήμερα και μπορεί άνετα να ενταχθεί και να χρηματοδοτηθεί από πόρους του ΕΣΠΑ
4. Ο υπάρχων δρόμος Καλαμάτα – Μεσσήνη – Ριζόμυλος είναι βέβαιο ότι δεν μπορεί να αναβαθμισθεί σε επίπεδο ασφαλούς και λειτουργικού αυτοκινητόδρομου, για μια σειρά λόγους (σιδηροδρομική γραμμή, αεροδρόμιο κ.λπ.).
5. Το ζήτημα αν είναι “κλειστός” ή “ανοικτός” ο αυτοκινητόδρομος είναι έλασσον, που μπορεί να αντιμετωπισθεί με συνεννόηση των τοπικών κοινωνιών. Το μείζον είναι η κατασκευή του αυτοκινητόδρομου.
Από την άλλη πλευρά, στην τελευταία του επίσκεψη στην Καλαμάτα, ο γενικός γραμματέας Υποδομών, Γιώργος Δέδες, ανέφερε ότι θα παραδοθούν στο τέλος της χρονιάς δύο κρίσιμες μελέτες για το νομό και την περιοχή: μία για τον άξονα Καλαμάτα - Ριζόμυλος - Πύλος - Μεθώνη και μία για το Καλό Νερό – Τσακώνα. Ανέφερε, μάλιστα, πως ο πρώτος είναι «ένας κρίσιμος δρόμος, υψηλής προστιθέμενης αξίας για το Δήμο της Καλαμάτας», για τη Μεσσηνία και τη νότια Πελοπόννησο ευρύτερα. Ο δεύτερος ολοκληρώνει το διευρωπαϊκό δίκτυο στην Πελοπόννησο. Οι μελέτες αυτές θα αποτελέσουν δωρεά του «Μορέα» προς το ελληνικό Δημόσιο και θα πρέπει να τύχουν αξιοποίησης.
Ειδικότερα, απαντώντας σε ερωτήσεις δημοσιογράφων σχετικά με το δρόμο Καλαμάτα - Ριζόμυλος - Πύλος - Μεθώνη, ο κ. Δέδες είπε πως θα εξεταστεί εάν ακολουθηθεί νέα χάραξη ή εάν θα γίνει βελτίωση του υπάρχοντος δρόμου με πιθανόν μικρά νέα τμήματα σε κάποια σημεία του. Η αξιολόγηση θα γίνει σε συνεργασία με τις υπηρεσίες του υπουργείου, ενώ θα εξετασθούν το κόστος αλλά και οι δυνατότητες χρηματοδότησης.
Προχθές, οι κύκλοι του υπουργείου Υποδομών μάς υπενθύμισαν και πάλι τις δηλώσεις του γενικού γραμματέα για το συγκεκριμένο θέμα. Προφανώς, με την παραπάνω δήλωση «καίγεται» η όποια αισιοδοξία ή εμμονή του δημάρχου με τη χάραξη του εν λόγω δρόμου. Σε κάθε περίπτωση, σύντομα θα υπάρξουν εξελίξεις και εκεί θα κριθούν όλοι. Υπουργείο και Δημοτική Αρχή.
Του Αντώνη Πετρόγιαννη
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου