Πέμπτη 3 Ιουλίου 2014

θα μας έπαιρναν τα χρήματα του ΕΣΠΑ πίσω.


Μόνο στην Ελλάδα γίνονται Γράφτηκε από τον 
  • ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ
Μόνο στην Ελλάδα γίνονται
 
Υπάρχει σοβαρό ζήτημα με την υλοποίηση των δημοσίων έργων στη χώρα μας. Στη Μεσσηνία τρανταχτό παράδειγμα αποτελεί ο νέος δρόμος Ρωμανού - Γαργαλιάνοι, που δημοπρατήθηκε το 2005 από το Γ’ ΚΠΣ και έπρεπε να τελειώσει το 2009, μετά από παρατάσεις.
Τελικά δεν τελείωσε ούτε με το ΕΣΠΑ και ο εργολάβος ζητεί ως αποζημίωση, για την εργολαβία που διαλύθηκε, 10 εκ. ευρώ!! Ενα έργο που υπολογιζόταν να κατασκευαστεί σε 3 - 4 χρόνια με 20 εκ. ευρώ, θα ολοκληρωθεί μετά από 12 και 15 χρόνια με πάνω από 30 εκ. ευρώ. Και όλα αυτά γιατί το έργο ξεκίνησε χωρίς να έχουν συντελεστεί οι απαλλοτριώσεις. Και δεν είχαν συντελεστεί ούτε 6 χρόνια μετά την έναρξη του, το 2011!!
Το ίδιο γίνεται και με τη βελτίωση του δρόμου Βελίκα - Νεοχώρι. Εργο πολύ μικρότερου επιπέδου, του 1 εκ. ευρώ, με πολύ λιγότερες απαλλοτριώσεις. Και αυτό ξεκίνησε χωρίς απαλλοτριώσεις. Σε ρεπορτάζ μου πριν 1 χρόνο, στις 26 Ιουλίου 2013, έγραφα: «Η εκκρεμότητα με τις απαλλοτριώσεις έχει σταματήσει ένα ακόμα έργο της Μεσσηνίας, που χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ. Πρόκειται για τη βελτίωση του δρόμου Βελίκα - Νεοχώρι Αριστομένη, προϋπολογισμού 955.000 ευρώ που υλοποιεί ο Δήμος Μεσσήνης. Το έργο ξεκίνησε πέρυσι το καλοκαίρι και σύμφωνα με τη σύμβαση που υπογράφηκε, θα τελείωνε φέτος, μετά από ένα χρόνο. Ουσιαστικά ξεκίνησε να δουλεύεται την άνοιξη, οπότε χρειάστηκε -και ήδη του δόθηκε- παράταση μέχρι το Νοέμβριο. Παράταση που είναι σίγουρο πως δε θα φθάσει και το έργο θα πάει για το 2014».
Τελικά το έργο που θα τελείωνε το 2013, δε θα τελειώσει ούτε το 2014. Και μιλάμε για έργο 1 εκ. ευρώ. Σε αυτό το έργο, μάλιστα, προέκυψε και άλλο ζήτημα. Στο χθεσινό ρεπορτάζ μου έγραφα: «Το ζήτημα της έγκρισης συμπληρωματικών εργασιών είναι αυτό που τώρα έχει σταματήσει το πολύπαθο έργο της βελτίωσης στο δρόμο Βελίκα - Νεοχώρι, προϋπολογισμού 955.000 ευρώ που υλοποιεί ο Δήμος Μεσσήνης με χρηματοδότηση από το ΠΕΠ του ΕΣΠΑ. Ο δήμαρχος Στ. Αναστασόπουλος επεσήμανε στην "Ε" ότι μετά το ζήτημα με τις απαλλοτριώσεις προέκυψε θέμα τροποποίησης της αρχικής μελέτης, συμπληρωματικών εργασιών. Αφορούν την αύξηση του πλάτους του δρόμου κατά μισό μέτρο (από 5,5 σε 6 μέτρα) και την κατεδάφιση ενός επικίνδυνου βράχου».
Είναι φοβερό! Την ώρα που εκτελείται το έργο, αλλάζει η μελέτη στο πιο βασικό της σημείο: στο πλάτος του δρόμου. Αυτά μόνο στην Ελλάδα πρέπει να γίνονται, όσον αφορά χώρα της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Αν δε μας ανέχονταν οι… κουτόφραγκοι, θα μας έπαιρναν τα χρήματα του ΕΣΠΑ πίσω. Διαβάστε το άρθρο στην ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ http://www.eleftheriaonline.gr/stiles-sxolia/ekso-ap-ta-dontia/item/40752

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου