Παρασκευή 4 Σεπτεμβρίου 2015

Η Δημοτική Αρχή είναι κάθετα αντίθετη σε οποιαδήποτε κακόβουλη σκέψη η εφαρμογή της οποίας θα προκαλέσει οποιασδήποτε οικονομική και όχι μόνο επιβάρυνση των δημοτών (π.χ. διόδια).

Απάντηση Τσώνη σε Αναστασόπουλο για το Καλαμάτα – Ριζόμυλος 01/09/2015
kalamata rizomilos1«Η Δημοτική Αρχή είναι κάθετα αντίθετη σε οποιαδήποτε κακόβουλη σκέψη η εφαρμογή της οποίας θα προκαλέσει οποιασδήποτε οικονομική και όχι μόνο επιβάρυνση των δημοτών (π.χ. διόδια).» Τονίζει σε απάντησή του ο δήμαρχος Μεσσήνης Γιώργος τσώνης στον επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας του δημοτικού συμβουλίου Στάθη Ανασδτασόπουλο.
Ο κ. Τσώνης στην απάντηση του αναφέρει:
«Με αφορμή ερώτηση που κατέθεσε στο Δημοτικό Συμβούλιο ο κ. Αναστασόπουλος και σε συνέχεια της απάντησης που έλαβε από τον αρμόδιο Αντιδήμαρχο κ. Νίκο Ξαρχάκο κατά τη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, θα θέλαμε και δημόσια να ενημερώσουμε πρωτίστως τους δημότες μας και τον ερωτώντα κ. Αναστασόπουλο για τα εξής:
Ένα έργο κεφαλαιώδους σημασίας για το δήμο Μεσσήνης, όπως είναι το έργο «οδικός άξονας Ριζόμυλος-Καλαμάτα», συγκεντρώνει όλη την προσπάθεια της παρούσας δημοτικής αρχής. Απόδειξη τούτου είναι ότι η πρώτη συνάντησή μου με την πολιτική ηγεσία, έχοντας την ιδιότητα του Δημάρχου, εξαντλήθηκε σε διαδοχικές συναντήσεις για το ζήτημα αυτό.
Κατά τις συναντήσεις αυτές, τόσο με τον Γενικό Γραμματέα Υποδομών κ. Γιώργο Δέδε όσο και με τα υπηρεσιακά στελέχη, ενημερωθήκαμε ότι το εν λόγω έργο με προϋπολογισμό 70 εκ. ευρώ, είχε εγγραφεί προεκλογικά σε ΣΑΕ, από τον τότε υπουργό κ. Χρυσοχοΐδη, με μηδενική πίστωση, γεγονός που δεν έδινε καμία πιθανότητα άμεσης υλοποίησης. Από τότε και μέχρι σήμερα ο αρμόδιος Αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών με εντολή μου έχει μεταβεί στη Διεύθυνση Μελετών Έργων Οδοποιίας, για το συγκεκριμένο έργο, πολλάκις.
Σύμφωνα με την ενημέρωση έχουν ενσωματωθεί στην τροποποιημένη μελέτη το σύνολο των παρατηρήσεων, όπως αυτές αποτυπώθηκαν στην μ’ αριθμό 245/2013 απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου Μεσσήνης. Απορούμε με την σωρεία ερωτημάτων που διατυπώνει ο κ. Αναστασόπουλος, καθώς είναι γνωστό σε όλους πως η ενσωμάτωση των τροποποιήσεων στη μελέτη συντελέστηκε κατά τη διάρκεια της δικής του θητείας. Θα πρέπει εδώ να σημειώσουμε ότι ο ανωτέρω δεν είχε προβεί σε καμία σοβαρή ενημέρωση, είτε προς το Σώμα είτε προς τους δημότες, για το θέμα του οδικού άξονα για τουλάχιστον το τελευταίο ενάμιση έτος της θητείας του. Πιθανόν γιατί δεν είχε ασχοληθεί ξανά με αυτό.
Παρακολουθούμε πολύ στενά την πορεία του έργου και η στασιμότητα στην εξέλιξή του δεν δικαιολογεί τους επικοινωνιακούς τακτικισμούς του κ. Αναστασόπουλου.
Η θέση του Δημοτικής Αρχής είναι γνωστή στους δημότες αλλά θα την επαναλάβουμε για πολλοστή φορά:
  1. Βελτίωση του υπάρχοντος οδικού δικτύου (δρομολογείται μετά την απόφαση της Περιφέρειας Πελοποννήσου να χρηματοδοτήσει τη σχετική μελέτη),
  2. Κατασκευή του νέου οδικού άξονα αφού ενσωματωθούν στο σύνολό τους, οι απαιτήσεις του Δήμου Μεσσήνης όπως αυτές έχουν εκφραστεί από τα συλλογικά του όργανα,
  3. Δεσμευόμαστε ότι αμέσως μετά την έγκριση της τροποποιημένης μελέτης, για περαιτέρω διασφάλιση των συμφερόντων των δημοτών, θα παρουσιάσουμε την εγκεκριμένη μελέτη (αφού μόνο μετά την έγκρισή της μπορεί να χορηγηθεί αντίγραφο) στο Δημοτικό μας Συμβούλιο για πλήρη ενημέρωσή του,
  4. Η Δημοτική Αρχή είναι κάθετα αντίθετη σε οποιαδήποτε κακόβουλη σκέψη η εφαρμογή της οποίας θα προκαλέσει οποιασδήποτε οικονομική και όχι μόνο επιβάρυνση των δημοτών (π.χ. διόδια).
Σε σύντομο χρονικό διάστημα έχουμε αποδείξει πως η Δημοτική Αρχή δίνει βαρύτητα μόνο στα πραγματικά προβλήματα και στην ουσία των ζητημάτων, σε αντίθεση με τους επικοινωνιακούς τακτικισμούς του κ. Αναστασόπουλου, που συνέβαλλαν, κατά την άποψή μας, στην απομάκρυνσή του από θέση ευθύνης. Συνεπώς μπορεί ανέξοδα σήμερα να επιδίδεται σε όψιμο ενδιαφέρον για τα ζητήματα της πόλης και του Δήμου μας γενικότερα.»


 Φωτιές έχει ανάψει στη Μεσσήνη ο δήμαρχος Καλαμάτας    

Φωτιές έχει ανάψει στη Μεσσήνη ο δήμαρχος Καλαμάτας
02 Σεπ 2015
ΥΠΟΘΕΣΗ ΔΡΟΜΟΥ ΚΑΛΑΜΑΤΑ-ΡΙΖΟΜΥΛΟΣ
Κόντρα μεταξύ της πλειοψηφίας και της μείζονος μειοψηφίας έχουν πυροδοτήσει οι πρωτοβουλίες του δημάρχου Καλαμάτας, Παναγιώτη Νίκα, για την ανάθεση κατασκευής και εκμετάλλευσης του δρόμου Καλαμάτας-Μεσσήνης-Ριζόμυλου σε ιδιώτη. Εκείνο που προκύπτει πάντως από την τοποθέτηση της δημοτικής αρχής και δημιουργεί και απορίες για τη σκοπιμότητα των πρωτοβουλιών του δημάρχου Καλαμάτας, είναι ότι κάτι χειροπιαστό ακόμη για το συγκεκριμένο έργο δεν υπάρχει και αυτό γιατί δεν έχει υπάρχει εγκεκριμένη η μελέτη του!...
Ερώτημα για το θέμα έκανε ο επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας και πρώην δήμαρχος, Στάθης Αναστασόπουλος, κατά τη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Μεσσήνης το βράδυ της Δευτέρας. Επανήλθε ωστόσο με έγγραφα ερωτήματα που απέστειλε στον Τύπο και με το σχόλιο-ερώτημα εάν ο δημοτική αρχή της Μεσσήνης έχει αναθέσει στο δημοτική αρχή της Καλαμάτας την προώθηση των θεμάτων της…
Στην έγγραφη απάντησή του, το γραφείο του δημάρχου Μεσσήνης, Γιώργου Τσώνη, διαβεβαιώνει ότι το θέμα βρίσκεται στην πρώτη προτεραιότητα του ενδιαφέροντος της δημοτικής αρχής και υποστηρίζει ότι εκείνος που δεν είχε ενδιαφερθεί ήταν ο Στάθης Αναστασόπουλος, τον τελευταίο ενάμιση χρόνο της θητείας του. Πάντως για τις πρωτοβουλίες του δημάρχου Καλαμάτας, από το γραφείο του δημάρχου Μεσσήνης δεν γίνεται καμία αναφορά.
Ο Στάθης Αναστασόπουλος έδωσε στη δημοσιότητα τα εξής ερωτήματα και σχόλια για το θέμα αυτό: «Τον τελευταίο μήνα παρακολουθούμε μια σειρά ανακοινώσεων σχετικά με την υλοποίηση του οδικού έργου Καλαμάτα – Ριζόμυλος.
Μια αναδρομή στις σχετικές ανακοινώσεις έχει ως εξής:
6/8/2015: ο δήμαρχος Καλαμάτας Π. Νίκας δηλώνει ότι το έργο αυτό θα μπορούσε να υλοποιηθεί μέσω ΣΔΙΤ, αξιοποιώντας τα 35 δις του πακέτου Γιούνκερ, δεδομένης της μελετητικής ωριμότητας του έργου.
19/8/2015: ο δήμαρχος Καλαμάτας προτείνει το έργο να κατασκευαστεί έως τον Πάμισο για να ξεπεραστούν διαφωνίες άλλων δήμων.
21/8/2015: ο δήμαρχος Καλαμάτας εκφράζει τη χαρά του πως υπάρχει τόπος συνεννόησης με το δήμαρχο Μεσσήνης  όσον αφορά τις δηλώσεις του για το έργο αυτό.
25/8/2015: ο δήμαρχος Καλαμάτας  προγραμματίζει συναντήσεις με τον Γ.Γ. ΕΣΠΑ  κ. Χαρίτση, τον αναπληρωτή Υπ. Οικονομίας κ. Σπιρτζή και τον Γ.Γ. Υποδομών κ. Δέδε, για την προώθηση του άξονα Καλαμάτα – Ριζόμυλος.
25/8/2015: δηλώσεις κ. Τσώνη περί μη ολοκληρωμένης και θεωρημένης μελέτης .
27/8/2015: δηλώσεις κ. Νικολάκου για υλοποίηση του έργου μέσω προγράμματος του νέου ΕΣΠΑ και όχι ΣΔΙΤ, άποψη με την οποία συμφωνούμε ενώ επικροτούμε και την πρωτοβουλία της Περιφέρειας για την εκπόνηση μελέτης βελτίωσης της υφιστάμενης οδού Ασπρόχωμα – Μεσσήνη – Πύλος, που κυρίως περιλαμβάνει βελτιώσεις σε όλο το μήκος του εν λόγω άξονα συμπεριλαμβανομένης και της γέφυρας Παμίσου.
Μετά την ανωτέρω καταιγίδα ανακοινώσεων, κυρίως από το δήμαρχο Καλαμάτας, οφείλουμε να θέσουμε τα παρακάτω ερωτήματα στον κ. δήμαρχο Μεσσήνης, με απώτερο στόχο την ενημέρωση των δημοτών μας για τις προθέσεις της δημοτικής αρχής, σχετικά με την διαδικασία υλοποίησης του συγκεκριμένου σημαντικού οδικού άξονα του νομού, που σημειωτέον διέρχεται από το δήμο Μεσσήνης σε ποσοστό άνω του 70%.
1.      Ποια η άποψη του δημάρχου για την υλοποίηση του έργου μέσω προγράμματος ΣΔΙΤ που πιθανόν συνεπάγεται αλλαγή των γεωμετρικών χαρακτηριστικών του δρόμου και ίσως την επιβολή διοδίων;
2.      Ο δήμαρχος Καλαμάτας εξέφρασε την άποψη ότι ο δήμαρχος Μεσσήνης είναι σύμφωνος με τις εξαγγελίες του. Είναι αληθές αυτό; Και σε τι ακριβώς συμφωνεί με το δήμαρχο Καλαμάτας ο κ. Τσώνης;
3.      Σε ποιες ενέργειες έχει προβεί ο δήμος Μεσσήνης, ώστε να ενημερωθεί από το αρμόδιο Υπουργείο για την μελετητική πορεία του έργου και αν τελικά διασφαλίζεται η τήρηση των αποφάσεων του δημοτικού συμβουλίου για τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά του δρόμου ; Έχει πραγματοποιηθεί συνάντηση του δημάρχου με τους αρμόδιους Γενικούς Γραμματείς και Υπουργούς για να συζητηθεί το θέμα του δρόμου και ποιες είναι οι εξελίξεις;
4.      Πρέπει οι δημότες, ιδιαίτερα των δήμων Μεσσήνης και Πύλου - Νέστορος να επιβαρυνθούν με το κόστος ενός τόσο μεγάλου έργου, εφόσον επιλεγεί η υλοποίησή του μέσω ΣΔΙΤ ;
5.      Μήπως τελικά έχει αναθέσει ο κ. Τσώνης την προώθηση των θεμάτων του δήμου Μεσσήνης στο δήμαρχο Καλαμάτας; ‘Η τελικά ισχύει η εκτίμηση τοπικού ηλεκτρονικού μέσου ενημέρωσης που αναφέρει ότι έχει δημιουργηθεί στο ευρύ κοινό η αίσθηση ότι ο Δήμος Μεσσήνης έχει συμβιβαστεί με το ρόλο του «κομπάρσου» σε αυτό το θέμα;».
Από την πλευρά του το γραφείο του δημάρχου Μεσσήνης, Γιώργου Τσώνη, εξέδωσε την εξής σχετική ανακοίνωση: «Με αφορμή ερώτηση που κατέθεσε στο Δημοτικό Συμβούλιο ο κ. Αναστασόπουλος και σε συνέχεια της απάντησης που έλαβε από τον αρμόδιο Αντιδήμαρχο κ. Νίκο Ξαρχάκο κατά τη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, θα θέλαμε και δημόσια να ενημερώσουμε πρωτίστως τους δημότες μας και τον ερωτώντα κ. Αναστασόπουλο για τα εξής:
Ένα έργο κεφαλαιώδους σημασίας για το δήμο Μεσσήνης, όπως είναι το έργο «οδικός άξονας Ριζόμυλος-Καλαμάτα», συγκεντρώνει όλη την προσπάθεια της παρούσας δημοτικής αρχής. Απόδειξη τούτου είναι ότι η πρώτη συνάντησή μου με την πολιτική ηγεσία, έχοντας την ιδιότητα του Δημάρχου, εξαντλήθηκε σε διαδοχικές συναντήσεις για το ζήτημα αυτό.
Κατά τις συναντήσεις αυτές, τόσο με τον Γενικό Γραμματέα Υποδομών κ. Γιώργο Δέδε όσο και με τα υπηρεσιακά στελέχη, ενημερωθήκαμε ότι το εν λόγω έργο με προϋπολογισμό 70 εκ. ευρώ, είχε εγγραφεί προεκλογικά σε ΣΑΕ, από τον τότε υπουργό κ. Χρυσοχοΐδη, με μηδενική πίστωση, γεγονός που δεν έδινε καμία πιθανότητα άμεσης υλοποίησης. Από τότε και μέχρι σήμερα ο αρμόδιος Αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών με εντολή μου έχει μεταβεί στη Διεύθυνση Μελετών Έργων Οδοποιίας, για το συγκεκριμένο έργο, πολλάκις.
Σύμφωνα με την ενημέρωση έχουν ενσωματωθεί στην τροποποιημένη μελέτη το σύνολο των παρατηρήσεων, όπως αυτές αποτυπώθηκαν στην με αριθμό 245/2013 απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου Μεσσήνης.
Απορούμε με την σωρεία ερωτημάτων που διατυπώνει ο κ. Αναστασόπουλος, καθώς είναι γνωστό σε όλους πως η ενσωμάτωση των τροποποιήσεων στη μελέτη συντελέστηκε κατά τη διάρκεια της δικής του θητείας. Θα πρέπει εδώ να σημειώσουμε ότι ο ανωτέρω δεν είχε προβεί σε καμία σοβαρή ενημέρωση, είτε προς το Σώμα είτε προς τους δημότες, για το θέμα του οδικού άξονα για τουλάχιστον το τελευταίο ενάμιση έτος της θητείας του. Πιθανόν γιατί δεν είχε ασχοληθεί ξανά με αυτό.
Παρακολουθούμε πολύ στενά την πορεία του έργου και η στασιμότητα στην εξέλιξή του δεν δικαιολογεί τους επικοινωνιακούς τακτικισμούς του κ. Αναστασόπουλου.
Η θέση του Δημοτικής Αρχής είναι γνωστή στους δημότες αλλά θα την επαναλάβουμε για πολλοστή φορά:
1.      Βελτίωση του υπάρχοντος οδικού δικτύου (δρομολογείται μετά την απόφαση της Περιφέρειας Πελοποννήσου να χρηματοδοτήσει τη σχετική μελέτη),
2.      Κατασκευή του νέου οδικού άξονα αφού ενσωματωθούν στο σύνολό τους, οι απαιτήσεις του Δήμου Μεσσήνης όπως αυτές έχουν εκφραστεί από τα συλλογικά του όργανα,
3.      Δεσμευόμαστε ότι αμέσως μετά την έγκριση της τροποποιημένης μελέτης, για περαιτέρω διασφάλιση των συμφερόντων των δημοτών, θα παρουσιάσουμε την εγκεκριμένη μελέτη (αφού μόνο μετά την έγκρισή της μπορεί να χορηγηθεί αντίγραφο) στο Δημοτικό μας Συμβούλιο για πλήρη ενημέρωσή του,
4.      Η Δημοτική Αρχή είναι κάθετα αντίθετη σε οποιαδήποτε κακόβουλη σκέψη η εφαρμογή της οποίας θα προκαλέσει οποιασδήποτε οικονομική και όχι μόνο επιβάρυνση των δημοτών (π.χ. διόδια).
Σε σύντομο χρονικό διάστημα έχουμε αποδείξει πως η Δημοτική Αρχή δίνει βαρύτητα μόνο στα πραγματικά προβλήματα και στην ουσία των ζητημάτων, σε αντίθεση με τους επικοινωνιακούς τακτικισμούς του κ. Αναστασόπουλου, που συνέβαλλαν, κατά την άποψή μας, στην απομάκρυνσή του από θέση ευθύνης. Συνεπώς μπορεί ανέξοδα σήμερα να επιδίδεται σε όψιμο ενδιαφέρον για τα ζητήματα της πόλης και του Δήμου μας γενικότερα».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου