Πιθανές οι διαστημικές πτήσεις από την Καλαμάτα
Τελευταία
Ενημέρωση: 30/11/2013
Σε ένα χρόνο, καλώς εχόντων των πραγμάτων, θα πραγματοποιούνται παραβολικές πτήσεις (σε συνθήκες μηδενικής βαρύτητας) από το αεροδρόμιο της Καλαμάτας, το 2018 κανονικές υποτροχιακές πτήσεις εκτόξευσης μικροδορυφόρων και το 2020 επανδρωμένες πτήσεις στο διάστημα, σύμφωνα με το σχεδιασμό που παρουσίασε χθες ο διευθύνων σύμβουλος της ελβετικής εταιρείας Swiss Space Systems Inc (S3), Pascal Jaussi, κατά τη διάρκεια εκδήλωσης στην Καλαμάτα.
Θέμα της εκδήλωσης, που διοργάνωσε στο ξενοδοχείο «Elite City Resort» η Μεσσηνιακή Αμφικτυονία, ήταν οι προοπτικές ανάπτυξης διαστημικής πύλης στην Καλαμάτα.
Ο πρόεδρος της Αμφικτυονίας, αντιπεριφερειάρχης Παν. Αλευράς, μίλησε για μία Μεσσηνία που θα αποτελεί προορισμό εξειδικευμένων επενδύσεων αεροδιαστημικής με τεχνολογικά και θεματικά πάρκα από επενδυτές και συνεργασία με διεθνή πανεπιστήμια, ενώ ο δήμαρχος Μεσσήνης, Στάθης Αναστασόπουλος, εξέφρασε την συμπαράστασή του στην προσπάθεια, δήλωσε την πρόθεση συνεργασίας και πρόσθεσε πως δε θα αποτελέσει ενόχληση ο ήχος του αεροσκάφους.
Το ίδρυμα Von Karman
Τον διαδέχθηκε στο βήμα ο καθηγητής Jean Muylaert, διευθυντής του Von Karman Institute (VKI) for Fluid Mechanics στο Βέλγιο, ο οποίος παρουσίασε τις δραστηριότητες του Ινστιτούτου, εκφράζοντας την ικανοποίησή του για τη συμμετοχή της Ελλάδας στο Διοικητικό Συμβούλιό του, μέσω της Μεσσηνιακής Αμφικτυονίας, μετά το μνημόνιο συνεργασίας που υπογράφτηκε από την αναπληρωτή υπουργό ΥΠΕΘΑ, Φώφη Γεννηματά και τον πρόεδρο της Αμφικτυονίας, Παν. Αλευρά.
Μεταξύ άλλων, ο κ. Muylaert αναφέρθηκε στις δυνατότητες υποτροφιών που παρέχονται από το Ινστιτούτο, τις οποίες μπορούν να αξιοποιήσουν και Έλληνες.
Πτήσεις στο Διάστημα
Ακολούθως, ο κ. Jaussi ανέφερε ότι η άφιξή του σχετίζεται με την εξέταση της πιθανότητας χρήσης του αεροδρομίου Καλαμάτας για παραβολικές πτήσεις και στη συνέχεια για εκτόξευση μικροδορυφόρων και επανδρωμένων πτήσεων.
Κατέθεσε την πρόταση της εταιρείας του για εξοικονόμηση χρημάτων, λέγοντας πως ο εξοπλισμός που χρησιμοποιείται στις υποτροχιακές πτήσεις επαναχρησιμοποιείται και μειώνοντας το κόστος.
Σύμφωνα με την πρόταση, το διαστημικό όχημα βρίσκεται στη ράχη της ατράκτου ενός Airbus. Το αεροσκάφος απογειώνεται, στα 10 χλμ. ύψος γίνεται ο διαχωρισμός των δύο σκαφών και το αεροσκάφος επιστρέφει στο έδαφος. Το διαστημόπλοιο ανεβαίνει σε ύψος 100 χλμ., όπου γίνεται ένας ακόμη διαχωρισμός και πλέον από το ύψος εκείνο και μετά, βρίσκονται στο διάστημα το τμήμα που μεταφέρει τους μικροδορυφόρους με καύσιμο και προωθητικό σύστημα, ενώ το διαστημόπλοιο προσγειώνεται, χωρίς πιλότο και αυτό, στο αεροδρόμιο.
Το τμήμα που μεταφέρει τους μικροδορυφόρους, τους θέτει σε τροχιά σε ύψος 700 χλμ. από την επιφάνεια της γης.
Εξέφρασε στη συνέχεια την άποψη ότι ίσως η Καλαμάτα γίνει το επόμενο έτος χώρος για παραβολικές πτήσεις και ανέφερε πως θα μελετηθεί το αεροδρόμιο, προκειμένου να προκύψει τι απαιτείται για να ξεκινήσουν οι πτήσεις. «Θέλουμε να καλλιεργήσουμε τη συνεργασία για να επενδύσουμε στην Καλαμάτα», είπε χαρακτηριστικά.
Ενδιαφέρουσες απαντήσεις
Απαντώντας σε ερωτήματα και με το δρα Περικλή Παπαδόπουλο να έχει αναλάβει καθήκοντα μεταφραστή, είπε πως δε χρειάζονται πολλά έργα. Μόνο να μάθει κάποια στοιχεία για το αεροδρόμιο, ένα υπόστεγο και χώρο για γραφεία, αν και απέκλεισε, λόγω των καλών καιρικών συνθηκών, το υπόστεγο. Σημείωσε πως είναι πολύ σημαντικό να προχωρά η διαδικασία βήμα βήμα, προκειμένου να μαθαίνεται και η τεχνολογία. Στο σημείο αυτό ο κ. Παπαδόπουλος ανέφερε πως η Πολιτεία έχει στηρίξει σε όλα τα επίπεδα αυτή την προσπάθεια και πρέπει να γίνουν μελέτες και σταθερά βήματα, προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος.
Ακολούθησαν κι άλλες ερωτήσεις, με τον κ. Jaussi να απαντά πως, ακόμη και να μη γίνει τίποτε (το χειρότερο σενάριο), η Καλαμάτα θα έχει διαφημιστεί, θα έχει κατασκευαστεί μεγαλύτερος διάδρομος (για την από - προσγείωση του Airbus), και θα αυξηθεί ο τουρισμός.
Πρόσθεσε πως θα γίνονται 27 πτήσεις το χρόνο και πως το μεγαλύτερο πρόβλημα θα είναι ο ήχος του αεροπλάνου.
Γνωστοποίησε, επίσης, ότι θα προκύψουν θέσεις εργασίας, χωρίς να καθοριστεί ο αριθμός τους.
Όσον αφορά στο μικροδορυφόρο Λάμδα SAT, ο κ. Παπαδόπουλος ανέφερε ότι η εκτόξευσή του αναμένεται στα τέλη Απριλίου.
Στον αντίποδα
Στον αντίποδα, υπάρχουν δημοσιεύματα που μιλούν για την κατασκευή διαστημικού κέντρου στο Άμπου Ντάμπι, κόστους 220 και πλέον εκατ. ευρώ, ενώ, όπως υποστηρίζει ο συντάκτης τους, «αυτά τα πράγματα δε γίνονται με απλές επεκτάσεις ενός αεροδρομίου, ενώ η συμμετοχή του Δημοσίου θα πρέπει να είναι θηριώδης». Ο εν λόγω συντάκτης αναφέρει, επίσης, ότι είναι πρακτικά δύσκολο να αναδειχθεί το αεροδρόμιο σε διαστημικό κέντρο.
Άλλο δημοσίευμα υποστηρίζει πως «αν η Καλαμάτα θέλει να εισέλθει δυναμικά στις επιχειρήσεις του διαστημικού τουρισμού, και όχι μόνο, τότε θα πρέπει να κινηθεί όσο το δυνατόν πιο γρήγορα, να εξασφαλίσει όχι μόνο τη συνεργασία της Virgin Galactic του R. Branson, ή άλλων εταιρειών που δραστηριοποιούνται στο χώρο, αλλά και περί τα 200 εκατομμύρια ευρώ, μίνιμουμ, σε χρηματοδότηση από το κράτος και ιδιωτικά κεφάλαια».
Επίσης, γίνεται αναφορά στο υπό κατασκευή διαστημικό αεροδρόμιο America στο Νέο Μεξικό των ΗΠΑ, στην ανακοίνωση της επενδυτικής εταιρείας Uniparx Development να κατασκευάσει διαστημικό αεροδρόμιο 200 χιλιόμετρα μακριά από τη Μόσχα με την ονομασία Gagarin, αλλά και στην εταιρεία SpaceX στις ΗΠΑ, που θέλει να επεκτείνει ακόμα περισσότερο το μικρό ιδιόκτητο διαστημικό αεροδρόμιό της στο Brownville του Τέξας.
Σε ένα χρόνο, καλώς εχόντων των πραγμάτων, θα πραγματοποιούνται παραβολικές πτήσεις (σε συνθήκες μηδενικής βαρύτητας) από το αεροδρόμιο της Καλαμάτας, το 2018 κανονικές υποτροχιακές πτήσεις εκτόξευσης μικροδορυφόρων και το 2020 επανδρωμένες πτήσεις στο διάστημα, σύμφωνα με το σχεδιασμό που παρουσίασε χθες ο διευθύνων σύμβουλος της ελβετικής εταιρείας Swiss Space Systems Inc (S3), Pascal Jaussi, κατά τη διάρκεια εκδήλωσης στην Καλαμάτα.
Θέμα της εκδήλωσης, που διοργάνωσε στο ξενοδοχείο «Elite City Resort» η Μεσσηνιακή Αμφικτυονία, ήταν οι προοπτικές ανάπτυξης διαστημικής πύλης στην Καλαμάτα.
Ο πρόεδρος της Αμφικτυονίας, αντιπεριφερειάρχης Παν. Αλευράς, μίλησε για μία Μεσσηνία που θα αποτελεί προορισμό εξειδικευμένων επενδύσεων αεροδιαστημικής με τεχνολογικά και θεματικά πάρκα από επενδυτές και συνεργασία με διεθνή πανεπιστήμια, ενώ ο δήμαρχος Μεσσήνης, Στάθης Αναστασόπουλος, εξέφρασε την συμπαράστασή του στην προσπάθεια, δήλωσε την πρόθεση συνεργασίας και πρόσθεσε πως δε θα αποτελέσει ενόχληση ο ήχος του αεροσκάφους.
Το ίδρυμα Von Karman
Τον διαδέχθηκε στο βήμα ο καθηγητής Jean Muylaert, διευθυντής του Von Karman Institute (VKI) for Fluid Mechanics στο Βέλγιο, ο οποίος παρουσίασε τις δραστηριότητες του Ινστιτούτου, εκφράζοντας την ικανοποίησή του για τη συμμετοχή της Ελλάδας στο Διοικητικό Συμβούλιό του, μέσω της Μεσσηνιακής Αμφικτυονίας, μετά το μνημόνιο συνεργασίας που υπογράφτηκε από την αναπληρωτή υπουργό ΥΠΕΘΑ, Φώφη Γεννηματά και τον πρόεδρο της Αμφικτυονίας, Παν. Αλευρά.
Μεταξύ άλλων, ο κ. Muylaert αναφέρθηκε στις δυνατότητες υποτροφιών που παρέχονται από το Ινστιτούτο, τις οποίες μπορούν να αξιοποιήσουν και Έλληνες.
Πτήσεις στο Διάστημα
Ακολούθως, ο κ. Jaussi ανέφερε ότι η άφιξή του σχετίζεται με την εξέταση της πιθανότητας χρήσης του αεροδρομίου Καλαμάτας για παραβολικές πτήσεις και στη συνέχεια για εκτόξευση μικροδορυφόρων και επανδρωμένων πτήσεων.
Κατέθεσε την πρόταση της εταιρείας του για εξοικονόμηση χρημάτων, λέγοντας πως ο εξοπλισμός που χρησιμοποιείται στις υποτροχιακές πτήσεις επαναχρησιμοποιείται και μειώνοντας το κόστος.
Σύμφωνα με την πρόταση, το διαστημικό όχημα βρίσκεται στη ράχη της ατράκτου ενός Airbus. Το αεροσκάφος απογειώνεται, στα 10 χλμ. ύψος γίνεται ο διαχωρισμός των δύο σκαφών και το αεροσκάφος επιστρέφει στο έδαφος. Το διαστημόπλοιο ανεβαίνει σε ύψος 100 χλμ., όπου γίνεται ένας ακόμη διαχωρισμός και πλέον από το ύψος εκείνο και μετά, βρίσκονται στο διάστημα το τμήμα που μεταφέρει τους μικροδορυφόρους με καύσιμο και προωθητικό σύστημα, ενώ το διαστημόπλοιο προσγειώνεται, χωρίς πιλότο και αυτό, στο αεροδρόμιο.
Το τμήμα που μεταφέρει τους μικροδορυφόρους, τους θέτει σε τροχιά σε ύψος 700 χλμ. από την επιφάνεια της γης.
Εξέφρασε στη συνέχεια την άποψη ότι ίσως η Καλαμάτα γίνει το επόμενο έτος χώρος για παραβολικές πτήσεις και ανέφερε πως θα μελετηθεί το αεροδρόμιο, προκειμένου να προκύψει τι απαιτείται για να ξεκινήσουν οι πτήσεις. «Θέλουμε να καλλιεργήσουμε τη συνεργασία για να επενδύσουμε στην Καλαμάτα», είπε χαρακτηριστικά.
Ενδιαφέρουσες απαντήσεις
Απαντώντας σε ερωτήματα και με το δρα Περικλή Παπαδόπουλο να έχει αναλάβει καθήκοντα μεταφραστή, είπε πως δε χρειάζονται πολλά έργα. Μόνο να μάθει κάποια στοιχεία για το αεροδρόμιο, ένα υπόστεγο και χώρο για γραφεία, αν και απέκλεισε, λόγω των καλών καιρικών συνθηκών, το υπόστεγο. Σημείωσε πως είναι πολύ σημαντικό να προχωρά η διαδικασία βήμα βήμα, προκειμένου να μαθαίνεται και η τεχνολογία. Στο σημείο αυτό ο κ. Παπαδόπουλος ανέφερε πως η Πολιτεία έχει στηρίξει σε όλα τα επίπεδα αυτή την προσπάθεια και πρέπει να γίνουν μελέτες και σταθερά βήματα, προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος.
Ακολούθησαν κι άλλες ερωτήσεις, με τον κ. Jaussi να απαντά πως, ακόμη και να μη γίνει τίποτε (το χειρότερο σενάριο), η Καλαμάτα θα έχει διαφημιστεί, θα έχει κατασκευαστεί μεγαλύτερος διάδρομος (για την από - προσγείωση του Airbus), και θα αυξηθεί ο τουρισμός.
Πρόσθεσε πως θα γίνονται 27 πτήσεις το χρόνο και πως το μεγαλύτερο πρόβλημα θα είναι ο ήχος του αεροπλάνου.
Γνωστοποίησε, επίσης, ότι θα προκύψουν θέσεις εργασίας, χωρίς να καθοριστεί ο αριθμός τους.
Όσον αφορά στο μικροδορυφόρο Λάμδα SAT, ο κ. Παπαδόπουλος ανέφερε ότι η εκτόξευσή του αναμένεται στα τέλη Απριλίου.
Στον αντίποδα
Στον αντίποδα, υπάρχουν δημοσιεύματα που μιλούν για την κατασκευή διαστημικού κέντρου στο Άμπου Ντάμπι, κόστους 220 και πλέον εκατ. ευρώ, ενώ, όπως υποστηρίζει ο συντάκτης τους, «αυτά τα πράγματα δε γίνονται με απλές επεκτάσεις ενός αεροδρομίου, ενώ η συμμετοχή του Δημοσίου θα πρέπει να είναι θηριώδης». Ο εν λόγω συντάκτης αναφέρει, επίσης, ότι είναι πρακτικά δύσκολο να αναδειχθεί το αεροδρόμιο σε διαστημικό κέντρο.
Άλλο δημοσίευμα υποστηρίζει πως «αν η Καλαμάτα θέλει να εισέλθει δυναμικά στις επιχειρήσεις του διαστημικού τουρισμού, και όχι μόνο, τότε θα πρέπει να κινηθεί όσο το δυνατόν πιο γρήγορα, να εξασφαλίσει όχι μόνο τη συνεργασία της Virgin Galactic του R. Branson, ή άλλων εταιρειών που δραστηριοποιούνται στο χώρο, αλλά και περί τα 200 εκατομμύρια ευρώ, μίνιμουμ, σε χρηματοδότηση από το κράτος και ιδιωτικά κεφάλαια».
Επίσης, γίνεται αναφορά στο υπό κατασκευή διαστημικό αεροδρόμιο America στο Νέο Μεξικό των ΗΠΑ, στην ανακοίνωση της επενδυτικής εταιρείας Uniparx Development να κατασκευάσει διαστημικό αεροδρόμιο 200 χιλιόμετρα μακριά από τη Μόσχα με την ονομασία Gagarin, αλλά και στην εταιρεία SpaceX στις ΗΠΑ, που θέλει να επεκτείνει ακόμα περισσότερο το μικρό ιδιόκτητο διαστημικό αεροδρόμιό της στο Brownville του Τέξας.
Σύμφωνο συνεργασίας Περιφέρειας Πελοποννήσου και ινστιτούτου Von Karman
Παρ, 29/11/2013
Ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου κ. Πέτρος Τατούλης και ο Διευθυντής του Βελγικού Ινστιτούτου «Von Karman Institute of Fluid Mechanics» Dr. Jean Muylaert, υπέγραψαν σήμερα 29/11/2013 Σύμφωνο Συνεργασίας μεταξύ της Περιφέρειας Πελοποννήσου και του ινστιτούτου.
Το Von Karman Institute είναι ένα μη κερδοσκοπικό ινστιτούτο, διεθνούς εκπαιδευτικής και επιστημονικής οργάνωσης, με τμήματα αεροναυπηγικής και αεροδιαστημικής, περιβάλλον και εφαρμογής της δυναμικής ρευστών, στροβιλομηχανών και προώθησης. Παρέχει μεταπτυχιακή εκπαίδευση στη δυναμική των ρευστών και ενθαρρύνει την κατάρτιση για την έρευνα μέσω της έρευνας. Το Von Karman Institute αναλαμβάνει και προωθεί την έρευνα στον τομέα της μηχανικής των ρευστών.
Η συνεργασία των δύο μερών θα έχει ως σκοπό την:
• Προώθηση της εκπαίδευσης και της κατάρτισης στον τομέα της πειραματικής και υπολογιστικής ρευστοδυναμικής για την Αεροναυτική και τις αεροδιαστημικές εφαρμογές.
• Ενίσχυση της διάδοσης των γνώσεων στον τομέα της μηχανικής των ρευστών, με ιδιαίτερη αναφορά στους τομείς της πειραματικής και εφαρμοσμένης δυναμικής των ρευστών.
• Ανάπτυξη και προώθηση ερευνών και μελετών στον τομέα των επιστημών που αφορούν την πειραματική αεροδυναμική ή τη μηχανική των ρευστών.
• Καθιέρωση στενής συνεργασίας σε τομείς προηγμένου τεχνολογικού περιεχομένου, όπως αυτές που απαιτούνται για την αεροδιαστημική βιομηχανία, την Αεροναυτική, την ενέργεια και την βιοτεχνολογία και νανοτεχνολογία.
• Οργάνωση συνεδρίων, εργαστηρίων και διαλέξεων σε αμοιβαία ενδιαφέροντα και θεματικούς τομείς.
O κ. Τατούλης τόνισε την ιδιαίτερη σημασία της ίδρυσης Τεχνολογικού Πάρκου καθώς και τη συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου και άλλα Τεχνολογικά Ιδρύματα για την επίτευξη του σκοπού αυτού.
Το Von Karman Institute είναι ένα μη κερδοσκοπικό ινστιτούτο, διεθνούς εκπαιδευτικής και επιστημονικής οργάνωσης, με τμήματα αεροναυπηγικής και αεροδιαστημικής, περιβάλλον και εφαρμογής της δυναμικής ρευστών, στροβιλομηχανών και προώθησης. Παρέχει μεταπτυχιακή εκπαίδευση στη δυναμική των ρευστών και ενθαρρύνει την κατάρτιση για την έρευνα μέσω της έρευνας. Το Von Karman Institute αναλαμβάνει και προωθεί την έρευνα στον τομέα της μηχανικής των ρευστών.
Η συνεργασία των δύο μερών θα έχει ως σκοπό την:
• Προώθηση της εκπαίδευσης και της κατάρτισης στον τομέα της πειραματικής και υπολογιστικής ρευστοδυναμικής για την Αεροναυτική και τις αεροδιαστημικές εφαρμογές.
• Ενίσχυση της διάδοσης των γνώσεων στον τομέα της μηχανικής των ρευστών, με ιδιαίτερη αναφορά στους τομείς της πειραματικής και εφαρμοσμένης δυναμικής των ρευστών.
• Ανάπτυξη και προώθηση ερευνών και μελετών στον τομέα των επιστημών που αφορούν την πειραματική αεροδυναμική ή τη μηχανική των ρευστών.
• Καθιέρωση στενής συνεργασίας σε τομείς προηγμένου τεχνολογικού περιεχομένου, όπως αυτές που απαιτούνται για την αεροδιαστημική βιομηχανία, την Αεροναυτική, την ενέργεια και την βιοτεχνολογία και νανοτεχνολογία.
• Οργάνωση συνεδρίων, εργαστηρίων και διαλέξεων σε αμοιβαία ενδιαφέροντα και θεματικούς τομείς.
O κ. Τατούλης τόνισε την ιδιαίτερη σημασία της ίδρυσης Τεχνολογικού Πάρκου καθώς και τη συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου και άλλα Τεχνολογικά Ιδρύματα για την επίτευξη του σκοπού αυτού.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου