Αναλυτικά η ανακοίνωσή της αναφέρει:
Με αφορμή τη δημόσια συζήτηση περί της σύνδεσης του νέου αυτοκινητόδρομου Καλαμάτας – Αθήνας με τη ΒΙ.ΠΕ. Μελιγαλά και την Αρχαία Μεσσήνη, υπενθυμίζω τα εξής:
Ο Δήμος Μελιγαλά στη δημόσια διαβούλευση κατά την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου, έθεσε αυτό το αίτημα με ομόφωνη απόφαση του, την 114 του 2003, επικαλούμενος ακριβώς την αναγκαιότητα κατασκευής της για τους ανωτέρω λόγους.
Το ότι στο τότε αίτημα μας υπήρξαν αντεπιχειρήματα περί υπέρμετρης αύξησης του τελικού κόστους του έργου, σε συνδυασμό με την ύπαρξη πλησίον του κόμβου Τσακώνας, και ότι το αίτημα μας δεν υποστηρίχθηκε όσο θα έπρεπε σε νομαρχιακό επίπεδο, δεν ακυρώνει την προσπάθεια, ούτε απομειώνει τη σκοπιμότητα του αιτήματος του Δήμου Μελιγαλά και τη διαχρονική ωφελιμότητα του σε αναπτυξιακό επίπεδο.
Θεωρώ ότι όλοι εκ των υστέρων έχουν αντιληφθεί, ότι η ύπαρξη αυτής της σύνδεσης θα ευνοούσε πέραν της εξυπηρετήσεως της ΒΙ.ΠΕ. Μελιγαλά και την επισκεψιμότητα στην Αρχαία Μεσσήνη, καθότι η περιοχή θα αποτελούσε τη πύλη εισόδου του κυριοτέρου όγκου των επισκεπτών που προέρχονται από την Αθήνα και θα εξυπηρετούνταν με τη συντομότερη διαδρομή είτε μέσω Βαλύρας (15,7 χλμ), είτε μέσω Μελιγαλά (19,5 χλμ), έναντι των σημερινών ισχυόντων μέσω Μεσσήνης (41 χλμ).
Ως εκ τούτου, η επανεξέταση του θέματος θα ήταν πολλαπλά ωφέλιμη για τη Μεσσηνία και τους επισκέπτες.
Σε κάθε περίπτωση, είτε γίνει η εν λόγω σύνδεση στη ΒΙ.ΠΕ. Μελιγαλά είτε όχι, η συντομοτέρα διαδρομή που επιλέγεται σήμερα από τους επισκέπτες της Αρχαίας Μεσσήνης είναι μέσω Ζευγολατιού - Μελιγαλά – Νιχωρίου, ως εκ τούτου απαιτείται η βελτίωση της εσωτερικής οδοποιίας στο τμήμα της 7ης Επαρχιακής από Ζευγολατιό έως Μελιγαλά και από Νιχώρι έως Αρκαδική Πύλη.
Βεβαίως η περαιτέρω αξιοποίηση της πρότασης σύνδεσης των αυτοκινητοδρόμων με την Αρχαία Μεσσήνη που περιλαμβάνεται στη μελέτη χωροταξικού Δήμου Μελιγαλά (Σ.Χ.Ο.Α.Α.Π.), θα αποτελούσε τη βέλτιστη ενδιάμεση λύση.
Μελιγαλάς 08-05-2013
Η πρώην Δήμαρχος Μελιγαλά
Ελένη Αλειφέρη
Με αφορμή τη δημόσια συζήτηση περί της σύνδεσης του νέου αυτοκινητόδρομου Καλαμάτας – Αθήνας με τη ΒΙ.ΠΕ. Μελιγαλά και την Αρχαία Μεσσήνη, υπενθυμίζω τα εξής:
Ο Δήμος Μελιγαλά στη δημόσια διαβούλευση κατά την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου, έθεσε αυτό το αίτημα με ομόφωνη απόφαση του, την 114 του 2003, επικαλούμενος ακριβώς την αναγκαιότητα κατασκευής της για τους ανωτέρω λόγους.
Το ότι στο τότε αίτημα μας υπήρξαν αντεπιχειρήματα περί υπέρμετρης αύξησης του τελικού κόστους του έργου, σε συνδυασμό με την ύπαρξη πλησίον του κόμβου Τσακώνας, και ότι το αίτημα μας δεν υποστηρίχθηκε όσο θα έπρεπε σε νομαρχιακό επίπεδο, δεν ακυρώνει την προσπάθεια, ούτε απομειώνει τη σκοπιμότητα του αιτήματος του Δήμου Μελιγαλά και τη διαχρονική ωφελιμότητα του σε αναπτυξιακό επίπεδο.
Θεωρώ ότι όλοι εκ των υστέρων έχουν αντιληφθεί, ότι η ύπαρξη αυτής της σύνδεσης θα ευνοούσε πέραν της εξυπηρετήσεως της ΒΙ.ΠΕ. Μελιγαλά και την επισκεψιμότητα στην Αρχαία Μεσσήνη, καθότι η περιοχή θα αποτελούσε τη πύλη εισόδου του κυριοτέρου όγκου των επισκεπτών που προέρχονται από την Αθήνα και θα εξυπηρετούνταν με τη συντομότερη διαδρομή είτε μέσω Βαλύρας (15,7 χλμ), είτε μέσω Μελιγαλά (19,5 χλμ), έναντι των σημερινών ισχυόντων μέσω Μεσσήνης (41 χλμ).
Ως εκ τούτου, η επανεξέταση του θέματος θα ήταν πολλαπλά ωφέλιμη για τη Μεσσηνία και τους επισκέπτες.
Σε κάθε περίπτωση, είτε γίνει η εν λόγω σύνδεση στη ΒΙ.ΠΕ. Μελιγαλά είτε όχι, η συντομοτέρα διαδρομή που επιλέγεται σήμερα από τους επισκέπτες της Αρχαίας Μεσσήνης είναι μέσω Ζευγολατιού - Μελιγαλά – Νιχωρίου, ως εκ τούτου απαιτείται η βελτίωση της εσωτερικής οδοποιίας στο τμήμα της 7ης Επαρχιακής από Ζευγολατιό έως Μελιγαλά και από Νιχώρι έως Αρκαδική Πύλη.
Βεβαίως η περαιτέρω αξιοποίηση της πρότασης σύνδεσης των αυτοκινητοδρόμων με την Αρχαία Μεσσήνη που περιλαμβάνεται στη μελέτη χωροταξικού Δήμου Μελιγαλά (Σ.Χ.Ο.Α.Α.Π.), θα αποτελούσε τη βέλτιστη ενδιάμεση λύση.
Μελιγαλάς 08-05-2013
Η πρώην Δήμαρχος Μελιγαλά
Ελένη Αλειφέρη
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου