Η διαδικασία ιδιωτικοποίησης των περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας, που είναι σε εξέλιξη, δεν επιτρέπει σημαντικές ή μακροχρόνιες επενδύσεις στις υπό κρατικό ακόμη έλεγχο υποδομές. Αποτέλεσμα είναι οι πύλες εισόδου της χώρας να μην έχουν να επιδείξουν την καλύτερη δυνατή εικόνα, προκαλώντας μία καθόλου ευχάριστη πρώτη εντύπωση στους τουρίστες.
Η αναβάθμιση του κρατικού αερολιμένα Καλαμάτας φαίνεται να είναι σε καλό δρόμο καθώς όπως ανακοίνωσε πρόσφατα ο υφυπουργός εθνικής άμυνας Γιάννης Λαμπρόπουλος, εγκρίθηκε η παραχώρηση έκτασης από το πολεμικό αεροδρόμιο στο πολιτικό, για αυτό το σκοπό.
Εγκρίθηκαν οι συμβάσεις παραχώρησης για τα αεροδρόμια από το ΤΑΙΠΕΔ – Στην λίστα και το αεροδρόμιο Καλαμάτας 04/07/2014
Το τελικό σχέδιο της σύμβασης παραχώρησης των περιφερειακών αεροδρομίων ενέκρινε το ΤΑΙΠΕΔ. Η ημερομηνία υποβολής δεσμευτικών προσφορών θα καθοριστεί μετά την έγκριση της σύμβασης από το Ελληνικό Δημόσιο.
Ποια αεροδρόμια αποκρατικοποιούνται
Οι περιφερειακοί αερολιμένες αποτελούν, ίσως, ένα από ελάχιστα κρατικά assets των οποίων η αποκρατικοποίηση δεν έχει «παγώσει», με την ημερομηνία υποβολής δεσμευτικών προσφορών –τοποθετούνταν αρχικά την πρώτη εβδομάδα του Ιουλίου- να έχει παραταθεί.
Τα αεροδρόμια που αποκρατικοποιούνται διαιρούνται σε δύο ομάδες. Στην πρώτη ανήκουν αυτά της Θεσσαλονίκης, Κέρκυρας, Χανίων, Κεφαλονιάς, Ζακύνθου, Ακτίου, Καβάλας. Προαιρετικά μπορούν να προστεθούν τρία από τα αεροδρόμια Αλεξανδρούπολης, Αράξου, Καλαμάτας και Αγχιάλου.
Η δεύτερη ομάδα περιλαμβάνει τα αεροδρόμια Ρόδου, Κω, Σάμου, Μυτιλήνης, Μυκόνου, Σαντορίνης και Σκιάθου και προαιρετικά μέχρι 3 από τα αεροδρόμια της Λήμνου, Χίου, Καρπάθου και Νέας Αγχιάλου.
Πρόκειται για την «αφρόκρεμα» των περιφερειακών αεροδρομίων. Από τη Ρόδο, τη Θεσσαλονίκη, την Κω, την Κέρκυρα και τα Χανιά προβλέπεται ότι περνούν περισσότεροι από 13 εκατ. επιβάτες, απορροφώντας το 71% της επιβατικής κίνησης. Για τα συγκεκριμένα αεροδρόμια προβλέπεται επένδυση αξίας άνω των 100 εκατ. ευρώ για την αναβάθμιση των υποδομών.
Οι αερολιμένες Ζακύνθου, Σαντορίνης, Μυτιλήνης, Μυκόνου, Σάμου, Κεφαλονιάς, Ακτίου και Καβάλας είναι αναπτυσσόμενοι μεσαίου μεγέθους και απαιτούν την πραγματοποίηση έργων υποδομής ύψους 95 εκατ. ευρώ. Βάσει των δεδομένων του 2013, ο αριθμός των αφίξεων στα συγκεκριμένα αεροδρόμια διαμορφώθηκε περίπου στα 4 εκατομμύρια.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου