Δευτέρα 22 Σεπτεμβρίου 2014

Εξαγγελίες υπό πίεση για το Αεροδρόμιο με 7 χρόνια καθυστέρηση

Εξαγγελίες υπό πίεση για το Αεροδρόμιο με 7 χρόνια καθυστέρηση
  • ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ

Εξαγγελίες υπό πίεση για το Αεροδρόμιο με 7 χρόνια καθυστέρηση
 
Με τουλάχιστον 7 χρόνια καθυστέρηση εξαγγέλθηκαν προχθές Σάββατο, στην Καλαμάτα, από τον υφυπουργό Αμυνας Γιάννη Λαμπρόπουλο και τον διοικητή της ΥΠΑ Δημήτρη Κούκη, τα απολύτως στοιχειώδη και αναγκαία έργα που απαιτούνται για την επέκταση και τον εκσυγχρονισμό του διεθνούς Αεροδρομίου της μεσσηνιακής πρωτεύουσας.

Είναι κάτι παραπάνω από προφανές ότι η ανακοίνωση έγινε υπό την πίεση των αντιδράσεων που ξεσήκωσε η πρόσφατη ανακοίνωση του υπουργού Υποδομών Μιχάλη Χρυσοχοΐδη σχετικά με τη δημιουργία -επί της ουσίας- πολιτικού Αεροδρομίου στην Τρίπολη, ώστε με τη λειτουργία του να… καλύψει το «κορεσμένο», όπως το χαρακτήρισε, Αεροδρόμιο της Καλαμάτας.
Συγκεκριμένα, από τον υφυπουργό Αμυνας ανακοινώθηκαν δύο έργα που θα δημοπρατηθούν, όπως είπε, το πρώτο δίμηνο του επόμενου χρόνου:
ΤΑ ΕΡΓΑ
α) Επέκταση κατά 350 τ.μ., αναδιαρρύθμιση, συντήρηση του κτηρίου του αεροσταθμού, προϋπολογισμού 1.863.834 ευρώ, με πιστώσεις από την ΥΠΑ (Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας). Η δημοπράτηση θα γίνει τον προσεχή Ιανουάριο του 2015.
β) Δημιουργία χώρου στάθμευσης μεγάλων αεροσκαφών στην παραχωρημένη από την Πολεμική Αεροπορία στην ΥΠΑ έκταση 32 στρεμμάτων. Προϋπολογισμός 2.700.000 ευρώ, πιστώσεις από την ΥΠΑ, δημοπράτηση τον Φεβρουάριο του 2015.
Ο Γ. Λαμπρόπουλος, ωστόσο, προέβη στην ανακοίνωση και εξαιρετικά σημαντικών έργων, προϋπολογισμού περί τα 27 με 30 εκατομμύρια ευρώ, τα οποία, όμως, επαφίενται να υλοποιηθούν με πιστώσεις από το επόμενο ΕΣΠΑ (ή ΣΕΣ/Σύμφωνο Εταιρικής Σχέσης), άρα δεν υπήρξε εξαγγελία του χρόνου δημοπράτησης, παρά μόνο ότι ο συμβατικός χρόνος περάτωσης θα είναι 18 μήνες από την έναρξη των εργασιών. Τις επόμενες ημέρες, ο φάκελος με τις σχετικές μελέτες -«που πρόσφατα ολοκλήρωσε η Πολεμική Αεροπορία», είπε-, θα υποβληθεί γι‘ αυτό τον σκοπό στα υπουργεία Ανάπτυξης και Υποδομών.
Ο υφυπουργός, πάντως, εμφανίστηκε εξαιρετικά αισιόδοξος -«οι πιθανότητες δεν είναι απλώς μεγάλες, αλλά -θέλω να είμαι συγκρατημένος- σχεδόν εξασφαλισμένες» είπε χαρακτηριστικά.
Τα έργα αφορούν i) ανακατασκευή διαδρόμου αποπροσγείωσης και τροχοδρόμων, δηλαδή ενίσχυση και επίστρωση του υφιστάμενου διαδρόμου, το μήκος του οποίου παραμένει το ίδιο, καθώς είναι επαρκές για την προσγείωση οποιουδήποτε αεροσκάφους, ωστόσο το πλάτος του, από 50 μέτρα σήμερα θα γίνει 60. Στην παρούσα φάση προσγειώνονται Airbus 320-321 και Βoeing 737, δηλαδή επιβατικά μέχρι περίπου 200 επιβάτες, ενώ στο μέλλον θα προσγειώνονται και Βoeing 767 και 787, ii) κατασκευή πύργου ελέγχου και βοηθητικού κτηρίου και iii) εκσυγχρονισμός ηλεκτρικού δικτύου και δικτύου φωτισμού, ηλεκτρονικός εξοπλισμός, ραδιοβοηθήματα.
«ΑΡΓΗΣΑΝ ΟΙ ΜΕΛΕΤΕΣ»
Ο Γ. Λαμπρόπουλος παραδέχθηκε ότι υπήρξε καθυστέρηση στην εξαγγελία των έργων αναβάθμισης, «από χρόνια τα είχαμε προγραμματίσει και μελετήσει, όμως οι μελέτες δεν τελειώνουν από τη μια στιγμή στην άλλη» δήλωσε, προσθέτοντας ότι
«εδώ και χρόνια παλεύουμε για την αναβάθμιση του Αεροδρομίου, ενωμένοι όλοι οι Μεσσήνιοι, φορείς, Περιφέρεια, όπως γνωστό και δεδομένο είναι και το ενδιαφέρον του πρωθυπουργού».
Ο υφυπουργός Αμυνας πρόσθεσε ότι με τις πιο πάνω παρεμβάσεις «γίνονται όλα όσα θέλαμε, όλα όσα απαιτούνται, για να γίνει το Αεροδρόμιο Καλαμάτας σύγχρονο, πλήρες και να ανταποκρίνεται στις ανάγκες του νομού και της Πελοποννήσου ολόκληρης, για αρκετά χρόνια» Και συνέχισε: «Το αεροδρόμιό μας είναι εδώ, το αναβαθμίζουμε, όπως το επιδιώκαμε όλοι και όπως του πρέπει του νομού μας. Εξασφαλίζουμε λοιπόν τα πάντα, με τις σημερινές ανακοινώσεις, που είναι υπεύθυνες και χρονολογημένες. Μετά κι από τον δρόμο Τρίπολης - Καλαμάτας, είναι εδώ στην Καλαμάτα η δεύτερη πύλη, για την Ευρώπη, για τον κόσμο, και φροντίζουμε να είναι αυτή που πρέπει για έναν μεγάλο νομό, με τέτοιες προοπτικές ανάπτυξης που υπάρχουν, αλλά και για ολόκληρη την Πελοπόννησο».
«ΟΧΙ ΑΝΤΙΔΙΚΙΕΣ»
Καταλήγοντας ο Γ. Λαμπρόπουλος απηύθυνε έκκληση, όπως είπε, λέγοντας ότι «δεν υπάρχει λόγος κανένας, ούτε να αντιδικούμε, ούτε η Μεσσηνία να τίθεται αντιμέτωπη με άλλους νομούς. Ο ένας γειτονικός νομός λειτουργεί συμπληρωματικά για τον άλλο. Ολοι μαζί πασχίζουμε για την ανάπτυξη, της Μεσσηνίας, της Πελοποννήσου, της πατρίδας μας. Δεν χρειάζεται αντιπαράθεση, δεν χρειάζεται να καλλιεργούμε οτιδήποτε. Ολο τον χρόνο και όλο το καλοκαίρι, οι Αρκάδες ήταν στη Μεσσηνία και για τα μπάνια τους και για τις αγορές τους. Δεν χρειάζεται αντιπαράθεση».
«ΔΕΝ ΧΩΡΑ»
Από την πλευρά του, ο διοικητής της ΥΠΑ Δημήτρης Κούκης, προασπίστηκε τον χαρακτηρισμό «κορεσμένο» του υπουργού Υποδομών Μ. Χρυσοχοΐδη για το Αεροδρόμιο Καλαμάτας, αν και επέλεξε να χρησιμοποιήσει την έκφραση «δεν χωρά», όταν ρωτήθηκε σχετικά και από την «Ε». Είχε προηγηθεί δήλωσή του, σύμφωνα με την οποία, το «επίθετο που ακούστηκε, στην πράξη αποδεικνύεται ότι έτσι ήταν. Δεν χώραγε το Αεροδρόμιο της Καλαμάτας, γι’ αυτό οι Μεσσήνιοι ζητούσαν προέκταση του κτηρίου, προέκταση στρεμματικής απόδοσης. Το να σχολιάζουμε ένα επίθετο που ακούστηκε στον αέρα σε μια πολιτική συνέντευξη ή διαλόγου μεταξύ δύο υπουργών, είναι άστοχο κατά τη γνώμη μας».
Στην παρατήρηση της «Ε» ότι το επίθετο από τον Μ. Χρυσοχοΐδη ήταν ''κορεσμένος'' και δεν το είδαμε σε κάποιον διάλογο υπουργών, αλλά στο ρεπορτάζ του ΑΠΕ, ο κ. Κούκης δήλωσε:
«Με σαφήνεια και παρρησία κατέθεσα ότι ''δεν χωράει'' το αεροδρόμιο της Καλαμάτας, γιατί αν χωρά η ΥΠΑ δεν μπορεί να ζητεί 32 στρέμματα. Επειδή δεν χωράει λοιπόν, γι’ αυτό παραχωρείται η έκταση αυτή από την Πολεμική Αεροπορία».
Παρεμβαίνοντας εκ νέου ο υφυπουργός Αμυνας Γ. Λαμπρόπουλος, -σε ερώτηση για το αν υπάρχει μελέτη που να υπαγορεύει την χρήση ως πολιτικού του Αεροδρομίου της Τρίπολης, επανέλαβε ότι δεν πρέπει να δημιουργείται αντιπαράθεση: «Η αντιπαράθεση των δύο νομών είναι προς το κακό, δεν είναι προς το καλό. Δεν προσφέρει υπηρεσία κανένας. Εμείς τούτη τη στιγμή μιλάμε για την αναβάθμιση του Αεροδρομίου της Καλαμάτας. Είναι εδώ, θα παραμείνει εδώ και θα είναι ένα τέλειο αεροδρόμιο, όπως το θέλουμε και όπως το απαιτούν οι ανάγκες. Ολα τα άλλα είναι διχαστικά και δεν εξυπηρετούν σε τίποτα».
Αρχικά ο Δ. Κούκης επανέλαβε ότι τα έργα που εξαγγέλθηκαν είναι απολύτως απαραίτητα και χαρακτήρισε το Αεροδρόμιο Καλαμάτας ως «αεροδρόμιο πρώτης γραμμής», σημειώνοντας χαρακτηριστικά: «Το Αεροδρόμιο Καλαμάτας αποδείχθηκε στην πράξη ότι από την άγονη γραμμή Καλαμάτα - Θεσσαλονίκη, έφθασε να δέχεται πλέον 151.000 επιβάτες, μέχρι τον Αύγουστο του 2014, όταν πέρυσι, στο σύνολο του χρόνου, είχε δεχθεί 140.000. Καταλαβαίνετε λοιπόν ότι πραγματικά δεν χωρά πλέον αυτό το αεροδρόμιο τους 200.000 επιβάτες που περιμένουμε το 2015 και το 2016. Αρα εμείς θα πρέπει να προετοιμαστούμε, ως ΥΠΑ και ελληνική κυβέρνηση για το γεγονός αυτό, ό,τι και να γίνει με τα αεροδρόμια της χώρας».
Σε ερώτηση δε αν είναι σωστό να γίνονται έργα υποδομής, εν όψει παραχώρησης των αεροδρομίων σε ιδιώτες, ο υφυπουργός, από την πλευρά του, επισήμανε ότι δεν ήταν δυνατό να αναμένει κανείς πότε και αν θα γίνει παραχώρηση. «Δεν μπορούσαμε να περιμένουμε αν και πότε θα γίνει η όποια παραχώρηση. Πώς θα υποδεχόμαστε την αυξημένη κίνηση του 2015, του 2016: Το να περιμένουμε θα ήταν τραγικό λάθος και λυπάμαι για όσους έθεσαν σήμερα τέτοιο θέμα» είπε, ενώ ανάλογη θέση εξέφρασε και ο Δ. Κούκης.
ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΜΕΝΟΙ
Ικανοποιημένοι δήλωσαν από την πλευρά τους, ο περιφερειάρχης Πέτρος Τατούλης -που υποστήριξε ότι οι ενέργειες της Περιφέρειας Πελοποννήσου από το 2011 και μετά προσέδωσαν στο Αεροδρόμιο της Καλαμάτας τη διεθνή εμβέλεια που έχει σήμερα.
Ο βουλευτής Δημήτρης Σαμπαζιώτης ζήτησε «να αφήσουμε όλα τα υπόλοιπα στην μπάντα» και πρόσθεσε ότι «η βελτίωση του Αεροδρομίου Καλαμάτας και η ανάπτυξη για τη Μεσσηνία εξακτινώνεται και στην υπόλοιπη Περιφέρεια. Κάθε νομός προσφέρει το δικό του μερτικό για να πάμε όλοι μαζί μπροστά, γιατί δεν γίνεται αλλιώς. Ομοψυχία, ομόνοια, συνεργασία, όχι ενδοπεριφερειακές συγκρούσεις».
Από την πλευρά του, τέλος, ο δήμαρχος Μεσσήνης Στάθης Αναστασόπουλος εξέφρασε ικανοποίηση επίσης και πρόσθεσε:
«Η θέση μου σχετικά με τα Αεροδρόμια της Καλαμάτας και της Τρίπολης έχει καταγραφεί προ δυο-τριών ημερών. Το Αεροδρόμιό μας πρέπει πάση θυσία να αναβαθμιστεί και να επεκταθεί, όπως περιγράφηκε προ ολίγου και σε συνδυασμό με τις δηλώσεις του περιφερειάρχη θέλω να σημειώσω ότι αυτή τη στιγμή κάθε αντίθετη φωνή στην επέκταση του Αεροδρομίου και στην υλοποίηση αυτών που εξαγγέλθηκαν είναι παραφωνία και πρέπει να σταματήσει».
Ανάλογη δήλωση έκανε και ο δήμαρχος Πύλου - Νέστορος Δημήτρης Καφαντάρης, «Η Περιφέρεια Πελοποννήσου είναι μία, η ανάπτυξή της ενιαία κι έτσι θα προχωρήσουμε. Ολα τα άλλα είναι απλά λόγια» είπε χαρακτηριστικά. Διαβάστε το άρθρο στην ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ http://www.eleftheriaonline.gr/politiki/item/45229-eksaggelies-aerodromio-kalamata

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου