Αμφισβήτηση Τατούλη της αξιοπιστίας Σαμαρά Γράφτηκε από την ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ Online
Από εκεί και πέρα φαίνεται πως ο περιφερειάρχης Πελοποννήσου σκοπεύει να χρησιμοποιήσει την κατασκευή της Ολυμπίας Οδού ως πολιορκητικό κριό, προκειμένου να εκβιάσει τον πρωθυπουργό για να του δώσει το χρίσμα. Προς αυτή την κατεύθυνση άλλωστε κινούνται και τα διαδικτυακά εξαπτέρυγα του κ. Τατούλη, τα οποία από χτες γράφουν ύμνους για τη στάση του στο θέμα της Ολυμπίας Οδού. Εγκυροι πολιτικοί παρατηρητές επισημαίνουν πάντως ότι αυτή η στάση του περιφερειάρχη Πελοποννήσου μπορεί να εξελιχθεί σε μπούμερανγκ εναντίον του, αν τελικά το κυβερνητικό σχέδιο αποδώσει καρπούς και δημοπρατηθούν την άνοιξη τα τμήματα Πάτρα - Πύργος και Τσακώνα - Καλαμάτα. Σε αυτή την περίπτωση ο κ. Τατούλης θα πρέπει να εξηγήσει προεκλογικά για ποιο λόγο δεν στήριξε το κυβερνητικό σχέδιο για την Ολυμπία Οδό, αλλά μάλλον δεν θα καταφέρει να πείσει ούτε κι εκείνους που διαφωνούν με την αλλαγή της σύμβασης παραχώρησης.
Προβληματισμός Καφύρα από τις δεσμεύσεις του Χρυσοχοΐδη για την Ολυμπία Οδό Γράφτηκε από την ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ Online
Διαβάστε το άρθρο στην ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ http://www.eleftheriaonline.gr/politiki/aftodioikisi/perifereia/item/31056-amfisvitisi-tatoyli-aksiopistias-samara
Ο περιφερειάρχης Πελοποννήσου Πέτρος Τατούλης παίρνει αποστάσεις από την κυβερνητική εξαγγελία για την Ολυμπία Οδό, και σύντομα θα φανεί αν πρόκειται για έναν συνήθη επικοινωνιακό ελιγμό ή αν η στάση του αυτή σηματοδοτεί την πλήρη ρήξη με την κυβέρνηση επειδή ο Αντώνης Σαμαράς δεν του δίνει το χρίσμα για τις εκλογές του Μαΐου.
Σε κάθε περίπτωση, δεν περνάει απαρατήρητη η φράση «δεν επαρκούν στη σημερινή χρονική συγκυρία οι πολιτικές δεσμεύσεις«, με την οποία ο κ. Τατούλης αμφισβητεί ανοιχτά την κυβερνητική αξιοπιστία. Η φράση αυτή από μόνη της είναι ικανή να προκαλέσει οριστική ρήξη με τη Συγγρού, και σίγουρα δεν ενθουσίασε το Μέγαρο Μαξίμου. Εννοείται επίσης ότι ούτε στο κεντρικό ΠΑΣΟΚ αρέσει η στάση του κ. Τατούλη, από τη στιγμή που αμφισβητεί ευθέως την αξιοπιστία του "πράσινου" υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Μιχάλη Χρυσοχοΐδη.
Από εκεί και πέρα φαίνεται πως ο περιφερειάρχης Πελοποννήσου σκοπεύει να χρησιμοποιήσει την κατασκευή της Ολυμπίας Οδού ως πολιορκητικό κριό, προκειμένου να εκβιάσει τον πρωθυπουργό για να του δώσει το χρίσμα. Προς αυτή την κατεύθυνση άλλωστε κινούνται και τα διαδικτυακά εξαπτέρυγα του κ. Τατούλη, τα οποία από χτες γράφουν ύμνους για τη στάση του στο θέμα της Ολυμπίας Οδού. Εγκυροι πολιτικοί παρατηρητές επισημαίνουν πάντως ότι αυτή η στάση του περιφερειάρχη Πελοποννήσου μπορεί να εξελιχθεί σε μπούμερανγκ εναντίον του, αν τελικά το κυβερνητικό σχέδιο αποδώσει καρπούς και δημοπρατηθούν την άνοιξη τα τμήματα Πάτρα - Πύργος και Τσακώνα - Καλαμάτα. Σε αυτή την περίπτωση ο κ. Τατούλης θα πρέπει να εξηγήσει προεκλογικά για ποιο λόγο δεν στήριξε το κυβερνητικό σχέδιο για την Ολυμπία Οδό, αλλά μάλλον δεν θα καταφέρει να πείσει ούτε κι εκείνους που διαφωνούν με την αλλαγή της σύμβασης παραχώρησης.
Προβληματισμός Καφύρα από τις δεσμεύσεις του Χρυσοχοΐδη για την Ολυμπία Οδό Γράφτηκε από την ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ Online
Εξαιρετικά προβληματισμένος και κατηγορηματικά αντίθετος, όσον αφορά στις αόριστες δεσμεύσεις του υπουργού Υποδομών Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, ως προς την ολοκλήρωση της Ολυμπίας Οδού, δήλωσε ο αντιπεριφερειάρχης Ηλείας Χαράλαμπος Καφύρας, μετά την...
πρόσφατη σχετική σύσκεψη που έγινε στην Αθήνα.
«Οταν θα επανεκκινούν όλοι, μα όλοι, οι αυτοκινητόδρομοι σε όλη την Ελλάδα, μόνο στο τμήμα Πάτρα - Πύργος - Τσακώνα δεν θα κατασκευάζεται τίποτα» σημείωσε χαρακτηριστικά.
Πρόσθεσε δε ότι αυτή η «μη εξέλιξη» τον υποχρεώνει να συγκαλέσει άμεσα σύσκεψη των πολιτικών, κοινωνικών και αυτοδιοικητικών φορέων της Ηλείας, «ώστε να τοποθετηθούμε από κοινού στο μεγάλο αυτό θέμα».
Αναλυτικά, ο αντιπεριφερειάρχης Ηλείας, τόνισε τα εξής:
«Ο υπουργός Υποδομών Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, στην συνάντησή μας, ανακοίνωσε την επανεκκίνηση των εργασιών στην Ολυμπία Οδό, καθώς και μας ενημέρωσε για το μέλλον του τμήματος Πάτρα - Πύργος - Τσακώνα της Ολυμπίας Οδού, που συνοψίζεται στην εξής θέση:
"Το τμήμα Πάτρα - Πύργος και Καλό Νερό - Τσακώνα, που προβλεπόταν να πραγματοποιήσει ο παραχωρησιούχος, θα εξαιρεθεί από τη σύμβαση παραχώρησης και θα εκτελεστεί ως δημόσιο έργο, με ορίζοντα δημοπράτησης τον Απρίλιο του 2014 και παράδοσης με το αρχικό τμήμα Κόρινθος - Πάτρα της Ολυμπίας Οδού''.
Αυτή η ανακοίνωση του υπουργού μας βρίσκει αντίθετους. Διαφωνούμε, γιατί είναι σε πλήρη αναντιστοιχία με τις πάγιες μας θέσεις και ιδιαίτερα με αυτή που είχαμε αποφασίσει στην Αρχαία Ολυμπία, τον Δεκέμβριο του 2012, στην Παμπελοποννησιακή σύσκεψη -δηλαδή ''άμεση επανεκκίνηση κατασκευής της Ολυμπίας Οδού σε όλο το μήκος, που να συμπεριλαμβάνει και το τμήμα Πάτρα - Πύργος - Τσακώνα, στο πλαίσιο της Σύμβασης Παραχώρησης και με σαφές και σύντομο χρονοδιάγραμμα και με εξασφαλισμένες πηγές χρηματοδότησης''.
Αν και δόθηκε από τον υπουργό Υποδομών η υπόσχεση επιτάχυνσης των διαδικασιών δημοπράτησης, ως δημόσιο έργο, των τμημάτων Πάτρα - Πύργος και Καλό Νερό - Τσακώνα, με παράλληλη (με αυτή της έγκρισης των τροποποιημένων συμβάσεων παραχώρησης) νομοθετική διαδικασία στην Βουλή, η διαφωνία και η αντίθεσή μου εδράζεται στα εξής:
Δεν αναιρείται η ουσία της απόφασης, με την όποια εξαιρείται το τμήμα Πάτρα - Πύργος - Τσακώνα από τις τροποποιημένες Συμβάσεις Παραχώρησης.
Οταν θα επανεκκινούν όλοι, μα όλοι, οι αυτοκινητόδρομοι σε όλη την Ελλάδα, μόνο στο τμήμα Πάτρα - Πύργος - Τσακώνα δεν θα κατασκευάζεται τίποτα.
Δεν καθορίζονται οι πηγές και οι ρυθμοί χρηματοδότησης -και η γενική αναφορά για χρηματοδότηση από τις Δημόσιες Επενδύσεις, στην περίοδο αυτή της βαθιάς οικονομικής κρίσης και της ραγδαίας μείωσης των δημοσιών επενδύσεων, όπως διαφαίνεται από τον κατατιθέμενο στη Βουλή προϋπολογισμό του 2014 (που σημειωτέον δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη για αυτό το έργο), μόνο ως ''πομφόλυγες'' μπορούν να εκληφθούν.
Δεν υπάρχει σαφές και πλήρες χρονοδιάγραμμα για την όλη διαγωνιστική διαδικασία και την ωρίμανση του έργου για να δημοπρατηθεί.
Δεν εξηγεί γιατί, ενώ το τμήμα Πάτρα - Πύργος και Καλό Νερό - Τσακώνα -που προβλεπόταν να πραγματοποιήσει ο παραχωρησιούχος-, θα εξαιρεθεί από την σύμβαση παραχώρησης και θα εκτελεστεί ως δημόσιο έργο με νέα εκτός σύμβασης χρηματοδότηση, ούτε γιατί δεν χρηματοδοτείται ο παραχωρησιούχος από αυτήν τη νέα χρηματοδότηση ώστε η κατασκευή του έργου να συνεχιστεί από αυτόν.
Δεν απαντήθηκε με πειστικό τρόπο η αναγκαιότητα σύνταξης νέων μελετών (περιβαλλοντικές, γεωλογικές κλπ) και η δυνατότητα ένταξης στο νέο ΕΣΠΑ- ΣΕΣ 2014-2020, το οποίο -σημειωτέον- δεν χρηματοδοτεί μεγάλα έργα υποδομής και το οποίο, εν τέλει, δεν έχει ακόμη συγκροτηθεί και εγκριθεί από την χώρα μας και από την Ευρωπαϊκή Ενωση.
Μετά τα παραπάνω εκδηλώσαμε την ανησυχία μας στην σύσκεψη και εκφράζω την διαφωνία και την αντίθεσή μας στις προτάσεις που κατατεθήκαν.
Μετά από αυτό, θα συγκαλέσω άμεσα σύσκεψη των πολιτικών, κοινωνικών και αυτοδιοίκητων φορέων της Ηλείας, ώστε να τοποθετηθούμε από κοινού στο μεγάλο αυτό θέμα». Διαβάστε το άρθρο στην ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ http://www.eleftheriaonline.gr/politiki/aftodioikisi/item/31043-kafyras-olympia-odos
«Οταν θα επανεκκινούν όλοι, μα όλοι, οι αυτοκινητόδρομοι σε όλη την Ελλάδα, μόνο στο τμήμα Πάτρα - Πύργος - Τσακώνα δεν θα κατασκευάζεται τίποτα» σημείωσε χαρακτηριστικά.
Πρόσθεσε δε ότι αυτή η «μη εξέλιξη» τον υποχρεώνει να συγκαλέσει άμεσα σύσκεψη των πολιτικών, κοινωνικών και αυτοδιοικητικών φορέων της Ηλείας, «ώστε να τοποθετηθούμε από κοινού στο μεγάλο αυτό θέμα».
Αναλυτικά, ο αντιπεριφερειάρχης Ηλείας, τόνισε τα εξής:
«Ο υπουργός Υποδομών Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, στην συνάντησή μας, ανακοίνωσε την επανεκκίνηση των εργασιών στην Ολυμπία Οδό, καθώς και μας ενημέρωσε για το μέλλον του τμήματος Πάτρα - Πύργος - Τσακώνα της Ολυμπίας Οδού, που συνοψίζεται στην εξής θέση:
"Το τμήμα Πάτρα - Πύργος και Καλό Νερό - Τσακώνα, που προβλεπόταν να πραγματοποιήσει ο παραχωρησιούχος, θα εξαιρεθεί από τη σύμβαση παραχώρησης και θα εκτελεστεί ως δημόσιο έργο, με ορίζοντα δημοπράτησης τον Απρίλιο του 2014 και παράδοσης με το αρχικό τμήμα Κόρινθος - Πάτρα της Ολυμπίας Οδού''.
Αυτή η ανακοίνωση του υπουργού μας βρίσκει αντίθετους. Διαφωνούμε, γιατί είναι σε πλήρη αναντιστοιχία με τις πάγιες μας θέσεις και ιδιαίτερα με αυτή που είχαμε αποφασίσει στην Αρχαία Ολυμπία, τον Δεκέμβριο του 2012, στην Παμπελοποννησιακή σύσκεψη -δηλαδή ''άμεση επανεκκίνηση κατασκευής της Ολυμπίας Οδού σε όλο το μήκος, που να συμπεριλαμβάνει και το τμήμα Πάτρα - Πύργος - Τσακώνα, στο πλαίσιο της Σύμβασης Παραχώρησης και με σαφές και σύντομο χρονοδιάγραμμα και με εξασφαλισμένες πηγές χρηματοδότησης''.
Αν και δόθηκε από τον υπουργό Υποδομών η υπόσχεση επιτάχυνσης των διαδικασιών δημοπράτησης, ως δημόσιο έργο, των τμημάτων Πάτρα - Πύργος και Καλό Νερό - Τσακώνα, με παράλληλη (με αυτή της έγκρισης των τροποποιημένων συμβάσεων παραχώρησης) νομοθετική διαδικασία στην Βουλή, η διαφωνία και η αντίθεσή μου εδράζεται στα εξής:
Δεν αναιρείται η ουσία της απόφασης, με την όποια εξαιρείται το τμήμα Πάτρα - Πύργος - Τσακώνα από τις τροποποιημένες Συμβάσεις Παραχώρησης.
Οταν θα επανεκκινούν όλοι, μα όλοι, οι αυτοκινητόδρομοι σε όλη την Ελλάδα, μόνο στο τμήμα Πάτρα - Πύργος - Τσακώνα δεν θα κατασκευάζεται τίποτα.
Δεν καθορίζονται οι πηγές και οι ρυθμοί χρηματοδότησης -και η γενική αναφορά για χρηματοδότηση από τις Δημόσιες Επενδύσεις, στην περίοδο αυτή της βαθιάς οικονομικής κρίσης και της ραγδαίας μείωσης των δημοσιών επενδύσεων, όπως διαφαίνεται από τον κατατιθέμενο στη Βουλή προϋπολογισμό του 2014 (που σημειωτέον δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη για αυτό το έργο), μόνο ως ''πομφόλυγες'' μπορούν να εκληφθούν.
Δεν υπάρχει σαφές και πλήρες χρονοδιάγραμμα για την όλη διαγωνιστική διαδικασία και την ωρίμανση του έργου για να δημοπρατηθεί.
Δεν εξηγεί γιατί, ενώ το τμήμα Πάτρα - Πύργος και Καλό Νερό - Τσακώνα -που προβλεπόταν να πραγματοποιήσει ο παραχωρησιούχος-, θα εξαιρεθεί από την σύμβαση παραχώρησης και θα εκτελεστεί ως δημόσιο έργο με νέα εκτός σύμβασης χρηματοδότηση, ούτε γιατί δεν χρηματοδοτείται ο παραχωρησιούχος από αυτήν τη νέα χρηματοδότηση ώστε η κατασκευή του έργου να συνεχιστεί από αυτόν.
Δεν απαντήθηκε με πειστικό τρόπο η αναγκαιότητα σύνταξης νέων μελετών (περιβαλλοντικές, γεωλογικές κλπ) και η δυνατότητα ένταξης στο νέο ΕΣΠΑ- ΣΕΣ 2014-2020, το οποίο -σημειωτέον- δεν χρηματοδοτεί μεγάλα έργα υποδομής και το οποίο, εν τέλει, δεν έχει ακόμη συγκροτηθεί και εγκριθεί από την χώρα μας και από την Ευρωπαϊκή Ενωση.
Μετά τα παραπάνω εκδηλώσαμε την ανησυχία μας στην σύσκεψη και εκφράζω την διαφωνία και την αντίθεσή μας στις προτάσεις που κατατεθήκαν.
Μετά από αυτό, θα συγκαλέσω άμεσα σύσκεψη των πολιτικών, κοινωνικών και αυτοδιοίκητων φορέων της Ηλείας, ώστε να τοποθετηθούμε από κοινού στο μεγάλο αυτό θέμα». Διαβάστε το άρθρο στην ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ http://www.eleftheriaonline.gr/politiki/aftodioikisi/item/31043-kafyras-olympia-odos
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου