Τετάρτη 15 Ιουνίου 2016

Πρόταση ,΄΄αν ΄΄ το πάρουν οι Γερμανοί να το πουν΄΄ ναύαρχος καπετάν φον Κανάρης ΄΄

Το αεροδρόμιο της Καλαμάτας «πετάει» προς την ιδιωτικοποίηση
  15/06/2016
Στην πρόσληψη συμβούλων για τη, μεταξύ άλλων, «αξιολόγηση των διαθέσιμων και εμπορικά εφικτών δομών συναλλαγής» των 23 εναπομεινάντων περιφερειακών ελληνικών αεροδρομίων, που δεν παραχωρούνται στο σχήμα υπό τη Fraport, αλλά διατηρεί στο χαρτοφυλάκιό του, προχωρά το ΤΑΙΠΕΔ. Η διαδικασία αποτελεί συμβατική υποχρέωση της χώρας απέναντι στους δανειστές, στο πλαίσιο του επικαιροποιημένου μνημονίου.
Αναλυτικότερα, το ΤΑΙΠΕΔ πρέπει μέχρι το Σεπτέμβριο να αξιολογήσει τις επιλογές αξιοποίησης που έχουν αυτά τα 23 περιφερειακά αεροδρόμια, όπως και τα 10 περιφερειακά λιμάνια διεθνούς ενδιαφέροντος, και να αποφασίσει ποια από αυτά και με ποιον τρόπο μπορούν να αξιοποιηθούν άμεσα, πριν τα μεταβιβάσει στο νέο υπερταμείο.
Σημειώνεται ότι τα 23 περιφερειακά αεροδρόμια δε θα αξιοποιηθούν από το ΤΑΙΠΕΔ, αλλά θα μεταφερθούν στο νέο υπερταμείο. Στο σχετικό κατάλογο βρίσκεται και το αεροδρόμιο της Καλαμάτας.
Η προκήρυξη για την πρόσληψη τεχνικού συμβούλου από το ΤΑΙΠΕΔ εξυπηρετεί την προετοιμασία για τη μεταφορά τους στο νέο ταμείο (Εταιρεία Δημοσίων Συμμετοχών ή ΕΔΗΣ) το Σεπτέμβριο. Αν και η τελευταία αυτή κίνηση έχει τη σημασία της, ειδικά σε πολιτικό επίπεδο, η αξιοποίηση όσων αεροδρομίων έχουν προοπτικές να αποφέρουν σημαντικά έσοδα σύντομα αναμένεται να προχωρήσει γρήγορα, και πιθανότατα να είναι από τις πρώτες αποκρατικοποιήσεις του υπερταμείου.
Τα αεροδρόμια αυτά λειτουργεί σήμερα η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας. Πρόκειται, δηλαδή, για όσα εκ των 37 αεροδρομίων τού εκχωρήθηκαν το 2011 και δεν παραχωρούνται στην κοινοπραξία Fraport/Slentel, η σύμβαση για τα οποία ψηφίστηκε προ ημερών από τη Βουλή.
Η προθεσμία για την υποβολή προτάσεων από τους υποψήφιους συμβούλους για τα άλλα 23 αεροδρόμια είναι η 24η Ιουνίου και το έργο που θα κληθούν να παραδώσουν εντός διμήνου περιλαμβάνει πέντε βασικούς άξονες:
1. Επανεξέταση και αξιολόγηση του κάθε αεροδρομίου από λειτουργική, εμπορική και κυκλοφοριακή άποψη
2. Αναγνώριση της δυνητικής αξίας για κάθε αερολιμένα, λαμβάνοντας υπ’ όψιν τη δυνατότητα να προσελκύσει επιπλέον αεροπορικές εταιρείες και γραμμές προορισμού, καθώς και την παραγωγή αξίας από βοηθητικές λειτουργίες (π.χ., εμπορικές και ακινήτων)
3. Ανάπτυξη βασικού επιχειρηματικού πλάνου για κάθε ένα αεροδρόμιο
4. Ανάλυση της δυνητικής επαύξησης της παραγόμενης αξίας από τη δημιουργία συστάδων (cluster) αερολιμένων 5. Αξιολόγηση των διαθέσιμων και εμπορικά εφικτών δομών συναλλαγής.
Πρέπει να σημειωθεί, επίσης, πως σημαντικός αριθμός μαρίνων, πέραν αυτών του Αλίμου, της Πύλου και της Χίου, η παραχώρηση των οποίων προχωρά, αλλά και μικρών λιμένων, βρίσκεται στο χαρτοφυλάκιο του ΤΑΙΠΕΔ.

Δημοτικό Συμβούλιο Καλαμάτας
Υπάρχει μια πολύ… διδακτική συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Καλαμάτας τον Οκτώβριο του 2014, οπότε και τέθηκε η ιδιωτικοποίηση ή μη του αεροδρομίου της Καλαμάτας, θέμα που ήταν και τότε- όπως και τώρα- στην επικαιρότητα.
Θεωρούμε ότι αξίζει να υπενθυμίσουμε το ρεπορτάζ του θέματος, όπως καταγράφηκε από το "Θάρρος". Και είναι σημαντικό να θυμηθούμε τι υποστήριζαν σε εκείνη τη συνεδρίαση οι δημοτικές παρατάξεις και κατά πόσο θα αλλάξουν άποψη τώρα που το θέμα της ιδιωτικοποίησης φαίνεται να μπαίνει από μια… αριστερή κυβέρνηση.
Με ψήφισμα, λοιπόν, που είχε καταθέσει η δημοτική παράταξη "Ανοιχτός Δήμος - Ενεργοί Πολίτες" και με τη συμπαράσταση τόσο της "Αλλαγής" όσο και των "Ανεξάρτητων Πολιτών", ζητήθηκε η μη ιδιωτικοποίηση του αεροδρομίου Καλαμάτας, αφού μια τέτοια πρακτική είναι προς το συμφέρον μόνο κάποιων επενδυτών και όχι του επιβατικού κοινού.
Ο δήμαρχος Καλαμάτας, Παναγιώτης Νίκας, προσπάθησε να ισορροπήσει σε τεντωμένο σχοινί, και σήμερα, παρά την κριτική που δέχτηκε τότε, φαίνεται να δικαιώνεται.
Υποστήριξε ότι για την ανάπτυξη του αεροδρομίου απαιτούνται, τουλάχιστον, 40 εκατομμύρια ευρώ, υπονοώντας ότι ένα τέτοιο ποσό δεν μπορεί να καταβληθεί από την κυβέρνηση.
«Και εγώ θέλω ένα κρατικό αεροδρόμιο, αλλά να λειτουργεί όπως πρέπει και όχι όπως είναι τώρα. Και από τη στιγμή που δε φαίνεται να έχουμε τις προϋποθέσεις, δεν μπορεί να μείνει ως έχει. Άλλωστε, είτε κρατικό είτε ιδιωτικό, δικό μας είναι», σχολίασε.
Μένει να δούμε τι συνέχεια του… έργου, αλλά  και τις απόψεις των δημοτικών παρατάξεων.
Του  Αντώνη Πετρόγιαννη

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου