Παρασκευή 19 Σεπτεμβρίου 2014

ΜΕΣΣΗΝΙΑΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ


ΞΕΣΗΚΩΝΕΤΑΙ Η ΜΕΣΣΗΝΙΑ

AERODROMIO

Προέχει η αναβάθμιση του αεροδρομίου Καλαμάτας, τονίζουν στην «Ε» βουλευτές, δήμαρχοι κι εκπρόσωποι φορέων της Μεσσηνίας. Κάποιοι αντιδρούν στο ενδιαφέρον και στην αναβάθμιση του αεροδρομίου της Τρίπολης, τη στιγμή που υπάρχει αδιαφορία για το αεροδρόμιο Καλαμάτας κι ενώ η απόσταση είναι μόλις 35 λεπτά με τον αυτοκινητόδρομο. Αλλοι υποστηρίζουν πως δε θα επηρεάσει ή θεωρούν συμπληρωματική τη λειτουργία του αεροδρομίου στην αρκαδική πρωτεύουσα.
Αναμενόμενα επικριτικός είναι ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Θανάσης Πετράκος, ενώ αιχμηρός εμφανίζεται ο δήμαρχος Καλαμάτας Παναγιώτης Νίκας, που απευθύνει καίρια ερωτήματα σε κυβέρνηση και Περιφέρεια. Αλλοι αυτοδιοικητικοί δεν επικρίνουν την αναβάθμιση του αεροδρομίου της Τρίπολης για να τα έχουν καλά με τον περιφερειάρχη Πέτρο Τατούλη και να πάρουν κανένα έργο και κάποιοι «πατούν σε δύο βάρκες», ενόψει των εκλογών σε ΚΕΔΕ και ΠΕΔ.
Ο υφυπουργός Εθνικής Αμυνας Γιάννης Λαμπρόπουλος που δεν κρύβει τη δυσφορία του για τη δήλωση περί κορεσμού του αεροδρομίου Καλαμάτας του υπουργού Υποδομών Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, κάνει λόγο για ανάδειξή του σε κεντρικό περιφερειακό αερολιμένα.
Ο διοικητής της ΥΠΑ Δημήτρης Κούκης που δε δέχθηκε να κάνει δηλώσεις, στο πλαίσιο της γραμμής που προωθείται μέσω των κυβερνητικών φερέφωνων ενημέρωσης, μας πληροφόρησε ότι γίνεται προσπάθεια και αναμένεται τις επόμενες ημέρες να υπάρξουν εξαγγελίες για έργα αναβάθμισης στο αεροδρόμιο Καλαμάτας. Μάλιστα, στο πλαίσιο αυτής της γραμμής, διαρρέεται ότι το Σάββατο στο πανηγύρι της Μεσσήνης ο κ. Λαμπρόπουλος (μαζί και τον κ. Κούκη) θα κάνουν τις σχετικές ανακοινώσεις, για να αντιστρέψουν το αρνητικό κλίμα.
Εντύπωση προκάλεσε η άρνηση της αντιπεριφερειάρχη Μεσσηνίας Ελένης Αλειφέρη να κάνει δήλωση και να μας απαντήσει, λέγοντας μέσω της γραμματείας του Γραφείου της πως «θα κάνει δηλώσεις όποτε το κρίνει αυτή. Και για το συγκεκριμένο θέμα έχει τοποθετηθεί προεκλογικά».
Στο ερώτημά μας για τη δήλωση του κ. Χρυσοχοΐδη περί κορεσμού του αεροδρομίου της Καλαμάτας για την αναβάθμιση του αεροδρομίου Τρίπολης σε σχέση με την αδιαφορία για το αεροδρόμιο Καλαμάτας μας απάντησαν:
Γιάννης Λαμπρόπουλος (βουλευτής Ν.Δ. – υφυπουργός Εθνικής Αμυνας)
«Εμείς θα κάνουμε ό,τι είναι δυνατόν και θα δώσουμε τις εγκαταστάσεις που χρειάζεται ο αερολιμένας Καλαμάτας, για να μη θεωρείται ούτε εσφαλμένως ως κορεσμένος. Και να τον αναδείξουμε ως κεντρικό περιφερειακό αερολιμένα, που θα καλύπτει όχι μόνο τις ανάγκες της Μεσσηνίας, αλλά όλης της Πελοποννήσου».
Δημήτρης Σαμπαζιώτης (βουλευτής Ν.Δ.)
«Το αεροδρόμιο της Τρίπολης δεν μπορεί να λειτουργήσει ανταγωνιστικά. Εμείς έχουμε συγκριτικά πλεονεκτήματα, πτήσεις με 28 προορισμούς και τουριστικές επενδύσεις. Δε θεωρώ ότι καταστρέφεται η Μεσσηνία με αυτό. Εμείς έχουμε το δικό μας συγκεκριμένο στόχο και έχουμε τουριστικό προϊόν. Πρέπει να ασχοληθούμε όλοι με την αναβάθμιση του αεροδρομίου Καλαμάτας από πλευράς υποδομών. Γιατί και με την εικόνα του αεροδρομίου στέλνουμε την εικόνα της Μεσσηνίας. Δεν πάει να ανοίξουν 300 αεροδρόμια, αυτός που είναι να έρθει στη Μεσσηνία, θα έρθει στο αεροδρόμιο Καλαμάτας. Η αναβάθμιση του αεροδρομίου είναι ο στόχος μας. Να αναβαθμίσουμε τις υπηρεσίες του αεροδρομίου και να φτιάξουμε τις υποδομές, που να αντέξουν τον κόσμο που προσδοκούμε στη Μεσσηνία. Οι άλλοι ας κάνουν, ό,τι θέλουν. Να ασχοληθούμε με αυτά, με τις υποδομές και ας αφήσουμε τις ενδοπεριφερερειακές ανισότητες και έριδες. Και είναι πιο επιτακτική η ανάγκη για αναβάθμιση, αν είναι κορεσμένο».
Θανάσης Πετράκος (βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ)
«Εκτίθεται ανεπανόρθωτα ο βουλευτής Μεσσηνίας και πρωθυπουργός κ. Σαμαράς, και είναι υπόλογος απέναντι στους πολίτες της Μεσσηνίας μετά τις απίστευτες δηλώσεις των υπουργών της κυβέρνησής του, κ. Μ. Χρυσοχοΐδη και Δ. Αβραμόπουλου. Η δήλωση ότι το αεροδρόμιο της Καλαμάτας είναι κορεσμένο(!!!) και γι” αυτό πρέπει να ανοίξει και άλλο το οποίο μάλιστα θα απέχει 35 λεπτά από το αεροδρόμιο της Καλαμάτας είναι προκλητική. Αν το αεροδρόμιο της Καλαμάτας, σύμφωνα με τις δηλώσεις του κ. Χρυσοχοΐδη, είναι κορεσμένο, τότε οφείλει να απαντήσει ο κ. Χρυσοχοΐδης και πρώτα από όλα ο πρωθυπουργός της χώρας κ. Σαμαράς γιατί δεν έχει προχωρήσει μετά από 26 μήνες που βρίσκεται στη διακυβέρνηση της χώρας στην αναβάθμιση των υποδομών του αεροδρομίου της Καλαμάτας.
Οι υποσχέσεις και γραπτές απαντήσεις – δεσμεύσεις του κ. Σαμαρά και των υπουργών της κυβέρνησής του, στις επανειλημμένες παρεμβάσεις μου για αναβάθμιση του αεροδρομίου της Καλαμάτας, αποδείχτηκαν «τα ψεύτικα τα λόγια τα μεγάλα». Συγκεκριμένα για να αποκαλυφθεί σε όλους τους Μεσσήνιους πολίτες το μέγεθος του εμπαιγμού, είμαι υποχρεωμένος να υπενθυμίσω στους κ. Σαμαρά, Χρυσοχοΐδη και Αβραμόπουλο ότι είχαν δώσει υποσχέσεις αλλά και γραπτές απαντήσεις για την αναβάθμιση των υποδομών του αεροδρομίου της Καλαμάτας, όταν: Στις 5 και 6/9/2012 είχα συναντηθεί με την τότε διοικητή της ΥΠΑ κ. Φ. Παπαδημητρόπουλο και το γ.γ. Μεταφορών κ. Ν. Σταθόπουλο.
Επίσης, στις 19/4/2013 συναντήθηκα πάλι με το γ.γ. Μεταφορών κ. Ν. Σταθόπουλο. Στις 30/4/2013 συναντήθηκα με τον τότε υπουργό Ανάπτυξης, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Κ. Χατζηδάκη και τον αρχηγό του ΓΕΑ κ. Τουρνά. Επειδή, παρά τις υποσχέσεις τίποτα δεν προχωρούσε, κατέθεσα γραπτή ερώτηση προς τους υπουργούς Υποδομών και Αμυνας στις 25/11/2013.
Στη συνέχεια στις 19/12/2013 έθεσα το θέμα στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής και ζήτησα απάντηση από τον αρμόδιο υπουργό κ. Χρυσοχοΐδη.
Επανήλθα στις 17/1/2014 καταθέτοντας ως αναφορά την απόφαση 599/30-12-2013 του Δημοτικού Συμβουλίου Καλαμάτας.
Σε όλες αυτές τις συναντήσεις και κοινοβουλευτικές παρεμβάσεις έχω ζητήσει: Την άμεση έγκριση του κονδυλίου των 2 εκ. ευρώ για την δημοπράτηση των έργων αναβάθμισης των υφιστάμενων εγκαταστάσεων του αεροδρομίου της Καλαμάτας (επέκταση ανατολικά του κτηρίου του αεροσταθμού και βελτίωση των εγκαταστάσεων).
Την κατασκευή κυκλικού κόμβου στην είσοδο του αεροδρομίου.
Τη δημοπράτηση των έργων «Αναβάθμιση Διαδρόμου και Τροχοδρόμου, Εκσυγχρονισμός Ηλεκτρικού Δικτύου Φωτεινής Σήμανσης και Κατασκευή Πύργου Ελέγχου Αεροδρομίου (ΠΕΑ) και Υποστηρικτικού Κτηρίου κοινής χρήσης ΥΠΑ-Π.Α.» με βάση μελέτη και το τεχνικό δελτίο του έργου που έχει εκπόνησε το ΓΕΑ ύψους 35.870.650 ευρώ.
Την έγκριση των κονδυλίων για την απαλλοτρίωση των 40 στρεμμάτων για την επέκταση του δαπέδου στάθμευσης των αεροσκαφών.
Την υπογραφή από το ΓΕΑ παραχώρησης 100 στρεμμάτων για να χρησιμοποιηθεί ως χώρος μόνιμης στάθμευσης αεροσκαφών.
Γιατί λοιπόν κ. Σαμαρά δεν έχει υλοποιηθεί τίποτα από τα παραπάνω μέχρι σήμερα, παρά τις υποσχέσεις και γραπτές απαντήσεις στις ερωτήσεις γραπτές και προφορικές που έχω καταθέσει τα δύο αυτά χρόνια, ώστε να αναβαθμιστεί το αεροδρόμιο της Καλαμάτας και συνεπώς να μην είναι κορεσμένο, όπως είπε με την απίστευτη δήλωσή του ο κ. Χρυσοχοΐδης;
Επίσης, αφού λεφτά υπάρχουν κ. Σαμαρά, γιατί έκλεισε ο σιδηρόδρομος στην Πελοπόννησο και δεν επαναλειτουργεί άμεσα ο προαστιακός της Μεσσηνίας και το σιδηροδρομικό δίκτυο της Πελοποννήσου συνολικά. Γιατί δεν προχωράνε τα αναγκαία οδικά έργα  του περιφερειακού της Καλαμάτας, το Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη, το Ριζόμυλος – Κορώνη και το Ρωμανού – Γαργαλιάνοι;
Οι πολίτες της Μεσσηνίας έχουν αντιληφθεί ότι ο κ. Σαμαράς μόνο για μικρορουσφέτια είναι ικανός και να «τονώνει» τους μεγαλοϊδεατισμούς του κ. Τατούλη και όχι για έργα που θα συμβάλλουν στην ανάπτυξη της Μεσσηνίας. Γι” αυτό πολύ σύντομα θα υποστεί ο κ. Σαμαράς και η συγκυβέρνησή του την δίκαιη εκλογική συντριβή».
Δημήτρης Κουκούτσης (βουλευτής Χρυσής Αυγής)
«Με αυτή τη λογική που λειτουργούμε εδώ και χρόνια, καλό είναι να πάρουν και αυτό που έχουμε. Από πού και ως πού οι κλιματολογικές συνθήκες της Αρκαδίας επιτρέπουν τη λειτουργία αεροδρομίου και όχι μόνο το χειμώνα; Χωρίς αυτό να σημαίνει ότι με τους Αρκάδες μας χωρίζει κάτι. Τρέχουν για το καλό του τόπου τους και πολύ καλά κάνουν. Θα επιθυμούσα το ίδιο να πράξουμε και μεις για τον τόπο μας, οι Μεσσήνιοι.
Και όλα αυτά δεν τα αναφέρω μέσα από το στενό πρίσμα του τοπικισμού ή της κομματικής και βουλευτικής ιδιότητας. Θέλω να πιστεύω ότι αντανακλώ με το λόγο μου την πλειοψηφία των συμπατριωτών μου. Σε αυτήν εδώ τη χώρα πρέπει κάποτε να μιλάμε μόνο όταν θα λέμε αλήθειες.
Τι να περιμένει κανείς από το συμπατριώτη μας πρωθυπουργό; Είναι τόσα τα έργα στη Μεσσηνία που έχουν παγώσει και τώρα υποβαθμίζεται και το διεθνές αεροδρόμιο. Αλλωστε μετά το 1974 μπορείτε να θυμηθείτε ένα Μεσσήνιο πολιτικό που άφησε το στίγμα του στον τόπο με κάποιο μεγάλο έργο; Το μόνο που τους ενδιέφερε και τους ενδιαφέρει, ήταν και είναι τα ρουσφετάκια, οι μεταθέσεις και οι διορισμοί στα σούπερ μάρκετ. Θα καταθέσω και επίκαιρη ερώτηση».
Παναγιώτης Νίκας (δήμαρχος Καλαμάτας)
«Στο αεροδρόμιο Καλαμάτας, που είναι το ταχύτερα αναπτυσσόμενο αεροδρόμιο της Ελλάδος, δεν έχει γίνει τα τελευταία χρόνια κανένα ουσιαστικό έργο για τη βελτίωση των υποδομών του. Κανένα ουσιαστικό έργο, δηλαδή, για την «πύλη εισόδου» μιας περιοχής, για την οποία υπάρχει αισιοδοξία και αποδείξεις ραγδαίας ανάπτυξης.
Αντίθετα, ανακοινώθηκε με τυμπανοκρουσίες ο εκσυγχρονισμός και η λειτουργία ανταγωνιστικού αεροδρομίου στην Τρίπολη (μισή ώρα απόσταση), κάτι που θα πλήξει καίρια το αεροδρόμιο της Καλαμάτας.
Κι εδώ προκύπτουν τα εύλογα ερωτήματα: 1) Το ορθό και το λογικό δεν είναι να ολοκληρώνουμε τις στοιχειώδεις υποδομές σ’ ένα αεροδρόμιο (Καλαμάτας) πριν φτιάξουμε το άλλο (Τρίπολη); 2) Από ποια μελέτη (τεχνική, οικονομική κ.λπ.) προκύπτει η ανάγκη λειτουργίας αεροδρομίου (Τρίπολη) σε μισή ώρα απόσταση (Καλαμάτα); 3) Η επιλογή της διαδικασίας ΣΔΙΤ (Σύμπραξη Δημοσίου – Ιδιωτικού Τομέα) σημαίνει ότι και το κράτος πρέπει να βάλει χρήματα. Δηλαδή, για το αεροδρόμιο της Τρίπολης υπάρχουν χρήματα και γι’ αυτό της Καλαμάτας δεν υπάρχουν; 4) Οι χθεσινές ανακοινώσεις για το αεροδρόμιο της Τρίπολης, όποια στόχευση κι αν έχουν, δεν μπορεί να είναι αποδεκτές και, δυστυχώς, αποδεικνύουν πως η οικονομική κρίση σε τίποτε δεν μας έχει διδάξει (προγραμματισμός, διαχείριση πόρων, αιτιολόγηση αποφάσεων κ.λπ.).
Θεωρώ πως όλοι οι αιρετοί του τόπου μας πρέπει να εκφράσουν ευθέως την άποψή τους γι’ αυτό το θέμα».
Στάθης Αναστασόπουλος (δήμαρχος Μεσσήνης)
«Πράγματι οι αφίξεις στο αεροδρόμιο «Καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος» παρουσιάζουν εντυπωσιακές αυξήσεις χρόνο με το χρόνο. Εάν δε γίνει άμεσα αναβάθμιση και επέκταση των εγκαταστάσεων, φυσικά σε λίγο χρόνο δε θα μπορεί να εξυπηρετήσει την αυξανόμενη κίνηση. Επιβάλλεται, λοιπόν, άμεσα η αναβάθμιση και η επέκταση των εγκαταστάσεων και κάτι τέτοιο φαίνεται να δρομολογείται, αν εκτιμήσουμε την ανακοίνωση του υφυπουργού Εθνικής Αμυνας για παραχώρηση 32 στρεμμάτων από το Στρατιωτικό Αεροδρόμιο στην ΥΠΑ. Δε φθάνει όμως αυτό και πρέπει να γίνουν και άλλα πράγματα, τα οποία περιμένουμε.
Αν αναβαθμιστεί πλήρως το αεροδρόμιο Καλαμάτας και επειδή η Πελοπόννησος προβάλλεται ενιαία και λειτουργεί ως ενιαίος προορισμός, θεωρώ ότι δεν έχουμε να φοβηθούμε τίποτα από την ύπαρξη του αεροδρομίου της Τρίπολης και ως πολιτικού, δεδομένου ότι θα λειτουργήσει συμπληρωματικά με αυτό της Καλαμάτας. Αλλωστε με τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της Μεσσηνίας ως προορισμού και του αεροδρομίου Καλαμάτας ως ασφαλέστερου, λόγω θέσης και κλίματος, εκτιμώ ότι δε θα ανακοπεί η ανοδική πορεία των αφίξεων στο αεροδρόμιο Καλαμάτας».
Δημήτρης Καφαντάρης (δήμαρχος Πύλου – Νέστορος)
«Δεν υπάρχει κορεσμός στο αεροδρόμιο Καλαμάτας. Είναι ένα αεροδρόμιο που συνεχώς αναπτύσσεται και θα πρέπει να γίνουν άμεσα έργα υποδομής. Το ένα που αφορά την παραχώρηση στρεμμάτων για το χώρο στάθμευσης και το άλλο την υλοποίηση του έργου αναβάθμισης των 25 εκ. ευρώ από το ΕΣΠΑ, από την Περιφέρεια Πελοποννήσου. Μπορεί ο υπουργός να εννοούσε τον κορεσμό με την έννοια της γρήγορης και μεγάλης ανάπτυξης. Οποια άλλη έννοια δε μας βρίσκει σύμφωνους.
Ως δήμαρχος Πελοποννήσου δεν μπορώ να δω αρνητικά μια τέτοια εξέλιξη για το αεροδρόμιο της Τρίπολης. Αλλά ως δήμαρχος της Μεσσηνίας λέω ότι οφείλουν να γίνουν πολλά στο πιο παλιό και με μεγαλύτερη κίνηση αεροδρόμιο της Πελοποννήσου. Πρωταρχικός στόχος της κυβέρνησης θα πρέπει να είναι η αναβάθμιση του αεροδρομίου Καλαμάτας, διότι οι επενδύσεις που γίνονται στη Μεσσηνία είναι εκατομμυρίων ευρώ. Παράλληλα το αεροδρόμιο της Τρίπολης θα λειτουργήσει ως συμπληρωματικό της Καλαμάτας. Δεν το βλέπω ανταγωνιστικά, γιατί δεν πρέπει να το βλέπω ανταγωνιστικά. Η ανάπτυξη είναι ενιαία, από την ανάπτυξη όλοι κερδίζουν».
Παναγιώτης Κατσίβελας (δήμαρχος Τριφυλίας)
«Θα πρέπει να δούμε το σχεδιασμό. Ο,τι σχεδιάζουμε θα πρέπει να έχει σχέση με τη ζωή, με το αντικείμενο, αλλά κυρίως με την πορεία που έχει πάρει η κοινωνία και κάθε συγκεκριμένος τόπος. Μ’ αυτή την έννοια ως το κέντρο κινήσεως, επισκέψεως και προορισμού έχει επιλεγεί η Καλαμάτα και το αεροδρόμιό της. Για επιλογές που γίνονται εκτός της ζωής είναι άστοχες. Είναι αυτονόητο ότι το αεροδρόμιο της Τρίπολης δεν μπορεί να εξυπηρετήσει ούτε τις ανάγκες της Πελοποννήσου, ούτε του τουρισμού, ούτε των επισκεπτών. Κατά συνέπεια το αεροδρόμιο Καλαμάτας είναι το κύριο και ουσιαστικό αεροδρόμιο της Περιφέρειάς μας. Και ως εκ τούτου αυτό πρέπει και να μεγαλώσει και να επεκταθεί. Είναι γνωστό ότι η Αρκαδία δεν έχει τουρισμό. Είναι γνωστό ότι η Τρίπολη είναι ελάχιστη απόσταση από την Αθήνα. Η τουριστική έκρηξη γίνεται στο Νομό Μεσσηνίας. Ο,τι και να γίνει για το αεροδρόμιο της Τρίπολης, δε θα γίνει το μεγάλο αεροδρόμιο της περιοχής. Γιατί δε θα είναι επιλέξιμο από τους επισκέπτες».
Αριστείδης Σταθόπουλος (δήμαρχος Οιχαλίας)
«Θεωρώ ότι οι φράσεις για κορεσμό του αεροδρομίου της Καλαμάτας ήταν τουλάχιστον ατυχείς, γιατί δεν υπάρχει τέτοιο θέμα. Απεναντίας τα 2 τελευταία χρόνια έχουμε αύξηση στην κίνηση του αεροδρομίου γύρω στο 40% χωρίς να δημιουργηθούν προβλήματα στην εξυπηρέτηση των επισκεπτών.
Αλλωστε από όσο γνωρίζω υπάρχει συνεργασία του ΓΕΑ με την Πολιτική Αεροπορία, ώστε να παραχωρηθεί χώρος 35 στρεμμάτων πλησίον του αεροδρομίου που υπάρχει για τη διευκόλυνση των πτήσεων και την παραμονή των αεροσκαφών. Το αεροδρόμιο Καλαμάτας ακολουθεί ανοδική πορεία, το 2013 είχε 140.000 επισκέπτες, φέτος μέχρι 30/8 είχε 150.000 και εκτιμάται ότι μέχρι το τέλος του έτους θα φθάσει τους 200.000 επισκέπτες. Πιστεύω ότι η αναβάθμιση του αεροδρομίου Καλαμάτας είναι μονόδρομος, δεδομένου ο νομός Μεσσηνίας είναι ψηλά στη λίστα σαν τόπος προορισμού, τουριστικής επισκεψιμότητας και αυτό πρέπει να συνεχιστεί και θα συνεχιστεί αντί όποιας θυσίας. Υπάρχει δέσμευση της κυβέρνησης και του προέδρου της Πολιτικής Αεροπορίας για την κατασκευή των κτιριακών εγκαταστάσεων που είναι αναγκαίες για την υποδοχή των αεροσκαφών.
Είμαι αισιόδοξος ότι η ανοδική πορεία του αεροδρομίου θα συνεχιστεί, διότι όλοι και όλα συνηγορούν προς αυτήν την κατεύθυνση όπως οι νέες τουριστικές μονάδες και μάλιστα αρκετές υψηλών προδιαγραφών, ο νέος αυτοκινητόδρομος, η ανάδειξη και αξιοποίηση των αρχαίων, νεοκλασικών και βυζαντινών μνημείων. Η άποψη της κυβέρνησης, αλλά και του προέδρου της Πολιτικής Αεροπορίας, όχι απλώς επιβεβαιώνει την αναγκαιότητα της αναβάθμισης του αεροδρομίου, αλλά προδικάζει και την απαίτηση των δραστικών παρεμβάσεων σε όλα τα επίπεδα, ώστε το συντομότερο δυνατό το αεροδρόμιο της Καλαμάτας να γίνει ένα από τα πλέον επισκέψιμα και αναβαθμισμένα της χώρας».
Γιάννης Μαραμπέας (δήμαρχος Δυτικής Μάνης)
«Θεωρώ ότι χρειάζεται αναβάθμιση το υπάρχον αεροδρόμιο της Καλαμάτας. Δεν ξέρω αν η δημιουργία πολιτικού αεροδρομίου στην Τρίπολη, θα δημιουργήσει ή θα λύσει προβλήματα. Το αεροδρόμιο της Καλαμάτας έχει γίνει κόμβος και η Μεσσηνία τουριστικός προορισμός και γι’ αυτό χρειάζεται αναβάθμιση. Εξυπηρετεί πάρα πολύ κόσμο και το νομό και τη Μάνη. Είναι πολύ κοντά να υπάρχουν σε τέτοια απόσταση (Καλαμάτα – Τρίπολη) δύο αεροδρόμια».
Δημήτρης Μανιάτης (πρόεδρος Επιμελητηρίου Μεσσηνίας)
«Δεν υπάρχει κανένας κορεσμός. Εκείνο που έχουμε ζητήσει και ζητάμε, είναι η επέκταση των χώρων στάθμευσης που έχει ήδη προγραμματιστεί. Πρέπει να γίνει άμεσα. Και να επεκταθούν οι κτηριακές εγκαταστάσεις και να υλοποιηθεί ο κόμβος εισόδου – εξόδου, γιατί υπάρχει μεγάλη επικινδυνότητα. Ακόμα, να υπάρξει συγκοινωνία με την πόλη. Είναι απαράδεκτο να μην υπάρχει συγκοινωνία Αεροδρόμιο – Καλαμάτα. Τώρα έχουμε πολλές κανονικές πτήσεις. Χρειάζεται μέσο μεταφοράς των επιβατών που φθάνουν με αυτές τις πτήσεις. Προέχει η αναβάθμιση του υπάρχοντος αεροδρομίου που αναπτύσσεται. Από τη στιγμή που ολοκληρώθηκαν οι οδικοί άξονες, δεν είναι δυνατόν να έχουμε αεροδρόμιο κάθε 30 χιλιόμετρα. Προτεραιότητα είναι η αναβάθμιση του υπάρχοντος Αεροδρομίου».
Κώστας Αγγελόπουλος (πρόεδρος της Ενωσης Ξενοδόχων Τριφυλίας)
«Προέχει η αναβάθμιση του αεροδρομίου της Καλαμάτας. Οταν έχει αύξηση στην κίνηση 80% σε 1 – 2 χρόνια, δεν μπορεί να μην το στηρίζεις και να τρέχεις να φτιάχνεις άλλα αεροδρόμια. Τα πράγματα δείχνουν από μόνα τους πού θα πρέπει να γίνουν οι παρεμβάσεις. Με το δρόμο είμαστε 35 λεπτά απόσταση από την Τρίπολη. Μπορεί να μη λειτουργήσει καλά ούτε το ένα, ούτε το άλλο αεροδρόμιο».
Σπύρος Λαγωνικάκος (πρόεδρος Ενωσης Ξενοδόχων Μεσσηνίας)
«Νομίζω ότι είναι κεραυνός εν αιθρία. Γιατί εμείς περιμέναμε την έγκριση από το ΕΣΠΑ του έργου ανακαίνισης και αναβάθμισης του αεροδρομίου Καλαμάτας. Εχουμε τη μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση στην άφιξη αεροσκαφών και είμαστε σίγουροι πως θα ξεκινούσαν τα έργα αναβάθμισης για ένα σύγχρονο αεροδρόμιο με ανακαινισμένα κτήρια, με μεγαλύτερη πίστα. Να γίνει ένα υπερσύγχρονο αεροδρόμιο αντάξιο των ευρωπαϊκών προδιαγραφών.
Αντίθετα ξεκίνησαν να κάνουν ένα πρόγραμμα για το αεροδρόμιο Τρίπολης, χωρίς να αιτιολογήσουν ότι οι καιρικές συνθήκες είναι πολύ δύσκολες (ομίχλη και βροχή) και κατασπαταλώντας τα χρήματα του ελληνικού λαού που τόσο τα έχει ανάγκη.
Νομίζω ότι είναι μια παγκόσμια πρώτη στα αεροπορικά χρονικά, αεροδρόμιο να απέχει 50 – 60 χιλιόμετρα από το άλλο. Δεν υπάρχει πουθενά αλλού στην Ευρώπη. Χωρίς να ξοδέψουν πολλά χρήματα θα μπορούσαμε να αναβαθμίσουμε το αεροδρόμιο Καλαμάτας, που δεν είναι παραπάνω από 35 λεπτά από την Τρίπολη».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου