Έκτος ΤΑΙΠΕΔ το αεροδρόμιο Καλαμάτας – Δικαίωση του “Θάρρους” 25/11/2014
Στην τελική ευθεία για τα περιφερειακά αεροδρόμια Στο επόμενο στάδιο του διαγωνισμού για τα περιφερειακά αεροδρόμια περνούν και τα τρία υποψήφια επενδυτικά σχήματα, ενώ σήμερα θα αρχίσει η διαδικασία αξιολόγησης των οικονομικών προσφορών. Όπως ανακοινώθηκε, το Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ αποφάσισε, σύμφωνα με την εισήγηση των συμβούλων του, ότι οι φάκελοι Α των υποβληθεισών προσφορών που κατέθεσαν τα επενδυτικά σχήματα CASA (Corporation America S.A.) – METKA Α.Ε., FRAPORT AG- SLENTEL Ltd και VINCI Airports S.A.S. – ΑΚΤOR Παραχωρήσεις Α.Ε. για την παραχώρηση του δικαιώματος χρήσης, λειτουργίας, διαχείρισης και εκμετάλλευσης 14 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας (Ομάδες Α και Β), είναι πλήρεις σύμφωνα με τους όρους των προκηρύξεων. Ως επόμενο βήμα προς την ολοκλήρωση του διαγωνισμού, σήμερα, το Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ θα προχωρήσει στο άνοιγμα των φακέλων των οικονομικών προσφορών των τριών επενδυτικών σχημάτων, καθώς και της αποτίμησης του ανεξάρτητου αποτιμητή. Το Ταμείο διαβεβαιώνει πως η διαδικασία αξιολόγησης των δεσμευτικών προσφορών γίνεται «σύμφωνα με τα πιο αυστηρά διεθνή πρότυπα και με διασφαλίσεις πλήρους διαφάνειας και αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός των επόμενων ημερών, λαμβάνοντας υπόψη, όπως προβλέπεται, και τη γνώμη του Συμβουλίου Εμπειρογνωμόνων». Οι ιδιωτικοί όμιλοι πρόκειται να υπογράψουν σύμβαση παραχώρησης αναλαμβάνοντας τη λειτουργία, διαχείριση και εκμετάλλευση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων για 40 χρόνια, με δυνατότητα επέκτασης για ακόμη 10. Οι επενδύσεις θα αφορούν έργα αναβάθμισης και ανακαίνισης υφιστάμενων εγκαταστάσεων, θα πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί σε 20 μήνες από τη θέση της σύμβασης σε ισχύ, ενώ τα νέα έργα και οι επεκτάσεις (νέοι αεροσταθμοί, επεκτάσεις πίστας κ.λπ.) σε 48 μήνες. Σύμφωνα με στελέχη του ΤΑΙΠΕΔ, οι υποψήφιοι επενδυτές βάση της σύμβασης δεσμεύονται πως θα χρηματοδοτήσουν έργα ύψους 250 εκατ. ευρώ τα πρώτα τέσσερα χρόνια. http://www.tharrosnews.gr
Παραμένει κρατικό το "Καπετάν Βασίλης": Εργα αναβάθμισης του Αεροδρομίου Γράφτηκε από την ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ Online
Στην κρατική εταιρεία διαχείρισης που θα αναλάβει τη λειτουργία όσων αεροδρομίων δεν ιδιωτικοποιούνται θα ενταχθεί το Αεροδρόμιο Καλαμάτας. Παράλληλα ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Μιχάλης Χρυσοχοΐδης σε συνάντηση που είχε χθες με τον βουλευτή Θανάση Πετράκο, έκανε γνωστό ότι έχουν δρομολογηθεί έργα αναβάθμισης, που θα δημοπρατηθούν Ιανουάριο και Φεβρουάριο του 2015.
Την ώρα που αρμόδια επιτροπή ανακήρυξε χθες προτιμητέο επενδυτή για τα 14 αεροδρόμια τη γερμανική κοινοπραξία Fraport AG - Slentel Ltd, ο κ. Χρυσοχοΐδης διαβεβαίωνε ότι τον Ιανουάριο του 2015 θα δημοπρατηθεί η επέκταση του κτηρίου αερολιμένα και το Φεβρουάριο η δημιουργία πίστας χώρου στάθμευσης και πίστας ελαφρών αεροσκαφών.
Ο ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ
Αναλυτικά για το διαγωνισμό: Με εφάπαξ τίμημα 1,234 δισ. ευρώ και 22,9 εκατ. ευρώ ετήσιο εγγυημένο καταβλητέο μίσθωμα, αναπροσαρμοζόμενο ετησίως με τον πληθωρισμό, η κοινοπραξία Fraport AG - Slentel Ltd ανακηρύχθηκε από το ΤΑΙΠΕΔ ως προτιμητέος επενδυτής για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας. Προσφέροντας ποσό σημαντικά υψηλότερο από την ανεξάρτητη αποτίμηση, αλλά και από την αμέσως επόμενη προσφορά, η κοινοπραξία δεσμεύεται για επενδύσεις 330 εκατ. ευρώ στην τετραετία και συνολικά 1,4 δισ. στην 40ετία.
Αναλυτικότερα, κατά τη διάρκεια της χθεσινής κοινής συνεδρίασης του Δ.Σ. του ΤΑΙΠΕΔ με το Συμβούλιο Εμπειρογνωμόνων, αποσφραγίστηκαν οι οικονομικές προσφορές, που υποβλήθηκαν στις 10.10.2014 από τα επενδυτικά σχήματα Casa (Corporation America S.A.) - Μέτκα ΜΕΤΚ-2,67% Α.Ε., Fraport AG - Slentel Ltd και Vinci Airports S.A.S. - Αktor Παραχωρήσεις Α.Ε. για την παραχώρηση του δικαιώματος χρήσης, λειτουργίας, διαχείρισης και εκμετάλλευσης 14 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας (ομάδες Α' και Β'). Η Fraport AG - Slentel Ltd υπέβαλε την υψηλότερη προσφορά και ανακηρύχθηκε προτιμητέος επενδυτής, σύμφωνα με τους όρους της πρόσκλησης υποβολής προσφορών. Το ποσό που προσέφερε η κοινοπραξία ήταν σημαντικά υψηλότερο τόσο από την ανεξάρτητη αποτίμηση όσο και από την αμέσως επόμενη προσφορά.
Ο προτιμητέος επενδυτής προσέφερε για την ομάδα Α' 609 εκατ. ευρώ εφάπαξ τίμημα και 11,3 εκατ. ευρώ ετήσιο εγγυημένο καταβλητέο μίσθωμα, αναπροσαρμοζόμενο ετησίως με τον πληθωρισμό και 625 εκατ. ευρώ και 11,6 εκατ. ευρώ για την ομάδα Β' αντίστοιχα.
Οι επενδύσεις που αναμένεται να υλοποιηθούν σε χρονικό ορίζοντα 4 ετών ανέρχονται σε ποσό περίπου 330 εκατ. ευρώ, ενώ για όλη τη διάρκεια της παραχώρησης σε ποσό περίπου 1,4 δισ. ευρώ. Τα ποσά αυτά είναι επιπλέον του εφάπαξ τιμήματος και του ετήσιου εγγυημένου καταβλητέου μισθώματος.
«Η συμμετοχή στο διαγωνισμό και οι προσφορές που υποβλήθηκαν από τις κορυφαίες διεθνώς εταιρείες του χώρου της ανάπτυξης και λειτουργίας αεροδρομίων αποτελεί τη μεγαλύτερη απόδειξη της εμπιστοσύνης που δείχνουν οι διεθνείς επενδυτές στην αναπτυξιακή προοπτική της χώρας μας», σχολίασε ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ Εμμανουήλ Κονδύλης.
Ο διευθύνων σύμβουλος του Ταμείου Πασχάλης Μπουχώρης ανέφερε από την πλευρά του πως «η παραχώρηση θα αναβαθμίσει ουσιαστικά την ποιότητα των υποδομών και το επίπεδο εξυπηρέτησης των επιβατών, μέσα από την καλύτερη συντήρηση, λειτουργία και ανάπτυξη των αεροδρομίων». Oπως σημείωσε, «μέσα από αυτή την ιδιωτικοποίηση δεν αναβαθμίζονται μόνο τα αεροδρόμια αλλά ενισχύεται το τουριστικό προϊόν της χώρας».
Ο ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ
Αναλυτικότερα, σύμφωνα με την ανακοίνωση του βουλευτή Θαν. Πετράκου, «ο υπουργός και οι αρμόδιοι υπηρεσιακοί παράγοντες δεσμεύτηκαν ότι, α) τον Ιανουάριο του 2015 θα δημοπρατηθεί η επέκταση του κτηρίου του αερολιμένα, ενώ σχεδιάζεται και ο εκσυγχρονισμός των ηλεκτροπαραγωγών ζευγών του κτηρίου και β) τον Φεβρουάριο του 2015 θα δημοπρατηθεί η δημιουργία χώρου στάθμευσης και πίστας ελαφρών αεροσκαφών, στην έκταση των 30 στρεμμάτων που παραχώρησε το ΓΕΑ στην ΥΠΑ».
Παράλληλα, όπως σημειώνεται στην ίδια ανακοίνωση, ο Μ. Χρυσοχοΐδης δεσμεύτηκε ότι θα επιταχύνουν τις διαδικασίες για την απαλλοτρίωση των 44 στρεμμάτων, προκειμένου να δημιουργηθεί νέος χώρος αφίξεων-αναχωρήσεων αλλά και να μεγαλώσει ο χώρος στάθμευσης του αεροδρομίου.
Καταλήγοντας η ανακοίνωση αναφέρει ότι όσον αφορά στα θέματα της κατασκευής του πύργου ελέγχου και της ανακατασκευής του διαδρόμου προσγείωσης-απογείωσης, ο υπουργός είπε ότι «υπεύθυνο είναι το υπουργείο Αμυνας, το οποίο, μέχρι στιγμής, δεν τα έχει εντάξει σε κανένα από τα επιδοτούμενα προγράμματα της Ευρωπαϊκής Ενωσης». Διαβάστε το άρθρο στην ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ http://www.eleftheriaonline.gr/oikonomia/item/49146-erga-anavathmisis-aerodromiou
Ο ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ
Αναλυτικά για το διαγωνισμό: Με εφάπαξ τίμημα 1,234 δισ. ευρώ και 22,9 εκατ. ευρώ ετήσιο εγγυημένο καταβλητέο μίσθωμα, αναπροσαρμοζόμενο ετησίως με τον πληθωρισμό, η κοινοπραξία Fraport AG - Slentel Ltd ανακηρύχθηκε από το ΤΑΙΠΕΔ ως προτιμητέος επενδυτής για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας. Προσφέροντας ποσό σημαντικά υψηλότερο από την ανεξάρτητη αποτίμηση, αλλά και από την αμέσως επόμενη προσφορά, η κοινοπραξία δεσμεύεται για επενδύσεις 330 εκατ. ευρώ στην τετραετία και συνολικά 1,4 δισ. στην 40ετία.
Αναλυτικότερα, κατά τη διάρκεια της χθεσινής κοινής συνεδρίασης του Δ.Σ. του ΤΑΙΠΕΔ με το Συμβούλιο Εμπειρογνωμόνων, αποσφραγίστηκαν οι οικονομικές προσφορές, που υποβλήθηκαν στις 10.10.2014 από τα επενδυτικά σχήματα Casa (Corporation America S.A.) - Μέτκα ΜΕΤΚ-2,67% Α.Ε., Fraport AG - Slentel Ltd και Vinci Airports S.A.S. - Αktor Παραχωρήσεις Α.Ε. για την παραχώρηση του δικαιώματος χρήσης, λειτουργίας, διαχείρισης και εκμετάλλευσης 14 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας (ομάδες Α' και Β'). Η Fraport AG - Slentel Ltd υπέβαλε την υψηλότερη προσφορά και ανακηρύχθηκε προτιμητέος επενδυτής, σύμφωνα με τους όρους της πρόσκλησης υποβολής προσφορών. Το ποσό που προσέφερε η κοινοπραξία ήταν σημαντικά υψηλότερο τόσο από την ανεξάρτητη αποτίμηση όσο και από την αμέσως επόμενη προσφορά.
Ο προτιμητέος επενδυτής προσέφερε για την ομάδα Α' 609 εκατ. ευρώ εφάπαξ τίμημα και 11,3 εκατ. ευρώ ετήσιο εγγυημένο καταβλητέο μίσθωμα, αναπροσαρμοζόμενο ετησίως με τον πληθωρισμό και 625 εκατ. ευρώ και 11,6 εκατ. ευρώ για την ομάδα Β' αντίστοιχα.
Οι επενδύσεις που αναμένεται να υλοποιηθούν σε χρονικό ορίζοντα 4 ετών ανέρχονται σε ποσό περίπου 330 εκατ. ευρώ, ενώ για όλη τη διάρκεια της παραχώρησης σε ποσό περίπου 1,4 δισ. ευρώ. Τα ποσά αυτά είναι επιπλέον του εφάπαξ τιμήματος και του ετήσιου εγγυημένου καταβλητέου μισθώματος.
«Η συμμετοχή στο διαγωνισμό και οι προσφορές που υποβλήθηκαν από τις κορυφαίες διεθνώς εταιρείες του χώρου της ανάπτυξης και λειτουργίας αεροδρομίων αποτελεί τη μεγαλύτερη απόδειξη της εμπιστοσύνης που δείχνουν οι διεθνείς επενδυτές στην αναπτυξιακή προοπτική της χώρας μας», σχολίασε ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ Εμμανουήλ Κονδύλης.
Ο διευθύνων σύμβουλος του Ταμείου Πασχάλης Μπουχώρης ανέφερε από την πλευρά του πως «η παραχώρηση θα αναβαθμίσει ουσιαστικά την ποιότητα των υποδομών και το επίπεδο εξυπηρέτησης των επιβατών, μέσα από την καλύτερη συντήρηση, λειτουργία και ανάπτυξη των αεροδρομίων». Oπως σημείωσε, «μέσα από αυτή την ιδιωτικοποίηση δεν αναβαθμίζονται μόνο τα αεροδρόμια αλλά ενισχύεται το τουριστικό προϊόν της χώρας».
Ο ΧΡΥΣΟΧΟΪΔΗΣ
Αναλυτικότερα, σύμφωνα με την ανακοίνωση του βουλευτή Θαν. Πετράκου, «ο υπουργός και οι αρμόδιοι υπηρεσιακοί παράγοντες δεσμεύτηκαν ότι, α) τον Ιανουάριο του 2015 θα δημοπρατηθεί η επέκταση του κτηρίου του αερολιμένα, ενώ σχεδιάζεται και ο εκσυγχρονισμός των ηλεκτροπαραγωγών ζευγών του κτηρίου και β) τον Φεβρουάριο του 2015 θα δημοπρατηθεί η δημιουργία χώρου στάθμευσης και πίστας ελαφρών αεροσκαφών, στην έκταση των 30 στρεμμάτων που παραχώρησε το ΓΕΑ στην ΥΠΑ».
Παράλληλα, όπως σημειώνεται στην ίδια ανακοίνωση, ο Μ. Χρυσοχοΐδης δεσμεύτηκε ότι θα επιταχύνουν τις διαδικασίες για την απαλλοτρίωση των 44 στρεμμάτων, προκειμένου να δημιουργηθεί νέος χώρος αφίξεων-αναχωρήσεων αλλά και να μεγαλώσει ο χώρος στάθμευσης του αεροδρομίου.
Καταλήγοντας η ανακοίνωση αναφέρει ότι όσον αφορά στα θέματα της κατασκευής του πύργου ελέγχου και της ανακατασκευής του διαδρόμου προσγείωσης-απογείωσης, ο υπουργός είπε ότι «υπεύθυνο είναι το υπουργείο Αμυνας, το οποίο, μέχρι στιγμής, δεν τα έχει εντάξει σε κανένα από τα επιδοτούμενα προγράμματα της Ευρωπαϊκής Ενωσης». Διαβάστε το άρθρο στην ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ http://www.eleftheriaonline.gr/oikonomia/item/49146-erga-anavathmisis-aerodromiou
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου