Παρασκευή 26 Σεπτεμβρίου 2014

υπουργος με χαρτοφυλακιο για τους δρομους της Μεσσηνιας ο Λαμπροπουλος

Γ. Λαμπρόπουλος: «Η πλήρης επανεκκίνηση του περιφερειακού της Καλαμάτας και του Λεύκτρο – Σπάρτη, θα γίνει εντός του Οκτωβρίου» 26/09/2014
lampropoulos giannisΟ δρόμος Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη καταβάλλεται προσπάθεια να εκτελεσθεί  ως Δημόσιο έργο.
Ο Υφυπουργός Εθνικής Άμυνας Γιάννης Λαμπρόπουλος είχε συνάντηση με τον Υπουργό κ. Μιχάλη Χρυσοχοϊδη στο Υπουργείο Υποδομών, κατά την οποία συζητήθηκαν όλα τα έργα που αφορούν το Νομό Μεσσηνίας.
Συγκεκριμένα, ο κ. Λαμπρόπουλος σε ανακοίνωσή του επισημαίνει ότι:
«  1.] Η γέφυρα της Τσακώνας  με τα σημερινά δεδομένα υπολογίζεται να παραδοθεί μέχρι το τέλος Ιανουαρίου του 2015 .
2.] Η πλήρης επανεκκίνηση του περιφερειακού της Καλαμάτας και του Λεύκτρο – Σπάρτη, θα γίνει αφού κυρωθεί στη Βουλή, εντός του Οκτωβρίου 2014, η τροποποίηση της σύμβασης παραχώρησης η οποία  βρίσκεται ακόμη στο Ελεγκτικό Συνέδριο για έγκριση.
3.] Ο δρόμος Τσακώνα – Καλό Νερό θα γίνει σύμφωνα με την νομοθετική κατοχύρωση που υπήρξε πριν λίγους μήνες ως Δημόσιο έργο και θα ενταχθεί στο νέο ΕΣΠΑ. Η δημοπράτηση του έργου , μαζί με κάποιες υποστηρικτικές μελέτες πρόκειται να γίνει  τους πρώτους μήνες του 2015.
4.]  Ο δρόμος Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη έχει πολύ μεγάλο κόστος κατασκευής και απαλλοτριώσεων (ιδιαίτερα αν γίνει παραλιακά) και καταβάλλεται προσπάθεια να εκτελεσθεί  και αυτός ως Δημόσιο έργο ενιαίο με αυτό του τμήματος Τσακώνα – Καλό Νερό, ενδεχομένως και με συμμετοχή ιδιωτικών κεφαλαίων .
Υπενθυμίζεται  ότι το νέο ΕΣΠΑ έχει πολύ λίγα χρήματα για δρόμους , συγκριτικά με το προηγούμενο.
5.] Ο Υπουργός δεσμεύτηκε για την κατασκευή εξόδου προς Μελιγαλά και Αρχαία Μεσσήνη στον άξονα Τσακώνας – Καλαμάτας.
Ύστερα και από τις διαβεβαιώσεις του Περιφερειάρχη Πελοποννήσου κ. Πέτρου Τατούλη, σύντομα θα δημοπρατηθεί ο δρόμος Μεσσήνη – Λάμπαινα – Αρχαία Μεσσήνη, ως έργο της Περιφέρειας  και θα καταβληθεί προσπάθεια για την ένταξη του δρόμου Φιλιατρά – Γαργαλιάνοι  και της παράκαμψης του Χαρακοπιού.
Στο δε τμήμα Ριζόμυλος – Καλαμάκι προς Κορώνη εκτελούνται κανονικά οι εργασίες .»


Κρίσιμες εβδομάδες για το μέλλον της περιοχής 
 
  • ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ
Κρίσιμες εβδομάδες για το μέλλον της περιοχής
 
Η Μεσσηνία, όπως αναδείχτηκε τις προηγούμενες ημέρες με σειρά δημοσιευμάτων, είναι στο επίκεντρο μεγάλων τουριστικών επενδύσεων. Οι ιδιωτικές επενδύσεις – παρά τα περί του αντιθέτου θρυλούμενα -  είναι αυτές που φέρνουν ανάπτυξη και βέβαια δημιουργούν παραγωγικές και βιώσιμες θέσεις εργασίας. Οι επενδύσεις στον τουρισμό αποτελούν ένα γεγονός που μπορεί να ικανοποιεί και να δημιουργεί αισιοδοξία αλλά θέτουν ταυτόχρονα επί τάπητος και άλλα ζητήματα προκειμένου αυτές να αποδώσουν και να παίξουν τον αναδιανεμητικό τους ρόλο.
 
 
Η στήριξη μιας επενδυτικής προσπάθειας, καταρχήν μέσω της αποδοχής της σε τοπικό επίπεδο, είναι ένα πολύ σημαντικό ζήτημα. Αν μια επιχειρηματική προσπάθεια κινείται σε εχθρικό τοπικό περιβάλλον, πολλαπλασιάζονται οι πιθανότητες να ματαιωθεί ή να οδηγηθεί σε αποτυχία. Η δημιουργία λοιπόν φιλικού επενδυτικού κλίματος, όσο και αν αυτό φαντάζει περιττό, είναι πολύ σημαντικό. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο είναι χρήσιμο οι τοπικοί παράγοντες, αφού ενημερωθούν διεξοδικά, να ενημερώσουν και τις τοπικές κοινωνίες για το τι ακριβώς σχεδιάζεται. Το να λέει ο καθένας το μακρύ του και το κοντό του, και διάφοροι να παριστάνουν τους νταραβερτζήδες δεν βοηθά κανέναν και δεν αποδίδει τίποτα. Αντίθετα, δημιουργεί υποψίες και αρνητική προδιάθεση που δυσκολεύουν τη θετική  εξέλιξη των πραγμάτων. Η οικονομία είναι και ψυχολογία. Το κλίμα μιζέριας δεν βοηθά, αντιθέτως λειτουργεί ως αυτοεκπληρούμενη προφητεία καταστροφής. 
 
Η καλή όμως οικονομική ψυχολογία τονώνεται αν υπάρχει και αντίστοιχη στήριξη στον τομέα των υποδομών. Όσο αισιόδοξα και να βλέπει κάποιος τα πράγματα, αν μετά από τον αυτοκινητόδρομο πρέπει να ζήσει μια μικρή περιπέτεια για να φτάσει στον προορισμό του, δεν πρόκειται να υπάρξει θετικό αποτέλεσα. Επιπρόσθετα, δεν αρκεί το ωραίο και ποιοτικό ξενοδοχείο, όταν για να φτάσεις σε αυτό πρέπει να περάσεις ανάμεσα από σωρούς απορριμμάτων κάθε μορφής και είδους. Πώς να πειστεί  άραγε κάποιος ότι του παρέχονται σε έναν τόπο ποιοτικές υπηρεσίες όταν οι δρόμοι γύρω από το αεροδρόμιο είναι γεμάτοι από ψόφια ζώα και πεταμένα χαρτιά; Η συνολική εικόνα μιας περιοχής προσδιορίζει και το μέλλον κάθε επιχειρηματικού εγχειρήματος, ειδικά στον τομέα των υπηρεσιών.
 
Η περιοχή μας έχει συγκεκριμένα ελλείμματα στον τομέα των δημοσίων υποδομών. Από το ανύπαρκτο σύστημα διαχείρισης των απορριμμάτων μέχρι την κακή κατάσταση του οδικού δικτύου, απλώνεται ένα τεράστιο πεδίο δράσης, που απαιτεί την επένδυση σημαντικών κεφαλαίων προκειμένου να υπάρξει ουσιαστική βελτίωση της κατάστασης. Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι τα μικρά, όπως το μάζεμα των νεκρών ζώων και των χαρτιών δίπλα από τους δρόμους, δεν απαιτούν τεράστια ποσά αλλά ουσιαστικό  ενδιαφέρον. Θα μπορούσε, για παράδειγμα, με μια στοιχειώδη αστυνόμευση και με την επιβολή εξοντωτικών προστίμων να μάθουν όλοι ότι δεν πετάμε το πακέτο από τα τσιγάρα στις καλαμιές. Με την επιβολή προστίμων άνετα εξασφαλίζεται  ο καθαρισμός της «απρονοησίας» και της «αδιαφορίας».
 
Οι μεγάλες παρεμβάσεις, όπως η κατασκευή των δρόμων, απαιτούν πόρους, που σε ορατό τουλάχιστον ορίζοντα δεν επαρκούν για να καλύψουν τις τεράστιες ανάγκες  που υπάρχουν. Σύμφωνα με όλες τις πληροφορίες και τις ενδείξεις, το υπουργείο υποδομών ετοιμάζει σχέδιο για χρηματοδότηση δρόμων με την ένταξή τους σε ένα συνολικό πακέτο που θα καταλήγει σε σύμβαση παραχώρησης. Σύμφωνα με τα σενάρια που εξετάζονται και έχουν δει το φως της δημοσιότητας, σε ένα τέτοιο πακέτο θα ενταχθούν οι δρόμοι Τσακώνα – Καλό Νερό, Πύργος – Πάτρα και Καλαμάτα- Μεθώνη. Μέσα από ένα σύστημα μικτής χρηματοδότησης, με ευρωπαϊκούς, εθνικούς και ιδιωτικούς πόρους, ο ανάδοχος θα αναλάβει την κατασκευή και τη συντήρηση των οδικών τμημάτων και θα εισπράττει τα αντίστοιχα διόδια στους αυτοκινητοδρόμους (Πύργος – Πάτρα και Καλό Νερό Τσακώνα). Τα διόδια είναι ένα ζήτημα που προκαλεί αντιδράσεις αλλά η ζωή έχει αποδείξει ότι αν δεν πληρώνει αυτός που καταναλώνει μια υπηρεσία, πληρώνουν όλοι οι άλλοι πολλαπλάσια και τελικά άδικα. Ο κ. Τζάμπας δεν υπάρχει. Τα συστήματα τού τζάμπα έχουν παντού καταρρεύσει, γιατί κατέληξαν στο κάποιοι να κάνουν ότι δουλεύουν και οι άλλοι ότι τους πληρώνουν, μέσα σε ένα πλαίσιο απόλυτης ανελευθερίας και καταναγκασμού.
 
Οι τουριστικές επενδύσεις απευθύνονται σε ανθρώπους που πληρώνουν για να κινούνται με άνεση και ασφάλεια, σε μια ευρωπαϊκή χώρα, με νόμους και προβλέψεις σε ένα συγκεκριμένο πλαίσιο. Αν θέλουν να ζήσουν περιπέτεια, πάνε στην Αίγυπτο, την Τυνησία και την Τουρκία. Στην Ελλάδα έρχονται για πολύ συγκεκριμένους λόγους.  Το να έχεις σε σύντομο χρονικό διάστημα ένα οδικό δίκτυο ευρωπαϊκό είναι βασική προτεραιότητα, αν θες να αξιοποιήσεις τις ιδιωτικές επενδύσεις, παράγοντας νέο πλούτο και δίνοντας επιπρόσθετο εισόδημα στην περιοχή. Οι τοπικοί πολιτικοί παράγοντες το επόμενο διάστημα θα πρέπει να κινητοποιηθούν και να συμμετάσχουν ενεργά στο σχεδιασμό που βρίσκεται σε εξέλιξη. Το πώς θα δημοπρατηθούν οι δρόμοι που ενδιαφέρουν την περιοχή και τι προβλέψεις θα υπάρχουν είναι ζητήματα που είναι ακόμα ανοικτά. Η επιλογή των καλύτερων και πιο βιώσιμων, για την περιοχή, λύσεων σε μεγάλο βαθμό θα κριθούν τις επόμενες εβδομάδες. Ας σπεύσουν έγκαιρα, ώστε με τη θετική τους συμβολή να προκύψει το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. «Κάλλιον του θεραπεύειν το προλαµβάνειν»
 
Υ.Γ. Η ανοησία με το αεροδρόμιο της Τρίπολης βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη. Το πιθανότερο είναι να πεταχτούν μερικά εκατομμύρια, χωρίς να παραχθεί κανένα ουσιαστικό αποτέλεσμα σε Λακωνία και Αργολίδα, που νομίζουν ότι ένα αεροδρόμιο στην Τρίπολη είναι αυτό που θα  αυξήσει την τουριστική κίνηση των περιοχών τους. Στα πλαίσια της ανοησίας του εθνικοτοπικισμού νομίζουν ότι το αεροδρόμιο της Καλαμάτας λειτουργεί υπονομευτικά στις δικές τους περιοχές και δεν τις προτιμούν οι τουρίστες!. Τους διαφεύγει όμως ότι αεροδρόμιο η Καλαμάτα είχε πολλά χρόνια πριν, αλλά πτήσεις δεν είχε, γιατί δεν υπήρχαν οι ιδιωτικές επενδύσεις που θα έφερναν κόσμο στην περιοχή. Πέρα όμως απ όλα αυτά, που θα κριθούν από τη ζωή, το σημαντικό είναι η αναβάθμιση του αεροδρομίου της Καλαμάτας, το οποίο έχει όλα τα πλεονεκτήματα να καταστεί η πραγματική πύλη εισόδου της Πελοποννήσου. Αυτός πρέπει να είναι και ο στόχος όλων. Τα υπόλοιπα ας τα αφήσουν, για να κάνουν παιχνίδι πολιτικοί, συμπολιτευόμενοι και αντιπολιτευόμενοι, που παρά τη χρεοκοπία συνεχίζουν να πωλούν χρωματιστές χάντρες σε ιθαγενείς. Διαβάστε το άρθρο στην ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ http://www.eleftheriaonline.gr/stiles-sxolia/emvolima/item/45519-gtre

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου