Τετάρτη 15 Ιουνίου 2016

Ο ιδιώτης δεν είναι εχθρός μας

Η κυβέρνηση δικαιώνει τον Παναγιώτη Νίκα και για το "ξεπούλημα" του αεροδρομίου…

Η κυβέρνηση δικαιώνει τον Παναγιώτη Νίκα και για το "ξεπούλημα" του αεροδρομίου…
14 Ιουν 2016
ΠΡΟΣ ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ
«Εμείς δεν έχουμε καμία αντίρρηση το αεροδρόμιο να είναι κρατικό. Να υπάρχουν όμως οι προϋποθέσεις. Να είναι όλη μέρα ανοιχτό, να έχει υπαλλήλους, να μπορεί να κάνει τη δουλειά του και να βρεθούν και τα 40.000.000 ευρώ που χρειάζονται για τις επενδύσεις. Θεωρούμε ότι όλα αυτά δεν μπορούν να γίνουν και από το να είναι έτσι όπως είναι, ας ιδιωτικοποιηθεί. Αυτή είναι η άποψή μας». Αυτά έλεγε ο δήμαρχος Καλαμάτας, Παναγιώτης Νίκας, τον Οκτώβριο του 2014. Σχεδόν δύο χρόνια μετά έρχεται να τον δικαιώσει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, που προωθεί πλέον την ιδιωτικοποίηση όλων των αεροδρομίων της χώρας. Τότε βέβαια η δημοτική παράταξη της μείζονος μειοψηφίας, που υποστηρίζεται από ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ-Οικολόγους, είχε καταθέσει ψήφισμα «αντίθεσης στο ξεπούλημα του αεροδρομίου και καταγγελίας»…
Σε σημερινό δελτίο Τύπου ο Δήμος Καλαμάτας σημειώνει: «Διαγωνισμό για την πρόσληψη συμβούλου, ο οποίος θα καταθέσει προτάσεις αξιοποίησης των 23 μικρότερων περιφερειακών αεροδρομίων, που δεν παραχωρούνται στο σχήμα υπό την Fraport, προκήρυξε το ΤΑΙΠΕΔ. Όπως σημειώνεται σε ανακοίνωση του ΤΑΙΠΕΔ, τα 23 περιφερειακά αεροδρόμια δε θα αξιοποιηθούν από το ίδιο, αλλά θα μεταφερθούν στην «Ελληνική Εταιρεία Συμμετοχών και Περιουσίας ΑΕ», γνωστή και ως «υπερταμείο εγγυοδοσίας».Στα 23 αεροδρόμια περιλαμβάνεται ο αερολιμένας Καλαμάτας».
Ο Δήμος επισημαίνει ακόμη ότι «η προθεσμία υποβολής προσφορών λήγει στις 24 Ιουνίου και το ΤΑΙΠΕΔ ζητεί από τον ανάδοχο να γίνουν, εντός 2 μηνών και με αντίτιμο 120.000 ευρώ:
• Θεώρηση και εκτίμηση κάθε αεροδρομίου από πλευράς επιχειρησιακής, εμπορικής και θεμάτων κυκλοφορίας
• προσδιορισμός της δυνητικής αξίας κάθε αεροδρομίου λαμβανομένης υπόψη της δυνατότητας να προσελκύσει επιπλέον αερογραμμές και δρομολόγια, καθώς επίσης και του θετικού αποτελέσματος από επικουρικές λειτουργίες (για παράδειγμα εμπορικές, real estate) κάθε αεροδρομίου
• ανάπτυξη ενός επιχειρηματικού σχεδίου για κάθε αεροδρόμιο
• ανάλυση του δυνητικού θετικού ενδεχομένου δημιουργίας δικτύων αεροδρομίων
• εκτίμηση των διαθεσίμων και εμπορικά εφικτών δομών συναλλαγών».
Τον Οκτώβριο του 2014, όταν σχεδιαζόταν η ιδιοτικοποίηση των αεροδρομίων της χώρας από την κυβέρνηση Σαμαρά-Βενιζέλου, η παράταξη της μείζονος μειοψηφίας κατέθεσε προς ψήφιση στο Δημοτικό Συμβούλιο την εξής πρόταση ψηφίσματος: «Ο κυκλώνας της ιδιωτικοποίησης της δημόσιας περιουσίας του ελληνικού κράτους παρασύρει και τα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας για τα οποία η πορεία ιδιωτικοποίησης βρίσκεται στην ολοκλήρωσή της. Στο πλαίσιο αυτό κάποια από τα αεροδρόμια θα δοθούν ως bonus για τον υποψήφιο αγοραστή. Μεταξύ αυτών θα είναι και το διεθνές αεροδρόμιο της Καλαμάτας.
Εκφράζουμε την αντίθεσή μας στο ξεπούλημα του αεροδρομίου της Καλαμάτας και καταγγέλλουμε:
 1. Καθώς το αεροδρόμιο της Καλαμάτας θα αποτελέσει δώρο και όχι επιλεγμένη επένδυση για τον αγοραστή, τίποτα δεν θα διασφαλίζει πλέον ούτε την αναγκαία αναβάθμισή του ούτε και την συνέχιση της λειτουργίας του.
 2. Με την ιδιωτικοποίηση του αεροδρομίου θα επιβληθεί φόρος ανά επιβάτη ανάλογος με το σπατόσημο. Κάτι τέτοιο θα καταστήσει ασύμφορη την επιλογή του αεροδρομίου της Καλαμάτας από τους tour operators αλλά και τους τουρίστες.
 3. Η υποβάθμιση του αεροδρομίου Καλαμάτας και πολύ περισσότερο η εγκατάλειψή του θα αποτελέσουν καίριο πλήγμα για τον τουρισμό τόσο της Καλαμάτας όσο και όλης της Μεσσηνίας. Τον τουρισμό που τα τελευταία χρόνια, με τον τεράστιο και συνεχώς αυξανόμενο αριθμό διακινούμενων επιβατών από το αεροδρόμιο της πόλης μας, αποτελεί σταθερό παράγοντα οικονομικής ανάπτυξης για τον τόπο μας.
Είναι λοιπόν απόλυτη ανάγκη να διασωθεί και να προασπιστεί ο δημόσιος χαρακτήρας του αεροδρομίου Καλαμάτας και σύσσωμο το δημοτικό συμβούλιο να συμβάλλει προς αυτή την κατεύθυνση υιοθετώντας το παρόν ψήφισμα».
Το ψήφισμα δεν πέρασε από το Δημοτικό Συμβούλιο, καθώς η παράταξη της πλειοψηφίας ψήφισε λευκό, με το δήμαρχο, Παναγιώτη Νίκα, να διατυπώνει την εξής θέση στην οποία πλέον έχει πλησιάσει αρκετά ή και έχει ταυτιστεί η σημερινή κυβέρνηση: «Είναι γεγονός ότι στον τόπο μας δεν υπάρχουν τα αναγκαία χρήματα για να στηριχθούν οι αναγκαίες υποδομές που έχει ανάγκη ο τόπος για να πάει μπροστά, είτε αυτά είναι τρένα είτε αυτά είναι αυτοκινητόδρομοι. Με το κράτος μας θα πηγαίναμε στην Αθήνα σε έξι ώρες, θα είχαμε ακόμα το αεροδρόμιο του Ελληνικού – αυτό είναι η πραγματικότητα – και θα πηγαίναμε στη Θεσσαλονίκη ακόμα με τον Μουτζούρη. Πληρώνουμε τους δρόμους, πληρώνουμε το αεροδρόμιο αλλά έχουμε μία ευπρόσωπη παρουσία ως χώρα. Η δε Αττική Οδός, δεν θα υπήρχε, θα ήταν μόνο στα όνειρά μας. Επομένως, εφόσον δεν έχουμε τις προϋποθέσεις ως χώρα να έχουμε 40 κρατικά αεροδρόμια γύρω-γύρω, γιατί να μην προχωρήσουμε σε μία συνεργασία με τον ιδιωτικό τομέα, ασφαλώς υπό τον έλεγχο; Αυτή η εμμονή την οποία έχετε να ελέγχει το κράτος τα πάντα, νομίζω έχει και την ευθύνη γιατί οδηγηθήκαμε μέχρι εδώ. Δεν ευθύνεται μόνο γι’ αυτό. Πόσο πληρώσαμε την Ολυμπιακή Αεροπορία; Πόσο την πληρώσαμε; Γιατί, άραγε, την πληρώσαμε; Εξαιτίας όλων αυτών των εμμονών. Γι’ αυτό είμαστε απέναντι σε τέτοιες λογικές. Ο ιδιώτης δεν είναι εχθρός μας, αρκεί να ελέγχεται από ένα αξιόπιστο κράτος»…
Στ.Μ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου