Κυριακή 23 Δεκεμβρίου 2012

ΠΑΡΑΔΕΙΣΙΑ ΤΣΑΚΩΝΑ ΠΑΡΑΔΟΣΗ 22 12 2012


ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ … ΤΕΛΟΣ!

Παράδοση «Παραδείσια – Τσακώνα»
Δηλώσεις

 22/12
Με την παράδοση σε κυκλοφορία του τμήματος Παραδείσια – Τσακώνα αποδίδονται σε πλήρη κυκλοφορία και οι Ανισόπεδοι Κόμβοι Παραδεισίων και Κυπαρισσίας καθώς και το τμήμα από την Τσακώνα μέχρι τον Ανισόπεδο Κόμβο Κυπαρισσίας που κατασκευάστηκαν στο πλαίσιο της Σύμβασης Παραχώρησης του αυτοκινητοδρόμου Κόρινθος – Τρίπολη –Καλαμάτα και Λεύκτρο – Σπάρτη.
Μετά την παράδοση στην κυκλοφορία του συγκεκριμένου τμήματος ο χρόνος της διαδρομής Αθήνα – Καλαμάτα (250 χλμ) θα μειωθεί περίπου κατά τριάντα λεπτά, στις2 ώρες, από 2 ώρες και 30 λεπτά που είναι σήμερα.
Σημαντικό όφελος της κατασκευής είναι και η πλήρης οδική ασφάλεια που θα απολαμβάνει ο χρήστης ενός σύγχρονου αυτοκινητοδρόμου.

Ιστορικό

Η κατασκευή του τμήματος Παραδείσια - Τσακώνα,μήκους 11,5 χλμ, ξεκίνησε στις αρχές του 1990 από την Περιφέρεια Πελοποννήσου και παραδόθηκε σε κυκλοφορία την άνοιξη του 2000. Ένα χρόνο μετά την παράδοσή του εμφανίστηκαν σοβαρές ενδείξεις γεωλογικών ασταθειών οι οποίες δεν αντιμετωπίστηκαν από την Περιφέρεια Πελοποννήσου.
Τον Φεβρουάριο του 2003 εκδηλώθηκε η ευρεία κατολίσθηση της Τσακώνας με αποτέλεσμα η κυκλοφορία να διεξάγεται μέσω της Παλαιάς Εθνικής Οδού Μεγαλόπολης - Καλαμάτας. Η ΠΕΟ Μεγαλόπολης – Καλαμάτας στο τμήμα Παραδείσια – Τσακώνα,παρουσιάζει εξαιρετικά δυσχερή χάραξη με συνεχείς ελιγμούς που δημιουργούν σοβαρά προβλήματα οδικής ασφάλειας για τους χρήστες καθώς και μεγάλη αύξηση του χρόνου της διαδρομής από και προς την Μεσσηνία και την Νοτιοδυτική Ηλεία. Η έκταση της κατολίσθησης ήταν μεγάλου μεγέθους καθώς μετακινήθηκαν περίπου 6.000.000 μ3 εδαφικής μάζας και παρουσιάστηκαν προβλήματα και στην ΠΕΟ Μεγαλόπολης – Καλαμάτας τα οποία μέχρι και σήμερα αντιμετωπίζονται από το υπουργείο Ανάπτυξης και Υποδομών.
Οι βλάβες που είχαν προκληθεί στο έργο ήταν τέτοιας έκτασης που απαιτήθηκε διάστημα δύο περίπου ετών για την εκπόνηση των μελετών αποκατάστασης της κατολίσθησης και ανακατασκευής του αυτοκινητοδρόμου.
Μετά την ολοκλήρωση των μελετών και τη δημοπράτηση του έργου, η σύμβαση για την αποκατάσταση της κατολίσθησης και την ανακατασκευή του αυτοκινητοδρόμου υπογράφηκε τον Ιούνιο του 2006.
Επισημαίνεται ότι τόσο η μελέτη αποκατάστασης της κατολίσθησης και ανακατασκευής του αυτοκινητοδρόμου στο τμήμα Παραδείσια –Τσακώνα, όσο και η εργολαβία ανακατασκευής χρηματοδοτούνταν αποκλειστικά από εθνικούς πόρους λόγω της άρνησης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να αναχρηματοδοτήσει,στο πλαίσιο του Γ΄ Κοινοτικού Πλαισίου Στήριξης, έργο που είχε χρηματοδοτηθεί στο πλαίσιο του Β΄ ΚΠΣ και κατέρρευσε.Μετά το τέλος του 2009 και λόγω της δημοσιονομικής κρίσης εμφανίστηκε ουσιαστική αδυναμία χορήγησης των αναγκαίων πιστώσεων από εθνικούς πόρους για την συνέχιση του έργου. Το πρόβλημα επιλύθηκε με την ένταξη του έργου στο ΕΣΠΑ που είχε ως αποτέλεσμα την ταχύτατη ολοκλήρωσή του.
Η συνολική δαπάνη των εργασιών αποκατάστασης της κατολίσθησης και ανακατασκευής του αυτοκινητοδρόμου ανέρχεται σε 130.000.000 €.

Οι εργασίες περιλαμβάνουν
· Τέσσερις μεγάλες γέφυρες συνολικού μήκους 1.220 μέτρων για τη διέλευση του αυτοκινητοδρόμου από τις περιοχές που εκδηλώθηκαν κατολισθητικά φαινόμενα. Και συγκεκριμένα:

- Μια κοιλαδογέφυρα μήκους 500 μέτρων
- Δύο γέφυρες μήκους 160 μέτρων εκάστη
- Η σύμμεικτη τοξωτή γέφυρα της Τσακώνας μήκους 400 μέτρων (Γέφυρα Τ4) η οποία κατασκευάστηκε για την γεφύρωση της περιοχής της μεγάλης κατολίσθησης.
· Δύο (2) τεχνικά με εκσκαφή και επανεπίχωση (Cut & Cover)μήκους 125 μέτρων διπλού κλάδου και μήκους 300 μέτρων μονού κλάδου αντιστοίχως.
· Σημαντικό αριθμό ειδικών γεωτεχνικών έργων σταθεροποίησης πρανών (αγκυρώσεις, κατασκευής οπλισμένων επιχωμάτων, πασσαλότοιχων,κλπ)
· Ανακατασκευή ή επισκευήσημαντικού αριθμού εγκάρσιων τεχνικών απορροής των όμβριων του αυτοκινητοδρόμου.
Όλα τα παραπάνω έργα έχουν ολοκληρωθεί με εξαίρεση τη σύμμεικτη τοξωτή γέφυρα της Τσακώνας (Γέφυρα Τ4) μήκους 400 μέτρων, η οποία θα παραδοθεί το φθινόπωρο του 2013 (φωτογραφία 2).

Προκειμένου να μη καθυστερήσει περαιτέρω η παράδοση του έργου κατασκευάστηκε οδική παράκαμψη της Γέφυρας Τ4, με την οποία έγινε εφικτή η άμεση παράδοση του σε κυκλοφορία.

------------

Φωτογραφία 1 : Η κατάσταση που παραλήφθηκε από το υπουργείο μετά την κατολίσθηση.
Φωτογραφία 2 : Η τοξωτή σύμμεικτη τοξωτή γέφυρα της Τσακώνας (Γέφυρα Τ4) μήκους 400 μέτρων

------------
ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗ – ΚΑΛΟΓΙΑΝΝΗ
Κωστής Χατζηδάκης:«Χαίρομαι που παραδίδεται σήμερα στην κυκλοφορία ο δρόμος Παραδείσια – Τσακώνα.Είναι ένα έργο μάλιστα στην ιδιαίτερη εκλογική περιφέρεια του πρωθυπουργού, του Αντώνη Σαμαρά ο οποίος έδειξε ιδιαίτερο προσωπικό ενδιαφέρον.
Με αυτό το έργο ουσιαστικά, με την εξαίρεση μιας γέφυρας, ολοκληρώνεται ο δρόμος Κόρινθος-Καλαμάτα και η διαδρομή Αθήνα-Καλαμάτα θα είναι πια δύο ώρες. Χωρίς καμία αμφιβολία το έργο αυτό είναι ένα «ταλαιπωρημένο έργο». Με την κατολίσθηση στις αρχές της δεκαετίας του 2000και στη συνέχεια με όποια προβλήματα παρατηρήθηκαν.
Ωστόσο, θέλω να πω ότι σήμερα δεν είναι ώρα για γκρίνια. Είναι ώρα να σημειώσουμε ότι ένα έργο με πολλές δυσκολίες, έστω και με καθυστέρηση ολοκληρώθηκε. Και γι’ αυτό το λόγο θέλω να σημειώσω και την συμβολή όσων εργάστηκαν προκειμένου το έργο αυτό να ολοκληρωθεί. Προκάτοχοι μου υπουργοί με πρώτο τον Γιώργο Σουφλιά και τελευταίο στη σειρά τον Σταύρο Καλογιάννη, ο οποίος τους τελευταίους μήνες είχε ασχοληθεί για να ξεπεραστούν μια σειρά από διαδικαστικά προβλήματα. Βεβαίως θέλω να σημειώσω και την συμβολή των τεχνικών εταιριών, των εργαζομένων και των υπηρεσιών του υπουργείου που έκαναν ότι καλύτερο μπορούσαν για να ξεπεραστούν τα προβλήματα.
Και να πω και κάτι άλλο. Το έργο αυτό, η ολοκλήρωσή του, είναι μια αχτίδα αισιοδοξίας γενικότερα για τα τεχνικά έργα.Πολλά από τα έργα αυτά μας έχουν δημιουργήσει προβλήματα ή έχουν σταματήσει τελείως λόγω του προβλήματος ρευστότητας. Αυτό εδώ το έργο ξεπέρασε τα προβλήματα. Και είμαι βέβαιος ότι τους επόμενους μήνες και τα υπόλοιπα έργα των τεσσάρων μεγάλων αυτοκινητοδρόμων θα ξεπεράσουν τα προβλήματα τα οποία έχουν και από τον Απρίλιο θα μπουν μπουλντόζες.
Προς αυτή την κατεύθυνση δουλεύουμε με τους παραχωρησιούχους. Προς αυτή την κατεύθυνση διαπραγματευόμαστε με τις 43τράπεζες οι οποίες έχουν συμμετοχή σ’ αυτά τα μεγάλα έργα.
Η επανεκκίνηση των αυτοκινητοδρόμων θα συμβολίσει την επανεκκίνηση της ελληνικής οικονομίας και γι’ αυτό είμαστε αποφασισμένοι να δώσουμε τον καλύτερό μας εαυτό».
Σταύρος Καλογιάννης: «Ευχαριστώ πολύ τον κ. Χατζηδάκη για τα καλά του λόγια. Να σας ευχαριστήσουμε όλους για την παρουσία σας σήμερα.
Είναι πράγματι σημαντική μέρα. Ένα πολύ δύσκολο, από τεχνικής άποψης κομμάτι, πολύπαθο αποδίδεται στην κυκλοφορία.Γνωρίζετε ότι είναι υπό κατασκευή μια γέφυρα η οποία είναι πρωτότυπη. Η γέφυρα Τ4 μήκους 400 μέτρων στην περιοχή. Του χρόνου το φθινόπωρο θα είναι έτοιμη η γέφυρα οπότε θα έχει δοθεί όλο το κομμάτι από την πλευρά αυτή στην κυκλοφορία. Η παράκαμψη που δίνεται σήμερα διευκολύνει τα μέγιστα την κίνηση.
Ουσιαστικά ο οδικός άξονας, ο αυτοκινητόδρομος του Μορέα, από την Κόρινθο μέχρι την Καλαμάτα παραδίδεται στο σύνολό του στην κυκλοφορία. Απoμένει το κομμάτι Λεύκτρο-Σπάρτη. Η πρόοδος είναι πάρα πολύ σημαντική και προφανώς αποτελεί προτεραιότητα αυτή την στιγμή στη συγκεκριμένη σύμβαση παραχώρησης προκειμένου να ολοκληρωθεί.
Οφείλω και εγώ να ευχαριστήσω την κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ – ALPINE για την προσφορά της, όλους τους εργαζόμενους και βεβαίως τους τοπικούς φορείς, τους συναδέλφους βουλευτές, τον Δήμαρχο, τον Περιφερειάρχη. Έχουμε τους τελευταίους μήνες μια εξαιρετική συνεργασία με μοναδικό σκοπό να προχωρήσουν τα έργα. Οι χρήστες αυτού του αυτοκινητόδρομου μπορούν να διαπιστώσουν πόσο ποιοτικό έργο έχει γίνει.
Ερώτηση: Για την Ολυμπία Οδό και τη σύνδεσή της με την Τσακώνα; Υπάρχει κάποια εξέλιξη;
Όπως είπε προηγουμένως και ο κ. Χατζηδάκης προτεραιότητά μας είναι να επανεκκινήσουν τα έργα στις τέσσερις συμβάσεις παραχώρησης. Το πρώτο ουσιαστικό βήμα έχει γίνει, το ανακοινώσαμε πριν δέκα μέρες περίπου, η καταρχήν συμφωνία με τους παραχωρησιούχους.
Αυτή τη στιγμή βρισκόμαστε σε συνεργασία, οι παραχωρησιούχοι ουσιαστικά, με τις τράπεζες και με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Το χρονοδιάγραμμα που έχει τεθεί είναι μέχρι τέλος Φεβρουαρίου να έχει αυτή η συμφωνία ολοκληρωθεί έτσι ώστε στη συνέχεια να καταθέσουμε στη Βουλή τις τροποποιημένες συμβάσεις. Είναι πάρα πολύ σημαντικό το γεγονός ότι οι συμβάσεις περιλαμβάνουν το φυσικό αντικείμενο που αρχικώς περιλαμβανόταν σε αυτές. Οι συμβάσεις δεν έχουν τροποποιηθεί σε ότι αφορά το φυσικό αντικείμενο.»
------------
ΒΙΝΤΕΟ: Δηλώσεις (κατά σειρά) Γ. Λαμπρόπουλου(Βουλευτή Μεσσηνίας ΝΔ), Δ. Σαμπαζιώτη (Βουλευτή Μεσσηνίας ΝΔ), Π. Τατούλη (Περιφερειάρχη Πελοποννήσου) και Π.Νίκα (Δημάρχου Καλαμάτας).
Όλοι εξέφρασαν την ικανοποίηση τους γι την παράδοση σήμερα στην κυκλοφορία του «Παραδείσια – Τσακώνα».
Ο Γ.Λαμπρόπουλος κινήθηκε στο πλαίσιο τελευταίας ανακοίνωσης του (ΚΛΙΚ ΕΔΩ).
Ο Δ.Σαμπαζιώτης παρατήρησε, μεταξύ άλλων, ότι «το έργο και η παράδοση είναι αποτέλεσμα συνολικής προσπάθειας», αδειάζοντας τρόπον τινά την τοποθέτηση Γ.Λαμπρόπουλου που τόνισε ιδιαίτερα την προσωπική του συμβολή.
Ο Π.Τατούλης αναφέρθηκε ιδιαίτερα σε Σουφλιά και Λαμπρόπουλο, ενώ σημείωσε και την δική του συμβολή (παλιότερα και σήμερα), ενώ αναφέρθηκε αναλυτικά και στις προσπάθειες της Περιφέρειας:
  • για ολοκλήρωση του Κόρινθος – Καλαμάτα και με τον Περιμετρικό Καλαμάτας,
  • στην ολοκλήρωση μέσα στο 2013 και του Λεύκτρο – Σπάρτη,
  • στην Ολυμπία Οδό, για την οποία σημείωσε ως καλό νέο το γεγονός, ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή γνωμοδότησε ότι η Ολυμπία θα θεωρείται ολοκληρωμένο έργο, όταν κατασκευαστεί όλο το προβλεπόμενο φυσικό αντικείμενο μέχρι την Τσακώνα
  • για την ολοκλήρωση του ανατολικού οδικού άξονα Πελοποννήσου: Κόρινθος, Επίδαυρος, Λεωνίδιο, Κυπαρίσσι, Αρεόπολη, Καρδαμύλη.
Τέλος, ο Π. Νίκας τόνισε την χρονική σμίκρυνση της απόστασης Καλαμάτας – Αθήνας σε δύο ώρες, τονίζοντας ιδιαίτερα στα πηγαδάκια που δημιουργήθηκαν ότι το συγκεκριμένο έργο αφορά κατά 80% την πόλη της Καλαμάτας.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου