Ανοιχτός και κλειστός ταυτόχρονα ο δρόμος Ριζόμυλος – Καλαμάτας
Τελευταία Ενημέρωση: 29/05/2013
ΤΟ Δ.Σ. ΜΕΣΣΗΝΗΣ ΣΥΝΑΙΝΕΣΕ ΚΑΤΑ ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ ΣΤΗΝ ΠΡΟΤΑΣΗ ΑΓΓΕΛΑΚΑ
Του Χάρη Χαραλαμπόπουλου
Μπορεί ο στόχος να ήταν κοινός, δηλαδή να κατασκευαστεί ο δρόμος Ριζόμυλος – Καλαμάτα με ηπιότερα χαρακτηριστικά, αλλά η προσέγγιση ήταν διαφορετική, καθώς άλλη πρόταση κατέθεσε η πλειοψηφία και άλλη η μειοψηφία.
Όλα αυτά συνέβησαν προχθές, στο Δημοτικό Συμβούλιο Μεσσήνης, που συνεδρίασε με σημαντικότερο θέμα τη λήψη απόφασης επί των προτάσεων της Αποκεντρωμένης Διοίκησης σχετικά με τη μελέτη του δρόμου «Ριζόμυλος – Καλαμάτα».
Κατά τη συνεδρίαση δεν έλειψαν οι αντεγκλήσεις μεταξύ των αιρετών και οι αποδοκιμασίες των πολιτών, όταν όσα ακούγονταν δεν τους ικανοποιούσαν.
Τελικά, η βελτιωμένη πρόταση του γ.γ. Αποκεντρωμένης Διοίκησης εγκρίθηκε κατά πλειοψηφία, αφού υπέρ της τάχθηκαν οι σύμβουλοι της πλειοψηφίας, οι Στασ. Γκούνης και Μιχ. Ψαρούλης, καθώς και οι πρόεδροι των Κοινοτήτων Ανάληψης, Καρποφόρας και Μεσσήνης. Διαφώνησαν ο πρόεδρος της Κοινότητας Αβραμιού, οι σύμβουλοι της μείζονος μειοψηφίας, συμπεριλαμβανομένου του Κων. Αποστολόπουλου, ενώ ο Κων. Σπυρόπουλος δήλωσε πως εμμένει στην απόφαση που είχε ληφθεί το 2010.
Ο δήμαρχος Μεσσήνης Στάθης Αναστασόπουλος μίλησε για σκληρή διαπραγμάτευση με τον κ. Αγγελάκα για τη βελτίωση των γεωμετρικών χαρακτηριστικών του δρόμου. Ανέφερε ότι έθεσε το θέμα κατά τη συνάντησή του με τον πρωθυπουργό Αντ. Σαμαρά το πρωί του Μεγ. Σαββάτου στην Πύλο, ενώ μίλησε για την επικοινωνία του τελευταίου με το γενικό γραμματέα και την εντολή που έλαβε αυτός να κάνει αλλαγές στην κατεύθυνση των αιτημάτων του Δήμου, κάτι που είχε ως αποτέλεσμα την παρουσία του κ. Αγγελάκα και των μελετητών στη Μεσσήνη και όσα ακολούθησαν.
Επίσης, σχολίασε πως «πρέπει να σταθούμε στο ύψος των περιστάσεων και να αποδεχθούμε τις προτάσεις του κ. Αγγελάκα. Έτσι, θα γίνει άμεσα η τροποποίηση της μελέτης για να ενταχθεί το έργο στο ΕΣΠΑ. Ο χρόνος είναι αφόρητα πιεστικός, δεν πρέπει να χαθεί ούτε ώρα για να τελειώσει το έργο έως τις 31 Δεκεμβρίου 2015».
Πρόταση Αγγελάκα
Την πρόταση της πλειοψηφίας παρουσίασε ο αντιδήμαρχος Ι. Τσούσης. Σύμφωνα με αυτή:
-Θα αντικατασταθούν οι τέσσερις τετρασκελείς ισόπεδοι κόμβοι (σε Ανάληψη, Άγιο Κωνσταντίνο, Άγιο Νικόλαο και Μακαρία) από ισάριθμους ισόπεδους κυκλικούς κόμβους.
-Θα υποβιβαστεί το υψόμετρο της αρτηρίας, όπου είναι δυνατό, σε συνδυασμό με τους ισχύοντες κανονισμούς οδοποιίας και την ανώτατη στάθμη πλημμύρας στην περιοχή.
-Το τμήμα της οδού που διέρχεται εντός περιοχών όπου προβλέπεται από το εγκεκριμένο Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο του Δήμου Μεσσήνης η δημιουργία ζωνών β’ κατοικίας και τουρισμού, εκατέρωθεν της υπό μελέτη οδού (από κόμβο Ανάληψης έως τη γέφυρα του ποταμού Πάμισου, σε μήκος 4,7 χλμ.), θα καταταχθεί στην ομάδα οδών Γ3, με μέγιστη επιτρεπόμενη ταχύτητα 50 χλμ./ώρα, χωρίς παραδρόμους
-Για το τμήμα αυτό (από Χ.Θ. 6+000 έως τη γέφυρα του ποταμού Πάμισου Χ.Θ. 9+000) θα προσαρμοστεί η διατομή β4ν* της εγκυκλίου 41/2005 σε διατομή αστικού τύπου, με αντικατάσταση του αμφίπλευρου στηθαίου ασφαλείας με νησίδα και των πλευρικών διαμορφώσεων με πεζοδρόμια πλάτους 3 μέτρων.
-Στο τμήμα αυτό, η δυνατότητα πρόσβασης από και προς τις εκατέρωθεν ιδιοκτησίες θα καθοριστεί μέσω των πολεοδομικών μελετών που θα προκύψουν στο πλαίσιο του εγκεκριμένου Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου Μεσσήνης.
-Στον ισόπεδο κυκλικό κόμβο Ι.Κ.6 (Μακαρία) θα υπάρξει πρόβλεψη για μελλοντική σύνδεση με τον ισόπεδο κυκλικό κόμβο κατάληξης του συνδετήριου κλάδου Θουρίας (επί του υφιστάμενου δρόμου Καλαμάτας – Μεσσήνης). Η σύνδεση θα συμβάλει στην εξυπηρέτηση της υπερτοπικής κυκλοφορίας, αποσυμφορώντας την υφιστάμενη οδό και τη δυτική είσοδο Καλαμάτας, συνδέοντας ταχύτερα και ασφαλέστερα το έργο παραχώρησης με το νέο έργο.
-Η Χ.Θ. 0+800 του συγκεκριμένου έργου ταυτίζεται με το πέρας του υπό αδειοδότηση έργου κατασκευής του οδικού άξονα Πύλος – Ριζόμυλος (Χ.Θ. 25+709,30). Με βάση το παραπάνω, μετά τη Χ.Θ. 0+259,77 θα εξεταστεί και εναλλακτική λύση σύνδεσης του έργου με τον υπό αδειοδότηση άξονα (Πύλος – Ριζόμυλος), με στόχο την όσο το δυνατό πληρέστερη ικανοποίηση των συγκοινωνιακών αναγκών της περιοχής, την επαύξηση της συνεργιστικής λειτουργίας των δύο έργων και τη μείωση του συνολικού κόστους κατασκευής τους.
Οι μειοψηφίες
Κι από εκεί και μετά, ήρθε η πρόταση του επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας, Νικ. Τζώρτζη, για ακόμη περισσότερες βελτιώσεις, σημειώνοντας: «Είναι υποχρεωμένοι να δώσουν και τα υπόλοιπα 4,3 χιλιόμετρα του δρόμου ανοιχτά όπως το τμήμα από τον Πάμισο έως την Ανάληψη». Τάχθηκε υπέρ της τήρησης της ομόφωνης απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου (223/2010), ώστε το σύνολο του δρόμου (από τον Πάμισο έως τη Βελίκα) να είναι ανοιχτό με άμεση πρόσβαση όλων των ιδιοκτησιών και χωρίς περιορισμούς από την πολεοδόμηση, ενώ έθεσε ερωτήματα για την πρόταση Αγγελάκα, λέγοντας πως δεν είναι σαφής. Ανέφερε, επίσης, πως τα 4,3 χλμ δρόμου είναι κλειστά με παραδρόμους και πρόσθεσε ότι το μισό τμήμα της Ανάληψης είναι κλειστό, όπως είχε αρχικά προγραμματιστεί. Σημείωσε ότι δεν υπάρχουν έξοδοι στην παραλία της Βελίκας (Μπιρμπίλι) και μέμφθηκε τους σχεδιαστές πως ορισμένοι δε θέλουν να υπάρχει πρόσβαση σε αυτή.
Από την πλευρά του, ο τέως δήμαρχος Κων. Σπυρόπουλος είπε πως δεν έχει νόημα η συζήτηση από τη στιγμή που δεν υπάρχουν χάρτες και μελέτες για να φαίνονται ακριβώς όλες οι προτεινόμενες τροποποιήσεις, ενώ υποστήριξε πως υπάρχει χρόνος για να συζητηθεί το θέμα κι αφού σταλούν και τα σχετικά έγγραφα που θα αναφέρουν τις αλλαγές. «Μη μας κοροϊδεύουν. Να έρθουν και μελέτες για τους άλλους δρόμους και να συζητήσουμε, όταν θα υπάρχουν χειροπιαστά σημεία για αποφάσεις», υπογράμμισε.
Ως διελκυστίνδα που κρατά πολλά χρόνια, χαρακτήρισε το δρόμο ο Κων. Αποστολόπουλος από το δεύτερο συνδυασμό της ελάσσονος μειοψηφίας. Υποστήριξε πως ο δρόμος κατασκευάστηκε για να υπηρετήσει συμφέροντα, που «βρίσκονται ανάμεσα στους μεγάλους εφοπλιστές Ρέστη και Κωνσταντακόπουλο και την πληρώνουμε εμείς. Ο δρόμος θα φτιαχτεί με τα χαρακτηριστικά που θέλει εκείνος που θα κερδίσει τη μάχη».
Τάχθηκε υπέρ του ανοιχτού δρόμου σε όλο το μήκος, που θα εξυπηρετήσει πρώτα την τοπική κοινωνία και μετά τους εφοπλιστές, ενώ συνέδεσε το ζήτημα της αξιοποίησης ακινήτων από το ΤΑΙΠΕΔ με το θέμα του δρόμου, λέγοντας πως δεν πρέπει να διευκολυνθούν να αρπάζουν δημόσια περιουσία. Αν δεν υπάρχει πρόσβαση, δεν μπορούν να το κάνουν.
Άλλες τοποθετήσεις
Ακολούθησαν τοποθετήσεις όλων σχεδόν των συμβούλων της πλειοψηφίας, οι οποίοι τάχθηκαν υπέρ της πρότασης του κ. Αγγελάκα. Η μόνη διαφοροποίηση ήρθε από τον Κ. Ρούτση, ο οποίος επισήμανε πως θα ψηφίσει, αφού συμφωνεί σε μεγάλο βαθμό με τις αλλαγές, αλλά με την προϋπόθεση ότι η τελική πρόταση θα ξανασυζητηθεί στο Δημοτικό Συμβούλιο.
Παρεμβάσεις έκαναν και πολίτες, μεταξύ αυτών ο πρώην δήμαρχος Χρ. Χριστόπουλος, ο οποίος τάχθηκε υπέρ της βελτίωσης του υφιστάμενου, ενώ απαντήσεις σε όσα ειπώθηκαν έδωσε ο δήμαρχος Μεσσήνης Στάθης Αναστασόπουλος, προσπαθώντας να πείσει το Συμβούλιο για την ανάγκη να ψηφιστεί η πρόταση του γ.γ. Αποκεντρωμένης Διοίκησης.
ΤΟ Δ.Σ. ΜΕΣΣΗΝΗΣ ΣΥΝΑΙΝΕΣΕ ΚΑΤΑ ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ ΣΤΗΝ ΠΡΟΤΑΣΗ ΑΓΓΕΛΑΚΑ
Του Χάρη Χαραλαμπόπουλου
Μπορεί ο στόχος να ήταν κοινός, δηλαδή να κατασκευαστεί ο δρόμος Ριζόμυλος – Καλαμάτα με ηπιότερα χαρακτηριστικά, αλλά η προσέγγιση ήταν διαφορετική, καθώς άλλη πρόταση κατέθεσε η πλειοψηφία και άλλη η μειοψηφία.
Όλα αυτά συνέβησαν προχθές, στο Δημοτικό Συμβούλιο Μεσσήνης, που συνεδρίασε με σημαντικότερο θέμα τη λήψη απόφασης επί των προτάσεων της Αποκεντρωμένης Διοίκησης σχετικά με τη μελέτη του δρόμου «Ριζόμυλος – Καλαμάτα».
Κατά τη συνεδρίαση δεν έλειψαν οι αντεγκλήσεις μεταξύ των αιρετών και οι αποδοκιμασίες των πολιτών, όταν όσα ακούγονταν δεν τους ικανοποιούσαν.
Τελικά, η βελτιωμένη πρόταση του γ.γ. Αποκεντρωμένης Διοίκησης εγκρίθηκε κατά πλειοψηφία, αφού υπέρ της τάχθηκαν οι σύμβουλοι της πλειοψηφίας, οι Στασ. Γκούνης και Μιχ. Ψαρούλης, καθώς και οι πρόεδροι των Κοινοτήτων Ανάληψης, Καρποφόρας και Μεσσήνης. Διαφώνησαν ο πρόεδρος της Κοινότητας Αβραμιού, οι σύμβουλοι της μείζονος μειοψηφίας, συμπεριλαμβανομένου του Κων. Αποστολόπουλου, ενώ ο Κων. Σπυρόπουλος δήλωσε πως εμμένει στην απόφαση που είχε ληφθεί το 2010.
Ο δήμαρχος Μεσσήνης Στάθης Αναστασόπουλος μίλησε για σκληρή διαπραγμάτευση με τον κ. Αγγελάκα για τη βελτίωση των γεωμετρικών χαρακτηριστικών του δρόμου. Ανέφερε ότι έθεσε το θέμα κατά τη συνάντησή του με τον πρωθυπουργό Αντ. Σαμαρά το πρωί του Μεγ. Σαββάτου στην Πύλο, ενώ μίλησε για την επικοινωνία του τελευταίου με το γενικό γραμματέα και την εντολή που έλαβε αυτός να κάνει αλλαγές στην κατεύθυνση των αιτημάτων του Δήμου, κάτι που είχε ως αποτέλεσμα την παρουσία του κ. Αγγελάκα και των μελετητών στη Μεσσήνη και όσα ακολούθησαν.
Επίσης, σχολίασε πως «πρέπει να σταθούμε στο ύψος των περιστάσεων και να αποδεχθούμε τις προτάσεις του κ. Αγγελάκα. Έτσι, θα γίνει άμεσα η τροποποίηση της μελέτης για να ενταχθεί το έργο στο ΕΣΠΑ. Ο χρόνος είναι αφόρητα πιεστικός, δεν πρέπει να χαθεί ούτε ώρα για να τελειώσει το έργο έως τις 31 Δεκεμβρίου 2015».
Πρόταση Αγγελάκα
Την πρόταση της πλειοψηφίας παρουσίασε ο αντιδήμαρχος Ι. Τσούσης. Σύμφωνα με αυτή:
-Θα αντικατασταθούν οι τέσσερις τετρασκελείς ισόπεδοι κόμβοι (σε Ανάληψη, Άγιο Κωνσταντίνο, Άγιο Νικόλαο και Μακαρία) από ισάριθμους ισόπεδους κυκλικούς κόμβους.
-Θα υποβιβαστεί το υψόμετρο της αρτηρίας, όπου είναι δυνατό, σε συνδυασμό με τους ισχύοντες κανονισμούς οδοποιίας και την ανώτατη στάθμη πλημμύρας στην περιοχή.
-Το τμήμα της οδού που διέρχεται εντός περιοχών όπου προβλέπεται από το εγκεκριμένο Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο του Δήμου Μεσσήνης η δημιουργία ζωνών β’ κατοικίας και τουρισμού, εκατέρωθεν της υπό μελέτη οδού (από κόμβο Ανάληψης έως τη γέφυρα του ποταμού Πάμισου, σε μήκος 4,7 χλμ.), θα καταταχθεί στην ομάδα οδών Γ3, με μέγιστη επιτρεπόμενη ταχύτητα 50 χλμ./ώρα, χωρίς παραδρόμους
-Για το τμήμα αυτό (από Χ.Θ. 6+000 έως τη γέφυρα του ποταμού Πάμισου Χ.Θ. 9+000) θα προσαρμοστεί η διατομή β4ν* της εγκυκλίου 41/2005 σε διατομή αστικού τύπου, με αντικατάσταση του αμφίπλευρου στηθαίου ασφαλείας με νησίδα και των πλευρικών διαμορφώσεων με πεζοδρόμια πλάτους 3 μέτρων.
-Στο τμήμα αυτό, η δυνατότητα πρόσβασης από και προς τις εκατέρωθεν ιδιοκτησίες θα καθοριστεί μέσω των πολεοδομικών μελετών που θα προκύψουν στο πλαίσιο του εγκεκριμένου Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου Μεσσήνης.
-Στον ισόπεδο κυκλικό κόμβο Ι.Κ.6 (Μακαρία) θα υπάρξει πρόβλεψη για μελλοντική σύνδεση με τον ισόπεδο κυκλικό κόμβο κατάληξης του συνδετήριου κλάδου Θουρίας (επί του υφιστάμενου δρόμου Καλαμάτας – Μεσσήνης). Η σύνδεση θα συμβάλει στην εξυπηρέτηση της υπερτοπικής κυκλοφορίας, αποσυμφορώντας την υφιστάμενη οδό και τη δυτική είσοδο Καλαμάτας, συνδέοντας ταχύτερα και ασφαλέστερα το έργο παραχώρησης με το νέο έργο.
-Η Χ.Θ. 0+800 του συγκεκριμένου έργου ταυτίζεται με το πέρας του υπό αδειοδότηση έργου κατασκευής του οδικού άξονα Πύλος – Ριζόμυλος (Χ.Θ. 25+709,30). Με βάση το παραπάνω, μετά τη Χ.Θ. 0+259,77 θα εξεταστεί και εναλλακτική λύση σύνδεσης του έργου με τον υπό αδειοδότηση άξονα (Πύλος – Ριζόμυλος), με στόχο την όσο το δυνατό πληρέστερη ικανοποίηση των συγκοινωνιακών αναγκών της περιοχής, την επαύξηση της συνεργιστικής λειτουργίας των δύο έργων και τη μείωση του συνολικού κόστους κατασκευής τους.
Οι μειοψηφίες
Κι από εκεί και μετά, ήρθε η πρόταση του επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας, Νικ. Τζώρτζη, για ακόμη περισσότερες βελτιώσεις, σημειώνοντας: «Είναι υποχρεωμένοι να δώσουν και τα υπόλοιπα 4,3 χιλιόμετρα του δρόμου ανοιχτά όπως το τμήμα από τον Πάμισο έως την Ανάληψη». Τάχθηκε υπέρ της τήρησης της ομόφωνης απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου (223/2010), ώστε το σύνολο του δρόμου (από τον Πάμισο έως τη Βελίκα) να είναι ανοιχτό με άμεση πρόσβαση όλων των ιδιοκτησιών και χωρίς περιορισμούς από την πολεοδόμηση, ενώ έθεσε ερωτήματα για την πρόταση Αγγελάκα, λέγοντας πως δεν είναι σαφής. Ανέφερε, επίσης, πως τα 4,3 χλμ δρόμου είναι κλειστά με παραδρόμους και πρόσθεσε ότι το μισό τμήμα της Ανάληψης είναι κλειστό, όπως είχε αρχικά προγραμματιστεί. Σημείωσε ότι δεν υπάρχουν έξοδοι στην παραλία της Βελίκας (Μπιρμπίλι) και μέμφθηκε τους σχεδιαστές πως ορισμένοι δε θέλουν να υπάρχει πρόσβαση σε αυτή.
Από την πλευρά του, ο τέως δήμαρχος Κων. Σπυρόπουλος είπε πως δεν έχει νόημα η συζήτηση από τη στιγμή που δεν υπάρχουν χάρτες και μελέτες για να φαίνονται ακριβώς όλες οι προτεινόμενες τροποποιήσεις, ενώ υποστήριξε πως υπάρχει χρόνος για να συζητηθεί το θέμα κι αφού σταλούν και τα σχετικά έγγραφα που θα αναφέρουν τις αλλαγές. «Μη μας κοροϊδεύουν. Να έρθουν και μελέτες για τους άλλους δρόμους και να συζητήσουμε, όταν θα υπάρχουν χειροπιαστά σημεία για αποφάσεις», υπογράμμισε.
Ως διελκυστίνδα που κρατά πολλά χρόνια, χαρακτήρισε το δρόμο ο Κων. Αποστολόπουλος από το δεύτερο συνδυασμό της ελάσσονος μειοψηφίας. Υποστήριξε πως ο δρόμος κατασκευάστηκε για να υπηρετήσει συμφέροντα, που «βρίσκονται ανάμεσα στους μεγάλους εφοπλιστές Ρέστη και Κωνσταντακόπουλο και την πληρώνουμε εμείς. Ο δρόμος θα φτιαχτεί με τα χαρακτηριστικά που θέλει εκείνος που θα κερδίσει τη μάχη».
Τάχθηκε υπέρ του ανοιχτού δρόμου σε όλο το μήκος, που θα εξυπηρετήσει πρώτα την τοπική κοινωνία και μετά τους εφοπλιστές, ενώ συνέδεσε το ζήτημα της αξιοποίησης ακινήτων από το ΤΑΙΠΕΔ με το θέμα του δρόμου, λέγοντας πως δεν πρέπει να διευκολυνθούν να αρπάζουν δημόσια περιουσία. Αν δεν υπάρχει πρόσβαση, δεν μπορούν να το κάνουν.
Άλλες τοποθετήσεις
Ακολούθησαν τοποθετήσεις όλων σχεδόν των συμβούλων της πλειοψηφίας, οι οποίοι τάχθηκαν υπέρ της πρότασης του κ. Αγγελάκα. Η μόνη διαφοροποίηση ήρθε από τον Κ. Ρούτση, ο οποίος επισήμανε πως θα ψηφίσει, αφού συμφωνεί σε μεγάλο βαθμό με τις αλλαγές, αλλά με την προϋπόθεση ότι η τελική πρόταση θα ξανασυζητηθεί στο Δημοτικό Συμβούλιο.
Παρεμβάσεις έκαναν και πολίτες, μεταξύ αυτών ο πρώην δήμαρχος Χρ. Χριστόπουλος, ο οποίος τάχθηκε υπέρ της βελτίωσης του υφιστάμενου, ενώ απαντήσεις σε όσα ειπώθηκαν έδωσε ο δήμαρχος Μεσσήνης Στάθης Αναστασόπουλος, προσπαθώντας να πείσει το Συμβούλιο για την ανάγκη να ψηφιστεί η πρόταση του γ.γ. Αποκεντρωμένης Διοίκησης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου