Δευτέρα 2 Μαρτίου 2015

Οι ...αμαρτίες της Μαρίνας – Χωρίς άδεια λειτουργίας και καθορισμό χερσαίας ζώνης για 17 χρόνια

Οι ...αμαρτίες της Μαρίνας – Χωρίς άδεια λειτουργίας και καθορισμό χερσαίας ζώνης για 17 χρόνια                                            
02/03/2015        
 Ο Άγιος Ευθύμιος και οι… αμαρτίες στη Μαρίνα ΚαλαμάταςΤου Αντώνη Πετρόγιαννη Στην τελευταία συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Καλαμάτας, την περασμένη Πέμπτη, ο δήμαρχος Παναγιώτης Νίκας, απαντώντας στα ερωτήματα δημοτικών συμβούλων της αντιπολίτευσης για το ιδιοκτησιακό καθεστώς της μαρίνας, αφού διαβεβαίωσε ότι δεν κινδυνεύει ο χώρος να βάλει τουρκικό φέσι, είπε ότι πολύ σύντομα θα περάσει και πάλι στο Δήμο Καλαμάτας. Εκεί, με αυτόν τον αόριστο τρόπο, ολοκλήρωσε και την ενημέρωσή του για το θέμα.Οι... αμαρτίες της μαρίνας Πριν από τρία χρόνια περίπου ένας δημότης, περνώντας από καρνάγιο της μαρίνας, είδε ένα διαλυμένο σχεδόν σκάφος. Οι γνώσεις και η εμπειρία του προείδαν ότι το σκαρί ήταν μικρασιατικό, σπάνιο είδος, και το αγόρασε. Κι έτσι το μετέτρεψε σε επαγγελματικό αλιευτικό σκάφος, το μοναδικό εν πλω στην Ελλάδα τέτοιας μορφής. Το όνομά του είναι «Άγιος Ευθύμιος». Επόμενη κίνησή του ήταν να πάει στους ανθρώπους που διαχειρίζονται το χώρο για να υπογράψει την απαραίτητη σύμβαση, ώστε να έχει το δικαίωμα ελλιμενισμού του. Αφού υπέγραψε, από την πλευρά του ζήτησε κι ένα αντίγραφο της σύμβασης, ως είθισται. Οι άνθρωποι της μαρίνας του το αρνήθηκαν. Ζήτησε το Γενικό Κανονισμό Λιμένα και τον τιμοκατάλογο, ώστε να διαπιστώσει αν τον συμφέρει να χρησιμοποιεί τη μαρίνα. Η απάντηση ήταν ότι «δε χρειάζεται να σου δώσουμε όλα αυτά τα χαρτιά». Αφού, λοιπόν, δεν είχε κάποιο επίσημο χαρτί στα χέρια του, αποφάσισε να μην πληρώνει τα προβλεπόμενα. Η εταιρεία διαχείρισης υπέβαλε μήνυση εναντίον του, ζητώντας του 1.200 ευρώ, συν τα δικαστικά έξοδα. Η υπόθεση έφτασε στο Ειρηνοδικείο Καλαμάτας, όπου και εξετάσθηκε στις αρχές Φεβρουαρίου του 2014. Το ερώτημα του δημότη εύλογο: αφού δε μου δίνουν επίσημο χαρτί, πρέπει να πληρώσω; Η απόφαση ακόμα δεν έχει εκδοθεί. Από τότε, όμως, άρχισε να ψάχνει επισταμένως το θέμα, απευθυνόμενος προς κάθε δημόσια υπηρεσία.Η σύμβαση και οι όροι της Παρεμπιπτόντως, η σύμβαση παραχώρησης της μαρίνας μεταξύ της ΔΕΤΑΚ (Δημοτική Επιχείρηση Τουριστικής Ανάπτυξης Καλαμάτας) και της ανώνυμης εταιρείας με την επωνυμία «Μαρίνα Καλαμάτας Τουριστική Α.Ε.» υπεγράφη στις 2 Σεπτεμβρίου του 1998. Στο άρθρο 9 της σύμβασης, με τον τίτλο «άδειες», αναφέρεται: «Πέραν των ανωτέρω προβλεπόμενων αδειών (εργασιών, λειτουργίας) ο ανάδοχος - μισθωτής οφείλει εντός των προθεσμιών που ορίζει ο νόμος, να υποβάλει για έγκριση στον ΕΟΤ (Διεύθυνση Θαλάσσιου Τουρισμού) όλα τα προβλεπόμενα δικαιολογητικά, συμπεριλαμβανομένου του κανονισμού λειτουργίας και του προτεινομένου τιμολογίου των παρεχομένων υπηρεσιών, για την έκδοση άδειας λειτουργίας της μαρίνας». Στο άρθρο 11 και με τίτλο «Συνέπειες παράβασης όρου της σύμβασης», αναφέρεται και πάλι: «Όλοι οι όροι της παρούσας σύμβασης συμφωνούνται ως βασικοί κι η παράβαση οποιουδήποτε από αυτούς αποτελεί σπουδαίο λόγο καταγγελίας της σύμβασης. Η ΔΕΤΑΚ δύναται, αντί της καταγγελίας της σύμβασης και κατά την απόλυτη κρίση της, να επιβάλει στο μισθωτή χρηματικό πρόστιμο... Η επιβολή τριών προστίμων, για οποιαδήποτε παράβαση, μέσα στο ίδιο 12μηνο αποτελεί ιδιαίτερα επιβαρυντική αιτία καταγγελία της σύμβασης».Ο «Άγιος Ευθύμιος» Επανερχόμενοι στη βασική μας ιστορία, μάθαμε ότι το Μάρτιο του 1999, αρκετούς μήνες μετά τη σύμβαση, οι Σύλλογοι Ερασιτεχνών Αλιέων Καλαμάτας και Παράκτιας Αλιείας προχωρούν σε αγωγή κατά του μισθωτή. Η απάντηση που παίρνουν από το υπουργείο Ανάπτυξης, Γραμματεία Στήριξης Τουριστικών Λιμένων, ήταν ότι «από το υπουργείο Ανάπτυξης δεν έχει εγκριθεί Κανονισμός Λειτουργίας και Τιμολογίων της Μαρίνας Καλαμάτας, δεδομένου ότι δεν έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία παραχώρησης της χρήσης». Στις 31 Ιανουαρίου 2014 το Κεντρικό Λιμεναρχείο Καλαμάτας αναφέρει σε σχετική ερώτηση του πρωταγωνιστή της ιστορίας μας, ότι «υφίσταται πρατήριο υγρών καυσίμων, το οποίο και βρίσκεται στη διαδικασία προς νομιμοποίηση με φορέα κατασκευής του έργου το Δήμο Καλαμάτας, ενώ η διαχείριση του έργου ανήκει στη Μαρίνα Καλαμάτας Τουριστική Α.Ε.». Δηλαδή, για 16 χρόνια ο μισθωτής δεν τηρούσε ένα βασικό όρο της σύμβασης, χωρίς να συμβαίνει τίποτα! Έπειτα υπάρχει απόφαση της δημοτικής επιχείρησης που εμπλέκεται με τη μαρίνα και συγκεκριμένα του διοικητικού της συμβουλίου για καταγγελία της σύμβασης, η οποία, όμως, δεν υλοποιήθηκε ποτέ! Στις 4 Μαρτίου 2014 το υπουργείο Τουρισμού αποφαίνεται ότι «μέχρι στιγμής δεν έχει εγκριθεί από την Υπηρεσία μας Ειδικός Κανονισμός Λειτουργίας για τον τουριστικό λιμένα Καλαμάτας λόγω συγκεκριμένων ελλείψεων σε δικαιολογητικά». Στις 12 Φεβρουαρίου 2014 το Κεντρικό Λιμεναρχείο Καλαμάτας υποστηρίζει σε άλλο αίτημα ότι «δεν είναι αρμόδιο για οποιαδήποτε έκδοση άδειας για τη Μαρίνα Καλαμάτας. Υπεύθυνος για τη διαχείριση είναι ο εκάστοτε ΟΤΑ και για την οποιαδήποτε έκδοση άδειας το υπουργείο Ανάπτυξης. Επιπροσθέτως, σας ενημερώνουμε ότι η Υπηρεσία μας δεν έχει την ευθύνη αστυνόμευσης στην εν λόγω περιοχή, καθότι δεν έχει οριστεί η Χερσαία Ζώνη Λιμένος (ΧΖΛ)».ΦΕΚ αριθμός 118, 19 Ιουλίου 1993 «Σε κάθε τουριστικό λιμένα καθορίζεται, τμήμα ξηράς (χερσαία ζώνη) και θαλάσσης (θαλάσσια ζώνη)... Εάν η έκταση της χερσαίας ζώνης δεν επαρκεί για τις ανάγκες του τουριστικού λιμένα, δύναται να επεκταθεί με τροποποίηση του τυχόν υφιστάμενου σχεδίου. Οι αποζημιώσεις από την τροποποίηση του ρυμοτομικού σχεδίου, που κατά τις κείμενες διατάξεις βαρύνουν το Δήμο, καταβάλλονται από το φορέα διαχείρισης τουριστικού λιμένα». Με όλα τα παραπάνω φαίνεται ότι για 17 χρόνια δεν τηρήθηκαν όροι της σύμβασης, όμως ο Δήμος εισέπραττε ενοίκια, ο μισθωτής χρησιμοποιούσε τη μαρίνα και δε συνέβαινε τίποτα. Και μια τελευταία ερώτηση: Για την επισκευαστική μονάδα (κτήριο και περιβάλλων χώρος) έχει διεξαχθεί από το 2000 και εντεύθεν κάποιος διαγωνισμός;
 http://www.tharrosnews.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου