Ο δρόμος Ριζόμυλος – Καλαμάτα στο Δ.Σ. Μεσσήνης…
Τελευταία Ενημέρωση: 11/05/2013
Καυτή έδρα γηπέδου θύμιζε προχθές η αίθουσα συνεδριάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου Μεσσήνης, αφού επρόκειτο να συζητηθεί το θέμα του δρόμου Ριζόμυλος – Καλαμάτα.
Πολύς κόσμος είχε μαζευτεί από νωρίς, ενώ από κάποιο σημείο και μετά επικράτησε το αδιαχώρητο.
Είναι χαρακτηριστικό ότι υπήρξαν ακόμη και άτομα που κάθονταν στα σκαλάκια προς τα έδρανα, πάρα πολλοί ήταν όρθιοι, ενώ επιστρατεύτηκαν και καρέκλες που βρίσκονταν στο αίθριο για τη μεθαυριανή εκδήλωση.
Κι επειδή όλος αυτός ο κόσμος δε χωρούσε στην αίθουσα, άνοιξαν οι πόρτες και τοποθετήθηκαν τα επιπλέον καθίσματα, ενώ μετά από ολιγόλεπτη διακοπή στη συνεδρίαση, τοποθετήθηκαν και ηχεία στον εξωτερικό χώρο, ώστε να μπορούν να ακούσουν όλοι.
•••
Η αγωνία των περισσοτέρων ήταν έκδηλη και κάποιοι την εξέφραζαν ποικιλότροπα. Ο κ. Ι. Κυριακόπουλος ήταν ένας από αυτούς, καθώς διαφωνούσε ως προς τα όσα προέβλεπε η μελέτη, υποστηρίζοντας ότι γίνονται για την ιδιωτική επιχείρηση. «Ο δρόμος ή να γίνει ανοιχτός όπως της Καλαμάτας ή αλλιώς να μη γίνει καθόλου», φώναζε με τη χαρακτηριστική φωνή του. «Τα ξεπουλήσαμε όλα, τη μαρίνα στην Τουρκία, το αεροδρόμιο στον Καναδά, τι θα μείνει για τα εγγόνια μας;», «η ιδιωτική επιχείρηση πλήρωσε 1 εκατ. ευρώ για να κάνει 15 χιλιόμετρα τον τοίχο του Βερολίνου», «Θάνατος στο Νίκα, θάνατος στην Πύλο», έλεγε - μεταξύ άλλων- στην είσοδο.
•••
Η συνεδρίαση καθυστέρησε να ξεκινήσει περίπου 90 λεπτά. Κι αυτό, γιατί ο γ.γ. Αποκεντρωμένης Διοίκησης, Μαν. Αγγελάκας, είχε συνάντηση με τη διαπαραταξιακή επιτροπή που έχει συσταθεί για το θέμα του δρόμου και νωρίτερα με το συνδυασμό της πλειοψηφίας του Δημοτικού Συμβουλίου, προκειμένου να τους ενημερώσει για τις προτάσεις του.
Λεπτομέρειες πολλές δε μάθαμε, αλλά πληροφορηθήκαμε πως στη συγκέντρωση των δημοτικών συμβούλων της πλειοψηφίας οι εκλεγμένοι από τη Μεσσήνη, πέντε σύμβουλοι, διαφώνησαν με την πρόταση.
Κι η όλη αυτή καθυστέρηση προκάλεσε την έντονη αγανάκτηση των παρισταμένων, οι οποίοι έβλεπαν την ώρα να κυλά χωρίς να ξεκινά η συνεδρίαση.
Ενώ, δε, προσήλθαν όλοι στις θέσεις τους, η συνεδρίαση διακόπηκε αμέσως μετά την έναρξή της, αφού διατυπώνονταν παράπονα πως δεν ακούγονταν οι τοποθετήσεις. Οπότε καταγράφηκε καινούργια καθυστέρηση, μέχρι να τοποθετηθούν τα επιπλέον ηχεία και, κατά συνέπεια, είχαμε νέα παράπονα…
•••
Η όλη ατμόσφαιρα μύριζε μπαρούτι, αλλά, ευτυχώς, δεν υπήρξε σπινθήρας για να αναφλεγεί. Αν αυτό συνέβαινε, ό,τι θα ακολουθούσε δε θα σταματούσε εύκολα, αφού φορές φορές γινόταν αισθητή η έντονη αντίδραση του κοινού. Τελικά, και είναι προς τιμή των παρισταμένων, «δεν άνοιξε ρουθούνι».
•••
Ωστόσο, ήταν ολοφάνερο πως ασκούνται πιέσεις, προκειμένου να προχωρήσει αυτός ο δρόμος και να έχει ολοκληρωθεί έως τις 31 Δεκεμβρίου 2015, οπότε λήγει και το ΕΣΠΑ. Και κατά τα φαινόμενα, η συνέχεια είναι γνωστή. Θα γίνει δημοπρασία, θα ακολουθήσει η κατασκευή μέσω ΣΔΙΤ και θα επιβληθούν διόδια… (όχι αυτό δε συζητήθηκε στο Δ.Σ.).
•••
Επίσης, ήταν εμφανές πως η μελετητική ομάδα που έδωσε το «παρών», ώστε να παράσχει και διευκρινίσεις, πιάστηκε αδιάβαστη, όταν η κόρη του προέδρου της Περιβαλλοντικής Κίνησης Μεσσήνης, Δημ. Αναγνωστόπουλου, αρχιτέκτονας, θέλησε μετ’ επιτάσεως να πληροφορηθεί γιατί δεν αλλάζουν τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά του δρόμου και από Α3 (που δεν επιτρέπει την πρόσβαση στις ιδιοκτησίες) να μετατραπεί σε Γ3 (που την επιτρέπει).
Επικράτησε «μουγκαμάρα» από πλευράς των μελετητών, ο κ. Αγγελάκας υποσχέθηκε πως θα εξετάσει τη διαφορά και μετά από λίγο εξηγήσεις έδωσε ένα μέλος της μελετητικής ομάδας...
•••
Η συνέχεια, δε, ήταν καταπληκτική, καθώς, σύμφωνα με όσα είπε ο κ. Αγγελάκας, η Νομαρχία Μεσσηνίας ήταν εκείνη που είχε ζητήσει να χαρακτηριστεί ο δρόμος ως κατηγορίας Α (οδός που διατρέχει περιοχές εκτός σχεδίου (υπεραστικές), με βασική λειτουργία τη σύνδεση και με περιορισμένη την εξυπηρέτηση των παρόδιων ιδιοκτησιών. Ποιον «έκαψε» με την αναφορά του αυτή ο κ. Αγγελάκας, μόνο ο ίδιος ξέρει, αν ξέρει…
•••
Αίσθηση προκάλεσε και η αναφορά του γ.γ. Αποκεντρωμένης Διοίκησης πως «λεφτά υπάρχουν» για την κατασκευή του δρόμου, εξηγώντας ότι θα προέλθουν από την απένταξη έργων που δεν έχουν μελετητική ωριμότητα από το ΕΣΠΑ.
Κύριε Αγγελάκα, προσοχή, γιατί το σλόγκαν το έχουμε… ξανακούσει!
•••
Πάντως, εξακολουθώ να έχω την απορία αν θα προλάβουν οι υπεύθυνοι τους χρόνους που έθεσε ο κ. Αγγελάκας για την ολοκλήρωση του έργου.
Χ.Χ.
Καυτή έδρα γηπέδου θύμιζε προχθές η αίθουσα συνεδριάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου Μεσσήνης, αφού επρόκειτο να συζητηθεί το θέμα του δρόμου Ριζόμυλος – Καλαμάτα.
Πολύς κόσμος είχε μαζευτεί από νωρίς, ενώ από κάποιο σημείο και μετά επικράτησε το αδιαχώρητο.
Είναι χαρακτηριστικό ότι υπήρξαν ακόμη και άτομα που κάθονταν στα σκαλάκια προς τα έδρανα, πάρα πολλοί ήταν όρθιοι, ενώ επιστρατεύτηκαν και καρέκλες που βρίσκονταν στο αίθριο για τη μεθαυριανή εκδήλωση.
Κι επειδή όλος αυτός ο κόσμος δε χωρούσε στην αίθουσα, άνοιξαν οι πόρτες και τοποθετήθηκαν τα επιπλέον καθίσματα, ενώ μετά από ολιγόλεπτη διακοπή στη συνεδρίαση, τοποθετήθηκαν και ηχεία στον εξωτερικό χώρο, ώστε να μπορούν να ακούσουν όλοι.
•••
Η αγωνία των περισσοτέρων ήταν έκδηλη και κάποιοι την εξέφραζαν ποικιλότροπα. Ο κ. Ι. Κυριακόπουλος ήταν ένας από αυτούς, καθώς διαφωνούσε ως προς τα όσα προέβλεπε η μελέτη, υποστηρίζοντας ότι γίνονται για την ιδιωτική επιχείρηση. «Ο δρόμος ή να γίνει ανοιχτός όπως της Καλαμάτας ή αλλιώς να μη γίνει καθόλου», φώναζε με τη χαρακτηριστική φωνή του. «Τα ξεπουλήσαμε όλα, τη μαρίνα στην Τουρκία, το αεροδρόμιο στον Καναδά, τι θα μείνει για τα εγγόνια μας;», «η ιδιωτική επιχείρηση πλήρωσε 1 εκατ. ευρώ για να κάνει 15 χιλιόμετρα τον τοίχο του Βερολίνου», «Θάνατος στο Νίκα, θάνατος στην Πύλο», έλεγε - μεταξύ άλλων- στην είσοδο.
•••
Η συνεδρίαση καθυστέρησε να ξεκινήσει περίπου 90 λεπτά. Κι αυτό, γιατί ο γ.γ. Αποκεντρωμένης Διοίκησης, Μαν. Αγγελάκας, είχε συνάντηση με τη διαπαραταξιακή επιτροπή που έχει συσταθεί για το θέμα του δρόμου και νωρίτερα με το συνδυασμό της πλειοψηφίας του Δημοτικού Συμβουλίου, προκειμένου να τους ενημερώσει για τις προτάσεις του.
Λεπτομέρειες πολλές δε μάθαμε, αλλά πληροφορηθήκαμε πως στη συγκέντρωση των δημοτικών συμβούλων της πλειοψηφίας οι εκλεγμένοι από τη Μεσσήνη, πέντε σύμβουλοι, διαφώνησαν με την πρόταση.
Κι η όλη αυτή καθυστέρηση προκάλεσε την έντονη αγανάκτηση των παρισταμένων, οι οποίοι έβλεπαν την ώρα να κυλά χωρίς να ξεκινά η συνεδρίαση.
Ενώ, δε, προσήλθαν όλοι στις θέσεις τους, η συνεδρίαση διακόπηκε αμέσως μετά την έναρξή της, αφού διατυπώνονταν παράπονα πως δεν ακούγονταν οι τοποθετήσεις. Οπότε καταγράφηκε καινούργια καθυστέρηση, μέχρι να τοποθετηθούν τα επιπλέον ηχεία και, κατά συνέπεια, είχαμε νέα παράπονα…
•••
Η όλη ατμόσφαιρα μύριζε μπαρούτι, αλλά, ευτυχώς, δεν υπήρξε σπινθήρας για να αναφλεγεί. Αν αυτό συνέβαινε, ό,τι θα ακολουθούσε δε θα σταματούσε εύκολα, αφού φορές φορές γινόταν αισθητή η έντονη αντίδραση του κοινού. Τελικά, και είναι προς τιμή των παρισταμένων, «δεν άνοιξε ρουθούνι».
•••
Ωστόσο, ήταν ολοφάνερο πως ασκούνται πιέσεις, προκειμένου να προχωρήσει αυτός ο δρόμος και να έχει ολοκληρωθεί έως τις 31 Δεκεμβρίου 2015, οπότε λήγει και το ΕΣΠΑ. Και κατά τα φαινόμενα, η συνέχεια είναι γνωστή. Θα γίνει δημοπρασία, θα ακολουθήσει η κατασκευή μέσω ΣΔΙΤ και θα επιβληθούν διόδια… (όχι αυτό δε συζητήθηκε στο Δ.Σ.).
•••
Επίσης, ήταν εμφανές πως η μελετητική ομάδα που έδωσε το «παρών», ώστε να παράσχει και διευκρινίσεις, πιάστηκε αδιάβαστη, όταν η κόρη του προέδρου της Περιβαλλοντικής Κίνησης Μεσσήνης, Δημ. Αναγνωστόπουλου, αρχιτέκτονας, θέλησε μετ’ επιτάσεως να πληροφορηθεί γιατί δεν αλλάζουν τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά του δρόμου και από Α3 (που δεν επιτρέπει την πρόσβαση στις ιδιοκτησίες) να μετατραπεί σε Γ3 (που την επιτρέπει).
Επικράτησε «μουγκαμάρα» από πλευράς των μελετητών, ο κ. Αγγελάκας υποσχέθηκε πως θα εξετάσει τη διαφορά και μετά από λίγο εξηγήσεις έδωσε ένα μέλος της μελετητικής ομάδας...
•••
Η συνέχεια, δε, ήταν καταπληκτική, καθώς, σύμφωνα με όσα είπε ο κ. Αγγελάκας, η Νομαρχία Μεσσηνίας ήταν εκείνη που είχε ζητήσει να χαρακτηριστεί ο δρόμος ως κατηγορίας Α (οδός που διατρέχει περιοχές εκτός σχεδίου (υπεραστικές), με βασική λειτουργία τη σύνδεση και με περιορισμένη την εξυπηρέτηση των παρόδιων ιδιοκτησιών. Ποιον «έκαψε» με την αναφορά του αυτή ο κ. Αγγελάκας, μόνο ο ίδιος ξέρει, αν ξέρει…
•••
Αίσθηση προκάλεσε και η αναφορά του γ.γ. Αποκεντρωμένης Διοίκησης πως «λεφτά υπάρχουν» για την κατασκευή του δρόμου, εξηγώντας ότι θα προέλθουν από την απένταξη έργων που δεν έχουν μελετητική ωριμότητα από το ΕΣΠΑ.
Κύριε Αγγελάκα, προσοχή, γιατί το σλόγκαν το έχουμε… ξανακούσει!
•••
Πάντως, εξακολουθώ να έχω την απορία αν θα προλάβουν οι υπεύθυνοι τους χρόνους που έθεσε ο κ. Αγγελάκας για την ολοκλήρωση του έργου.
Χ.Χ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου