Συμφώνησαν ότι… διαφωνούν κάτοικοι και μελετητές στο Δ.Σ. Μεσσήνης για το Ριζόμυλος-Καλαμάτα
Τελευταία Ενημέρωση: 11/05/2013
Του Χάρη Χαραλαμπόπουλου
Χωρίς να ληφθεί απόφαση, αφού η διαδικασία είχε καθαρά ενημερωτικό χαρακτήρα, ολοκληρώθηκε τα μεσάνυχτα της Πέμπτης η συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Μεσσήνης, παρουσία του γ.γ. Αποκεντρωμένης Διοίκησης, Μαν. Αγγελάκα, ο οποίος παρουσίασε και τις τροποποιήσεις της μελετητικής ομάδας για το δρόμο Ριζόμυλος – Καλαμάτα.
Μια συνεδρίαση που άφησε ανικανοποίητους, όπως φάνηκε, αρκετούς από τους παριστάμενους, αφού, παρά τις όποιες τροποποιήσεις ανακοίνωσε ο κ. Αγγελάκας, διαφάνηκε ότι κυρίαρχο αίτημα είναι να υπάρξει δρόμος με χαρακτηριστικά όπως αυτά της Νέας Εισόδου Καλαμάτας.
Όπως ανακοίνωσε ο γ.γ., θα μειωθεί το ύψος του δρόμου έως και 1,7 μέτρα, ώστε να μη διχοτομείται η περιοχή, δεδομένου ότι πρόκειται να γίνει πολεοδόμηση εκατέρωθεν του άξονα. Επίσης, αποδέχθηκε το αίτημα δημιουργίας ισόπεδων κυκλικών κόμβων, καθώς και της αντικατάστασης του διαχωριστικού τοιχίου από νησίδα, με μείωση των ορίων ταχύτητας από τα 80 στα 50 χιλιόμετρα ανά ώρα, ενώ στο τμήμα που θα διέρχεται την αστική περιοχή θα κατασκευαστούν πεζοδρόμια, αλλά και θα υπάρχει ηλεκτροφωτισμός. Υποσχέθηκε δε δρόμο ανοιχτό, χωρίς ηχοπετάσματα ή συρματοπλέγματα, επαρχιακό.
Με βάση τα λεγόμενά του, δεν υπάρχουν πολλά περιθώρια, επειδή ο συγκεκριμένος οδικός άξονας θα προταθεί προς ένταξη στο ΕΣΠΑ και, κατά συνέπεια, πρέπει να έχει ολοκληρωθεί έως τις 31 Δεκεμβρίου 2015. Υποστήριξε ότι θα επιφέρει την προσδοκώμενη ανάπτυξη, ενώ τα χρήματα για την κατασκευή του θα προέλθουν από την απένταξη έργων από το ΕΣΠΑ, επειδή δεν έχουν μελετητική ωριμότητα. Ο δρόμος θα φέρει ανάπτυξη, ευμάρεια και θέσεις εργασίας, είπε χαρακτηριστικά, ενώ παραδέχθηκε πως «φτιάχνουμε κάτι που δεν είναι τέλειο, αλλά ό,τι φτιάχνουμε αλλάζει, αρκεί να έχει κατασκευαστεί και να μην το έχουμε μόνο στα οράματά μας».
Συνάντηση στην Τρίπολη
Είχε προηγηθεί το καλωσόρισμα του δημάρχου Μεσσήνης Στάθη Αναστασόπουλου και η ανάγνωση όσων είχαν αποφασιστεί το 2010 (με την απόφαση 223), δηλώνοντας πως δεν είναι αντίθετος, αρκεί ο δρόμος να είναι συμβατός με τις απαιτήσεις της κοινωνίας και της απόφασης 223 του 2010, της προηγούμενης Δημοτικής Αρχής.
Ακολούθησε βομβαρδισμός ερωτήσεων τόσο από δημοτικούς συμβούλους όσο και από το κοινό, αλλά και τον περιφερειακό σύμβουλο Νικ. Πατσαρίνο, ενώ, όπως ανακοινώθηκε, θα γίνει συνάντηση στην Τρίπολη την ερχόμενη εβδομάδα του κ. Αγγελάκα με το δήμαρχο Μεσσήνης και τους επικεφαλής των παρατάξεων της μειοψηφίας, προκειμένου να τους γνωστοποιηθεί αν θα γίνει δεκτό το αίτημα των κατοίκων για άμεση πρόσβαση στον υπό μελέτη δρόμο. Θα ακολουθήσει, δε, συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, ώστε να ληφθούν οι αποφάσεις για τις περαιτέρω αντιδράσεις στη περίπτωση που το αίτημα δεν ικανοποιείται.
Όσον αφορά στον υφιστάμενο δρόμο, ο κ. Αναστασόπουλος ανακοίνωσε ότι προβλέπονται παρεμβάσεις και βελτιώσεις ύψους 500.000 ευρώ από τους ΚΑΠ της Περιφέρειας Πελοποννήσου.
Ενδιαφέρουσες απαντήσεις
Από τις απαντήσεις που δόθηκαν, προέκυψε ότι το τμήμα Ριζόμυλος – Σουληνάρι θα έχει μία λωρίδα και βοηθητική, χωρίς νησίδα, αλλά με προστατευτικά κιγκλιδώματα για τους παράπλευρους δρόμους σε όλο το μήκος του.
Ανάμεσα σε άλλα, ο κ. Αγγελάκας απάντησε πως δε γνωρίζει γιατί δεν έχει γίνει διάλογος τα τελευταία χρόνια και ξεκίνησε μόλις πρόσφατα, είπε πως «θα συζητηθεί και στο Περιφερειακό Συμβούλιο παρά το ότι κάποιοι επιμένουν να μη συζητηθεί και για το γιατί δεν έχει γίνει συζήτηση, ρωτήστε τον κ. Τατούλη». Παραδέχθηκε ότι υπάρχει έλλειμμα ενημέρωσης, ανέφερε πως ο δρόμος ζητήθηκε να έχει το χαρακτηρισμό Α3 (επαρχιακός με υπεραστικό χαρακτήρα) από τη Νομαρχία Μεσσηνίας, χωρίς να μπορεί να πει γιατί επιλέχθηκε ο συγκεκριμένος. Υποσχέθηκε κατά τη συνάντηση στην Τρίπολη να είναι σε θέση να δώσει περισσότερες πληροφορίες.
Επίσης, παραδέχτηκε πως έγιναν λάθη, χάθηκε πολύτιμος χρόνος και δεν εξετάστηκαν τα αιτήματα του Δημοτικού Συμβουλίου, καθώς πολλά από αυτά είναι, όπως είπε, δίκαια. Σε ό,τι αφορά την πρόσβαση των παρόδιων ιδιοκτησιών στον υπό μελέτη δρόμο, ο κ. Αγγελάκας απάντησε πως θα καθοριστεί στο πλαίσιο των πολεοδομικών μελετών που θα εκπονηθούν.
Όπως επίσης προέκυψε, οι μελετητές επιμένουν στον υπερτοπικό χαρακτήρα του έργου και στην απαγόρευση της άμεσης πρόσβασης σε αυτόν των παρόδιων ιδιοκτησιών, άποψη διαμετρικά αντίθετη με αυτή των κατοίκων.
Επισημάνθηκε ότι προϋπόθεση για τη χρηματοδότηση του έργου από το ΕΣΠΑ είναι ότι θα έχει υπερτοπικό χαρακτήρα και όχι χαρακτηριστικά αστικής οδού.
Τοποθετήσεις
Στην τοποθέτησή του ο επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας, Νικ. Τζώρτζης, καυτηρίασε το γεγονός ότι η πρόταση δεν έλαβε υπόψη της το εγκεκριμένο ΓΠΣ Μεσσήνης από το 2009, σημειώνοντας ότι η επιβλέπουσα αρχή έπρεπε να δώσει κατευθύνσεις.
Πρόσθεσε ότι με βάση το σχεδιασμό, ο δρόμος χαρακτηρίστηκε υπεραστικός κι αναρωτήθηκε ποιος δρόμος είναι το ζητούμενο, αυτός που προβλέπει το ΓΠΣ ή εκείνος που προτείνεται και θα δέχεται όλο αυτό το φορτίο κίνησης.
Όπως είπε χαρακτηριστικά, «αν περάσει ο προτεινόμενος δρόμος θα είναι καταστροφή», ενώ στιγμάτισε τις παρεμβάσεις αυτοδιοικητικών «που δυναμιτίζουν όλη αυτή την υπόθεση. Εμείς ποτέ δε δυναμιτίσαμε το θέμα. Τοποθετούμαστε μόνο στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου και δεν κάνουμε δηλώσεις. Αυτοί κάνουν εμπρηστικές δηλώσεις. Ποιος τους δίνει αυτό το δικαίωμα;», αναφερόμενος, χωρίς να κατονομάσει, στους δημάρχους Καλαμάτας και Πύλου – Νέστορος.
Πρότεινε ο δρόμος να είναι εναρμονισμένος με το ΓΠΣ, με προδιαγραφές συμβατές με την τουριστική ανάπτυξη και πραγματικά ανοιχτός, ενώ έθεσε ξανά το αίτημα ορισμού νομικού για τις περαιτέρω ενέργειες.
Νωρίτερα ο εκπρόσωπος της «Λαϊκής Συσπείρωσης», Κων. Αποστολόπουλος, είχε αναφέρει ότι η μελέτη για την κατασκευή του δρόμου χρηματοδοτήθηκε από τον καπετάν Βασίλη Κωνσταντακόπουλο και γίνεται για να εξυπηρετηθούν τα συμφέροντά του, ενώ είχε αναρωτηθεί αν για τη βιασύνη που επιδεικνύεται ως προς την κατασκευή του, υπάρχουν πολιτικά ή τεχνικά κριτήρια. Τέλος, έθεσε το ερώτημα αν θα ωφεληθούν περισσότερο οι μικρές ή οι μεγάλες ιδιοκτησίες, όπως αυτή του καπετάν Βασίλη.
Ο αντιδήμαρχος Γ. Αθανασόπουλος χαρακτήρισε ως φαραωνική κατασκευή το δρόμο, ως προς το πλάτος του, λέγοντας πως μαζί με τους παράδρομους θα ανέλθει στα 40 μέτρα κατά μέσο όρο. Μίλησε για ηχορύπανση σε αντίθεση με το αναπτυξιακό όραμα της περιοχής, σχολίασε πως από όλους τους δρόμους της περιοχής μόνο ο συγκεκριμένος έχει νέα χάραξη, ενώ οι υπόλοιποι θα βελτιωθούν στην υφιστάμενη χάραξή τους.
Παρατήρησε ότι η χάραξη διχοτομεί τα όνειρα όλων των Δημοτικών Αρχών που ήθελαν την ένωση της παλιάς πόλης με τη νέα (που θα δημιουργηθεί μετά την πολεοδόμηση) και σχολίασε πως καταβάλλεται προσπάθεια να χρυσωθεί το χάπι.
Του Χάρη Χαραλαμπόπουλου
Χωρίς να ληφθεί απόφαση, αφού η διαδικασία είχε καθαρά ενημερωτικό χαρακτήρα, ολοκληρώθηκε τα μεσάνυχτα της Πέμπτης η συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Μεσσήνης, παρουσία του γ.γ. Αποκεντρωμένης Διοίκησης, Μαν. Αγγελάκα, ο οποίος παρουσίασε και τις τροποποιήσεις της μελετητικής ομάδας για το δρόμο Ριζόμυλος – Καλαμάτα.
Μια συνεδρίαση που άφησε ανικανοποίητους, όπως φάνηκε, αρκετούς από τους παριστάμενους, αφού, παρά τις όποιες τροποποιήσεις ανακοίνωσε ο κ. Αγγελάκας, διαφάνηκε ότι κυρίαρχο αίτημα είναι να υπάρξει δρόμος με χαρακτηριστικά όπως αυτά της Νέας Εισόδου Καλαμάτας.
Όπως ανακοίνωσε ο γ.γ., θα μειωθεί το ύψος του δρόμου έως και 1,7 μέτρα, ώστε να μη διχοτομείται η περιοχή, δεδομένου ότι πρόκειται να γίνει πολεοδόμηση εκατέρωθεν του άξονα. Επίσης, αποδέχθηκε το αίτημα δημιουργίας ισόπεδων κυκλικών κόμβων, καθώς και της αντικατάστασης του διαχωριστικού τοιχίου από νησίδα, με μείωση των ορίων ταχύτητας από τα 80 στα 50 χιλιόμετρα ανά ώρα, ενώ στο τμήμα που θα διέρχεται την αστική περιοχή θα κατασκευαστούν πεζοδρόμια, αλλά και θα υπάρχει ηλεκτροφωτισμός. Υποσχέθηκε δε δρόμο ανοιχτό, χωρίς ηχοπετάσματα ή συρματοπλέγματα, επαρχιακό.
Με βάση τα λεγόμενά του, δεν υπάρχουν πολλά περιθώρια, επειδή ο συγκεκριμένος οδικός άξονας θα προταθεί προς ένταξη στο ΕΣΠΑ και, κατά συνέπεια, πρέπει να έχει ολοκληρωθεί έως τις 31 Δεκεμβρίου 2015. Υποστήριξε ότι θα επιφέρει την προσδοκώμενη ανάπτυξη, ενώ τα χρήματα για την κατασκευή του θα προέλθουν από την απένταξη έργων από το ΕΣΠΑ, επειδή δεν έχουν μελετητική ωριμότητα. Ο δρόμος θα φέρει ανάπτυξη, ευμάρεια και θέσεις εργασίας, είπε χαρακτηριστικά, ενώ παραδέχθηκε πως «φτιάχνουμε κάτι που δεν είναι τέλειο, αλλά ό,τι φτιάχνουμε αλλάζει, αρκεί να έχει κατασκευαστεί και να μην το έχουμε μόνο στα οράματά μας».
Συνάντηση στην Τρίπολη
Είχε προηγηθεί το καλωσόρισμα του δημάρχου Μεσσήνης Στάθη Αναστασόπουλου και η ανάγνωση όσων είχαν αποφασιστεί το 2010 (με την απόφαση 223), δηλώνοντας πως δεν είναι αντίθετος, αρκεί ο δρόμος να είναι συμβατός με τις απαιτήσεις της κοινωνίας και της απόφασης 223 του 2010, της προηγούμενης Δημοτικής Αρχής.
Ακολούθησε βομβαρδισμός ερωτήσεων τόσο από δημοτικούς συμβούλους όσο και από το κοινό, αλλά και τον περιφερειακό σύμβουλο Νικ. Πατσαρίνο, ενώ, όπως ανακοινώθηκε, θα γίνει συνάντηση στην Τρίπολη την ερχόμενη εβδομάδα του κ. Αγγελάκα με το δήμαρχο Μεσσήνης και τους επικεφαλής των παρατάξεων της μειοψηφίας, προκειμένου να τους γνωστοποιηθεί αν θα γίνει δεκτό το αίτημα των κατοίκων για άμεση πρόσβαση στον υπό μελέτη δρόμο. Θα ακολουθήσει, δε, συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, ώστε να ληφθούν οι αποφάσεις για τις περαιτέρω αντιδράσεις στη περίπτωση που το αίτημα δεν ικανοποιείται.
Όσον αφορά στον υφιστάμενο δρόμο, ο κ. Αναστασόπουλος ανακοίνωσε ότι προβλέπονται παρεμβάσεις και βελτιώσεις ύψους 500.000 ευρώ από τους ΚΑΠ της Περιφέρειας Πελοποννήσου.
Ενδιαφέρουσες απαντήσεις
Από τις απαντήσεις που δόθηκαν, προέκυψε ότι το τμήμα Ριζόμυλος – Σουληνάρι θα έχει μία λωρίδα και βοηθητική, χωρίς νησίδα, αλλά με προστατευτικά κιγκλιδώματα για τους παράπλευρους δρόμους σε όλο το μήκος του.
Ανάμεσα σε άλλα, ο κ. Αγγελάκας απάντησε πως δε γνωρίζει γιατί δεν έχει γίνει διάλογος τα τελευταία χρόνια και ξεκίνησε μόλις πρόσφατα, είπε πως «θα συζητηθεί και στο Περιφερειακό Συμβούλιο παρά το ότι κάποιοι επιμένουν να μη συζητηθεί και για το γιατί δεν έχει γίνει συζήτηση, ρωτήστε τον κ. Τατούλη». Παραδέχθηκε ότι υπάρχει έλλειμμα ενημέρωσης, ανέφερε πως ο δρόμος ζητήθηκε να έχει το χαρακτηρισμό Α3 (επαρχιακός με υπεραστικό χαρακτήρα) από τη Νομαρχία Μεσσηνίας, χωρίς να μπορεί να πει γιατί επιλέχθηκε ο συγκεκριμένος. Υποσχέθηκε κατά τη συνάντηση στην Τρίπολη να είναι σε θέση να δώσει περισσότερες πληροφορίες.
Επίσης, παραδέχτηκε πως έγιναν λάθη, χάθηκε πολύτιμος χρόνος και δεν εξετάστηκαν τα αιτήματα του Δημοτικού Συμβουλίου, καθώς πολλά από αυτά είναι, όπως είπε, δίκαια. Σε ό,τι αφορά την πρόσβαση των παρόδιων ιδιοκτησιών στον υπό μελέτη δρόμο, ο κ. Αγγελάκας απάντησε πως θα καθοριστεί στο πλαίσιο των πολεοδομικών μελετών που θα εκπονηθούν.
Όπως επίσης προέκυψε, οι μελετητές επιμένουν στον υπερτοπικό χαρακτήρα του έργου και στην απαγόρευση της άμεσης πρόσβασης σε αυτόν των παρόδιων ιδιοκτησιών, άποψη διαμετρικά αντίθετη με αυτή των κατοίκων.
Επισημάνθηκε ότι προϋπόθεση για τη χρηματοδότηση του έργου από το ΕΣΠΑ είναι ότι θα έχει υπερτοπικό χαρακτήρα και όχι χαρακτηριστικά αστικής οδού.
Τοποθετήσεις
Στην τοποθέτησή του ο επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας, Νικ. Τζώρτζης, καυτηρίασε το γεγονός ότι η πρόταση δεν έλαβε υπόψη της το εγκεκριμένο ΓΠΣ Μεσσήνης από το 2009, σημειώνοντας ότι η επιβλέπουσα αρχή έπρεπε να δώσει κατευθύνσεις.
Πρόσθεσε ότι με βάση το σχεδιασμό, ο δρόμος χαρακτηρίστηκε υπεραστικός κι αναρωτήθηκε ποιος δρόμος είναι το ζητούμενο, αυτός που προβλέπει το ΓΠΣ ή εκείνος που προτείνεται και θα δέχεται όλο αυτό το φορτίο κίνησης.
Όπως είπε χαρακτηριστικά, «αν περάσει ο προτεινόμενος δρόμος θα είναι καταστροφή», ενώ στιγμάτισε τις παρεμβάσεις αυτοδιοικητικών «που δυναμιτίζουν όλη αυτή την υπόθεση. Εμείς ποτέ δε δυναμιτίσαμε το θέμα. Τοποθετούμαστε μόνο στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου και δεν κάνουμε δηλώσεις. Αυτοί κάνουν εμπρηστικές δηλώσεις. Ποιος τους δίνει αυτό το δικαίωμα;», αναφερόμενος, χωρίς να κατονομάσει, στους δημάρχους Καλαμάτας και Πύλου – Νέστορος.
Πρότεινε ο δρόμος να είναι εναρμονισμένος με το ΓΠΣ, με προδιαγραφές συμβατές με την τουριστική ανάπτυξη και πραγματικά ανοιχτός, ενώ έθεσε ξανά το αίτημα ορισμού νομικού για τις περαιτέρω ενέργειες.
Νωρίτερα ο εκπρόσωπος της «Λαϊκής Συσπείρωσης», Κων. Αποστολόπουλος, είχε αναφέρει ότι η μελέτη για την κατασκευή του δρόμου χρηματοδοτήθηκε από τον καπετάν Βασίλη Κωνσταντακόπουλο και γίνεται για να εξυπηρετηθούν τα συμφέροντά του, ενώ είχε αναρωτηθεί αν για τη βιασύνη που επιδεικνύεται ως προς την κατασκευή του, υπάρχουν πολιτικά ή τεχνικά κριτήρια. Τέλος, έθεσε το ερώτημα αν θα ωφεληθούν περισσότερο οι μικρές ή οι μεγάλες ιδιοκτησίες, όπως αυτή του καπετάν Βασίλη.
Ο αντιδήμαρχος Γ. Αθανασόπουλος χαρακτήρισε ως φαραωνική κατασκευή το δρόμο, ως προς το πλάτος του, λέγοντας πως μαζί με τους παράδρομους θα ανέλθει στα 40 μέτρα κατά μέσο όρο. Μίλησε για ηχορύπανση σε αντίθεση με το αναπτυξιακό όραμα της περιοχής, σχολίασε πως από όλους τους δρόμους της περιοχής μόνο ο συγκεκριμένος έχει νέα χάραξη, ενώ οι υπόλοιποι θα βελτιωθούν στην υφιστάμενη χάραξή τους.
Παρατήρησε ότι η χάραξη διχοτομεί τα όνειρα όλων των Δημοτικών Αρχών που ήθελαν την ένωση της παλιάς πόλης με τη νέα (που θα δημιουργηθεί μετά την πολεοδόμηση) και σχολίασε πως καταβάλλεται προσπάθεια να χρυσωθεί το χάπι.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου