Τρίτη 12 Νοεμβρίου 2013

Ανοικτά τα καταστήματα τις Κυριακές στις τουριστικές περιοχές της Πελοποννήσου, πλην Καλαμάτας


Τελευταία Ενημέρωση: 12/11/2013
Εκδόθηκαν οι αποφάσεις των αντιπεριφερειαρχών της Πελοποννήσου για το άνοιγμα των καταστημάτων τις Κυριακές, οι οποίες, όπως φαίνεται, συντάσσονται με την άποψη των κατά τόπους εμπορικών συλλόγων.
Ανοικτά, όλες τις Κυριακές του χρόνου -ή τουλάχιστον τις περισσότερες- θα είναι τα καταστήματα στις τουριστικές περιοχές σε όλη την Περιφέρεια Πελοποννήσου. Ωστόσο, σύμφωνα με την απόφαση για την Καλαμάτα, τα καταστήματα θα είναι κλειστά, αν και η πόλη και η ευρύτερη περιοχή αποτελούν τουριστικό προορισμό και, μάλιστα, με εντυπωσιακή αύξηση της τουριστικής κίνησης φέτος.
Ειδικότερα, στην Αρκαδία, ανοικτά θα είναι τα καταστήματα όλες τις Κυριακές του έτους σε Δημητσάνα, Παράλιο Άστρος, Βυτίνα, Λαγκάδια, Τυρό και Λεβίδι. Σε Τρίπολη, Άστρος, Λεωνίδιο και Μεγαλόπολη θα είναι ανοικτά μόνο τις επτά Κυριακές που προβλέπει ο νόμος, καθώς και την τελευταία Κυριακή του χρόνου.
Στη Λακωνία, ανοικτά όλο το χρόνο θα είναι τα καταστήματα στο Γύθειο, την Αρεόπολη και όλη την περιοχή της Ανατολικής Μάνης. Στη Μονεμβασιά, θα είναι ανοικτά από 1ης Απριλίου έως 31 Οκτωβρίου, ενώ κλειστά θα είναι τα καταστήματα σε Σπάρτη, Μολάους και Νεάπολη.
Στην Αργολίδα, αποφασίστηκε να είναι ανοικτά τα καταστήματα όλες τις Κυριακές, από 1ης Απριλίου έως 31 Οκτωβρίου, σε Ναύπλιο, Μυκήνες, Τολό, Δρέπανο, Πόρτο Χέλι, Θερμησία, Ερμιόνη, Αρχαία Επίδαυρο και Ασκληπιείο, ενώ κλειστά θα είναι στο Άργος και τον υπόλοιπο Νομό Αργολίδας. Εξάλλου, η απόφαση του αντιπεριφερειάρχη αφήνει ανοικτό το ενδεχόμενο, για τουριστικούς λόγους, να ανοίξουν τα καταστήματα σε όλη την Αργολίδα ακόμα και όλες τις Κυριακές του χρόνου, μετά από αίτημα εμπορικού συλλόγου.
Στη Μεσσηνία, ανοικτά την τελευταία Κυριακή του χρόνου θα είναι τα καταστήματα σε όλο το νομό, ενώ στα μεγάλα αστικά κέντρα, αλλά και σε τουριστικούς προορισμούς του νομού, όπως η Καλαμάτα και η Κυπαρισσία, δεν προβλέπεται να είναι ανοικτά τις υπόλοιπες Κυριακές του χρόνου, πλην αυτών που ο νόμος ορίζει.
Επίσης, ανοικτά όλες τις Κυριακές του έτους θα είναι τα καταστήματα στη Δυτική Μάνη, στη Μαραθόπολη, στο Κοπανάκι, στη Γιάλοβα, στην Οιχαλία και τη Φοινικούντα. Από 1ης Απριλίου έως 30 Σεπτεμβρίου θα είναι ανοικτά τις Κυριακές τα καταστήματα στην Κορώνη. Την τελευταία Κυριακή του Ιουλίου και τις τρεις πρώτες του Αυγούστου, ανοικτά θα είναι στο Πεταλίδι. Από 1ης Ιουνίου έως 30 Σεπτεμβρίου θα ανοίγουν τις Κυριακές τα καταστήματα στην Πύλο, ενώ στη Μεθώνη ανοικτά θα είναι τον Ιούνιο, τον Ιούλιο και τον Αύγουστο.
Τέλος, στην Κορινθία θα είναι ανοικτά τα καταστήματα την τελευταία Κυριακή του έτους σε όλο το νομό, ενώ ανοικτά όλες τις Κυριακές του χρόνου θα είναι στο ιστορικό κέντρο της Αρχαίας Κορίνθου, στη Δημοτική Ενότητα Στυμφαλίας, Φενεού, στους Αγίους Θεοδώρους, στα Τρίκαλα, στην Καρυά και στην περιοχή Ευρωστίνης- Ροζενών.
Στο Λουτράκι, την Περαχώρα και στο Γαλατάκι θα είναι ανοικτά τις Κυριακές από 1ης Απριλίου έως και 31η Οκτωβρίου έκαστου έτους.
Ανοιχτά την Κυριακή με μπάρμπα στην Κορώνη Γράφτηκε από τον 
  • ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ
Με την απόφαση του αντιπεριφερειάρχη Παναγιώτη Αλευρά για τη ρύθμιση της κυριακάτικης λειτουργίας των καταστημάτων στη Μεσσηνία, έκλεισε ο πρώτος κύκλος της αντιπαράθεσης που έχει ξεσπάσει ανάμεσα σε αυτούς που θέλουν κλειστά μαγαζιά και σε αυτούς που θέλουν ανοιχτά τα καταστήματα τις Κυριακές. 
Πριν σχολιάσουμε ανοίγοντας ουσιαστικά τον δεύτερο κύκλο της αντιπαράθεσης, υπενθυμίζουμε την απόφαση του αντιπεριφερειάρχη -σύμφωνα με την οποία τα καταστήματα μπορούν να είναι ανοιχτά ως εξής: 
Ολες τις Κυριακές του έτους στην Τοπική Κοινότητα Μαραθούπολης, στο Δήμο Δυτικής Μάνης, στην Τοπική Κοινότητα Κοπανακίου, στη Γιάλοβα, στην Τοπική Κοινότητα Οιχαλίας και στη Φοινικούντα.
Τις Κυριακές από 1 Απριλίου έως 30 Σεπτεμβρίου στην Κορώνη.
Tην τελευταία Κυριακή του Ιουλίου και τις πρώτες Κυριακές του Αυγούστου στο Πεταλίδι.
Τις Κυριακές κατά τους μήνες Ιούνιο, Ιούλιο και Αύγουστο στη Μεθώνη.
Τις Κυριακές από 1 Ιουνίου έως και 30 Σεπτεμβρίου στην Πύλο.
Αρχικώς, θα πρέπει να συμφωνήσουμε όλοι ότι ο κ. Αλευράς λειτούργησε μάλλον ως προϊστάμενος διοικητικής υπηρεσίας και όχι ως οραματιστής πολιτικός. Ετσι λοιπόν, προκειμένου να μην στενοχωρήσει κανέναν, έκανε δεκτά όλα τα αιτήματα των τοπικών κοινωνιών αποφεύγοντας όπως ο διάβολος το λιβάνι οποιαδήποτε απόφαση θα μπορούσε να ταράξει τα λιμνάζοντα νερά. Ο κ. Αλευράς ακολούθησε δηλαδή την πολιτική που εφαρμόζουν εδώ και τουλάχιστον 2 δεκαετίες οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της Νέας Δημοκρατίας, χαϊδεύοντας αυτιά και αποφεύγοντας όσο γίνεται τη σύγκρουση με κοντόφθαλμα συμφέροντα. Ετσι κι αλλιώς όμως ο κ. Αλευράς δεν είναι κανένας ριζοσπάστης πολιτικός και γι' αυτό κανένας δεν ξαφνιάστηκε από τη συντηρητική απόφασή του.
Παθητική στάση, εξίσου συντηρητική με την απόφαση του κ. Αλευρά, τηρούν και οι βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας Γιάννης Λαμπρόπουλος και Δημήτρης Σαμπαζιώτης: Ενώ κάνουν αντιπολιτευτικές ερωτήσεις για ψύλλου πήδημα, στο θέμα της κυριακάτικης λειτουργίας των καταστημάτων τηρούν επιδεικτική σιωπή. Σιωπώντας άφησαν ανυπεράσπιστο το κυβερνητικό νομοσχέδιο, με συνέπεια την πρώτη Κυριακή του Νοεμβρίου να παραμείνουν κλειστά στην Καλαμάτα ακόμα και τα καταστήματα των πιο φανατικών νεοδημοκρατών επιχειρηματιών. Σιωπώντας άφησαν το ΣΥΡΙΖΑ να αλωνίζει στην εκλογική περιφέρεια του πρωθυπουργού, και να δίνεται η εντύπωση στην κοινή γνώμη της Μεσσηνίας πως η Νέα Δημοκρατία έχει ρίξει “λευκή πετσέτα”. Ουσιαστικά όμως ο κ. Λαμπρόπουλος και ο κ. Σαμπαζιώτης δεν έκαναν τίποτα διαφορετικό από ό,τι κάνουν οι περισσότεροι βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας και του ΠΑΣΟΚ, που ψηφίζουν με βαριά καρδιά νομοσχέδια στα οποία δεν πιστεύουν. Συγκεκριμένα, μετά τη χρεοκοπία οι περισσότεροι κυβερνητικοί βουλευτές ψηφίζουν με βαριά καρδιά τους μεταρρυθμιστικούς νόμους, ενώ παράλληλα κλείνουν το μάτι στην κοινωνία υποσχόμενοι πως όταν φύγει η τρόικα θα τους καταργήσουν. Ταυτόχρονα ψάχνουν να βρουν τρόπους και μηχανισμούς για να καταστήσουν τους νόμους ανεφάρμοστους. Στην καλύτερη των περιπτώσεων -όπως στο νόμο για την κυριακάτικη λειτουργία των καταστημάτων- τηρούν παθητικά ουδέτερη στάση, αφήνοντας τον ΣΥΡΙΖΑ να κυριαρχεί στο γήπεδο της ιδεολογικής αντιπαράθεσης. 
Σε κάθε περίπτωση οι περισσότεροι βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας και του ΠΑΣΟΚ είναι περισσότερο συντηρητικοί από τον κ. Αλευρά και δεν θέλουν να αλλάξει τίποτα, προκειμένου να συνεχίσουν οι ίδιοι να εκλέγονται. Τα ίδια πίστευαν βέβαια και οι βουλευτές της Ενωσης Κέντρου τη δεκαετία του 1970, κι ακόμα ψάχνουν τη θέση τους στο χρονοντούλαπο της Ιστορίας. 
Σε αντίθεση με τους γαλαζοπράσινους βουλευτές, στον πρώτο κύκλο της αντιπαράθεσης οι πράξεις του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Θανάση Πετράκου ήταν απόλυτα ευθυγραμμισμένες με τις απόψεις του κόμματός του. Τα δύσκολα όμως αρχίζουν τώρα για τον κ. Πετράκο, καθώς για να παραμείνει συνεπής θα πρέπει να πάει να διαδηλώσει στην Κορώνη, ζητώντας από τους συμπατριώτες του να μην ανοίγουν τα μαγαζιά τους τις Κυριακές. Σε διαφορετική περίπτωση θα πρέπει να εξηγήσει για ποιο λόγο μπορούν τα καταστήματα να ανοίγουν στην Κορώνη, αλλά πρέπει οπωσδήποτε να κλείνουν στην Καλαμάτα. 
Το ίδιο οφείλουν να πράξουν οι συνδικαλιστές του Εργατικού Κέντρου και οι ομάδες του ΚΚΕ που διαδήλωναν έξω από τα καταστήματα της Καλαμάτας στις 3 Νοεμβρίου: Πρέπει να πάνε τώρα και στη Μάνη να διαδηλώσουν έξω από τα μαγαζιά, απωθώντας τους πελάτες και ζητώντας από τους εργαζόμενους να απεργήσουν. Αν δεν πάνε, επειδή φοβούνται ίσως ότι θα τους πάρουν με τα ληγμένα γιαούρτια, θα πρέπει να εξηγήσουν για ποιο λόγο θα ανοίγουν τις Κυριακές τα μαγαζιά της Καρδαμύλης, αλλά της Καλαμάτας θα παραμένουν κλειστά. 
Γενικώς, όλοι αυτοί πρέπει τώρα να μας εξηγήσουν για ποιο λόγο τα μαγαζιά μπορούν να ανοίγουν στην Κορώνη, στην Καρδαμύλη και στο Κοπανάκι ενώ στην Καλαμάτα θα είναι κλειστά. Εχουν... μπάρμπα τον Πέτρακο και τον Κουτσούμπα, ή απλώς μωραίνει Κύριος ον βούλεται απολέσαι; 
Θα απαντήσει κάποιος ή θα πάμε άκλαυτοι σαν τους παθητικά ουδέτερους γαλαζοπράσινους βουλευτές; 

• Την επόμενη Δευτέρα θα συνεχίσουμε σχολιάζοντας τη στάση του δημάρχου Καλαμάτας Παναγιώτη Νίκα και των φορέων της Μεσσηνίας.  Διαβάστε το άρθρο στην ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ http://www.eleftheriaonline.gr/stiles-sxolia/entyposeis/item/30636-kyriaki

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου