Παρασκευή 7 Οκτωβρίου 2016

Παρουσίαση των νέων ευρημάτων....

Παρουσίαση των νέων ευρημάτων για «Γρύπα Πολεμιστή» Πύλου (βίντεο)


             
ΑΘΗΝΑ. (Γραφείο Εθνικού Κήρυκα). Σε ένα κατάμεστο αμφιθέατρο της Αμερικανικής Σχολής Κλασικών Σπουδών στην Αθήνα έδωσαν διάλεξη οι πρωταγωνιστές της αρχαιολογικής αποκάλυψης που άρχισε το 2015 για τον ασύλητο τάφο του πολεμιστή της Πύλου και συνεχίζεται ακόμη, αρχαιολόγοι από το Πανεπιστήμιο του Σινσινάτι, Τζακ Ντέιβις και Σάρι (Σάρον) Στόκερ.
Η διάλεξη δόθηκε το βράδυ της Πέμπτης με θέμα «Lord of the Gold Rings: The Grave of the Griffin Warrior of Pylos» («Ο Αρχοντας των Χρυσών Δαχτυλιδιών: Ο Τάφος του Γρύπα Πολεμιστή της Πύλου»), ενώ παρουσίασαν το πρόσωπο του πολεμιστή για πρώτη φορά με αναπαράσταση, που δημοσίευσε άμεσα και ο «Εθνικός Κήρυξ».

Να θυμίσουμε ότι η αρχαιολογική σκαπάνη έφερε το 2015 στο φως κάτι μοναδικό: Εναν ασύλητο, λακκοειδή τάφο με τον σκελετό άνδρα, ηλικίας 30 με 35 ετών, καθώς και περισσότερα από 1.400 μοναδικά αντικείμενα ως κτερίσματα για τη μετά θάνατο ζωή του.
Μάλιστα, όπως ειπώθηκε στη διάλεξη, ήταν τόσα τα ευρήματα που είχαν οι αρχαιολόγοι πρόβλημα να σταθούν στον τάφο. Και τους πήρε 3 μήνες μέχρι να τα απομακρύνουν όλα.
Το πρόσωπό του ανασυστάθηκε από τα οστά του κρανίου του, και όπως δήλωσαν σε σχετική ερώτηση του «Εθνικού Κήρυκα» οι αρχαιολόγοι Τζακ Ντέιβις και Σάρι Στόκερ, τα μακριά μαλλιά και το χρώμα προσώπου έγινα από υποθέσεις. Ειδικά για το μήκος των μαλλιών η υπόθεση βασίστηκε στις χτένες που βρέθηκαν στον τάφο του. «Γιατί να υπάρχουν οι χτένες διαφορετικά», αναρωτήθηκαν χαμογελώντας.
Οι αρχαιολόγοι Τζακ Ντέιβις και Σάρον Στόκερ από το Πανεπιστήμιο του Σινσινάτι. Φωτογραφία Εθνικός Κήρυξ.
Οι αρχαιολόγοι Τζακ Ντέιβις και Σάρον Στόκερ από το Πανεπιστήμιο του Σινσινάτι. Φωτογραφία Εθνικός Κήρυξ.
Η ανασύσταση του προσώπου του έγινε από τους Lynne Schepartz και Tobias Houlton του Πανεπιστημίου του Ουιτγουότερσραντ στο Γιοχάνεσμπουργκ.
Σε άλλη ερώτησή μας, αν ήταν σύνηθες την εποχή εκείνη, πριν 3.500 χρόνια οι πολεμιστές να θάβονται με τόσα πλούτη, απάντησαν πως όχι, αλλά προφανώς ήταν ένας πλούσιος πολίτης, που, όπως ειπώθηκε και στη διάλεξη, δεν πέθανε από κάποιο τραύμα…, αλλά μάλλον από αρρώστια.
Εδειξαν μάλιστα μία γραφική αναπαράσταση της κηδείας του με την επικήδειο πομπή να βγαίνει από τα τείχη της Ακρόπολης και να οδεύει στον τάφο, ενώ το νεκρό μετέφεραν τέσσερις άνδρες.
Φωτογραφία του τάφου και διαφόρων ευρημάτων. Πανεπιστήμιο του Σινσινάτι.
Φωτογραφία του τάφου και διαφόρων ευρημάτων. Πανεπιστήμιο του Σινσινάτι.
Αμφότεροι πάντως τον χαρακτήρισαν ως έναν όμορφο άντρα, περίπου 30-35 ετών, περίπου 1,70 ύψος και εύρωστο. Η αρχαιολόγος κ. Στόκερ εστιάστηκε κατά τη διάλεξη στις έρευνες από το 2015 και ο κ. Ντέιβις επικεντρώθηκε στα 4 χρυσά δαχτυλίδια που έχουν τεράστιες ομοιότητες με εικόνες από το παλάτι του Μίνωα στην Κρήτη. Τόνισε δε, ότι είναι μάλλον ασυνήθιστο να βρίσκονται τόσα δαχτυλίδια σε έναν μόνο τάφο.
Κυρίως πάντως εστιάστηκε στο μεγαλύτερο χρυσό δαχτυλίδι που έχει χαραγμένες πέντε γυναίκες και με τέτοια λεπτομέρεια που δεν υπάρχει πουθενά παράλληλό του μεταξύ των χρυσών σφραγιστικών δαχτυλιδιών που γνωρίζουμε ώς σήμερα. Οι σκηνές των γυναικών σε αυτό το δαχτυλίδι επαναλαμβάνονται και σε άλλες γνωστές σφραγίδες της Κρήτης, όμως το δαχτυλίδι της Πύλου συνενώνει μικρότερες γνωστές παραστάσεις σε μια μεγαλύτερη και πιο σύνθετη τελετουργική σκηνή.
Ο αρχαιολόγος Τζακ Ντέιβις στο βήμα ενώ μιλάει για την ανασύσταση του προσώπου του πολεμιστή της Πύλου. Φωτογραφία Εθνικός Κήρυξ.
Ο αρχαιολόγος Τζακ Ντέιβις στο βήμα ενώ μιλάει για την ανασύσταση του προσώπου του πολεμιστή της Πύλου. Φωτογραφία Εθνικός Κήρυξ.
Η εικονογραφία τους είναι ξεχωριστή και σπουδαίας σημασίας για την μελέτη της Μινωικής και Μυκηναϊκής ιδεολογίας στην πρώιμη φάση της Υστερης Εποχής του Χαλκού. Η αδιατάρακτη αυτή ταφή προσφέρει μια εξαιρετική ευκαιρία για τη μελέτη της των εθίμων της ταφής στην Πρώιμη Μυκηναϊκή Εποχή, την σχέση του φύλου με τα κτερίσματα και την ταφική γνώση που δεν θα μπορούσε να αποκτηθεί μέσα από τη μελέτη περισσότερων τυπικών ομαδικών τάφων.
Ο διευθυντής της Αμερικανικής Σχολής Κλασικών Σπουδών στην Αθήνα Τζέιμς Ράιτ στο βήμα. Φωτογραφία Εθνικός Κήρυξ.
Ο διευθυντής της Αμερικανικής Σχολής Κλασικών Σπουδών στην Αθήνα Τζέιμς Ράιτ στο βήμα. Φωτογραφία Εθνικός Κήρυξ.
Ωστόσο, όπως δήλωσε ο κ. Ντέιβις, «μάλλον θα περάσουν χρόνια μέχρι να εξερευνήσουμε πλήρως τον τάφο. Πάντως, μέχρι τώρα ξέρουμε τον πληθυσμό της περιοχής και την ακριβή οχύρωσή της». Υπέθεσε δε ότι ο πολεμιστής είχε παντρευτεί την κόρη ενός τοπικού άρχοντα και είχε αποδείξει την αξία του στη μάχη, ενώ είχε αποκτήσει αρκετό πλούτο. Του άρεσαν η αρχιτεκτονική, η ζωγραφική, η ένδυση, τα κοσμήματα και γι’ αυτό έτυχε μεγαλοπρεπούς ταφής.
Να σημειωθεί ότι οι αρχαιολογικές ανασκαφές γίνονται υπό την αιγίδα του Πανεπιστημίου του Cincinnati στο ανάκτορο του Νέστορα στην Πύλο, που ξεκίνησαν στις 18 Μαΐου 2015 για πρώτη φορά μετά από το 1969. Κατά τη διάρκεια της επιχείρησης αυτής, ο τάφος του αποκαλούμενου Γρύπα Πολεμιστή ανακαλύφθηκε λίγα μέτρα μακριά από το Ανάκτορο.
Πέρσι, η συγκλονιστική ανακάλυψη είχε χαρακτηριστεί από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού ως «η πιο εντυπωσιακή περίπτωση επίδειξης προϊστορικού πλούτου σε ταφικά μνημεία της Ηπειρωτικής Ελλάδας, που έχει έρθει στο φως τα τελευταία 65 χρόνια».
Τα ευρήματα συνηγορούσαν και με το παραπάνω σε αυτό: Χρυσά σφραγιστικά δαχτυλίδια και κύπελλα, ένα χάλκινο σπαθί με επιχρυσωμένη ελεφαντοστέινη λαβή, μια σπάνια χρυσή αλυσίδα, ασημένια κύπελλα -ορισμένα με χρυσά χείλη-, χάλκινα αγγεία και κύπελλα, ένας χάλκινος αμφορέας, χάλκινες πρόχοι και λεκανίδες, 50 και πλέον σφραγιδόλιθοι, περισσότερες από 1.000 ψήφους από πολύτιμους λίθους και άλλα εντυπωσιακά.
pylos
Φωτογραφία: Πανεπιστήμιο του Σινσινάτι.
Πολλά ήταν έργα μινωικής τεχνοτροπίας, που σε συνδυασμό με την εποχή τους οδήγησε τους ανασκαφείς στην υπόθεση ότι μπορεί να αποτελούσαν προϊόντα λεηλασίας από επιδρομή στην Κρήτη. Σε άρθρο, όμως, που δημοσιεύουν στο περιοδικό «Hesperia» εστιάζουν σε κάτι διαφορετικό.


http://www.ekirikas.com/%CE%BF-%CF%80%CE%BF%CE%BB%CE%B5%CE%BC%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%AE%CF%82-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CF%80%CF%8D%CE%BB%CE%BF%CF%85-%CF%86%CE%B1%CE%AF%CE%BD%CE%B5%CF%84%CE%B1%CE%B9-%CF%8C%CF%84%CE%B9-%CE%AE/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου