Σάββατο 20 Σεπτεμβρίου 2014


Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο: Οσμές... αναθέσεων και υπηρεσιών

Τελευταία Ενημέρωση: 20/09/2014   
Όλα όσα έχουμε αναφέρει -με συνεχή ρεπορτάζ στο «Θάρρος»- ότι γίνονται μέσω του συστήματος των απευθείας αναθέσεων έργων και υπηρεσιών αποδεικνύουν ότι το τοπικό σύστημα εξουσίας καλά κρατεί. Το κρίσιμο ερώτημα εδώ είναι: ως πότε;
Βέβαια, κάποιος θα αντιτάξει ότι αυτό απαντήθηκε πολύ πρόσφατα από τους πολίτες του Δήμου, δίνοντας στην παράταξη του κ. Νίκα άνετη πλειοψηφία από την πρώτη εκλογική Κυριακή.
Μέχρι σήμερα κανείς άλλος δεν ενδιαφέρθηκε να τοποθετηθεί επί του συγκεκριμένου ζητήματος. Ο τεχνικός και επιστημονικός κόσμος σιωπά, ενώ δημοτικές παρατάξεις και κομματικές νομαρχιακές επιτροπές περί άλλα τυρβάζουν (σ.σ. υπήρξαν και κάποιες ελάχιστες εξαιρέσεις).
Ας είναι. Από την πλευρά μας θα συνεχίσουμε να θέτουμε ερωτήματα.
Όταν ο δημοτικός σύμβουλος Χάρης Βγενής άκουγε από το στόμα του δημάρχου Π. Νίκα ότι θα είναι εφεξής ο νέος πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Καλαμάτας, θα πρέπει να ένιωσε ικανοποιημένος, αφού ο αγώνας του έπιασε τόπο.
Το πρώτο πράγμα, όμως, που θα πρέπει να κάνει μόλις καθίσει κανονικά στη νέα του θέση, είναι να μάθει καλά τους στίχους του λαϊκού τραγουδιού «Τα βάσανά μου ένα φορτίο», που τραγουδιέται ακόμα στις πίστες νυκτερινών κέντρων. Κι αυτό, γιατί, αν ισχύουν όλα όσα μας καταγγέλθηκαν για το τι συνέβαινε στο συγκεκριμένο Νομικό Πρόσωπο, δε θα πρέπει να νιώθει άνετα.
Ξεκινάμε με το έργο ανάθεσης, πριν από πέντε μήνες περίπου, της νομιμοποίησης των κτηρίων του Ναυτικού Ομίλου, στο γνωστό, πλέον, μηχανικό, ο οποίος και δραστηριοποιήθηκε στις δημοτικές εκλογές με ιδιαίτερο ζήλο. Κόστος έργου περίπου 7.000 ευρώ.
Σύμφωνα με πληροφορίες μας, όμως, ο τέως πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου, Γιάννης Μανδηλάρης, δε θέλησε να πληρώσει το παραπάνω ποσό. Κι αυτό, γιατί το θεώρησε υψηλό, αλλά και επειδή δεν προβλέπεται κάτι τέτοιο από το νόμο. Η περιοχή είναι εντός χερσαίας ζώνης και προλιμένας και ανήκουν στο υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, στην Κτηματική Υπηρεσία και στο υπουργείο Οικονομικών. Αποτέλεσμα, ο τέως πρόεδρος, για προφανείς λόγους, να πετάξει το... μπαλάκι των ευθυνών στον επόμενο.
Έπειτα, όπως μάθαμε, υποψήφιος στο συνδυασμό του Π. Νίκα έχει προσληφθεί ως συντηρητής του Λιμενικού Πάρκου, αντί 700 ευρώ το μήνα. Διόλου ευκαταφρόνητο ποσό στους καιρούς που ζούμε.
Στενό συγγενικό πρόσωπο τέως προέδρου Νομικού Προσώπου παρέχει νομικές υπηρεσίες στο Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο. Έτσι, μόνο για διάφορες γνωμοδοτήσεις πληρώθηκε με 5.000 ευρώ, ενώ έχει υποβάλει κι άλλον λογαριασμό, με το ίδιο δικαιολογητικό, ύψους 8.000 ευρώ. Ούτε κι αυτή την υπηρεσία υπέγραψε ο τέως πρόεδρος!
Επίσης, έχουμε κάτι για το Σύστημα Ασφάλειας Λιμένος (το λεγόμενο ISPS). Μέχρι και το τέλος του 2013 οι εργασίες που απαιτούνταν εκτελούνταν αμισθί από μέλη της Λιμενικής Επιτροπής. Σήμερα, μόνο για το λιμάνι της Καλαμάτας, το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο πληρώνει 1.500 ευρώ περίπου το μήνα, μέρος των οποίων λέγεται ότι εισπράττεται από... συγγενικό πρόσωπο.
Επί όλων των παραπάνω θα πρέπει να πάρει καθαρή θέση ο νέος πρόεδρος. Ισχύουν ή όχι; Επιβεβαιώνονται και άρα - ηθικά τουλάχιστον- θα πρέπει να λάβει δυσάρεστες για κάποιους αποφάσεις ή θα αφήσει να αιωρούνται τα ερωτήματα;
Εμείς περιμένουμε να δημοσιεύσουμε κάθε απάντηση. Όπως, βέβαια, θα συνεχίσουμε να θέτουμε και ερωτήματα, μήπως και σπάσουμε την... ομερτά της σιωπής.
Να σημειώσουμε για το τέλος και κάτι σημαντικό. Από τις παραπάνω αποφάσεις καμία δεν έχει συζητηθεί και εγκριθεί στη Λιμενική Επιτροπή.

Του Αντώνη Πετρόγιαννη

http://www.tharrosnews.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου