203 εκ. $ για το στόλο της πήρε απο την Κίνα η οικογένεια Κωνσταντακόπουλου
Εννέα δισεκατομμύρια δολάρια έχουν επενδύσει από την πρώτη Ιανουαρίου μέχρι και σήμερα οι Έλληνες εφοπλιστές για αγορές και παραγγελίες πλοίων. Με τα ποσά αυτά οι συμπατριώτες μας βρίσκονται στην πρώτη θέση του παγκόσμιου πίνακα με τους Κινέζους να έρχονται δεύτεροι με διαφορά.
Μετά τα προβλήματα που αντιμετώπισαν με τις αμερικανικές και ευρωπαϊκές τράπεζες οι Έλληνες εφοπλιστές αποφάσισαν να προσεγγίσουν το ασιατικό χρηματοπιστωτικό σύστημα και να σηκώνουν σημαντικά κεφάλαια από τις τράπεζες της Κίνας. Με δεδομένη την αδυναμία των ελληνικών ναυπηγείων να ανταγωνιστούν τα ασιατικά από άποψη κόστους και παραγγελιών, οι Έλληνες εφοπλιστές έχουν πλέον στραφεί οριστικά στην Άπω Ανατολή, επιδιώκοντας εκτός από την ανανέωση και αύξηση του στόλου τους, την πρόσβαση στην ασιατική ρευστότητα.
Όπως αναφέρουν στοιχεία της πρόσφατης έκθεσης της Petrofin Research, η κινεζική τράπεζα China Exim έχει ελληνικό χαρτοφυλάκιο ύψους 850.000.000 δολαρίων, η China Development Bank 500.000.000 δολαρίων και η China Everbright Bank 150.000.000 δολαρίων. Οι τράπεζες αυτές έχουν δανειοδοτήσει τις ακόλουθες εταιρείες ελληνικών συμφερόντων:
- Costamare (οικογένεια Κωνσταντακόπουλου) – 203.000.000 δολάρια
- Danaos (δρ. Ι. Κούστας) – 203.000.000 δολάρια
- Toisa (Γρ. Καλλιμανόπουλος) – 127.000.000 δολάρια
- Dryships (Γ. Οικονόμου) – 122.000.000 δολάρια
- Όμιλος Αγγελικούση – 111.000.000 δολάρια
- Diana (Συμ. Παληός) – 82.000.000 δολάρια
- Cardiff (Γ. Οικονόμου) – 74.000.000 δολάρια
- Golden Union (Θ. Βενιάμης) – 46.000.000 δολάρια
- Όμιλος Λασκαρίδη – 24.000.000 δολάρια
- Γιώργος Οικονόμου – 19 πλοία
- Διαμαντής Πολέμης – 10 πλοία
- Γιώργος Προκοπίου – 9 πλοία
- Θ. Βενιάμης – 9 πλοία
- Ιω. Ξυλάς – 7 πλοία
- Βικ. Ρέστης – 6 πλοία
- Χαράλαμπος Μυλωνάς – 6 πλοία
- Όμιλος Λασκαρίδη – 6 πλοία
Με βάση τα παραπάνω στοιχεία, προκύπτει ότι οι Έλληνες εφοπλιστές επένδυσαν το 28% του συνολικού ποσού και απέκτησαν το 24,6% των πλοίων που άλλαξαν χέρια αγοράζοντας μέχρι τώρα:
- 97 φορτηγά πλοία αξίας 1,3 δισ. δολαρίων
- 64 τάνκερ αξίαςς 985 εκατ. δολαρίων
- 25 πλοία μεταφοράς (containers) αξίας 136,4 εκατ. δολαρίων
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου