Πέμπτη 26 Σεπτεμβρίου 2013

Έργο πρώτης προτεραιότητας για την Περιφέρεια ο οδικός άξονας Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη

Έργο πρώτης προτεραιότητας για την Περιφέρεια ο οδικός άξονας Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη                                  
Ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου Πέτρος Τατούλης σχολιάζοντας αναφορές για τον οδικό άξονα Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη δήλωσε: «Ο συγκεκριμένος οδικός άξονας αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα αναπτυξιακά έργα και έργο πρώτης προτεραιότητας για την Περιφέρεια Πελοποννήσου. Επαναλαμβάνω απευθυνόμενος προς όλους όσους κάνουν δηλώσεις για το έργο αυτό ότι έχουμε τη διαβεβαίωση του Υπουργείου ότι το θα το εντάξει στο
τομεακό του πρόγραμμα. Σε περίπτωση ωστόσο που, για οποιονδήποτε λόγο, αυτό δεν καταστεί εφικτό η Περιφέρεια Πελοποννήσου είναι έτοιμη να αναλάβει την ευθύνη υλοποίησής του. Οι τεχνικές μας υπηρεσίες από την πρώτη στιγμή έχουν λάβει οδηγία να ενεργοποιήσουν όλες τις δομές τους για να παρακολουθούν και να συνδράμουν στη μελετητική ωρίμανση του έργου. Η Περιφέρεια Πελοποννήσου άλλωστε ήταν αυτή που ανακίνησε πρώτη το θέμα αυτό.
Η Πελοπόννησος έχει αλλάξει σελίδα και με συνδυασμένες ενέργειες σε όλους τους τομείς κινείται στο δρόμο της ανάπτυξης. Οι Μεσσήνιοι πολίτες να είναι βέβαιοι ότι θα αποκτήσουν ασφαλές και άνετο οδικό δίκτυο, ιδίως μάλιστα για τη σύνδεση της πρωτεύουσάς τους με ένα προορισμός με ιδιαίτερα τουριστικά και αγροτικά αναπτυξιακά χαρακτηριστικά».
"Στον αέρα" ο νέος δρόμος Καλαμάτα - Πύλος - Μεθώνη Γράφτηκε από τον 
  • ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ
"Στον αέρα" παραμένει ο νέος δρόμος Καλαμάτα - Ριζόμυλος - Πύλος - Μεθώνη, και μόνο με ένα θαύμα θα κατασκευαστούν τμήματά του με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ. Παρά το προσωπικό ενδιαφέρον που επιδεικνύει ο πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς, οι μελέτες προχωρούν με ρυθμό… Δημοσίου και πλέον είναι ορατός ο κίνδυνος η κατασκευή του έργου να γίνει με πόρους του επόμενου ΕΣΠΑ, αν και εφόσον ο δρόμος αυτός παραμείνει κυβερνητική προτεραιότητα. 
Πρέπει εδώ να σημειωθεί ότι οι μελέτες για το δρόμο ανακοινώθηκαν το... 2005 από τον τότε υπουργό ΠΕΧΩΔΕ Γιώργο Σουφλιά, ανατέθηκαν το 2007, αλλά 6 χρόνια μετά δεν έχουν ολοκληρωθεί ακόμα και απαιτούνται τουλάχιστον 1.840.000 ευρώ για να οριστικοποιηθούν. Υπενθυμίζουμε επίσης ότι ο αείμνηστος καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος χρηματοδότησε τις μελέτες για το Ριζόμυλος - Καλαμάτα και ολοκληρώθηκαν, αλλά η δημοπράτηση του έργου αυτού καθυστερεί εξαιτίας των εμποδίων που θέτουν οικοπεδούχοι της Μεσσήνης, με συνέπεια κανένας να μη γνωρίζει ακόμα τη μορφή και τη χάραξη του νέου τμήματος. 
Χθες ο αντιπεριφερειάρχης Παναγιώτης Αλευράς είπε ότι στο δρόμο Ριζόμυλος - Πύλος - Μεθώνη μόνο τα τμήματα Ριζόμυλος - Σουληνάρι και Πύλος - Μεθώνη έχουν σχετική μελετητική ωριμότητα. Τα τμήματα αυτά μπορούν να ενταχθούν στο ΕΣΠΑ, μόνο βέβαια εάν επιταχυνθούν οι διαδικασίες και ξεπεραστεί ο αργός ρυθμός του Δημοσίου. Τα υπόλοιπα κομμάτια (αν όχι όλα) θα πάνε στο επόμενο Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης 2014-2020. Μάλιστα απαιτείται οριστική μελέτη κόστους 1.840.000 ευρώ, που το υπουργείο Υποδομών θα τη δημοπρατήσει Μάιο - Ιούνιο του 2014. Σύμφωνα δε με τον κ. Αλευρά, και το Καλαμάτα - Ριζόμυλος πάει για το επόμενο ΕΣΠΑ. 
Η χθεσινή αυτή ενημέρωση από τον κ. Αλευρά έγινε με αφορμή τη θετική γνωμοδότηση του Περιφερειακού Συμβουλίου Πελοποννήσου για τη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων του έργου βελτίωσης όλου του δρόμου από το Ριζόμυλο έως τη Μεθώνη, και με την παράκαμψη της Πύλου. Ο αντιπεριφερειάρχης παρατήρησε ότι ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου είναι 65 εκ. ευρώ, χωρίς όμως τις απαλλοτριώσεις.
Βλέποντας... μακριά στο μέλλον ο κ. Αλευράς είπε ότι, με το δρόμο αυτό και με την ολοκλήρωση των νέων τμημάτων Καλαμάτα - Ριζόμυλος και Ριζόμυλος - Κορώνη, "σε λίγο χρόνο η Πυλία θα αποκτήσει θα αποκτήσει άξονα ευρωπαϊκών προδιαγραφών". Απέφυγε ωστόσο να προσδιορίσει τον «λίγο χρόνο» - αν δηλαδή θα είναι 10, 15 ή 20 και βάλε χρόνια.
Κατά τα άλλα ενημέρωσε ότι, σύμφωνα με την περιβαλλοντική μελέτη, ο δρόμος Ριζόμυλος - Πύλος - Μεθώνη θα είναι πλάτους 11 μέτρων, με νέα χάραξη κυρίως στο τμήμα Ριζόμυλος - Πύλος, όπου προβλέπονται παρακάμψεις όλων των χωριών: από βόρεια σε Χανδρινού και Σουληνάρι και από νότια σε Νερόμυλο και Καρποφόρα. Στο δε αρχικό του τμήμα στο Ριζόμυλο προς το Τζάνε, όπου ο δρόμος αυτός θα συναντηθεί με τον νέο δρόμο Καλαμάτα - Ριζόμυλος και το Ριζόμυλος - Κορώνη, θα έχει πλάτος 17 μέτρα. Οσο για το τμήμα Πύλος - Μεθώνη, προβλέπεται βελτίωση - διαπλάτυνση του υπάρχοντος δρόμου.
Γ.Σ. Διαβάστε το άρθρο στην ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ http://www.eleftheriaonline.gr/oikonomia/ypodomes/item/29135-dromos-kalamata-pylos-methwni

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου