Τρίτη 27 Σεπτεμβρίου 2016

περίεργες μεθοδεύσεις σε διαγωνισμούς δημοσίων έργων στη Μεσσηνία

Από την Συνέντευξη Νίκου Γόντικα στην Καλαμάτα
Ο Ν. Γόντικας Περιφερειακός Σύμβουλος του ΚΚΕ στην Πελοπόννησο, παρέθεσε συνέντευξη τύπου στην Καλαμάτα για τις περίεργες μεθοδεύσεις σε διαγωνισμούς δημοσίων έργων στη Μεσσηνία.

Σας παρουσιάζουμε την εισήγηση που θα κάνει η "Λαική Συσπείρωση" στο περιφερειακό συμβούλειο για το δρόμο Γαργαλιάνοι - Ρωμανού και το κείμενο της συνέντευξης.
Τρίπολη 27-9-2016


Περίεργες μεθοδεύσεις στους διαγωνισμούς Δημοσίων Έργων στη Μεσσηνία.

 Σε μια περίοδο που η καπιταλιστική κρίση έχει καταστρέψει εκατοντάδες μικρούς και μεσαίους εργολάβους Δημοσίων Έργων, που ο ανταγωνισμός για να επιζήσουν οι υπόλοιποι ανεβάζει τις εκπτώσεις στα δημόσια έργα σε έργα συντήρησης Εθνικών Οδών στο 50 και 60 ακόμα και στο 70%, περίεργα πράγματα συμβαίνουν στη Μεσσηνία.
 Χαρακτηριστικό παράδειγμα το έργο «Βελτίωση - συντήρηση 9ης Εθνικής Οδού (τμήμα Γαργαλιάνοι-Χώρα-Γιάλοβα-Μεθώνη) προϋπολογισμού 600.000€. Η δημοπράτηση έγινε στις 7-9-2015. Τεύχη δημοπράτησης έλαβαν 35 εργολάβοι και κατέθεσαν προσφορά τρείς με έκπτωση 14%, 11% και 10%.  
 Με βάση πίνακα που κατέθεσε στην Οικονομική Επιτροπή η Διεύθυνση Τεχνικών Έργων σε ομοειδή έργα που έχουν δημοπρατηθεί στην ίδια περιοχή οι εκπτώσεις κυμαίνονται από 48% έως 60%, και σύμφωνα και με την από 13-11-2015 γνωμοδότηση του Περιφερειακού Συμβουλίου Δημοσίων Έργων της Περιφέρειας Πελοποννήσου η Οικονομική Επιτροπή της Περιφέρειας, μετά από εισήγηση της υπηρεσίας, με δυο ομόφωνες αποφάσεις το Δεκέμβριο του 2015 αποφάσισε:
1. Κρίνει μη ικανοποιητική την έκπτωση 14,41%
2. Ακυρώνει τη δημοπρασία
3. Επαναδημοπρατεί το έργο με τα ίδια τεύχη δημοπράτησης

Οκτώ μήνες αργότερα, στις 1-9-2016, η Οικονομική Επιτροπή με την ίδια σχεδόν σύνθεση,  παίρνοντας υπ’ όψιν γνωμοδότηση του Τεχνικού Συμβουλίου Δημοσίων Έργων, πάλι με την ίδια σχεδόν σύνθεση, αποφασίζουν και κρίνουν ικανοποιητική την έκπτωση 14,41% και καταχωρεί το έργο στο μειοδότη εργολάβο.
Για να δικαιολογήσουν τα μαγειρέματα ως δια μαγείας «εμφανίζεται» ένα υπόμνημα του εργολάβου με «ημερομηνία» 15-12-2015, υπόμνημα που δεν είχε εμφανιστεί στις συνεδριάσεις της Οικονομικής Επιτροπής στις 17 και στις 30-12-2015. 
Καλούμε τη Διοίκηση της Περιφέρειας και κάθε αρμόδιο, να δώσει απαντήσεις στα αμείλικτα ερωτήματα που προκύπτουν, γιατί οι ίδιοι άνθρωποι, στα ίδια όργανα της Περιφέρειας αλλάζουν τόσο ριζικά τις αποφάσεις τους.
Καλούμε τους εργαζόμενους, τα πλατιά λαϊκά στρώματα, να βγάλουν συμπεράσματα και να απαιτήσουν τα Δημόσια έργα, τα έργα υποδομών να γίνονται από ενιαίο Δημόσιο Κρατικό Φορέα, που θα κατέχει τα υλικά, τα μηχανήματα κατασκευής και θα κατανέμει σχεδιασμένα το επιστημονικό και εργατοτεχνικό δυναμικό σε όλες τις φάσεις υλοποίησης του έργου (μελέτη, κατασκευή, λειτουργία, συντήρηση). 
Μόνο τότε θα υπάρχουν έργα φθηνά, ποιοτικά και με σεβασμό στο περιβάλλον.      

Ο επικεφαλής της 
    Λαϊκής Συσπείρωσης 
                                                                               Νίκος Γόντικας




Εισήγηση  του επικεφαλής της Λαϊκής Συσπείρωσης Νίκου Γόντικα στη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου την Παρασκευή      30-9-2016 με θέμα «ολοκλήρωση δρόμου  Γαργαλιάνοι – Ρωμανός.                                                                                                         
Προβλήματα πρόσβασης των αγροτών.
 Στο τέλος βρίσκεται η ολοκλήρωση ενός από τα αμαρτωλά έργα στην Πελοπόννησο, το έργο κατασκευής της εθνικής οδού στο τμήμα Γαργαλιάνοι - Ρωμανός.
Σύντομο ιστορικό του έργου :
Το 2006 δημοπρατήθηκε το έργο προϋπολογισμού 17.800.00 ευρώ και με έκπτωση 27% αναδείχτηκε ανάδοχος η ΜΕΤΡΟ Α.Ε. Τον Ιανουάριο του 2007 υπογράφτηκε η σύμβαση, με χρόνο περαίωσης τον Σεπτέμβριο του 2008. Μετά από διαδοχικές παρατάσεις τον Νοέμβριο του 2010 υπογράφεται συμπληρωματική σύμβαση ύψους 1,6 εκατ. ευρώ με ταυτόχρονη παράταση της συνολικής προθεσμίας ολοκλήρωσης του έργου τον επόμενο μήνα τον Δεκέμβριο του 2010!!!!
Και καλά μέχρι εδώ, ευθύνονται οι προηγούμενοι, η διορισμένη Περιφέρεια, οι κυβερνήσεις της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ, που δημοπράτησαν και συμβασιοποίησαν ένα έργο, χωρίς να έχουν γίνει οι αναγκαίες απαλλοτριώσεις και χωρίς να έχουν εξασφαλιστεί και οι ανάλογες πιστώσεις. Τακτική που συνεχίζετε και σεις έξι χρόνια που είστε διοίκηση στην Περιφέρεια Πελοποννήσου. Τακτική που αφήνει περιθώρια, με τη βούλα βεβαίως της αστικής δικαιοσύνης να αποζημιώνονται ιδιοκτήτες αγροτικής έκτασης ακόμα και με 70.000 ευρώ το στρέμμα λες και πρόκειται για οικόπεδο στο Κολωνάκι.
Από δω και πέρα όμως υπάρχουν και οι άμεσες δικές σας ευθύνες για την πορεία αυτού του αμαρτωλού έργου. Τον Μάρτιο του 2011 η ανάδοχος εταιρεία αφού είχε εισπράξει 12,6 εκατ. ευρώ, υπέβαλε αίτηση διάλυσης της εργολαβίας, με ευθύνη του Δημοσίου.
Το 2013 η ανάδοχος εταιρεία με αίτηση θεραπείας προς τον Υπουργό Δημοσίων Έργων ζητά την απαγκίστρωση από το έργο που σιωπηρά απορρίπτεται.
Το Σεπτέμβριο του 2014, τρεισήμισι χρόνια μετά την αίτηση διάλυσης της εργολαβίας από την ανάδοχο, γίνονται οι τελικές επιμετρήσεις του έργου, προκειμένου να γίνει η οριστική παραλαβή του έργου. Η ανάδοχος αμφισβητεί τις επιμετρήσεις δεν τις υπογράφει και με αγωγή κατά του Δημοσίου διεκδικεί αποζημιώσεις 44 εκατ. ευρώ πλέον τους τόκους που θα προκύψουν.
Τον Μάρτιο του 2015 με τη ψήφο όλων σας ΝΔ – ΠΑΣΟΚ – ΣΥΡΙΖΑ – ΛΑΕ – ΟΙΚΟΛΟΓΟΙ κλπ. έχουμε νέα δημοπράτηση του έργου με προϋπολογισμό 10,3 εκατ.
ευρώ στον οποίο συμμετέχει και η πρώην ανάδοχος ΜΕΤΡΟ Α.Ε, και ας διεκδικεί για ένα έργο που όφειλε να είχε τελειώσει, 44 εκατ. ευρώ.
Είναι η ίδια εταιρεία που κατασκεύασε το λιμάνι της Κυπαρισσίας και είχε την "αστοχία"!!!! να σπάσει ο λιμενοβραχίονας. Είναι η ίδια εταιρεία που ξεπάτωσε το 2007 τον ποταμό Νέδα για να πάρει τα αμμοχάλικα για την κατασκευή του έργου και αρνείται να πληρώσει το ευτελές πρόστιμο των 5000 ευρώ κάνοντας προσφυγές.
Η νέα δημοπράτηση του έργου ολοκλήρωση δρόμου Γαργαλιάνοι Ρωμανός έχει έκπτωση 50% αντί 27% που είχε η πρώτη δημοπράτηση, διαφορά που αντιστοιχεί σε μερικά εκατ. ευρώ προς  όφελος του αναδόχου.
Συμπερασματικά :
Ένας δρόμος 11 χιλιομέτρων, που με τον δικό σας τρόπο κατασκευής των έργων θα κόστιζε περίπου 10 εκατ. ευρώ, θα κοστίσει πάνω από 40 εκατ. χωρίς να υπολογίζονται οι διεκδικήσεις του αναδόχου που φτάνουν τα 44 εκατ. ευρώ συν τους τόκους.
    Ένα έργο εξυπηρέτησης των καπιταλιστών στον τουρισμό που ανερυθρίαστα και από τις κάμερες ομολογεί ο Δήμαρχος της περιοχής θα κοστίσει στο λαό δεκάδες εκατ. ευρώ και θα δημιουργήσει τεράστια προβλήματα πρόσβασης των αγροτών στα χωράφια τους.  Αφού παραδίδεται ένας κλειστός δρόμος χωρίς τις αναγκαίες υπόγειες  και εναέριες οδούς πρόσβασης εκατέρωθεν του εθνικού δρόμου. 
Με βάση τα παραπάνω είναι ανάγκη:
1)  Να κατασκευαστεί παράλληλο προς την εθνική οδό  Γαργαλιάνοι – Ρωμανός, αγροτικό οδικό δίκτυο με πρόσβαση στην κεντρική αρτηρία με τις αναγκαίες υπόγειες και εναέριες προσβάσεις εκατέρωθεν της εθνικής οδού, που ζητούν οι αγρότες της περιοχής;
2)  Να γίνουν τα αναγκαία έργα για τα όμβρια ύδατα, ώστε να μην έχουμε πλημμύρες εκατέρωθεν του δρόμου, να μην δημιουργηθούν ρήγματα - χείμαρροι στα χωράφια δίπλα από το δρόμο ακόμα και από τεχνικά που καταλήγουν στα χωράφια.  Ο οχετός διαμέτρου ενός μέτρου στη διασταύρωση με τα νερά από το Κορυφάσιο, δεν βλέπετε ότι δεν επαρκεί; Πια μελέτη προβλέπει κάτι τέτοιο; 
3) Να κατασκευαστούν ανισόπεδοι κόμβοι και υπόγειες διαβάσεις ώστε να μην θρηνήσουμε θύματα, σε ένα δρόμο ευθεία, που θα αναπτύσσονται ταχύτητες και θα διασταυρώνεται με οδούς που θα έχουν κίνηση, όπως στη διασταύρωση Γαργαλιάνοι Γρηγοράκη στη περιοχή Γκούρι αφού δεν προβλέπεται ανισόπεδος κόμβος.   
δ)  Να οργανωθεί η νομική και υπηρεσιακή στήριξη του Δημοσίου στις παράνομες και καταχρηστικές διεκδικήσεις του ανάδοχου που ανέρχονται σε δεκάδες εκατ. ευρώ, για να μην έχουμε επανάληψη του πάρτι δεκάδων εκατ. ευρώ που έγινε στον εθνικό δρόμο Τρίπολης – Καλαμάτας στην Τσακώνα;
                                     Ο επικεφαλής
                     Της  Λαϊκής Συσπείρωσης
                          Γόντικας Νίκος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου